mitenkä tuon airbag purkin koodaus onnistuu tämmösessä tapauksessa, vanha purkki on 6900727(MRS3). uuden käytetyn purkin tilasin saksasta joka on uudemmasta mallista 6919789(MRS4). Kokeilin ncs expertillä tehdä tuon koodauksen joka meni ok, mutta inpa valittaa vieläkin versio ja kieli ristiriidasta. Vikakoodin antaa poistaa, mutta tulee takaisin heti kun virrat laittaa päälle uudestaan. Jos pientä vinkkiä sais tuohon koodaamiseen tai jos joku koodari expertti vois vilkasta.
Auto e39 530dat -99
airbag ongelma e39
Collapse
X
-
Siis mikä koodi tulee takaisin?Originally posted by henzio View Postmitenkä tuon airbag purkin koodaus onnistuu tämmösessä tapauksessa, vanha purkki on 6900727(MRS3). uuden käytetyn purkin tilasin saksasta joka on uudemmasta mallista 6919789(MRS4). Kokeilin ncs expertillä tehdä tuon koodauksen joka meni ok, mutta inpa valittaa vieläkin versio ja kieli ristiriidasta. Vikakoodin antaa poistaa, mutta tulee takaisin heti kun virrat laittaa päälle uudestaan. Jos pientä vinkkiä sais tuohon koodaamiseen tai jos joku koodari expertti vois vilkasta.
Auto e39 530dat -99Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
itsellä myös airbagin moduulin vaihto-ongelmaa
Minulla on e39 525d touring vm 2002. Autossa on räjähtänyt kuskin airbag. Olen uusinut ratin airbagin ja turvavyönkiristimen. Tilasin ebaysta käytetyn moduuliboxin, jonka piti olla ehjä (??), koodi sama kuin vanhassa eli 6919789. Nyt kun laitoin tämän ebaysta tulleen moduulin paikoilleen, herjaa "takasivubägit oikea ja vasen". Tarkoittaako tämä nyt sitä, että ebayn boxi on jotenkin koodattava jotta pelittää, vai tarkoittaako tämä että olen ostanut rikkinäisen moduulin (eli että ko. autossa on takasivubägit poksahtaneet)? Voiko siis herjata takasivubägeistä, vaikka on sama varaosanro kuin vanhassakin? Pitäisikö koodauksella hoitua? Kukas näitä koodauksia hoitaisi Turun seudulla? Tietysti Metroautoon voin viedä ja "maksaa itseni kipeäksi" : )
Comment
-
tuo on kyllä ennemminki sen näkönen että ois nyrkillä lyötyOriginally posted by Havis View PostAi jotenkin näin?
Omassa E39:ssä ollut ostohetkestä saakka tuo ratin keskiö tuon näköinen:
Ihan kuin olisi kutistunut auringon UV säteiden vaikutuksesta tms.
e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i
Comment
-
Tuo purkki on ilm. kotoisin autosta, jossa on nuo takaovien bägit ja sulla ei taas ilmeisesti ole niitä ja siitä tulee nuo herjat. Purkki on siis koodattava sun auton mukaan uusiksi, niin sitten se rupee pelaamaan. Samalla varaosanumerolla olevat purkit voi olla koodattu eri tavalla, kun autoissa voi olla eri määrät erilaisia bägejä.Originally posted by Salla View PostMinulla on e39 525d touring vm 2002. Autossa on räjähtänyt kuskin airbag. Olen uusinut ratin airbagin ja turvavyönkiristimen. Tilasin ebaysta käytetyn moduuliboxin, jonka piti olla ehjä (??), koodi sama kuin vanhassa eli 6919789. Nyt kun laitoin tämän ebaysta tulleen moduulin paikoilleen, herjaa "takasivubägit oikea ja vasen". Tarkoittaako tämä nyt sitä, että ebayn boxi on jotenkin koodattava jotta pelittää, vai tarkoittaako tämä että olen ostanut rikkinäisen moduulin (eli että ko. autossa on takasivubägit poksahtaneet)? Voiko siis herjata takasivubägeistä, vaikka on sama varaosanro kuin vanhassakin? Pitäisikö koodauksella hoitua? Kukas näitä koodauksia hoitaisi Turun seudulla? Tietysti Metroautoon voin viedä ja "maksaa itseni kipeäksi" : )BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
E39 airbag abbarin puolen katto!
Airbag vaihdettiin helmikuussa 2012 ja 3 viikkoa ei palanut valo. Sitten alkoi vilkkumaan ja samalla palamaan aina pidempään. Nyt viileällä ilmalla voi ajaa jopa 10km ja syttyy vasta sitten. Kun auto on auringossa päivän, niin valo syttyy heti startatessa. AK Airportissa yritettiin bägin koodausta vanhemmalla bemarin lukulaittella ja antoi herjan, joka näkyy liitteessä. Siis valo ei pala koko ajan, paitsi lämpöisellä kelillä. Osaako joku auttaa?? Jartsalle on laitettu privaa. T : JUSSI
Comment
-
Yleensä apukuskin tunnistin matto on sökö jos noin käyttäytyy. Vikakoodeista pitäis selvitä.Originally posted by JUSSI-65 View PostAirbag vaihdettiin helmikuussa 2012 ja 3 viikkoa ei palanut valo. Sitten alkoi vilkkumaan ja samalla palamaan aina pidempään. Nyt viileällä ilmalla voi ajaa jopa 10km ja syttyy vasta sitten. Kun auto on auringossa päivän, niin valo syttyy heti startatessa. AK Airportissa yritettiin bägin koodausta vanhemmalla bemarin lukulaittella ja antoi herjan, joka näkyy liitteessä. Siis valo ei pala koko ajan, paitsi lämpöisellä kelillä. Osaako joku auttaa?? Jartsalle on laitettu privaa. T : JUSSI
-PekkaMahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
E39 airbag abbarin puolen katto!
Jartsa kävi pyörähtämässä ja tuli siihen tulokseen, että purkkin ei pääse kiinni! Abbarin puolen yläbägi ilmoitti "resistance too high" ??? Olisko asennuksessa jäännyt joku liitin huonolle kosketukselle? Seuraavaks varmaan käytetty boxi Ebaystä! Homma on kuitenkin vielä takuun puitteissa, mutta ei tunnu selviävän. Eilen ajoin 7km ja valo vilkahti ja seuraavan 5km matkalla ei palanut, mutta sitten syttyi ja paloi loppumatkan 6km? Myöskin tuli ilmoitus et joku istuu abbarin penkillä, vaikka siinä ei ollut ketään! Sehän Jartsaa nauratti! J
Comment
-
mulla oli kans keväällä airbag ongelmia ( lähinnä valo möllötti kojetaulussa )Originally posted by Clavurion View PostMinulla on tullut vastaan yksi E39 airbag-yksikkö, jossa bägin vikakoodia ei saanut mitenkään nollattua. Eli samanlainen tilanne kuin joskus bägin laukeamisen jälkeen. Kyseisessä autossa vika oli kuitenkin ilmaantunut ilman bägin laukeamista.
turvavyön kiristimet oli lauennu jostain ihme syystä, no siihen vaihdettiin toiset tilalle ja nollattiin vikakoodit niin valokin sammu samantien.
mikälie sitten laukassut ne vyönkiristimet, se jäi epäselväks :think
onko kenelläkään ideoita
Comment
Comment