Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nikopi
    replied
    Niin oliko kellään ohjeita / kuvaa tms. siitä missä tuo ohjauskortti mahtaa webastossa olla. En ole webastoa koskaan sen lähemmin tutkinut, että osaisin sanoa. Pitäisi ottaa kortti viikonloppuna irti ja lähettää johonkin korjattavaksi.

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    Originally posted by thabandit^ View Post
    Kalervo Jankkoa lainatakseni; "Asia kunnossa."

    Seuraavaksi hommattava sitten Inpa. (Ja varmaan uusi höyrystinsarja)
    Ennemminkin veikkaisin ohjainkorttivikaa kuin hehkuvikaa.

    Leave a comment:


  • Simppaa
    replied
    Originally posted by nikopi View Post
    Tuli haettua saksasta -02 530d, jossa sattui olla webasto. Nyt ilmeisesti on niin, että tuo ei toimi. Menee päälle kun ovet avaa kaukosäätimellä ja menee päälle myös kun avaa oven. Käy hetken aikaa ja sammuu. Onko tämä se paljon puhuttu ohjainkortti vika? Korjaako noita vielä joku ja onko kortin irti suolistaminen kuinka kova operaatio? En saanut webastoa radiolta päälle, vaikka siellä on heizung nappi.
    Kortti on rikki. Ei kuulu käydä kuin auton käydessä/ajastuksella.

    Leave a comment:


  • thabandit^
    replied
    Kalervo Jankkoa lainatakseni; "Asia kunnossa."

    Seuraavaksi hommattava sitten Inpa. (Ja varmaan uusi höyrystinsarja)

    Leave a comment:


  • nikopi
    replied
    Tuli haettua saksasta -02 530d, jossa sattui olla webasto. Nyt ilmeisesti on niin, että tuo ei toimi. Menee päälle kun ovet avaa kaukosäätimellä ja menee päälle myös kun avaa oven. Käy hetken aikaa ja sammuu. Onko tämä se paljon puhuttu ohjainkortti vika? Korjaako noita vielä joku ja onko kortin irti suolistaminen kuinka kova operaatio? En saanut webastoa radiolta päälle, vaikka siellä on heizung nappi.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Weban PA-pumppu on siinä siirtopumpun vieressä auton pohjassa. Noissa pumpuissa äärimmäisen harvoin vikaa. Kuten vikakoodikin kertoo, ongelma todennäköisesti hehkussa tai hehkun ohjaus-/mittauspiirissä ohjainkortilla. Hehkuahan käytetään hehkutuksen jälkeen liekkivahtina ja ennen hehkutusta Weba tekee testin, onko hehkun vastus (lämpötila) toleranssissa. Jos tuo ei mene läpi, ei polttoainetta pumpata. Eli paloilmapuhallin menee sen alkupuhalluksen jälkeen suoraan jälkituuletukselle. Esim. INPA:n live-datalla tuon toiminnan pystyy kyllä täysin tutkimaankin.

    Leave a comment:


  • thabandit^
    replied
    Nyt kun on Webastokin saatu toimimaan ajastuksella (kiitokset BreeZi), niin pitäisi seuraavaksi saada se syttymään. Alun pitäen ei puhunut sanaakaan, ja BMW Scanner herjasi K-Bus Breakdown sekä Power interrupt tms. -> Webaston johdot olivat irtaallaan, tosin sekä lämmittimen että johtojen liittimet olivat hyvin suojattuina. Piuhat kiinni, ja alkaa osoittaa seuraavia elonmerkkejä käytettäessä Direct Heating-toimintoa;

    Aluksi paloilmapuhallin (?) puhaltaa ~3s, pieni tauko ja puhallin alkaa tohisemaan uudestaan. Tällä kertaa höpisee vaihtelevalla nopeudella n. 2 min, jonka jälkeen lopettaa. Ei syty, puhaltaa vain haaleaa pakoputkesta. Vikakoodina Glow plug/Flame detector.

    "Vanhaa tuttua" polttoainepumpun napsutusta ei ala kuulua missään vaiheessa, vissiin pitäisi kuitenkin napsuttaa?

    Missäpäin E39 Touringissa on Webaston pa-pumppu? Tankin päällä huoltoluukun alla?

    Leave a comment:


  • Soiled
    replied
    Onko muuten porukalla miten kokemuksia tuosta T100 kakesta. Pitääkö tuolle vetää joku data-piuha erikseen tuosta webastosta, kun kaukolla saa webaston muuten tulille, mutta jos yrittää selata tietoja esim.sisätilojen lämpötilaa (erillinen anturi T100 johtosarjassa) niin kauko sanoo vain fail.
    On naitettu ja tehty kaikkea tuohon, mutta en saa muuta kakesta ulos kuin ON tai OFF nappien painalluksilla Ajastuksia,puhaltimen/liekin kuvaa tuohon en saa kyllä mitenkään. Ja näyttäisi kaukosäätö muuten toimivan, kun boksilta saa sen 12v ulos/sammumaan nappia painamalla.
    Olen ainakin käsittänyt, että uudemmissa esim. E9x sarjassa noi olisi jo kaksisuuntaisia eli boksi lukee webastolta jo tietoja.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Jännite pin-1 riittää. Eli lienee Webastossa jotain solmussa. Jos paloilmapuhallin käynnistyy omia aikojaan, kuulostaa tyypilliseltä ohjainkorttivialta.

    Leave a comment:


  • Soiled
    replied
    Yritin tuossa katella kytkiksiä, mutta ei oikein löytynyt. Olen siis laittamassa tuohon E39:iin webastolle telestart T100 HTM:ää ja pitäisikö webaston lähteä toimimaan normaalisti, kun pinni 1 liittää tuon T100 12v ohjauskaapelin vai pitääkö webastolle vetää muitakin piuhoja? Ei ainakaan hörähdä tuo oma webasto vaikka +12v tulee tuohon pinni 1. Tiedä sitten onko tuossa jotain vikaa muutenkin, kun webaston sulakkeen laittaa paikalleen niin webasto itsekseen hörisee jonkun 10s ajan:think Ja taitaa höristä aina kun virrat sammuttaa autosta tai laittaa päälle.

    Leave a comment:


  • Puhemies
    replied
    2kpl. löytyy vielä antureita

    Leave a comment:


  • ei_zei75
    replied
    BMW Scanner Car Diagnostic Tool (Version 1.4.0)

    Eli tuollainen tulossa. Ja tuolla pääsee lukemaan niitä koodeja webastolta, näin ymmärsin?
    Kiitos tiedoista

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by ei_zei75 View Post
    Pääseekö bmwscannerilla lukemaan webastolta koodeja, vai pitääkö olla INPA?
    Scanneri on tulossa, mutta jos sillä ei onnistu, pannaan INPAkin tilaten
    pääsee, siis pa softin scannerilla.

    Leave a comment:


  • ei_zei75
    replied
    Pääseekö bmwscannerilla lukemaan webastolta koodeja, vai pitääkö olla INPA?
    Scanneri on tulossa, mutta jos sillä ei onnistu, pannaan INPAkin tilaten

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by ei_zei75 View Post
    Ei ole boscin testeri, tais olla autocommin testeri. ja on orggis webasto. mutta tolla testerillä ei päässyt kuin AC lle, siellä oli tuollainen koodi. Ja eipä korjaajakaan tiennyt mitäö tarkoittaa... Eli kannattaa kokeilla jollain toisella laitteella lukua? Että sais edes jonkin varmuuden. BMW scanner vai INPA?
    Jaa vai on autocommikin mennyt yhtä surkeaksi kuin bosch... kuka noitakin "testereitä" enää oikeasti ostaa? hintakin on pilvissä (ominaisuuksiin nähden) ja oikein mitään ei tee niinkuin suoraan sanottuna.
    Launch, Maxidas ja Autologic testerit antavat myös järkevää tietoa ja järkeviä koodeja itse webastolta, kuten toki BMW DIS, Inpa ja bmwscanner. Monet huoltofirmat lukevat virheellisesti väyläweban koodeja ilmastoinnin ohjausyksiköltä, siitä ei ole mitään hyötyä vaan testerillä tulee päästä kiinni itse webastoon.
    Jos ei ole softia itsellä eikä ketään harrastajaa lähellä voi toki soitella Elekma Oy ja kysyä millä korjaamolla olisi launch tai das testeri lähimaastossa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎