Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 525D rail pressure nolla - ei käynnisty - RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nicotine
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 12

    #91
    Originally posted by Clavurion View Post
    Juurikin näin. Tietysti muitakin mahdollisia aiheuttajia on, mutta tuo mainittu todennäköisimmästä päästä.
    Jepulis. No homma eteni edellisestä systeemistä kuulostellen ja katsellen. Kone kun kuumeni, niin sahaaminen aina pidentyi kunnes tänään ei käynnistynyt kuumana enää ollenkaan. Tein vanhan kunnon vesitempun, eli nakkasin suutinten juureen vettä pari litraa ja avot, kone käynnistyi todella helposti. Vedin tästä sellaisen johtopäätöksen, että lämpölaajenemisesta johtuen suutinten vuoto kasvaa kuumassa koneessa mistä seuraa käynnistymättömyys. Eikös logiikka ole ihan ok?

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #92
      Originally posted by Nicotine View Post
      Jepulis. No homma eteni edellisestä systeemistä kuulostellen ja katsellen. Kone kun kuumeni, niin sahaaminen aina pidentyi kunnes tänään ei käynnistynyt kuumana enää ollenkaan. Tein vanhan kunnon vesitempun, eli nakkasin suutinten juureen vettä pari litraa ja avot, kone käynnistyi todella helposti. Vedin tästä sellaisen johtopäätöksen, että lämpölaajenemisesta johtuen suutinten vuoto kasvaa kuumassa koneessa mistä seuraa käynnistymättömyys. Eikös logiikka ole ihan ok?
      Logiikka on ihan OK, mutta siinä koneen etuosassa oleva nokkatunnistin voi tehdä samanlaiset oireet. Sitten vielä varmistellen vikokoodeilla ja suuttimien ohivuotomittauksella.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Nicotine
        Newbiemmer
        • Aug 2007
        • 12

        #93
        Originally posted by Clavurion View Post
        Logiikka on ihan OK, mutta siinä koneen etuosassa oleva nokkatunnistin voi tehdä samanlaiset oireet. Sitten vielä varmistellen vikokoodeilla ja suuttimien ohivuotomittauksella.
        Nokka-anturi (kuin myös kampuran) on uusittu, joten taidampa otatuttaa tällä kertaa ne loputkin suuttimet irti ja huollattaa. Onko tuosta pulloilla toteutetusta ohivuototestistä seikkaperäistä (miel. kuvineen) ohjetta jossain? Olen yhden ohjeen forumilla nähnyt, mutta ihan en sen pohjalta lähde kyllä ite touhuamaan... haluaisin sen testin kyllä oppia tekemään, joten jos jollakin sattuu olemaan parempaa ja tarkempaa tietoa sen teosta, niin kiitollisena otetaan vastaan.

        Vikamuistit on kanssa luettu ja siitä alhaisesta paineesta (aiemmin tässä thredissä) se valitteli. Ohivuodot tosiaan kertaalleen testailtu Laakkoselle ja kylmässä koneessa ei ollut kuin yksi ulkona toleransseista.

        22.4: Eli loppupelissä huollatutin loput 5 suutinta (1 vaihdon Laakkosella Boshin huoltamaan) Alajärven Dieselhuollossa (menee mainiosti bussirahtina). Juttelin miehen kanssa ja hän oli käynyt avauspaineet läpi kaikista viidestä ja hajonta oli aika moinen 200-600 kiloa. Oli kuulemma aikaisemminkin törmännyt siihen, että Boshin kaverrit on laittanu jousikuormiksi mitä sattuu. Oli myös sitä mieltä, että tämän auton käynnistyminen on ollut aina hankalaa. Yksi suutin oli tiivisteiltään myös jo rikki mikä varmuudella esti käynnistymisen. Kaveri oli säätänyt avauspaineet kaikki 200 kiloon, jonka seurauksena aikaisempi 2-3 sekunnin sahaus (ollut tuo aina) muuttui puoleksi sekunniksi. Auto käynnistyy ennen kuin kerkee kissaa sanoa.

        Kustannusvaikutuksiltaan tämä viimeinen viiden suuttimen keikka oli samassa luokassa kaiken kaikkiaan kun se ensimmäisen yhden vaihto. Auton pitäs olla nyt kunnossa.

        Kiitos kaikille auttaneille kommenteista ja ohjeista!


        ps. Jos joku haluaa JKL alueella testata asentotunnistimia, niin multa saa halvalla käytetyt (ja toimivat). Tuli ne uusittua sitten ihan turhaan...
        Last edited by Nicotine; 22-04-2010, 08:02. Reason: Loppukaneetti

        Comment

        • OneAndOnly
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 441
          • Nurmes

          #94
          Originally posted by Clavurion View Post
          Kuskin penkin alla oleva siirtopumppu nostaa paineen 4 bar tuntumaan.
          Huomenna pitäisi itselle tulla toi siirtopumppu niin kysäisen nyt ihan rautalanka kysymyksen että onko se pumppu kirjaimellisesti penkinalla, eli kuskinpenkki pois ja siitä lattiaa tutkimaan vai mennäänkö pohjan puolelta?
          näillä mennään:
          Bmw e46 320d
          Suzuki Hayabusa 1300R

          Ex:
          Volvo XC70 D5 AWD -10
          Volvo V70 D5 -02
          Volvo V70 T5 -98
          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
          -----------------------------

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #95
            Originally posted by OneAndOnly View Post
            Huomenna pitäisi itselle tulla toi siirtopumppu niin kysäisen nyt ihan rautalanka kysymyksen että onko se pumppu kirjaimellisesti penkinalla, eli kuskinpenkki pois ja siitä lattiaa tutkimaan vai mennäänkö pohjan puolelta?
            Jep, kuskin penkki irti ja rälläkkä laulamaan.

            Helpommin saa, kun ottaa samalta kohdalta pohjamuovin irti. Pumppu löytyy sieltä alta.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • OneAndOnly
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 441
              • Nurmes

              #96
              Jees, elikkä pohjanpuolelta kaivellaan...

              Kiitoksia taasen kerran!
              näillä mennään:
              Bmw e46 320d
              Suzuki Hayabusa 1300R

              Ex:
              Volvo XC70 D5 AWD -10
              Volvo V70 D5 -02
              Volvo V70 T5 -98
              VW Taro 2.4D -90 about 80hv
              BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
              -----------------------------

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #97
                Potilas 530D -99

                Sammunut ajossa ja ei lähde käyntiin.

                Railpaineet nollassa. Startatesa nousee n.80bar, pyynti 550bar tms.
                Siirtopaineet noin 3.6bar eli siirtopumppu ok?

                Autossa oli huijausboksilastutus eli joku railpainetta vääristävä boksi kytkettynä moottoriohjausboksin viereen + vielä sen päälle autossa on digituning ohjelma ajettu boksille.

                Sulakkeet tarkistettu, myös ne viisi siellä DME:n vieressä. Kaikki OK.
                Railpaineanturin liitos tarkistettu ja johtoja heiluteltu yms.
                Huijausboksi poistettu ja johdot ehjätty. Millään näillä ei ollut vaikutusta. Railpaineet ei nouse startatessa käytännössä lainkaan.

                Mitäs veikataan: Railpaineanturi vai itse Railpumppu kaput???
                Vai onko vielä mitä muita potentiaalisia vikapaikkoja. Johdotukset täytyy vielä tarkistaa.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #98
                  Varmaankin ensimmäisenä purkaisin esiin korkeapainepumpun perästä painesäätimen ja tarkistaisin, onko sen o-renkaat ehjät. Reilusti vuotava suutinkin tuon voisi tehdä, mutta epätodennäköistä, että lennosta sammuisi. Antaako vikakoodia muusta kuin rail-paineesta?
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #99
                    Ei vikakoodeja. Sammunut ajossa pari kertaa aikaisemmin mutta käynnistynyt heti uudestaan.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      Veikkaan kans railpainesäätimen o-renkaita. Yks tommonen tapaus oli täs joku aika sitten jossa melko lailla identtiset oireet. Uudet 2€ o-renkaat paikoilleen ja laakista tulille.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Originally posted by Thuppu View Post
                        Veikkaan kans railpainesäätimen o-renkaita. Yks tommonen tapaus oli täs joku aika sitten jossa melko lailla identtiset oireet. Uudet 2€ o-renkaat paikoilleen ja laakista tulille.
                        Onko havaintoa miten/missä koko osa on. Kuvaa?
                        Ei ole oma auto eikä nämä dieselit ole kovin tuttuja :think
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          Originally posted by Thuppu View Post
                          No joo, olihan tuo tiedossa.
                          Meinasin lähinnä miten tuo vaihdetaan mutta omistaja oli sen jo saanut vaihdettua. Kuulemma imusarjan joutui irrottamaan.

                          Eli ekan kerran oli vaihtanut O-renkaan ja oli jopa kerran käynyt vähän aikaa ja sitten ei enää. Nyt on kuulemma paineensäädinkin uusittu ja ei vaan lähde käyntiin. Täytyy käydä paineet vilaisemassa läppärillä vielä.

                          Voiko siellä olla ilmaa vai onko se pumppu sitten kaput :think
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            Toki ne suuttimien paluuvuodot kannattaa kuitenkin tarkistaa ennen korkeapainepumpun kimppuun hyökkäämistä.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Ilmeisesti vuotaa korkeapainepumpulta jostain raosta. Mahdollisesti joku tiiviste pettänyt? Tosin realoem ei juuri tarjoa tiivisteitä :think

                              Olisiko ideoita minne tuo kannataisi viedä huoltoon. Kerava +100km säteellä vaikkapa?
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎