memebuy23buy

M5 E39 piristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ritariässä
    replied
    Joo, voi olla että tässä päädytään vaihtoehtoon C + takapöntöt vaihtoon.

    Kiitos kaikille kommenteista, avaavat uusia näkökantoja ilta-ajatuksille

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Joo, hiukan selailtu nettiä lisää. Pakosarja about 3000€ + työt ( en edes yritä itse vaihtaa ) + mahdolliset muut pakoputkipäivitykset = xzyö€ eli kyllä noin 30 heppanousun kannalta mitään järkeä.

    Ääniä saa 1000-1500€ laatupöntöillä ja vaihto onnistunee omatoimisesti, joten ei huonolta vaihtoehdolta näytä.

    Tässä valossa ( vrt kattava putkistopäivitys ) ESS kit ei enää hassummalta vaikuta, mutta sulaako alle 10tkm sitten vaihdettu ( kuitin ja leiman mukaan ) kytkin/vaihtipyörä ekassa täysvedossa.


    C vaihtoehdon rinnalle tullut valinta D, myy äkkiä pois ennen kuin mitään hölmöä tulee tehtyä autolle tai kukkarolle

    No, jos jollain jotain keskusteluaiheeseen liittyvää tavaraa, saa esim privan kautta tarjota jos hinta houkuttelevalla tasolla.
    D) Myy ämmä pois ja saman budjetin käyttää manuaali e34/e39 540i pilaamiseen? Oma täysin puolueeton mielipide

    M60/M62 on ainakin paljon halvempi korvata vrt. jos sen S62 lohkon saa pilattua jotenkin.

    Jotenkin M5 "virittäminen" kyllä särähtää omaan korvaan, se on kuitenkin melkein sijoitusauto tänä päivänä pitää niin ei sitä ole kyllä oikein tolkkua räpeltää kun se laskee suoraan sijoitusarvoa ainakin isolta osalta ostajia jotka haluaa sen oem-kuntoisen.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Joo, hiukan selailtu nettiä lisää. Pakosarja about 3000€ + työt ( en edes yritä itse vaihtaa ) + mahdolliset muut pakoputkipäivitykset = xzyö€ eli kyllä noin 30 heppanousun kannalta mitään järkeä.

    Ääniä saa 1000-1500€ laatupöntöillä ja vaihto onnistunee omatoimisesti, joten ei huonolta vaihtoehdolta näytä.

    Tässä valossa ( vrt kattava putkistopäivitys ) ESS kit ei enää hassummalta vaikuta, mutta sulaako alle 10tkm sitten vaihdettu ( kuitin ja leiman mukaan ) kytkin/vaihtipyörä ekassa täysvedossa.


    C vaihtoehdon rinnalle tullut valinta D, myy äkkiä pois ennen kuin mitään hölmöä tulee tehtyä autolle tai kukkarolle

    No, jos jollain jotain keskusteluaiheeseen liittyvää tavaraa, saa esim privan kautta tarjota jos hinta houkuttelevalla tasolla.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Mielipiteet hyviä, olivat puolesta taikka vastaan.

    Itseä ei kiinnosta linttamadallukset eikä mitkään spoilerilippojen asennus. Muutenkin enemmän pussihousu/OEM linjalla.

    Asiallisen pikkumausteet ei välttämättä pilaa ja onhan näitä dealereidenkin puolesta jälkivarusteltu ja esim pakoputkisto helppo palauttaa alkuperäiseksi.

    Omat ajatukset vaan laukkaa laidasta laitaan ja sen johdosta tässä nyt ollaan onko kaikki ahtamisen puolella vai näpit irti.

    Kattoo nyt mihin haaveilu johtaa, mutta jotain pientä maustetta hyvällä tavalla vois tavoitella...

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Jälleenmyyntiarvosta voi olla montaa mieltä, mutta itse en ole näitä himoinnut kuin orkkiksena. Kaikissa muissa näen nuo turaukset ja pakoputkituningit vain vaivana ja kustanteena palauttaa orkkis. Makuasia, ei tarvitse pahoittaa mieltään.
    Ämmä kiinnostaa sellaisena kuin se kokemuksena oli uutena, noita virivirikippoja ja muita amisritsoja löytää vaihtoehtoina muutenkin. Tätä en oo koskaan ymmärtänyt, ostetaan legenda ja tehdään siitä ihan muuta kuin se legenda.
    Jokainen näistä M-sarjalaisista, jonka oon esimerkiksi nähnyt kaariteltuna tai riisuttuna nettiautossa, ei edes ole M enää mulle, vaan joku tusinakippo jonkun lippispään pilaamana

    Jokainen toki varmaan ajattelee, että ne omat muokkaukset sitä arvoa parantaa tai lisää, mutta tässä nyt tällainen kylmä fakta väliin, joka ei kummene mielipiteiden vaihtamisella.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    A.

    Ei vaadi perusteluja edes.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    C:hen päädytty täällä. Rahat käytetty muuhun ylihuoltoon, nyt vakavasti harkinnassa Eisenmann takapöntöt ensi kesäksi. Tuntuu, et olis mukavampi peli vähän paremmilla äänillä.

    Tämä eniten häirinnyt eli vakiona äänistä puuttuu jotain. Takapöntöillä ja/tai x-putkilla sais ääntä, mutta lisätehoa ei tule.
    Last edited by ritariässä; 20-11-2021, 11:23.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    B saattaa olla jopa plussaa jos joskus tulee aika myydä auto eteenpäin. Mitä noita remmiahdettuja on näkynyt myynnissä niin ne harvemmin nostavat hintaa pahemmin ja itseäkin epäilyttäisi ostaa remmiahdettua.

    Itsellehän näitä toki tehdään, mutta tuolle vaihtoehdolle A saa varmaan laskea vajaat 10 kiloeuroa kytkimineen, ja vakio pakosarjatkin olisi kyllä hyvä vaihtaa samalla

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    C:hen päädytty täällä. Rahat käytetty muuhun ylihuoltoon, nyt vakavasti harkinnassa Eisenmann takapöntöt ensi kesäksi. Tuntuu, et olis mukavampi peli vähän paremmilla äänillä.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    C.

    Eikö se ole sama onko siinä se vajaa 400 vai reilu 500hp. :think
    Tuskin tuota enää radalla rääkkää tai kylillä räppäilee. Vanha auto jo ja anna olla vakio, jos hyvä yksilö. Enemmän fiilistelylaite e39 nykyään.


    Nykymittapuulla joku 500hp on aika vähän e39 kopassa. Sähköautot ja viridieselit jättää valoissa/suoralla ja pikkukipot vetää radalla ohi ja mutkapätkien suhailuun löytyy parempia laitteita.

    Eläkkeelle e39. Rakentelun ilosta sitten A+B, mutta sen rahan itse käyttäisin ostamalla lisäksi toisen auton..
    Ääniä saa vaihtamalla jonkun laatuvalmistajan takapöntöt, eikä vaikuta jälleenmyyntiarvookaan, jos laittaa Eisenmannia, SS tai muuta vastaavaa. Putkiston joutuu katkomaan, mutta ettii vaikka käytetyn keskiosan johon kiinnittää toiset takapöntöt, jos haluaa säilyttää ehjän alkuperäisen takaosan.
    Last edited by bemmeri; 20-11-2021, 10:37.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Jaahas, syksy ja pimeät illat= ylimääräistä aikaa tuijottaa googlea ja kas kummaa...

    ESS tekee uuden erän superchargeria



    Pohtinutkin seuraavaa.

    A: ahtopainetta ehdottomasti konehuoneeseen, muu virittäminen turhaa näpertelyä, vaikka vakiokytkin ei taida pitkään enää kestää?

    B: vaparista ilo irti, laadukas pakosarja + muut putkistomuutokset, imuilmakitit ym ja parempi softa, laulaa ja soi vakiota kauniimmin ja ehkä parhaimmillaan +30-40hv lisäpotkua

    C: hullua touhua, pidetään vakiona ja keskitytään kaikenlaisten virheiden siloittamiseen ja ajetaan max-500km kesässä

    Näitä tässä pohdittu ja kaikissa vaihtoehdoissa tuntuu olevan omat hyvät ja huonot puolensa.


    Kokemuksia, vinkkejä ym tölväisyjä saa tähän kirjoittaa
    Täällä valittu C auto ollut 10 vuotta eikä jostain syystä
    Enään samaa kipinää mitä oli ekat vuodet.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Jaahas, syksy ja pimeät illat= ylimääräistä aikaa tuijottaa googlea ja kas kummaa...

    ESS tekee uuden erän superchargeria



    Pohtinutkin seuraavaa.

    A: ahtopainetta ehdottomasti konehuoneeseen, muu virittäminen turhaa näpertelyä, vaikka vakiokytkin ei taida pitkään enää kestää?

    B: vaparista ilo irti, laadukas pakosarja + muut putkistomuutokset, imuilmakitit ym ja parempi softa, laulaa ja soi vakiota kauniimmin ja ehkä parhaimmillaan +30-40hv lisäpotkua

    C: hullua touhua, pidetään vakiona ja keskitytään kaikenlaisten virheiden siloittamiseen ja ajetaan max-500km kesässä

    Näitä tässä pohdittu ja kaikissa vaihtoehdoissa tuntuu olevan omat hyvät ja huonot puolensa.


    Kokemuksia, vinkkejä ym tölväisyjä saa tähän kirjoittaa

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Isompia suuttimia kun olette vaihtaneet, niin onko suuttimet "normaalit" suoralla suihkulla, vai n.20asteen kulmassa oleva suihku kuten vakiossakin?


    Sitä vaan, kun suoraan suihkiva suutin lykkää kakun tulppaa kohti (kanavan takaseinää kohti) ja kulmassa tuleva suihku, kuten vakiokin työntää aika suoraan venttiileille.

    Leave a comment:


  • mikkis-92
    replied
    Originally posted by RiZ3* View Post
    Tuliko kuulerilla vai ilman ?
    Ei ollu cooleria mukana

    Leave a comment:


  • RiZ3*
    replied
    Originally posted by mikkis-92 View Post
    Tuli itselle laitettua kans ess:n paketti kiinni, mukavasti tuntuu kulkevan. Helppo asentaa, ohjelman imuroin koneelle ja muokattu ohjelma sisään
    Tuliko kuulerilla vai ilman ?

    Leave a comment:

Working...
X