Tupla...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 525D rail pressure nolla - ei käynnisty - RATKAISTU!
Collapse
X
-
Originally posted by mikkoman72 View PostRailpaine on ollut aina virta-avaimen ollessa asennossa 2 tuo 0,97. Kun rupeaa jurnuttamaan konetta käyntiin, nousee raili ja siirtopaine pikkuhiljaa kohti lukemia, joilla kone ylipäätään voi käynnistyä. Ei siis "aina" vaan "virta-avain asennossa 2" -ainaE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Kyllähän se sitten pitäisi ottaa ensimmäisenä se siirtopumppu syyniin.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
.
Hei vaan, pitkästä aikaa.
Jos jotain aiheesta yrittäisin kirjoittaa.
Näiden commonrailien käynnistymistoimet menee polttoaineen ruiskutuksen kohdalta, sen jälkeen, kun kampiakselin asento on ohjelmalle selvinnyt, suunnilleen näin.
Pumpulla pitäisi olla anturi, joka mittaa sitä (sähköisen) siirtopumpun tekemää esipainetta korkeapainepumpulle, se täytyy täyttyä, muuten ei suuttimetkaan aukea.
Eikä moottori voi siis käynnistyä.
Raipaineelle on alaraja siinäkin railpaineen pyyntikartassa, jota ohjelma lukee käynnistymihetkellä.
Kuva on alla.
Mikäli toteutunut paine ei tavoita riittävällä tarkkuudella ohjelman pyyntiä, suuttimia ei aukaista.
Suuttimien avautumispaine taitaa olla luokkaa 230-250bar, eli sen alhaisempaa painetta ei edes kannata "hyväksyä", kun se ei jaksa aukaista suutinta kunnolla.
Kartassa ruiskutuksen alkamisen minimiraja on tässä softassa 290bar, mutta se pyyntö siis muuttuu, huom !.
Kun moottori käynnistyy, hyppää ohjelma lukemaan "oikeaa" railpaineen pyyntikarttaaa.
Moottori siis käynnistyy vain, mikäli kaikki ehdot täyttyvät.
Itse käynnistymishetken vaivojen diaknosointia vaikeuttaa se, että ohjelman tarkempi "itsekontrolli" alkaa vasta, kun moottori on käynnistynyt, siitä seuraa, että kaikki häiriötekijät eivät näy välttämättä millään ohjelmalla.
Starttihetkellä ei siis varsinainen moottorinkäyttöohjelma ole vielä päällä.
Sitten vielä sellainen juttu, että niiden diaknoosiporttien lukunopeus on aika yleisesti 1Hz, eli tavattoman hidas, ei kannata kovin orjallisesti katsoa yksittäisiä arvoja.
Jospa nyt kuitenkin jotain ajatuksia herätti.
Hyvää Joulua vaan.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Tankin siirtopumppu sökö?
Kaverille kävi näin, polttoainetta alle 20 litraa ja auto hyytyi. Pajalle > vikakoodi siirtopaineesta, siirtopumppu rikki? (painepumppu) ja rele vaihdettiin samalla koska poltti pumpun sulakkeen? Tankattu samalla reissulla täyteen.
Pari päivää ajelua ja tankki vajeni > auto hyytyi taas???
Uudestaan pajalle > tankin pumppu sökö, ilmenee kuulemma varsin hyvin vajaalla tankilla.
Särkikö jo alunperin rikkonainen tankin pumppu varsinaisen siirtopumpun??? Auto alkoi käynnistymään paljon paremmin, aiemmin omistaja arveli huonon käynnistymisen johtuvan hehkuista tai akusta...
On vaikeampaa arvata kauanko tankinpumppu on ollut rikki kun tankkia ei ole ajettu kovin tyhjäksi juuri koskaan, molemmilla kerroilla auto hyytyi peruuttamisen jälkeen/aikana.Last edited by vexu524tdic; 21-12-2009, 21:07.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Ilmakuplat PA-putkessa yleensä paljastaa viallisen tankin pumpun. Siksipä ko. löydöksestä tuolla aiemmin kyselin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Tänään huomasin uuden seikan aiheeseen liittyen: kun virrat käänsi kakkosasentoon, niin pumppu penkin alla hyrisi vain lyhen hetken (n.2sek), eikä normaalia n. minuuttia. Kun konetta käynnisti seuraavan kerran lämpimänä, pumppu hyrisi normaalisti.
Oma amatööri-ideani: Tunnistaako pumppu kuskin penkin alla sen, jos tankilta ei tule löpöä ja ei pyöritä sitä turhaan "kuivana"?
Toinen, mikä tuli mieleen tätä pohteissa: tankatessa (jo pitkän aikaa) tankin saa vain puolilleen kun aseman pumppu katkaisee pumppaamisen, ikään kuin tankki olisi täynnä. Eli pumppu tunnistaa jonkin sortin vastapaineen tmv. Mistä moinen johtuu ja voiko sillä olla yhtään mitään tekemistä tämän varsinaisen ongelman kanssa? Joillakin harvoilla asemilla tankkaus onnistuu normaalisti, mutta 90% asemista onnistuu vain puoleen väliin ja sen jälkeen luokkaa desi kerrallaan...naks-naks-naks... :P
Comment
-
-
Paineenkorotus
Miten sinne tankille tulee korvausilmaa. Etteivät olisi letkut jäätyneet umpeen. Vois koittaa startata korkki auki? Aikoinaan oli yhdessä kinnerissä imenyt tankin lyttyyn. Huono siirtopumppu ei jaksa imeä. Siirtopumppu on nimenomaan se tankissa oleva. Eiköhän sitä toista kutsuta paineenkorotuspumpuksi,koska se sitä nimeenomaan tekee, ettei tule väärinkäsityksiä.
Comment
-
-
Originally posted by uti View PostMiten sinne tankille tulee korvausilmaa. Etteivät olisi letkut jäätyneet umpeen. Vois koittaa startata korkki auki? Aikoinaan oli yhdessä kinnerissä imenyt tankin lyttyyn. Huono siirtopumppu ei jaksa imeä. Siirtopumppu on nimenomaan se tankissa oleva. Eiköhän sitä toista kutsuta paineenkorotuspumpuksi,koska se sitä nimeenomaan tekee, ettei tule väärinkäsityksiä.
Comment
-
-
Railpumppu pakostakin ehjä?
Vielä aihetta pohtiessani tuli seuraava logiikka mieleen: kun railipaine - sitten lopulta, riittävästi startattua, kuitenkin nousee riittävälle tasolle, niin "railipumppu" on pakostakin ehjä. Olenko päätellyt oikein?
Minulle myös väitettiin, että järjestelmässä olisi "koko ajan" painetta eli yli 1bar. Ymmärisn kuitenkin foorumin viisaiden valistuksesta, että paine nostetaan vasta startissa, eikö niin? Eli tankkipumppu syöttää heti löpöä ja railipumppu survoo sen paineella koneelle, eikä siellä ole - myös koneen pysähdyksissä ollessa - painetta.
Nyt tämä railipumppu ei enää hurise kuin pari sekuntia kylmänä käynnistäessä. Onko kukaan törmännyt tällaiseen käytökseen? Uudestaan startatessa hurisee normaalisti sen n. minuutin.Last edited by mikkoman72; 01-01-2010, 20:55.
Comment
-
-
Originally posted by mikkoman72 View PostVielä aihetta pohtiessani tuli seuraava logiikka mieleen: kun railipaine - sitten lopulta, riittävästi startattua, kuitenkin nousee riittävälle tasolle, niin "railipumppu" on pakostakin ehjä. Olenko päätellyt oikein?
Minulle myös väitettiin, että järjestelmässä olisi "koko ajan" painetta eli yli 1bar. Ymmärisn kuitenkin foorumin viisaiden valistuksesta, että paine nostetaan vasta startissa, eikö niin? Eli tankkipumppu syöttää heti löpöä ja railipumppu survoo sen paineella koneelle, eikä siellä ole - myös koneen pysähdyksissä ollessa - painetta.
Nyt tämä railipumppu ei enää hurise kuin pari sekuntia kylmänä käynnistäessä. Onko kukaan törmännyt tällaiseen käytökseen? Uudestaan startatessa hurisee normaalisti sen n. minuutin.
Ei tuossa oikein voi olla muuta kuin viallinen PA-pumppujen rele tai ehtoopuolella oleva siirtopumppu jumii käynnistyessään.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTarkoitat ilmeisesti kuitenkin siirtopumppua?
Ei tuossa oikein voi olla muuta kuin viallinen PA-pumppujen rele tai ehtoopuolella oleva siirtopumppu jumii käynnistyessään.
Tarkoitatko siirtopumpulla sitä, joka imee löpöä tankista (tankin pumppu, takapenkin alla) vai sitä, joka luo korkean paineen (kuskin penkin alla)?
Se kuskin penkin alla oleva pumppu on lisäksi uusitu n. 20000km sitten. Tuolloin oireena oli ne normaalit sammuu ajon jälkeen ja tovin odottelun jälkeen taas lähti, jne.Last edited by mikkoman72; 02-01-2010, 01:23.
Comment
-
-
Originally posted by mikkoman72 View PostRele se ei voi olla, koska tällöinhän kone ei käynnisty lainkaan (releessä tankin pumppu ja korkeapainepumppu).
Tarkoitatko siirtopumpulla sitä, joka imee löpöä tankista (tankin pumppu, takapenkin alla) vai sitä, joka luo korkean paineen (kuskin penkin alla)?
Se kuskin penkin alla oleva pumppu on lisäksi uusitu n. 20000km sitten. Tuolloin oireena oli ne normaalit sammuu ajon jälkeen ja tovin odottelun jälkeen taas lähti, jne.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by mikkoman72 View PostRele se ei voi olla, koska tällöinhän kone ei käynnisty lainkaan (releessä tankin pumppu ja korkeapainepumppu).
Tarkoitatko siirtopumpulla sitä, joka imee löpöä tankista (tankin pumppu, takapenkin alla) vai sitä, joka luo korkean paineen (kuskin penkin alla)?
Se kuskin penkin alla oleva pumppu on lisäksi uusitu n. 20000km sitten. Tuolloin oireena oli ne normaalit sammuu ajon jälkeen ja tovin odottelun jälkeen taas lähti, jne.Last edited by Clavurion; 02-01-2010, 02:15.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Pähkäily vaan jatkuu ja jatkuu, oletko tehnyt mitään asian eteen muuta kuin ihmetellyt? Aikaisemmista posteista käy ilmi mitä kannattaisi kokeilla ja sen jälkeen voidaan "arvailla" vähän vankemmalta pohjalta mutta tätä menoa ei tule kuin kauhea sekametelisoppa ja kukaan ei saa enää kohta mitään mistään selvää.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Comment