Näytti olevan kontissa Bilteman AGM, saapa nähdä miten pelaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
AGM-akku ? Kokemuksia..E 39 diesel
Collapse
X
-
Nyt tulee mitta täyteen tavallisten akkujen kanssa 530deessä, yksi talvi ja akku vainaa seuraavilla pakkasilla. Motonetissä Boschin AGM 225euroa, onko kenelläkään tietoa hinnoista muualla Etelä-suomessa?
Sznajder-akuista ei ole hyviä kokemuksia, tosin AGM-akusta ei tietoa millainen on.e39 -02 530Dat M-Sport 220hp
Comment
-
-
Originally posted by Simppaa View PostNyt tulee mitta täyteen tavallisten akkujen kanssa 530deessä, yksi talvi ja akku vainaa seuraavilla pakkasilla. Motonetissä Boschin AGM 225euroa, onko kenelläkään tietoa hinnoista muualla Etelä-suomessa?
Sznajder-akuista ei ole hyviä kokemuksia, tosin AGM-akusta ei tietoa millainen on.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Simppaa View PostNyt tulee mitta täyteen tavallisten akkujen kanssa 530deessä, yksi talvi ja akku vainaa seuraavilla pakkasilla. Motonetissä Boschin AGM 225euroa, onko kenelläkään tietoa hinnoista muualla Etelä-suomessa?
Sznajder-akuista ei ole hyviä kokemuksia, tosin AGM-akusta ei tietoa millainen on.
Itellä Exiden EA1000, pari vuottakos se nyt on ollu, tai tulee vuoden alussa... Kannattaa välillä latailla noita kovilla pakkasilla, ja toki ois muutenkin varmaan ihan suositeltavaa, ku nää on niin virtasyöppöjä...
Ja auto varmasti kanssa menee kunnolla unitilaan? :thinkBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Juuri kävin kopaisemassa Varta G14 95Ah:n konttiin. Oulussa Akkutalossa 198e asennettuna, siis listahinta. Josta toki saa ja pitää tingata oman maun mukaan.
Ainakin henkisesti parempi ratkaisu, kuin napata mätänetistä muutaman kympin hintaerolla joku "noname"akku konttiin ja pelätä milloin virta loppuu.
Sitähän en tiedä onko noissa mitään eroa todellisuudessa.
Toivotaan, että kestää käyttöä. Niin ja 24kk täystakuu näytti kuitin mukaan olevan...e30 325iA Cabrio -87, E36/5 323ti -99
Comment
-
-
Nyt on omaan e39:iin laitettu Motonetista ostettu Bosch S6 95Ah AGM akku ja pyörittää kyllä todella terävästi vanhaan akkuun verrattuna. Jostain syystä ainakin Bosch:lla AGM akku on ulkomitoiltaan isompi kuin saman varauksen omaava tavallinen akku niin tämä 95Ah oli ihan maksimi koko mikä tuonne mahtui. Hieman oli jopa hankala saada ujutettua paikalleen. Katsotaan miten pidemmän päälle tulee toimimaan...BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostOnko ajos niin pätkäajoa ja webaston huudatusta, vai mistäs moinen, huonoja akkuja?
Itellä Exiden EA1000, pari vuottakos se nyt on ollu, tai tulee vuoden alussa... Kannattaa välillä latailla noita kovilla pakkasilla, ja toki ois muutenkin varmaan ihan suositeltavaa, ku nää on niin virtasyöppöjä...
Ja auto varmasti kanssa menee kunnolla unitilaan? :think
Auto "nukahtaa" normaalisti ja joskus mittailinkin virrankulusta, oli todella pientä nukuksissa, postasin tulokset foorumille vuosi pari sitten.
Epäilen vahvasti myös väsähtänyttä starttia syypääksi, ottaa todennäköisesti liikaa tehoa ehjään verrattuna.e39 -02 530Dat M-Sport 220hp
Comment
-
-
Millaisia ylläpitolatureita teil on autoissanne? Omasta 525 d:n akku on ehtoon puolella kun ei jaksa kunnolla tai ollenkaan startata, meinasin laturin asentaa akunvaihdon yhteydessä mut eiks sen tarvis olla sellainen mikä alkaa automaattisesti lataamaan kun se saa sisätilanpistokkeesta virtaa?Last edited by Dimosaurus; 26-12-2013, 15:14.t: Timo
E39 525 Da -00
Comment
-
-
Originally posted by Dimosaurus View PostMillaisia ylläpitolatureita teil on autoissanne? Omasta 525 d:n akku on ehtoon puolella kun ei jaksa kunnolla tai ollenkaan startata, meinasin laturin asentaa akunvaihdon yhteydessä mut eiks sen tarvis olla sellainen mikä alkaa automaattisesti lataamaan kun se saa sisätilanpistokkeesta virtaa?ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
pikku ctek ja ctek polar itellä, ei kyllä tällä hetkellä missään ajoautossa kiinni kun pitää yllä seisovien autojen akkuja...
polar:ia suosittelen! Jossei defan/galixin omaa osta, ne on kyllä mun makuun ylihintaisia, ja ctek on monipuolisempi, eikä vain yhden auton laturi.
Mulla kun oli akku sökö, niin sillä 3,6A ctekillä heräs auto aina nätisti, ilman sitä oli ihan herran käsissä käynnistykö...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Sneideri vai mikä lie....
2 kpl sneiderin agm-akkuja kävi takuu-ajan puitteissa 530d toukassa kiinni. Kestoaika akulla noin 6-9kk. Auto varustettu defan ylläpitolaturilla. Sitten meni hermo lopullisesti, kun ei tuo toinenkaan agm sneideri starttaa aamulla. Vaihdoin takuisiin takaisin boschilaisen ja ei ongelmaa sähköissä sen jälkeen...Käyttis E61 525da -06
ex e39 530 da Touring -01
ex e36 325 -92
ex e39 530 da -99
ex e30 316 ja 325
yms muut merkit
Comment
-
-
Ostin sitten sen Boschin S6 agm akun motonetistä. Ei ole ikinä startti pyörinyt noin kovaa, paitsi tietenkin apuvirralla! Jos edes kaksi talvea jaksaa niin on maksanut itsensä takaisin vs. snaideri.
Snaiderin 100Ah ei jaksanut pyörittää edes uutena ja ladattuna lähellekkään noin.e39 -02 530Dat M-Sport 220hp
Comment
-
-
Ostin kuitenkin Motonetista Sznajder-AGM 95Ah/780A akun, laitoin viel 16 tunniks lataukseen CTEK MXs 5.0:n kanssa ni katotaan miten käy. Melkein 12,5 V oli virtaa kun kaupan hyllyssä mittasin et josko ei ainakaan valmiiks sökö. Vanha akku ainakin oli sökö tämän http://www.motonet.fi/fi/tuote/49311...kuormituksella testerin kanssa kun täyteen ladattuna ja 2h tasaantuneena antoi 10,8 V eli taulukon mukaan 9,2 V käynnistysvirraks, uus taas 11,8 V mitä ei ees ole taulukossa.
Tuon Defan 1204 akkulaturin meinasin sit seuraavaks jossai välis ostaa kun on taas jotain millä maksaa, ei sit tarvii kuin suunnitella sisähaaroitus uusiks ja vetää johdot akulle.Last edited by Dimosaurus; 31-12-2013, 14:02.t: Timo
E39 525 Da -00
Comment
-
-
Originally posted by Dimosaurus View PostOstin kuitenkin Motonetista Sznajder-AGM 95Ah/780A akun, laitoin viel 16 tunniks lataukseen CTEK MXs 5.0:n kanssa ni katotaan miten käy. Melkein 12,5 V oli virtaa kun kaupan hyllyssä mittasin et josko ei ainakaan valmiiks sökö. Vanha akku ainakin oli sökö tämän http://www.motonet.fi/fi/tuote/49311...kuormituksella testerin kanssa kun täyteen ladattuna ja 2h tasaantuneena antoi 10,8 V eli taulukon mukaan 9,2 V käynnistysvirraks, uus taas 11,8 V mitä ei ees ole taulukossa.
Tuon Defan 1204 akkulaturin meinasin sit seuraavaks jossai välis ostaa kun on taas jotain millä maksaa, ei sit tarvii kuin suunnitella sisähaaroitus uusiks ja vetää johdot akulle.
Comment
-
Comment