Joo, hiukan selailtu nettiä lisää. Pakosarja about 3000€ + työt ( en edes yritä itse vaihtaa ) + mahdolliset muut pakoputkipäivitykset = xzyö€ eli kyllä noin 30 heppanousun kannalta mitään järkeä.
Ääniä saa 1000-1500€ laatupöntöillä ja vaihto onnistunee omatoimisesti, joten ei huonolta vaihtoehdolta näytä.
Tässä valossa ( vrt kattava putkistopäivitys ) ESS kit ei enää hassummalta vaikuta, mutta sulaako alle 10tkm sitten vaihdettu ( kuitin ja leiman mukaan ) kytkin/vaihtipyörä ekassa täysvedossa.
C vaihtoehdon rinnalle tullut valinta D, myy äkkiä pois ennen kuin mitään hölmöä tulee tehtyä autolle tai kukkarolle
No, jos jollain jotain keskusteluaiheeseen liittyvää tavaraa, saa esim privan kautta tarjota jos hinta houkuttelevalla tasolla.
D) Myy ämmä pois ja saman budjetin käyttää manuaali e34/e39 540i pilaamiseen? Oma täysin puolueeton mielipide
M60/M62 on ainakin paljon halvempi korvata vrt. jos sen S62 lohkon saa pilattua jotenkin.
Jotenkin M5 "virittäminen" kyllä särähtää omaan korvaan, se on kuitenkin melkein sijoitusauto tänä päivänä pitää niin ei sitä ole kyllä oikein tolkkua räpeltää kun se laskee suoraan sijoitusarvoa ainakin isolta osalta ostajia jotka haluaa sen oem-kuntoisen.
Joo, hiukan selailtu nettiä lisää. Pakosarja about 3000€ + työt ( en edes yritä itse vaihtaa ) + mahdolliset muut pakoputkipäivitykset = xzyö€ eli kyllä noin 30 heppanousun kannalta mitään järkeä.
Ääniä saa 1000-1500€ laatupöntöillä ja vaihto onnistunee omatoimisesti, joten ei huonolta vaihtoehdolta näytä.
Tässä valossa ( vrt kattava putkistopäivitys ) ESS kit ei enää hassummalta vaikuta, mutta sulaako alle 10tkm sitten vaihdettu ( kuitin ja leiman mukaan ) kytkin/vaihtipyörä ekassa täysvedossa.
C vaihtoehdon rinnalle tullut valinta D, myy äkkiä pois ennen kuin mitään hölmöä tulee tehtyä autolle tai kukkarolle
No, jos jollain jotain keskusteluaiheeseen liittyvää tavaraa, saa esim privan kautta tarjota jos hinta houkuttelevalla tasolla.
Mielipiteet hyviä, olivat puolesta taikka vastaan.
Itseä ei kiinnosta linttamadallukset eikä mitkään spoilerilippojen asennus. Muutenkin enemmän pussihousu/OEM linjalla.
Asiallisen pikkumausteet ei välttämättä pilaa ja onhan näitä dealereidenkin puolesta jälkivarusteltu ja esim pakoputkisto helppo palauttaa alkuperäiseksi.
Omat ajatukset vaan laukkaa laidasta laitaan ja sen johdosta tässä nyt ollaan onko kaikki ahtamisen puolella vai näpit irti.
Kattoo nyt mihin haaveilu johtaa, mutta jotain pientä maustetta hyvällä tavalla vois tavoitella...
Jälleenmyyntiarvosta voi olla montaa mieltä, mutta itse en ole näitä himoinnut kuin orkkiksena. Kaikissa muissa näen nuo turaukset ja pakoputkituningit vain vaivana ja kustanteena palauttaa orkkis. Makuasia, ei tarvitse pahoittaa mieltään.
Ämmä kiinnostaa sellaisena kuin se kokemuksena oli uutena, noita virivirikippoja ja muita amisritsoja löytää vaihtoehtoina muutenkin. Tätä en oo koskaan ymmärtänyt, ostetaan legenda ja tehdään siitä ihan muuta kuin se legenda.
Jokainen näistä M-sarjalaisista, jonka oon esimerkiksi nähnyt kaariteltuna tai riisuttuna nettiautossa, ei edes ole M enää mulle, vaan joku tusinakippo jonkun lippispään pilaamana
Jokainen toki varmaan ajattelee, että ne omat muokkaukset sitä arvoa parantaa tai lisää, mutta tässä nyt tällainen kylmä fakta väliin, joka ei kummene mielipiteiden vaihtamisella.
C:hen päädytty täällä. Rahat käytetty muuhun ylihuoltoon, nyt vakavasti harkinnassa Eisenmann takapöntöt ensi kesäksi. Tuntuu, et olis mukavampi peli vähän paremmilla äänillä.
Tämä eniten häirinnyt eli vakiona äänistä puuttuu jotain. Takapöntöillä ja/tai x-putkilla sais ääntä, mutta lisätehoa ei tule.
B saattaa olla jopa plussaa jos joskus tulee aika myydä auto eteenpäin. Mitä noita remmiahdettuja on näkynyt myynnissä niin ne harvemmin nostavat hintaa pahemmin ja itseäkin epäilyttäisi ostaa remmiahdettua.
Itsellehän näitä toki tehdään, mutta tuolle vaihtoehdolle A saa varmaan laskea vajaat 10 kiloeuroa kytkimineen, ja vakio pakosarjatkin olisi kyllä hyvä vaihtaa samalla
C:hen päädytty täällä. Rahat käytetty muuhun ylihuoltoon, nyt vakavasti harkinnassa Eisenmann takapöntöt ensi kesäksi. Tuntuu, et olis mukavampi peli vähän paremmilla äänillä.
Eikö se ole sama onko siinä se vajaa 400 vai reilu 500hp. :think
Tuskin tuota enää radalla rääkkää tai kylillä räppäilee. Vanha auto jo ja anna olla vakio, jos hyvä yksilö. Enemmän fiilistelylaite e39 nykyään.
Nykymittapuulla joku 500hp on aika vähän e39 kopassa. Sähköautot ja viridieselit jättää valoissa/suoralla ja pikkukipot vetää radalla ohi ja mutkapätkien suhailuun löytyy parempia laitteita.
Eläkkeelle e39. Rakentelun ilosta sitten A+B, mutta sen rahan itse käyttäisin ostamalla lisäksi toisen auton..
Ääniä saa vaihtamalla jonkun laatuvalmistajan takapöntöt, eikä vaikuta jälleenmyyntiarvookaan, jos laittaa Eisenmannia, SS tai muuta vastaavaa. Putkiston joutuu katkomaan, mutta ettii vaikka käytetyn keskiosan johon kiinnittää toiset takapöntöt, jos haluaa säilyttää ehjän alkuperäisen takaosan.
A: ahtopainetta ehdottomasti konehuoneeseen, muu virittäminen turhaa näpertelyä, vaikka vakiokytkin ei taida pitkään enää kestää?
B: vaparista ilo irti, laadukas pakosarja + muut putkistomuutokset, imuilmakitit ym ja parempi softa, laulaa ja soi vakiota kauniimmin ja ehkä parhaimmillaan +30-40hv lisäpotkua
C: hullua touhua, pidetään vakiona ja keskitytään kaikenlaisten virheiden siloittamiseen ja ajetaan max-500km kesässä
Näitä tässä pohdittu ja kaikissa vaihtoehdoissa tuntuu olevan omat hyvät ja huonot puolensa.
Kokemuksia, vinkkejä ym tölväisyjä saa tähän kirjoittaa
Täällä valittu C auto ollut 10 vuotta eikä jostain syystä
Enään samaa kipinää mitä oli ekat vuodet.
A: ahtopainetta ehdottomasti konehuoneeseen, muu virittäminen turhaa näpertelyä, vaikka vakiokytkin ei taida pitkään enää kestää?
B: vaparista ilo irti, laadukas pakosarja + muut putkistomuutokset, imuilmakitit ym ja parempi softa, laulaa ja soi vakiota kauniimmin ja ehkä parhaimmillaan +30-40hv lisäpotkua
C: hullua touhua, pidetään vakiona ja keskitytään kaikenlaisten virheiden siloittamiseen ja ajetaan max-500km kesässä
Näitä tässä pohdittu ja kaikissa vaihtoehdoissa tuntuu olevan omat hyvät ja huonot puolensa.
Kokemuksia, vinkkejä ym tölväisyjä saa tähän kirjoittaa
Isompia suuttimia kun olette vaihtaneet, niin onko suuttimet "normaalit" suoralla suihkulla, vai n.20asteen kulmassa oleva suihku kuten vakiossakin?
Sitä vaan, kun suoraan suihkiva suutin lykkää kakun tulppaa kohti (kanavan takaseinää kohti) ja kulmassa tuleva suihku, kuten vakiokin työntää aika suoraan venttiileille.
Leave a comment: