Noh, siinä Pa-suotimen päällä olevasta anturista mitataan siirtopaine. Mikäli ja kun se paine on jopa diagnostiikalla tunnistettava -> se anturi toimii. Railpainetta/anturia kannattaa miettiä vasta kun siirtopaine on kunnossa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 525D rail pressure nolla - ei käynnisty - RATKAISTU!
Collapse
X
-
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
-
-
Originally posted by humala View Posttuoksuuko löpö konehuoneessa yhtään? mietin tuossa kun noi paineet tipahtaa niin nopeesti sieltä neljästä barista, yhteen bariin ettei olisi vuotoa jossakin.
Itsellä kun kyllä käynnistyy auto vaikka olisi siirtopumppu hurissut sen 1 minuutin ja lopettanut paineenkeruun..
Pitääpä mielenkiinnon vuoksi kokeilla omastakin huomenna miten tuo käyttäytyy noitten paineitten kanssa..
Omalla on nyt 240tkm ajettu ja itse ajanut kohta 80tkm samalla siirtopumpulla..Liekkö ikinä edes vaihdettu..
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi lopeta.
Kyllä on nyt ihme arpomista. Jos nyt asia on tavalla tai toisella kiistattomasti varmistettava, liitä yleismittari pumpun liittimeen. Sen piuhat saa asennettua sinne rikkomatta mitään. Siitä voit sitten ihmetellä kabiinissa olevasta mittarista suriseeko pumppu aina kun virrat on päällä, eikä tarvitse enää ruveta kehittelemään salaliittoteorioita.
Niin ja ne kuplatkin vois katsoa...
Yritin kuulostella tankin pumppua, mutta ainoa kuulemani ääni on siirtopumpun surina, joka siis lakkaa muutaman sekunnin kuluttua. Ääni paikallistettu kuskin penkin alle.
Millä tuo takapenkki lähtee irti? Luin aiemmin, että ihan vain vetämällä, mutta ei hievahtanutkaan kovallakaan riuhtomisella. Nouseeko se etu- vai takaosastaan? Pääsisi mittaamaan ja kuulostelemaan tarkemmin.
Jos siirtopumppu ei saa löpöä survottua eteenpäin eli edessä on ns. tukos, niin onko kellään tietoa siitä, miten siirtopumppu tuolloin käyttäytyy?
Comment
-
-
Löytyykö kiinnikkeitä penkin etuosasta, semmosia muovisia erillisiä? Ne on ruuvattu kiinni. Sedanissa jossa ei ollut noita (lastenistuin/koiraverkko tms kiinnike?) lähtee ihan repäisemällä etureunasta, kiinnike on istuinosan keskellä etureunassa.
Se pumppu on tyhmä kuten clavu tuolla aikasemmin jo sanoikin, ei se tunnista mitään. Ja jos siellä tukos olisi, niin kyllä ne ongelmat näkyis muuallakin kuin kylmänä starttaillessa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostLöytyykö kiinnikkeitä penkin etuosasta, semmosia muovisia erillisiä? Ne on ruuvattu kiinni. Sedanissa jossa ei ollut noita (lastenistuin/koiraverkko tms kiinnike?) lähtee ihan repäisemällä etureunasta, kiinnike on istuinosan keskellä etureunassa.
Se pumppu on tyhmä kuten clavu tuolla aikasemmin jo sanoikin, ei se tunnista mitään. Ja jos siellä tukos olisi, niin kyllä ne ongelmat näkyis muuallakin kuin kylmänä starttaillessa.
Eli pumppu vain huutaisi ja huutaisi, vaikka löpö ei mahdu kulkemaan eteenpäin? Moinenhan rikkoo pumpun.
Jos tukos muodostuu jäästä? Lämmin kone sulattaa tukoksen, koneen käyttäminen estää jäätymisen, jne...
Todettakoon vielä, että kun kone oli lämmin tai auto seissyt lämpimässä, niin pumppu hurisi pidempään. Viittaan lisäksi wmb330d:n kirjoitukseen siitä, että hänäkin pumppu toimii vain 12sek kylmässä. Onko hänenkin pumppu siis tiensä päässä?
Kuuluuko tankin pumpun ääntä miten selvästi, kun virrat kääntää kakkosasentoon?Last edited by mikkoman72; 06-01-2010, 20:52.
Comment
-
-
Mulla on täysin samanlaisia oireita ollut pari viikkoa kuin mikkomanilla. Maanantaina olin töistä tulossa iisalmesta ja auto hyytyi kesken ennen lapinlahtea. Jonkun pumpun ääni kuuluu selkeästi hyttiin. Suodattimen jälkeen ei tullut polttoainetta nimeksikään. Letkun pohjalla näkyi vain hieman ainetta joka lorisi. Siitä hinurilla iisalmeen takaisin ja polttoaine suodatin vaihtoon. Ensimmäisellä lähti käyntiin ja lähdin tyytyväisenä ajeleen takaisin kuopiota kohti kunnes pajujärven kohdalla hyytyi taas kun olin rekkaa ohittamassa.Melko jännät paikat alkoi olla. Taas hinausautolla soitto ja tällä kertaa tuotiin auto kuopioon. Seuraavana päivänä katsottiin vikakoodit ja kokeiltiin käyntiin. Yllätys yllätys lähti taas vaihteeksi. Tankki täyteen ja taas on pelannu, toistaseksi.
Vikakoodit jotka antoi:
-Pre-supply pressure monitoring
1.36bar
-Rail-pressure plausibility
Rail-paine 78.31bar-03 e39 525 DAT
Comment
-
-
Pa-suodatin vaihdettu, ei vaikutusta.
Lisätään pähkäilyn vaikeutta:
- akku ei kestänyt starttaamista kuin lyhyen ajan (vrt. viikko sitten kesti vielä 3-4x pidempään) vaikka on ollut latauksessa nyt luokkaa 48h (c-tek -laturi)
- tankin pumppu takapenkin alla hyrisee n. 12 sek kun avaimen kääntää 2-asentoon
- pa-pumppu kuskin alla pohjassa hyrisee tasan saman ajan kuin tankin pumppu
- löpöä tulee suodattimelle ja suodattimen läpi
- pa-suodattimen vaihdon jälkeen oli havaittavissa ilmakuplia pa-letkussa, mutta ei enää akun tyhjennyttyä, kun avaimen kääntää 2-asentoon, ennen startia avainta käytettiin 4x 2-asennossa, että pa-letku tyhjeni ilmakuplista
- siitä mötikästä, mihin löpö suodatimelta päätyy (koneen vasemmassa kyljessä, Bosch, made in tsekkoslovakia) kuuluu ryystävänkurluttavaa ääntä
- missään suuttimien paluuletkuissa ei näy kosteutta
Nyt akkukauppaan. Jotain (ainakin) akussa on pielessä, jos ei tuon enempää jaksa riittävän latauksen jälkeen.
Comment
-
-
Akku, releet ja pa-suodatin vaihdettu - ei apua
Akku vaihdettu, pyörittää todella iloisesti - mutta ei lähde käyntiin.
Tankin pumpulle tulee virtaa vain sen n. 12 sek eli pumppu ehjä ja lyhyt käyntiaika avaimen kakkosasennossa johtuu aivan jostain muusta kuin itse pumpusta.
Sama juttu siirtopumpun kanssa.
Mittaisin hehkut vielä uudestaan ja arvot olivat 0,7-0,8. Arvo näyttää vaihtelevan sen mukaan, onko starttia yritetty vastikään vai ei. Tai sitten aiemmin mittauksen maakontaktin vastus oli suurempi kuin nolla.
Ilmakuplia ei näy, ennen kuin pumppu lopettaa pyörimisen jolloin saattaa näkyä 1-2 pienenpientä kuplaa suodattimen puolella letkua.
Startatessa tulee vain vaaleaa pakokaasua, hangessakaan ei näy juurikaan mustaa nokea/tmv. Lähinnä vaaleanharmaat. Jos tällä nyt on merkitystä.
Mitä teidän enemmän tietävien mielestä pitäisi seuraavaksi kokeilla/mitata?Last edited by mikkoman72; 10-01-2010, 15:47.
Comment
-
-
Tämähän menee mielenkiintoiseksi.
En nyt sata varmasti muista, näkyikö INPA:lla statustieto PA-releen/pumppujen aktivoinnista. Sen nyt voisi kuitenkin vielä varmistaa. Kokeile muuten kiusallaan irrottaa siirtopaineanturin (suodattimen päällä) liitin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by mikkoman72 View PostAkku vaihdettu, pyörittää todella iloisesti - mutta ei lähde käyntiin.
Tankin pumpulle tulee virtaa vain sen n. 12 sek eli pumppu ehjä ja lyhyt käyntiaika avaimen kakkosasennossa johtuu aivan jostain muusta kuin itse pumpusta.
Sama juttu siirtopumpun kanssa.
Mittaisin hehkut vielä uudestaan ja arvot olivat 0,7-0,8. Arvo näyttää vaihtelevan sen mukaan, onko starttia yritetty vastikään vai ei. Tai sitten aiemmin mittauksen maakontaktin vastus oli suurempi kuin nolla.
Ilmakuplia ei näy, ennen kuin pumppu lopettaa pyörimisen jolloin saattaa näkyä 1-2 pienenpientä kuplaa suodattimen puolella letkua.
Startatessa tulee vain vaaleaa pakokaasua, hangessakaan ei näy juurikaan mustaa nokea/tmv. Lähinnä vaaleanharmaat. Jos tällä nyt on merkitystä.
Mitä teidän enemmän tietävien mielestä pitäisi seuraavaksi kokeilla/mitata?
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTämähän menee mielenkiintoiseksi.
En nyt sata varmasti muista, näkyikö INPA:lla statustieto PA-releen/pumppujen aktivoinnista. Sen nyt voisi kuitenkin vielä varmistaa. Kokeile muuten kiusallaan irrottaa siirtopaineanturin (suodattimen päällä) liitin.
Nyt sitten hehkuvalo palaa koko ajan! Onko kokemusta moisesta? Hmm... tuolla (http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=176128) on liittynyt polttoaineen vähyyteen...
Kaupan päälle diagnostiikkaläppäri sanoo: "no operating system". Eli en saanut nyt dataa, kun ilmeisesti kovalevy kuoli.
Menee kyllä niin päin /&%€€/(/ kaikki tuon hiton kipon kanssa.Last edited by mikkoman72; 10-01-2010, 21:24.
Comment
-
-
Sain vaihdettua siirtopumpun omaan autoon kun siinä ilmeisesti jotain vikaa piti olla. Käyntiin lähti kolmen päivän seisomisen jälkeen mukisematta. Kierroksia ottaa lämpimänä huimat 2600rmp ja huippunopeus on tällä hetkellä 40km/h. Huomenna olis taas töihin lähtö ja pitäs kurvailla n. 200km. Mahtavaa että tällaiselta Laatu merkiltä kuin BMW, saa näinki hyviä ja varmatoimisia autoja. Kyllä on ensimmäinen ja viimeinen. Anttila kiittää ja kuittaa.-03 e39 525 DAT
Comment
-
-
Alkaa haarukoitumaan...mitä ilmeisimmin suutin/suuttimia mäsänä. Sopii ainakin kuvaan:
- aiemmin ollut kylmällä koneella aaltoilua käynnissä (älysin vasta nyt, että kuuluu ilmeisesti oireisiin ja ei ole ns. normaalia)
- starttaus vaikeutui ja vaikeutui pikkuhiljaa
- lämpötila vaikutti ilmeisesti tilanteeseen
- siirtopaine ok (3,9) mutta railipaine ei
- imusarjan suunnalta kuuluu pihinää pumpun käydessä
- hehkut, releet, akku poissuljettu kokeilemalla/mittamalla
Tilattu hinaus ja huolto torstaille. Kerron sitten mikä oli tuomio.
Comment
-
-
Lähti Käyntiin!
Kun sää vähän muutui leudommaksi, niin lähti kippokin käyntiin. Ei tarvinnut edes kauaa pyörittää, n. 5sek. Akkukaan ei ollut iskussaan, mutta lähti silti.
Välittömästi piuhan päähän ja ahop: nelosen korjausarvo +3,5 (muut -1 - -0,5, paitsi yhden +0,8).
Tyhjäkynnillä välillä ravisti sellaisen nykäyksen ja hieman oli aaltoilua havaittavissa.
Lienee selvä tapaus tätä myöten.
Comment
-
Comment