Announcement

Collapse
No announcement yet.

AGM-akku ? Kokemuksia..E 39 diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skunkki^
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 688
    • Espoo

    #16
    En tiedä motonetin toiminnasta, mutta;

    AGM-akkujen käyttö ei eroa mitenkään normi akkujen käytöstä kunhan et nyt suihkun alla huljuttele, josko sekään edes haittaisi :think
    -kim81- kommentti jo kertoo oikeastaan kaiken.
    Originally posted by -kim81- View Post
    Hyviä akkuja ovat. Itsellä kokemusta lähinnä bosch:n agm akuista joita työkseni kauppaan.
    Exidet myös laatu tavaraa

    edit. "Bosch S6 on AGM-tekniikalla toteutettu huippuakku. Tässä hyytelömäinen akkuhappo on imeytetty kennojen sisällä oleviin lasivillaeristimiin. Lopputuloksena on erinomainen sykkivän kuormituksen ja tärinän kesto, kaksinkertainen käyttöikä, varma kylmäkäynnistyvyys sekä nopea varautumiskyky. AGM-akku on ihanneratkaisu autoihin, joissa on runsaasti virtaa kuluttavia varusteita."
    Toki jos Pentti Penaristi nyt AGM akun autoonsa haluaa laittaa niin kannataa pari asiaa miettiä ensin:

    A - Laittaisitko halvimman "normaalin" akun itsellesi? Jos et, varaudu maksamaan 200€-300€ AGM akusta.
    B - Tarvitsetko oikeasti sitä? Akut lähinnä tarkoitettu Webasto/Eberi käyttöön juuri suuren virranantokyvyn ansiosta ja nopeasta latautumisesta.
    Pätkäajossa myös ehkä parempi vaihtoehto.
    C - Maksaakko 100 euroa kahden vuoden välein vai 200 euroa neljän vuoden välein?

    Itse jätän väliin koska autot vaihtuu useammin kuin akun käyttöikä on, mutta saattasin harkita sijoittamista mikäli se oikea löytyy
    KIA Optima PHEV

    Exät:
    520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

    Comment

    • Janis Petke
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 73
      • Kouvostoliitto

      #17
      Boschin AGM ollu e46:ssa ja nyt e39ss:ä, ja voi lämmöllä suositella. Varsinkin jos käyttää Webastoa/Eberiä.

      Että konttiin vaan! Ja vielä C-tek kaveriksi, niin vot...
      -The Driving Machine-

      Comment

      • Ivar
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 45
        • Vantaa

        #18
        Täällä on kans Exiden AGM nykyään kontissa, ainakin toistaseks on toimnu oikein hyvin, on saanu huudattaa webastoa niin pitkään kun haluaa ja hyvin on lähteny käyntiin.

        Edellisen vuos sitten ostetun Exide premiumin kanssa sai taistella koko talven, jos erehty pitämään webastoa puoli tuntia päällä niin ei enää auto käynnistyny, vaikka akku oli edellisenä päivänä ladattu täyteen.
        Onneks loppujenlopuks maahantuoja suostu vaihtamaan akun, mitään vikaahan ei akusta tietenkään löytyny, jälleenmyyjä vielä kehtas vittuilla että nyt he voivat myydä tän vanhan akun jollekin kun on niin hyvä.. :think
        E36 328 Cabrio
        E39 530D

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1648
          • Vähäkyrö

          #19
          Originally posted by Pinxi View Post
          En tiedä motonetin toiminnasta, mutta;

          AGM-akkujen käyttö ei eroa mitenkään normi akkujen käytöstä kunhan et nyt suihkun alla huljuttele, josko sekään edes haittaisi :think
          -kim81- kommentti jo kertoo oikeastaan kaiken.


          Toki jos Pentti Penaristi nyt AGM akun autoonsa haluaa laittaa niin kannataa pari asiaa miettiä ensin:

          A - Laittaisitko halvimman "normaalin" akun itsellesi? Jos et, varaudu maksamaan 200€-300€ AGM akusta.
          B - Tarvitsetko oikeasti sitä? Akut lähinnä tarkoitettu Webasto/Eberi käyttöön juuri suuren virranantokyvyn ansiosta ja nopeasta latautumisesta.
          Pätkäajossa myös ehkä parempi vaihtoehto.
          C - Maksaakko 100 euroa kahden vuoden välein vai 200 euroa neljän vuoden välein?

          Itse jätän väliin koska autot vaihtuu useammin kuin akun käyttöikä on, mutta saattasin harkita sijoittamista mikäli se oikea löytyy
          Tähän voisin kertoa omat kokemukseni tästä sun vertailusta. Autossa oli ostaessa paikallaan Motonetin Schtzjanderi vai mikä snaideri olikaan. Kerran vebastolla tyhjäks->vainaa. Vaihdoin takuuvaihtona uuteen samanmerkkiseen AGM:ään. Kerran Webastolla tyhjäks->vainaa. Sitten takuuvaihtona Bosch S6 AGM:ään. 4. talvi menossa, eikä ole kyykänny. Että kannattaako maksaa 100€ halpa-akusta kerran vuoteen vai 200-300€ AGM akusta kerran 5-6 vuodessa?

          Comment

          • Magor
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 572
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Samppae39 View Post
            Tähän voisin kertoa omat kokemukseni tästä sun vertailusta. Autossa oli ostaessa paikallaan Motonetin Schtzjanderi vai mikä snaideri olikaan. Kerran vebastolla tyhjäks->vainaa. Vaihdoin takuuvaihtona uuteen samanmerkkiseen AGM:ään. Kerran Webastolla tyhjäks->vainaa. Sitten takuuvaihtona Bosch S6 AGM:ään. 4. talvi menossa, eikä ole kyykänny. Että kannattaako maksaa 100€ halpa-akusta kerran vuoteen vai 200-300€ AGM akusta kerran 5-6 vuodessa?
            Itsellä tuo samainen snaiderin agm nyt autossa ja pelaa moitteetta, tyhjäksi ei ole päässy ittelä mutta ainakin 30min webaston käytöllä käynnistyy auto vielä todella hyvin. Kaverilla samanlainen 320dssä ja kestänyt kerran vetää tyhjäksikki ja lataamalla pelasi taas normaalisti.
            G31 540d xdrive
            E28 535iA ikiprojekti

            Comment

            • MakeJ
              BTCF Member
              • Jun 2005
              • 324
              • Hml

              #21
              Originally posted by Samppae39 View Post
              Tähän voisin kertoa omat kokemukseni tästä sun vertailusta. Autossa oli ostaessa paikallaan Motonetin Schtzjanderi vai mikä snaideri olikaan. Kerran vebastolla tyhjäks->vainaa. Vaihdoin takuuvaihtona uuteen samanmerkkiseen AGM:ään. Kerran Webastolla tyhjäks->vainaa. Sitten takuuvaihtona Bosch S6 AGM:ään. 4. talvi menossa, eikä ole kyykänny. Että kannattaako maksaa 100€ halpa-akusta kerran vuoteen vai 200-300€ AGM akusta kerran 5-6 vuodessa?
              Itsellä schtzjanderin AGM akku ollut käytössä kolmatta talvea ja toimii weban kanssa edelleen hyvin. Edellisest normi akut meni talvessa vainaaksi weban kanssa. Kyllä AGM akku on varsinkin E39 x30d:n ja webaston kanssa ehdoton, koska esilämmityksessä menee niin paljon turhaa sähköä (esim. pissapojan suuttimet ja peilit lämpiää). Mun mielestä ilman webastoa pärjää normi akullakin.
              E60 535dA LCI -07 M-sport
              E39 530dAT -99 "M-sport"

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1648
                • Vähäkyrö

                #22
                Ehkä oma naideri oli sitten maanantaikapple, tai sitten laatu on niissä parantunut. No yhtäkaikki, mielestäni lisäsatsaus agm akkuun kannattaa kyllä joka tapauksessa, varsinkin Webaston kanssa.

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  #23
                  Te jotka olette motonetistä ostaneet akkuja, niin oletteko heittäneet vain kärryihin ja kassalle, vai oletteko käskeneet tulla jonku myyjän mittaamaan akun ennen ostoa?:think
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by janke View Post
                    Te jotka olette motonetistä ostaneet akkuja, niin oletteko heittäneet vain kärryihin ja kassalle, vai oletteko käskeneet tulla jonku myyjän mittaamaan akun ennen ostoa?:think
                    Mitäs hyötyä siitä mittailemisesta on? :think Akku kainaloon ja kasalle -> kotona sitten älylaturi kiinni ja akku täyteen -> uusi akku paikalleen. Jos haluaa hifistellä niin sitten katsoo millon akku on valmistettu. Kiinteästi asennettu akkulaturi helpottaa homma, koska voi heittää akun suoraan paikalleen ja laittaa vain pidemmän lämmitysajan autolle seuraavaksi aamuksi.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3665
                      • seinäjoki

                      #25
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Mitäs hyötyä siitä mittailemisesta on? :think Akku kainaloon ja kasalle -> kotona sitten älylaturi kiinni ja akku täyteen -> uusi akku paikalleen. Jos haluaa hifistellä niin sitten katsoo millon akku on valmistettu. Kiinteästi asennettu akkulaturi helpottaa homma, koska voi heittää akun suoraan paikalleen ja laittaa vain pidemmän lämmitysajan autolle seuraavaksi aamuksi.
                      Muistan lukeneeni täältä foorumilta joskus, että joku olisi mittauttanut akun ennen ostoa, niin olikin akku valmiikisi finaalissa, mutta toinen samanlainen sitten ihan ehta.:think
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • ämsport
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2011
                        • 118
                        • Pori

                        #26
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Mitäs hyötyä siitä mittailemisesta on? :think Akku kainaloon ja kasalle -> kotona sitten älylaturi kiinni ja akku täyteen -> uusi akku paikalleen. Jos haluaa hifistellä niin sitten katsoo millon akku on valmistettu. Kiinteästi asennettu akkulaturi helpottaa homma, koska voi heittää akun suoraan paikalleen ja laittaa vain pidemmän lämmitysajan autolle seuraavaksi aamuksi.
                        Meinaatko että se on ihan sama jos se on ollut siinä hyllyssä 3 vuotta tai 3 viikkoa

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by ämsport View Post
                          Meinaatko että se on ihan sama jos se on ollut siinä hyllyssä 3 vuotta tai 3 viikkoa
                          Epäilen kyllä vahvasti, että motonetin kaltainen liike ei pyörittele akkuja vuosia varastossa, koska ei kannata sitoa pääomaa osiin pitkäksi ajaksi. Varasto yritetään saada kiertämään nopeasti, että saadaan rahalle tuottoa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • ämsport
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 118
                            • Pori

                            #28
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Epäilen kyllä vahvasti, että motonetin kaltainen liike ei pyörittele akkuja vuosia varastossa, koska ei kannata sitoa pääomaa osiin pitkäksi ajaksi. Varasto yritetään saada kiertämään nopeasti, että saadaan rahalle tuottoa.
                            Voihan se tietty olla noinkin,mutta jotenkin olen skeptinen noiden kalleimpien akkujen vaihtuvuuten kun kaikki perus spedet nappaa corolloihinsa sen 40ah akun joka maksaa sen 40 euroo.

                            Comment

                            • adr-jouni
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 103
                              • Near uleåborg

                              #29
                              Originally posted by adr-jouni View Post
                              Onko hintansa arvoinen verrattuna "tavalliseen".. Tuota exide AGM 90 ah vastaan premium 100 ah..hinta ero 50 e..
                              Nonniin vastaan ittelleni 4 vuoden kokemuksen jälkeen että : Kyllä kannatti ostaa agm exide. Eipäs ole virta loppunut kertaakaan vaikka pakkasella joka työpäivä webasto käytössa työmaalla.... Suosittelen muillekkin

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                #30
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Epäilen kyllä vahvasti, että motonetin kaltainen liike ei pyörittele akkuja vuosia varastossa, koska ei kannata sitoa pääomaa osiin pitkäksi ajaksi. Varasto yritetään saada kiertämään nopeasti, että saadaan rahalle tuottoa.
                                Ainakin mitä mä oon kattonu motoneteissä tuota akkuhyllyä, niin akkuja on sen verran isot läjät siellä, että taitaa riittää myytäväksi seuraavaksi 5 vuodeksi niitä...
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎