Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 525D rail pressure nolla - ei käynnisty - RATKAISTU!
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Nicotine View PostJepulis. No homma eteni edellisestä systeemistä kuulostellen ja katsellen. Kone kun kuumeni, niin sahaaminen aina pidentyi kunnes tänään ei käynnistynyt kuumana enää ollenkaan. Tein vanhan kunnon vesitempun, eli nakkasin suutinten juureen vettä pari litraa ja avot, kone käynnistyi todella helposti. Vedin tästä sellaisen johtopäätöksen, että lämpölaajenemisesta johtuen suutinten vuoto kasvaa kuumassa koneessa mistä seuraa käynnistymättömyys. Eikös logiikka ole ihan ok?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostLogiikka on ihan OK, mutta siinä koneen etuosassa oleva nokkatunnistin voi tehdä samanlaiset oireet. Sitten vielä varmistellen vikokoodeilla ja suuttimien ohivuotomittauksella.
Vikamuistit on kanssa luettu ja siitä alhaisesta paineesta (aiemmin tässä thredissä) se valitteli. Ohivuodot tosiaan kertaalleen testailtu Laakkoselle ja kylmässä koneessa ei ollut kuin yksi ulkona toleransseista.
22.4: Eli loppupelissä huollatutin loput 5 suutinta (1 vaihdon Laakkosella Boshin huoltamaan) Alajärven Dieselhuollossa (menee mainiosti bussirahtina). Juttelin miehen kanssa ja hän oli käynyt avauspaineet läpi kaikista viidestä ja hajonta oli aika moinen 200-600 kiloa. Oli kuulemma aikaisemminkin törmännyt siihen, että Boshin kaverrit on laittanu jousikuormiksi mitä sattuu. Oli myös sitä mieltä, että tämän auton käynnistyminen on ollut aina hankalaa. Yksi suutin oli tiivisteiltään myös jo rikki mikä varmuudella esti käynnistymisen. Kaveri oli säätänyt avauspaineet kaikki 200 kiloon, jonka seurauksena aikaisempi 2-3 sekunnin sahaus (ollut tuo aina) muuttui puoleksi sekunniksi. Auto käynnistyy ennen kuin kerkee kissaa sanoa.
Kustannusvaikutuksiltaan tämä viimeinen viiden suuttimen keikka oli samassa luokassa kaiken kaikkiaan kun se ensimmäisen yhden vaihto. Auton pitäs olla nyt kunnossa.
Kiitos kaikille auttaneille kommenteista ja ohjeista!
ps. Jos joku haluaa JKL alueella testata asentotunnistimia, niin multa saa halvalla käytetyt (ja toimivat). Tuli ne uusittua sitten ihan turhaan...
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKuskin penkin alla oleva siirtopumppu nostaa paineen 4 bar tuntumaan.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostHuomenna pitäisi itselle tulla toi siirtopumppu niin kysäisen nyt ihan rautalanka kysymyksen että onko se pumppu kirjaimellisesti penkinalla, eli kuskinpenkki pois ja siitä lattiaa tutkimaan vai mennäänkö pohjan puolelta?
Helpommin saa, kun ottaa samalta kohdalta pohjamuovin irti. Pumppu löytyy sieltä alta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Potilas 530D -99
Sammunut ajossa ja ei lähde käyntiin.
Railpaineet nollassa. Startatesa nousee n.80bar, pyynti 550bar tms.
Siirtopaineet noin 3.6bar eli siirtopumppu ok?
Autossa oli huijausboksilastutus eli joku railpainetta vääristävä boksi kytkettynä moottoriohjausboksin viereen + vielä sen päälle autossa on digituning ohjelma ajettu boksille.
Sulakkeet tarkistettu, myös ne viisi siellä DME:n vieressä. Kaikki OK.
Railpaineanturin liitos tarkistettu ja johtoja heiluteltu yms.
Huijausboksi poistettu ja johdot ehjätty. Millään näillä ei ollut vaikutusta. Railpaineet ei nouse startatessa käytännössä lainkaan.
Mitäs veikataan: Railpaineanturi vai itse Railpumppu kaput???
Vai onko vielä mitä muita potentiaalisia vikapaikkoja. Johdotukset täytyy vielä tarkistaa.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Varmaankin ensimmäisenä purkaisin esiin korkeapainepumpun perästä painesäätimen ja tarkistaisin, onko sen o-renkaat ehjät. Reilusti vuotava suutinkin tuon voisi tehdä, mutta epätodennäköistä, että lennosta sammuisi. Antaako vikakoodia muusta kuin rail-paineesta?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostVeikkaan kans railpainesäätimen o-renkaita. Yks tommonen tapaus oli täs joku aika sitten jossa melko lailla identtiset oireet. Uudet 2€ o-renkaat paikoilleen ja laakista tulille.
Ei ole oma auto eikä nämä dieselit ole kovin tuttuja :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View Post
Meinasin lähinnä miten tuo vaihdetaan mutta omistaja oli sen jo saanut vaihdettua. Kuulemma imusarjan joutui irrottamaan.
Eli ekan kerran oli vaihtanut O-renkaan ja oli jopa kerran käynyt vähän aikaa ja sitten ei enää. Nyt on kuulemma paineensäädinkin uusittu ja ei vaan lähde käyntiin. Täytyy käydä paineet vilaisemassa läppärillä vielä.
Voiko siellä olla ilmaa vai onko se pumppu sitten kaput :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Toki ne suuttimien paluuvuodot kannattaa kuitenkin tarkistaa ennen korkeapainepumpun kimppuun hyökkäämistä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Ilmeisesti vuotaa korkeapainepumpulta jostain raosta. Mahdollisesti joku tiiviste pettänyt? Tosin realoem ei juuri tarjoa tiivisteitä :think
Olisiko ideoita minne tuo kannataisi viedä huoltoon. Kerava +100km säteellä vaikkapa?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment