memebuy23buy

M5 E39 piristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spud
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Siinä käppyrä, jarrun kanssa vedettiin tuo veto:


    Hemmetin siistit käppyrät!

    Mun makuun tuo vääntökäyrä on ehdotonta parhautta e39 M5:ssä! Ikävä kyllä uudemmat on senverran takakireitä ainakin omien testailujen mukaan että nyt kun tuo autokuume polttaa todella ankarasti, niin BMW:llä ei vaan oo mitään järkevää tarjottavaa. (hintaluokassa perus duunari). Invavarusteet vittuun ja maamoottorit takaisin!

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by sipi View Post
    Missäs kävit penkittämässä?
    Debilissä:
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Nyt on perusvedot vedetty. Debilissä 392hp ja 513Nm, eli sitä mitä pitääkin. Lähdetään siis ehjää autoa laittamaan.. Huomioitavaa on se, että vääntökäyrä on oikeastaan suoraa viivaa, n. 2300rpm alkaen on lähelle 500Nm tai enemmän

    Leave a comment:


  • sipi
    replied
    Missäs kävit penkittämässä?

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    harvinaisen hyvä tulos vakio m5 e39...
    Auto on oikeastaan uudenveroinen, ajettu alle 100tkm.. Ehkäpä siinä syy?

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    harvinaisen hyvä tulos vakio m5 e39...

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Siinä käppyrä, jarrun kanssa vedettiin tuo veto:

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Nyt on perusvedot vedetty. Debilissä 392hp ja 513Nm, eli sitä mitä pitääkin. Lähdetään siis ehjää autoa laittamaan.. Huomioitavaa on se, että vääntökäyrä on oikeastaan suoraa viivaa, n. 2300rpm alkaen on lähelle 500Nm tai enemmän
    Last edited by Tylyttäjä; 28-05-2010, 07:37.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Enpä oo nollaillut mitään (ei ole vehkeitä, saako sen nollattua jotenkin muutenkin?). Mitäs jos sitä ei tee, onko haittaa hirveästi? Luulis se adaptoituvan näihin uusiinkin?

    Voin nollata jos tarvitsee

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Enpä oo nollaillut mitään (ei ole vehkeitä, saako sen nollattua jotenkin muutenkin?). Mitäs jos sitä ei tee, onko haittaa hirveästi? Luulis se adaptoituvan näihin uusiinkin?

    Sen mitä oon löytänyt esim. M5-Boardilta, niin ei tartte mitään nollailla.. Esim: http://www.m5board.com/vbulletin/m5-...-states-2.html

    "They said that they need to be programed once the new ones are in...is this true or are they just "plug and play""

    "Its plug and play, no programming needed...... wonder which BMW dealer told you that?"

    Ja sitten pääpointti:
    "The programming to which the dealer refers is "resetting adaptation values", which can be done with their fancy GT1, but also can be done by either a) disconnecting the battery or b) driving ~100mi to let the computer adapt on its own. Most here would recommend the latter."

    Eikös se näin ole? Meinasin nimittäin ajella sen 100-200km vielä tänään varmuuden vuoksi..

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by mailman View Post
    Muistithan nollata adaptaatiovaluet INPAlla/tms. maffien vaihdon jälkeen?
    Tuon jälkeen menee vähintää se 100km ennenkuin ecu "oikeasti" tajuaa noiden osien vaihtuneen... Ja sitten pitäisi alkaa ne oikeat lukemat näkymään
    Enpä oo nollaillut mitään (ei ole vehkeitä, saako sen nollattua jotenkin muutenkin?). Mitäs jos sitä ei tee, onko haittaa hirveästi? Luulis se adaptoituvan näihin uusiinkin?

    Leave a comment:


  • mailman
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Näyttipä auttavan jonkun verran uudet maffit ja ilmanputsarit. Nyt hetki sitten suht lämpöiselläkin kelillä näytti päälle 141 litraa/h.. Huomenna sitten dynoon vetämään vakiotehot pohjille, ennen putkenvaihtoa..
    Muistithan nollata adaptaatiovaluet INPAlla/tms. maffien vaihdon jälkeen?
    Tuon jälkeen menee vähintää se 100km ennenkuin ecu "oikeasti" tajuaa noiden osien vaihtuneen... Ja sitten pitäisi alkaa ne oikeat lukemat näkymään

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Jaahas, vähän pitkittyi tämä homma, mutta nyt menee taas eteenpäin. Alustaa fiksattu ja uudet MAF:t ja ilmanputsarit hommattu, että saadaan heti perusvetoon kunnollista dataa. Torstaina vedetään siis dynossa vertailuveto vakiona. Sitten viikonlopun aikana putkisto kiinni, ja samaan penkkiin takaisin. Tämän jälkeen veto ilman säätöä, ja lopuksi vielä säätöjen jälkeen..

    Ehkäpä ensi viikolla on tiedossa, että mitä mikäkin sitten vaikuttaa, ja mikä on lopputulos.
    Näyttipä auttavan jonkun verran uudet maffit ja ilmanputsarit. Nyt hetki sitten suht lämpöiselläkin kelillä näytti päälle 141 litraa/h.. Huomenna sitten dynoon vetämään vakiotehot pohjille, ennen putkenvaihtoa..

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Juu, alustavasti sovittu, että parin viikon päästä vaihdetaan putkisto. Sitä ennen meinasin laitella vähän alustaan puslia (ja ehkä jotain muutakin) sekä uudet MAF-anturit.
    Jaahas, vähän pitkittyi tämä homma, mutta nyt menee taas eteenpäin. Alustaa fiksattu ja uudet MAF:t ja ilmanputsarit hommattu, että saadaan heti perusvetoon kunnollista dataa. Torstaina vedetään siis dynossa vertailuveto vakiona. Sitten viikonlopun aikana putkisto kiinni, ja samaan penkkiin takaisin. Tämän jälkeen veto ilman säätöä, ja lopuksi vielä säätöjen jälkeen..

    Ehkäpä ensi viikolla on tiedossa, että mitä mikäkin sitten vaikuttaa, ja mikä on lopputulos.
    Last edited by Tylyttäjä; 25-05-2010, 14:40.

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    Onkos homma edennyt?
    Juu, alustavasti sovittu, että parin viikon päästä vaihdetaan putkisto. Sitä ennen meinasin laitella vähän alustaan puslia (ja ehkä jotain muutakin) sekä uudet MAF-anturit.

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Onkos homma edennyt?

    Leave a comment:

Working...
X