Sekavaa kylläkin,jumittaisko rele? Jos tämä vika kuitenkin ainoastaan useiden tuntien seisonnan jälkeen niin vaikuttaisi että jokin suuttimista vuotaisi paineet pihalle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 525D rail pressure nolla - ei käynnisty - RATKAISTU!
Collapse
X
-
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
-
-
Originally posted by Rahu View PostSekavaa kylläkin,jumittaisko rele? Jos tämä vika kuitenkin ainoastaan useiden tuntien seisonnan jälkeen niin vaikuttaisi että jokin suuttimista vuotaisi paineet pihalle.
Voiko tämä olla osoitus kyseisen sylinterin suuttimen vuodosta? Voiko lämpötilalla olla vaikutusta vian laajuuteen eli lämpötilan noustessa vuoto pienenee/katoaa kokonaan?Last edited by mikkoman72; 20-12-2009, 23:14.
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostSekavaa kylläkin,jumittaisko rele? Jos tämä vika kuitenkin ainoastaan useiden tuntien seisonnan jälkeen niin vaikuttaisi että jokin suuttimista vuotaisi paineet pihalle.
Originally posted by mikkoman72 View PostJa tästä vaihtoehdosta tuli mieleen, että livedata näytti yhden sylinterin "korjausarvoksi" (vai mikä se nyt on) tyhjäkäynnillä rutkasti eri lukemaa kuin muilla. Ajossa eroja ei sylinterien välillä ollut (vai oliko mitään korjausarvojakaan...).
Voiko tämä olla osoitus kyseisen sylinterin suuttimen vuodosta?Last edited by Clavurion; 20-12-2009, 23:14.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mikä oli se suuttimen lukema, pitäisi osua -4 - +5 väliin?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostVähän ristiriitaista tuo tapauksesta tullut informaatio. Vuotava suutin ei mitenkään selitä, että siirtopaineet eivät nouse lainkaan kytkettäessä virrat.
Ajon jälkeen, ennen käynnistystä, siirtopaine on laskenut siitä ajon aikaisesta 4,07:sta 3,88:n. En tiedä onko tämä normaalia tai auttaako vian haarukoinnissa.
Suuttimen korjausarvo ja ohivuoto eivät ole yksi yhteen, mutta hyvin usein korreloivat keskenään. Paljonko se korjausarvo oli?
Comment
-
-
1.Tsekkaa testerillä paine kun avain 2 asennossa eli virrat päällä.
2.Tsekkaa sama kun auto käynnissä.
3.Tsekkaa korjausarvot suuttimilta tyhjäkäynnillä.
Kohdan 1 voit testata 2-3 kertaa ja katsoa nouseeko paineet joka kerta.
?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View Post1.Tsekkaa testerillä paine kun avain 2 asennossa eli virrat päällä.
2.Tsekkaa sama kun auto käynnissä.
3.Tsekkaa korjausarvot suuttimilta tyhjäkäynnillä.
Kohdan 1 voit testata 2-3 kertaa ja katsoa nouseeko paineet joka kerta.
?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by mikkoman72 View PostKäyn ottamassa nyt uuden luvun siirtopaineelle, kun auto on seissyt pari tuntia. Tsekkaan samalla sen korjausarvon.
Korjausarvot välillä -1,3 ja +2 (aiemmin -1 - +3,5).
Yhä siellä möllöttää virhe "glow devide: plug or relay". Lämpötilat kolmelta viimeiseltä -5, -5 ja +43.
Pumppujen/-un hurinaa kuului sen minuutin, jonka jälkeen loppui. Eli vaikuttaa toimivan normaalisti.
Viimeksi kun lämpötila oli -10, käynnistyi kone jo 230 rail pressuren kohdalla, kun -17 asteessa vaati liki 300 railia.
Aivan ymmällä olen, kyllä :P
Asiaan liittymättömästi: mitä tekee softassa nappula "reset of injektorvalues"? Ei, en todellakaan uskalla kokeilla
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View Post1.Tsekkaa testerillä paine kun avain 2 asennossa eli virrat päällä.
2.Tsekkaa sama kun auto käynnissä.
3.Tsekkaa korjausarvot suuttimilta tyhjäkäynnillä.
Kohdan 1 voit testata 2-3 kertaa ja katsoa nouseeko paineet joka kerta.
?Last edited by mikkoman72; 21-12-2009, 12:47.
Comment
-
-
Originally posted by mikkoman72 View PostNonni. Siirtopaine 3,77.
Korjausarvot välillä -1,3 ja +2 (aiemmin -1 - +3,5).
Yhä siellä möllöttää virhe "glow devide: plug or relay". Lämpötilat kolmelta viimeiseltä -5, -5 ja +43.
Pumppujen/-un hurinaa kuului sen minuutin, jonka jälkeen loppui. Eli vaikuttaa toimivan normaalisti.
Viimeksi kun lämpötila oli -10, käynnistyi kone jo 230 rail pressuren kohdalla, kun -17 asteessa vaati liki 300 railia.
Aivan ymmällä olen, kyllä :P
Asiaan liittymättömästi: mitä tekee softassa nappula "reset of injektorvalues"? Ei, en todellakaan uskalla kokeilla
Suuttimien arvot nollataan tuolla toiminnolla, jos useampia suuttimia uusitaan kerralla.Last edited by Clavurion; 21-12-2009, 00:27.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostNythän se toimii ja arvot on normaalit hehku(j)a lukuunottamatta. Jos siellä joku suutin on simahtamassa niin se, jolla korkein + korjausarvo. Eiköhän tässä nyt hahmottunut, mitä seurata ja mittailla, jos vielä koirii.
Suuttimien arvot nollataan tuolla toiminnolla, jos useampia suuttimia uusitaan kerralla.
Lähteehän se aina, kun jurnuttaa sen minuutin. Ei vain viitsisi latailla akkua päivittäin tuon takia. Saatikka olla jossain, missä ei voi ladata akkua...Last edited by mikkoman72; 21-12-2009, 00:36.
Comment
-
-
Originally posted by mikkoman72 View PostToimii toimii, mutta aamulla ei enää toimi Tai oikeastaan :(
Lähteehän se aina, kun jurnuttaa sen minuutin. Ei viitsis latailla akkua päivittäin tuon takia.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by mikkoman72 View PostItse asiassa sieltä on tullut AINA luku 0,97.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostEihän tämä nyt ole voinut olla mahdollista jos auto kuitenkin käynnistyy??
Nyt aamulla, kun konetta oli käytetty vain 8h sitten yöllä, niin lähti kivuttomasti, vaikkakaan ei aivan normaalisti (vain n.5sek pyöritys).
Aika selvästi riippuu vain siitä, miten kauan auto on käyttämättä. Testaan pyhien aikana vielä pitkällä seisottamisella uudelleen.Last edited by mikkoman72; 21-12-2009, 12:20.
Comment
-
Comment