memebuy23buy

airbag ongelma e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3196
    • Saarijärvi

    #46
    Mites helposti tuo airbagin moduulin koodaus onnistuu?
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #47
      Originally posted by Morkai View Post
      Mites helposti tuo airbagin moduulin koodaus onnistuu?
      NCS:llä kaikkine karvoineen minuutin homma.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4927
        • Kotka

        #48
        Originally posted by Clavurion View Post
        NCS:llä kaikkine karvoineen minuutin homma.
        Nyt tuli hiukka lapin lisää! 45sec kun piuha autossa kii.
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • OneAndOnly
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 441
          • Nurmes

          #49
          Originally posted by Clavurion View Post
          NCS:llä kaikkine karvoineen minuutin homma.
          Kiva ajella täältä susirajalta esim. ouluun minuutin homman takia...
          Ei vaineskaan, harmi kun ei täällä suunnalla ole kenelläkään noita systeemejä...
          näillä mennään:
          Bmw e46 320d
          Suzuki Hayabusa 1300R

          Ex:
          Volvo XC70 D5 AWD -10
          Volvo V70 D5 -02
          Volvo V70 T5 -98
          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
          -----------------------------

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3196
            • Saarijärvi

            #50
            Originally posted by Clavurion View Post
            NCS:llä kaikkine karvoineen minuutin homma.
            Jeps, pitääpä rassata kun pääsee autolle. Sen verran vähän tullut tuota NCS:ää räpellettyä että jos joku ei halua pantata lisäinfoa niin kaikki kelpaa.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #51
              Originally posted by Dunky View Post
              Totta hitossa pitää koodata! Harvoin löytyy just samoilla spekseillä moduli. Mutta senhän näet kun isket lotjun kii et syttyykö ja sammuuko valo Jos syttyy ja sammuu niin koodaus kunnossa.

              Jokuseen vaihtanut yksikön ja aina ollut joku ristiriita varusteissa (yleensä erimäärä pusseja).
              Kyseessä on kaiketi käytetty boxi joka on samalla numerolla kuin orggis, eli siellä on kaikki tarvittava jo ennestään? Ei näissä ole muuta eroa kuin siinä onko takaovissa bagit vai ei ja silloin numerotkin on eri?
              Siis miksi tai mitä sieltä pitää "koodailla" toimiakseen?

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4927
                • Kotka

                #52
                Originally posted by Hemi View Post
                Kyseessä on kaiketi käytetty boxi joka on samalla numerolla kuin orggis, eli siellä on kaikki tarvittava jo ennestään? Ei näissä ole muuta eroa kuin siinä onko takaovissa bagit vai ei ja silloin numerotkin on eri?
                Siis miksi tai mitä sieltä pitää "koodailla" toimiakseen?
                Totta, jos softa ja hardware numero on sama niin voi toimia mut koodaus voi kuitenkin heittää joltakin osin (siellä on aika monta parametriä). Siksi koodaus
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  #53
                  Kyllä se purkki on loppupelissä koodattava, kun purkki voi olla kotoisin aikas monesta eri korimallista ja niissä voi olla koodauseroja vaikka olisikin samasta korimallista. Sitten tuo airbagin purkki säilöö myöskin VIN-koodia ja sen poikkeaminen muista purkeista voi taas aiheuttaa jälkikäteen ongelmia koodaus-tilanteissa. Tuo purkin uudelleenkoodaus sitten vaihtaa VIN-koodin oikeaksi.

                  Sitten tuo VIN-juttu voi myöskin jossain kunnon kolari-tilanteiden tutkinnassa herättää kysymyksiä ja siitä päästäänkin toiseen tuhannen taalan kysymykseen: alkaako tuossa tilanteessa purkin vaihtaneen artistin perskarvat kärytä ..
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Originally posted by jartsa02 View Post
                    Kyllä se purkki on loppupelissä koodattava, kun purkki voi olla kotoisin aikas monesta eri korimallista ja niissä voi olla koodauseroja vaikka olisikin samasta korimallista. Sitten tuo airbagin purkki säilöö myöskin VIN-koodia ja sen poikkeaminen muista purkeista voi taas aiheuttaa jälkikäteen ongelmia koodaus-tilanteissa. Tuo purkin uudelleenkoodaus sitten vaihtaa VIN-koodin oikeaksi.

                    Sitten tuo VIN-juttu voi myöskin jossain kunnon kolari-tilanteiden tutkinnassa herättää kysymyksiä ja siitä päästäänkin toiseen tuhannen taalan kysymykseen: alkaako tuossa tilanteessa purkin vaihtaneen artistin perskarvat kärytä ..
                    höpö höpö....
                    Se boxi EI VOI OLLA eri korimallista, mikäli sarjanumero on sama.
                    Eli kyseessä on e39:n boxi, joissa eroja ei ole kuin 3/99 kun vehkeet muuttuu kaksivaiheisiksi ja sen jälkeen onko takaovissa bagit vai ei.
                    Eli näissä EI OLE mitään "koodauseroja", vaan ihan samaa tavaraa kautta linjan, poislukien nue edellä mainitut.
                    Sen verran paljon näiden kanssa olen pelannut, että tiedän jo kokemuksesta tämän olevan fakta.
                    Tuota...miksi "purkin vaihtaneen artistin perskarvat käryäisivät"...?
                    Kyllä näitä saa vaihdella ihan niin paljon kuin lystää, ihan mistä tahansa, kunhan vehkeet toimii???
                    Last edited by Hemi; 23-03-2010, 16:10.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Nyt tuli hiukka lapin lisää! 45sec kun piuha autossa kii.
                      Laskin tuohon luonnollisesti mukaan lakisääteisen kahvitauon.

                      Originally posted by Morkai View Post
                      Jeps, pitääpä rassata kun pääsee autolle. Sen verran vähän tullut tuota NCS:ää räpellettyä että jos joku ei halua pantata lisäinfoa niin kaikki kelpaa.
                      Valitse profiiliksi "expert profile", jos se löytyy asennetussa NCS-setissä.

                      Lue ZCS vaikkapa EWS:ltä. -> F6 (back) -> F4 (process ecu) -> valitse listalta airbag-purkki -> varmista, että toimenpiteenä ruudulla näkyy SG_CODIEREN tai valitse se (change job) -> F3 (execute job) -> hörpäse kahvit.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3196
                        • Saarijärvi

                        #56
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Laskin tuohon luonnollisesti mukaan lakisääteisen kahvitauon.



                        Valitse profiiliksi "expert profile", jos se löytyy asennetussa NCS-setissä.

                        Lue ZCS vaikkapa EWS:ltä. -> F6 (back) -> F4 (process ecu) -> valitse listalta airbag-purkki -> varmista, että toimenpiteenä ruudulla näkyy SG_CODIEREN tai valitse se (change job) -> F3 (execute job) -> hörpäse kahvit.
                        Kiitos, tämä selvensi hyvin.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4927
                          • Kotka

                          #57
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Eli näissä EI OLE mitään "koodauseroja", vaan ihan samaa tavaraa kautta linjan, poislukien nue edellä mainitut.
                          Printtaas tähän säikeeseen edes yhden modulin parametrit, tai kahden niin voit itsekkin verrata niitä??

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Sen verran paljon näiden kanssa olen pelannut, että tiedän jo kokemuksesta tämän olevan fakta.
                          Mikään ei ole faktaa jos ja kun näiden kanssa on pelannut
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            #58
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Lue ZCS vaikkapa EWS:ltä. -> F6 (back) -> F4 (process ecu) -> valitse listalta airbag-purkki -> varmista, että toimenpiteenä ruudulla näkyy SG_CODIEREN tai valitse se (change job) -> F3 (execute job) -> hörpäse kahvit.
                            Tähän voisi lisätä että toivottavsti löytyy oikea CI myös
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • jartsa02
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 1131
                              • Helsinki

                              #59
                              No esim. varaosanumerolla 6 900 727 purkkia löytyy e38, e39, e52 ja e53 malleista ja sieltä tuleekin jo eroja koodauksissa esim. mulla on e38:ssa tuo purkki ja siellä on lisänä bägit takaikkunan pilarissa. Joten kyllä niissä koodauksissa voi olla enemmänkin eroja, kun niitä tarkemmin tutkii.
                              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                              Comment

                              • Morkai
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 3196
                                • Saarijärvi

                                #60
                                Originally posted by Dunky View Post
                                Tähän voisi lisätä että toivottavsti löytyy oikea CI myös
                                Hmm.. eli nyt jos oon laisinkaan kärryillä tässä hommassa niin ensin luetaan ZCS jostain moduulilta, jossa se on jemmassa. ZCS sisältää auton tiedot mm. sen montako bagia siinä on? Sen jälkeen kun ZCS on luettu, niin valkataan mihin boksiin (ok, airbagin moduulin nimi ei oo mulla suoraan tiedossa) se halutaan kirjottaa ja näin saadaan esim. 8 airbagille alunperin tarkotettu boksi toimimaan autossa, jossa on vain 6 bagia.

                                Vai voisko sen saada tehtyä myös lukemalla ton Airbag-boksin datan ja puukottamalla siitä saatuun tiedostoon sopivat rivit ja tökkäämällä se takas boksiin?
                                sigpic
                                E23 728iA V8-projekti
                                E38 730D -projekti
                                E39 540iA -projekti
                                I01 i3 -projekti

                                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                                Comment

                                Working...
                                X