Käyrä ja vertailu vakioon:

Tehoa tuli lisää 25hp ja vääntöä 29Nm, eli aika lähelle sitä mitä ajattelinkin. Tosi hienosti tuli koko alueelle, se yllätti positiivisesti!
Huomioitavaa on se, että ennen säätöä käyrä oli lähes sama kuin vakiossa (olikohan 6Nm enemmän vääntöä keskellä, muutoin oikeastaan samanlainen käyrä). Piti laihentaa ja laittaa lisää sytkäennakkoa, niin alkoi löytymään.
Ehkä tuo putkiston parempi virtaavuus näkyy siinä, että maksimivääntö nousi jopa 1000rpm(!) ylemmäs, joka on melko paljon. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, että paljonko vakioputkistolla olisi saanut lisää pelkällä säädöllä. Tuskin ihan tuota määrää, mutta varmaan suht hyvin kuitenkin.. Elikäs pelkällä putkistolla ilman säätöä ei tee juuri mitään..
Samalla nostettiin kierrosrajoitinta 500rpm ylemmmäs ja poistettiin huippunopeusrajoitin. Maksimiteho tulee tosin jo n. 1000rpm ennen rajoitinta (sen takia tuossa ei edes turhaan vedetty tappiin saakka), mutta kiihtyvyyteen (ja esim. varttimailille) siitä on hyötyä, koska voi vetää pidempään pienemmällä vaihteella ja on heti vaihdon jälkeen paremmin alueella.
Ja lopuksi täytyy todeta, että persdyno huijasi kuitenkin, koska veikkasin siinä oleman selvästi enemmän jo säätämättä, vaikka ei juuri ollutkaan

Leave a comment: