memebuy23buy

E39 faceliftiin uudet umpiot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8004
    • Vantaa

    #31
    Originally posted by Clavurion View Post
    Reilut kiveniskemät ja naarmut vaativat hionnan, mutta se on sitten moro pinnassa olevalle pinnoitukselle. Hionnan aikana selvästi näkee rajan, josta pinnoitus menee puhki.
    Tuo pinnoitushan on "vain" joku suoja siinä? Valotehon tms. kanssa ole mitään tekemistä? :think
    Jos ei, niin sitten vaikka kirkasta Lamin-X:ää päälle.

    Itselle juuri tulossa lähes uudet facelift etulyhdyt, meinasin samointein laittaa niihin kirkkaan laminit päälle. Josko suojaisivat edes vähän kiveniskuilta jne.

    Edellisessä autossani kerkesivät reilu vuoden olla facelift valot, niin johan oli kiveniskuja jo ihan selkeästi tullut
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #32
      Originally posted by mailman View Post
      Tuo pinnoitushan on "vain" joku suoja siinä? Valotehon tms. kanssa ole mitään tekemistä? :think
      Jos ei, niin sitten vaikka kirkasta Lamin-X:ää päälle.

      Itselle juuri tulossa lähes uudet facelift etulyhdyt, meinasin samointein laittaa niihin kirkkaan laminit päälle. Josko suojaisivat edes vähän kiveniskuilta jne.

      Edellisessä autossani kerkesivät reilu vuoden olla facelift valot, niin johan oli kiveniskuja jo ihan selkeästi tullut
      Se on joku kovapinnoite keston parantamiseksi. Saa tovin hioa, että saa tuon pinnoitteen puhki. Työstäessä näkee, miten vesi helmeilee kohdissa, joissa vielä pinnoite jäljellä. Ei vaikuta lopputulokseen tai valotehoon. Koitin interwebistä kaivaa polykarbonaatin suojapinnoitetta, mutta ei tahtonut löytyä DIY-kamaa. UV:lla kovetettavia teollisuustuotteita olisi tyrkyllä. Tuollaiset kalvot voisivat olla yksi vaihtoehto. Kalvo sitten joka kevät vaihtoon.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • lemi
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 72
        • vaasa

        #33
        Originally posted by rasanttu View Post
        Valojen kuoret on kuin hiekkapuhallettu (kuluneet). Onko nyt ainut vaihtoehto ostaa uudet Hellan umpiot vai löytyykö jotain asiallista toisen valmistajan umpiota nimenomaan Hellan facelift xenon umpioiden tilalle?

        Äkkiseltään ei moista löytynyt, kuoriakaan noihin ei jostain syystä vieläkän saa mistään?
        olin näkevinäni,että tonne piritekin verkkokauppaan olis tollasia kuoria tulos myyntiin

        Comment

        • Ansseli
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 145
          • Tampere/Mikkeli

          #34
          Niinpä näyttäs olevan tulossa myyntiin, koskahan ja mitähän mahtaa olla hinta? Täytyy varmaan odotella oman rojektin kanssa kunnes saa uudet plexit
          -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #35
            Originally posted by lemi View Post
            olin näkevinäni,että tonne piritekin verkkokauppaan olis tollasia kuoria tulos myyntiin
            Hmm, ei vielä hintaa... toivottavasti se on kohdallaan..? http://www.piritek.com/product_details.php?p=798
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • joni_wt
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 3625
              • Yka

              #36
              En tiedä onko oikea topic, mutta ite tein eilen tuommosen ehostuksen yhteen vanahaan taxiin. 400tkm on mittarissa ja umpiot näytti myös siltä..

              Kuvat ovat valitettavan huonoja ja tyhmässä järjestyksessä, kun meinasi kokoajan unohtua se kameran käyttö.

              Aineet ja tarvikkeet: 400-, 800-, 1200 vesihiomapaperit, Autoglymin 02b tahna + vesipullo ja myllytyskone tietenkin, normi vaahtokumilaikalla.

              ennen:



              toinen umpio 400 ja 800 papereiden jälkeen:


              1200 paperin ja myllytyksen jälkeen:


              jälkeen ja ennen:


              valmista:



              Aikaa meni n. 20 minuuttia ja itse olen tyytyväinen jälkeen (kuvat eivät oikein anna oikeaa kuvaa). Rahaa meni nolla euroa, koska ainekset sun muut tarpeet löytyi jo ennestään.
              Last edited by joni_wt; 27-08-2009, 17:29.
              e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8004
                • Vantaa

                #37
                Kas kas, kerrankin jotain before/after kuvaa. Kiitokset joni_wt:lle noista

                Eli kun joskus tarvetta tulee, niin ei kyllä tunnu olevan mikään maailman ihmeellisin homma.
                Ihan käsipelillä hioit ja vettä välillä lorottaen väliin? Vai mikä oli "tekniikka"? :think
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • joni_wt
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 3625
                  • Yka

                  #38
                  Originally posted by mailman View Post
                  Kas kas, kerrankin jotain before/after kuvaa. Kiitokset joni_wt:lle noista

                  Eli kun joskus tarvetta tulee, niin ei kyllä tunnu olevan mikään maailman ihmeellisin homma.
                  Ihan käsipelillä hioit ja vettä välillä lorottaen väliin? Vai mikä oli "tekniikka"? :think
                  Joo, käsipelillä suoritin hiomisen. Välillä kastoin autoshamppoossa kun sattu oleen siinä vieressä ämpäri.

                  Tuo 400 hionta voi olla useassa tapauksessa turha, mutta nuo kyseiset umpiot oli niin ruokottomassa kunnossa, että se oli melkeinpä pakko.

                  Myllytyksessä vain muistaa varoa ettei lämpene liikaa(etenkin jos käyttää vaahtokumilaikkaa) niin hyvä tulee. Siksi käytin suhteellisen paljon vettä.

                  Pitäisi käydä ottamassa parempi kuva, nuo ei oikee oo häävejä kun "pimiässä" tallissa tuusasin..
                  e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by joni_wt View Post
                    Aikaa meni n. 20 minuuttia.
                    Ei tainnut olla enää pinnoitteesta tietoakaan, jos sait homman tuossa ajassa suoritettua. Aikas järisyttävä ero, kun lähtökohta oli noin hapokas.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • joni_wt
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 3625
                      • Yka

                      #40
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Ei tainnut olla enää pinnoitteesta tietoakaan, jos sait homman tuossa ajassa suoritettua. Aikas järisyttävä ero, kun lähtökohta oli noin hapokas.
                      Ei varmaankaan ollut... Sitä ihmettelinkin, että miten nopeasti se pinta antautu.

                      Jotkut sanoo, että tuollaisen käsittelyn jälkeen umpiot himmenee nopeasti, mutta itse en ole kyllä ihan sitä mieltä. Ehkä se johtuu siitä, että aina autoa vahatessa, vahaan myös lamput.

                      EDIT: Kävin räpsäsemässä vähä aikaa sitte tuossa pihalla "paremmat" kännykamerakuvat. Hyttysiä oli vaan pirulauta jo liiskaantunu. (ja aika hienosti kuvanlaatu laskee tänne foorumille upatessa.)

                      Last edited by joni_wt; 27-08-2009, 20:34.
                      e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        #41
                        Hienoa jälkeä! Haluatko kunnostaa munkin umpiot? Hoidit homman varmaan umpiot paikallaan, jos aikaa meni noin vähän,
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • O.K.
                          Moderator
                          • Nov 2003
                          • 4856
                          • Espoo

                          #42
                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Hmm, ei vielä hintaa... toivottavasti se on kohdallaan..? http://www.piritek.com/product_details.php?p=798
                          Tähän loppu mun kiillotusaikeet

                          Jos vaan hinta on kohdillaan, niin menee kyllä nuo muovit vaihtoon. Kerran muovit pari viikkoa sitten irrottaneena (säätötappien vaihto alumiinisiin) tuo homma menee jo rutiinilla...
                          Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                          Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                          E34 525i

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #43
                            Originally posted by O.K. View Post
                            Tähän loppu mun kiillotusaikeet

                            Jos vaan hinta on kohdillaan, niin menee kyllä nuo muovit vaihtoon. Kerran muovit pari viikkoa sitten irrottaneena (säätötappien vaihto alumiinisiin) tuo homma menee jo rutiinilla...
                            Mistä hommasit säätötapit? Ja tärkein, mitä kustansi?
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • joni_wt
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 3625
                              • Yka

                              #44
                              Originally posted by Ha2 View Post
                              Hienoa jälkeä! Haluatko kunnostaa munkin umpiot? Hoidit homman varmaan umpiot paikallaan, jos aikaa meni noin vähän,
                              Joo hipasin nuo ihan paikallaan vaan, onnistuu niinkin kun vähän varoo laikan kanssa.

                              Tällä hetkellä en oikein voi ottaa ylimääräsiä hommia Kun tuli talo ostettua juuri ja töissäkin menee oma aikansa. Mutta syssymmällä voitais kyllä katsoa sitä...
                              e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                              Comment

                              • O.K.
                                Moderator
                                • Nov 2003
                                • 4856
                                • Espoo

                                #45
                                Originally posted by Thuppu View Post
                                Mistä hommasit säätötapit? Ja tärkein, mitä kustansi?
                                Tilasin ihan maililla tuolta kaverilta, 80/pari postikuluineen Puolasta (tuossa eBay-ilmoituksessa siis vain 1 puolen osat):

                                . Nuo on selkeästi kotona valettuja (ilmakuplainen pinta ja hiukan hiottu, että saatu terävät kulmat pois ja menemään alkuperäisiin mittoihin), mutta ehkäpä ne nyt kestävät paremmin kuin muoviset. Toiseen korkeussäätöpalaan (nuo neliskanttisemmat) ei ruuvi kiertynyt kunnolla, joten se lampun ulkopuolella oleva muovinen säätöosa irtosi siitä metalliakselista -> pihdeillä säätö loppuun ja pikaliimalla muovikiinike takas puristusliitokseen, nyt toimii. Kun sen kerran oli saanut kunnolla kierteille, niin sen jälkeen toimii taas hyvin. Muut 3 osaa toimivat ihan hyvin.

                                Jenkkeihin maksoin bimmerforums.com kautta ilmoitelleelle kaverille (=firma Lakecountybavarian) noista koneistetuista osista keväällä $135: http://www.eactuning.com/e39-aluminu...ers-p-467.html. Tosin kaverin edellinen firma meni konkkaan keväällä ja noita osia ei koskaan näkynyt. Nyt siis tuolla kaverilla on uusi firma ja sitä kautta pitäisi olla saatavilla noita säätöosia.
                                Last edited by O.K.; 28-08-2009, 12:44.
                                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                                E34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X