Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    INPA:lla Webastoa pääsee tutkailemaan kuten Webaston omalla ThermoTest:llä.

    Leave a comment:


  • ei_zei75
    replied
    Ei ole boscin testeri, tais olla autocommin testeri. ja on orggis webasto. mutta tolla testerillä ei päässyt kuin AC lle, siellä oli tuollainen koodi. Ja eipä korjaajakaan tiennyt mitäö tarkoittaa... Eli kannattaa kokeilla jollain toisella laitteella lukua? Että sais edes jonkin varmuuden. BMW scanner vai INPA?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by ei_zei75 View Post
    Mikähän olisi vikana, webasto ei pelaa, vikakoodina on: vasen lämmönsiirtimen lämpötunnistin, avoin piiri, jatkuva. voisiko johtua siitä? Auto 520d -01. vepasto ei pelaa käynnissä eikä sammuksissa. Ja mitä toi koodi tarkoittaa?
    Onkohan nämä koodit taas luettu jollain Boschin testerillä, kun ei tuosta käännetystä selitteestä saa mitään tolkkua. Tuo koodi on varmaan IHKA:lta? Entäs itse Weban koodit? Onko siinä edes tehdasasennettu Weba?

    Leave a comment:


  • jeepster
    replied
    Mihinkään piuhan päähän en sitten ehtinyt, mutta..
    Mä sain oman webaston kuntoon, toimi ajossa, mutta moottori sammutettuna kävi pari minuuttiaa ja alkoi tuulettaa. lämpimän moottorin kanssa jos laittoi weban päälle niin sisäpuhallin puhalsi ihan kylmää.

    Eli vesipumppu rikki. Se vanha ei sanonut mitään vaikka kytki suoraan akkuun.
    Uusi webasto-varaosa ~200e kävi suoraan paikalleen.

    Leave a comment:


  • Röllipeikko
    replied
    Originally posted by Röllipeikko View Post
    Voikohan vesipumppu olla viallinen,vaikka ei siitä annakkaan suoraan vikakoodia? Inpalla seuratessa webasto keitti nopeasti ja sitten meni cooling modeen. Eli vesi ei kyllä kierrä, mutta miksi ei tule vikakoodia vesipumpulta?
    Koneen käydessä webasto kyllä toimii hyvin. Mutta esilämmittimenä keittää. Esilämmitys on vain ohjelmoitu lähtemään päälle kaukosäätimellä eikä ole koodattu niin, että voisi käyttää myös midistä. Voikohan se vaikuttaa vikakoodeihin? Vikakoodeja oli liitteessä olevat 3kpl.
    Käytin autoa myyjäliikkeessä ja siellä väittivät webaston toimineen. Ei vaan päästänyt asiakkaita halliin niin enpä tiedä. Webasto ei kuitenkaan vieläkään toimi kunnolla.
    Lisää aiheesta http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55737&page=7
    viesti 64. Jos joku osaisi tulkita mikä on vikana.

    Leave a comment:


  • ei_zei75
    replied
    Wepasto vikaa

    Mikähän olisi vikana, webasto ei pelaa, vikakoodina on: vasen lämmönsiirtimen lämpötunnistin, avoin piiri, jatkuva. voisiko johtua siitä? Auto 520d -01. vepasto ei pelaa käynnissä eikä sammuksissa. Ja mitä toi koodi tarkoittaa?
    Last edited by ei_zei75; 25-01-2013, 16:39. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • Röllipeikko
    replied
    Voikohan vesipumppu olla viallinen,vaikka ei siitä annakkaan suoraan vikakoodia? Inpalla seuratessa webasto keitti nopeasti ja sitten meni cooling modeen. Eli vesi ei kyllä kierrä, mutta miksi ei tule vikakoodia vesipumpulta?
    Koneen käydessä webasto kyllä toimii hyvin. Mutta esilämmittimenä keittää. Esilämmitys on vain ohjelmoitu lähtemään päälle kaukosäätimellä eikä ole koodattu niin, että voisi käyttää myös midistä. Voikohan se vaikuttaa vikakoodeihin? Vikakoodeja oli liitteessä olevat 3kpl.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Magor
    replied
    eilen mittailin akun jännitettä ennen webaston käynnistystä ja sen jälkeen. 12,3 oli ennen webaston käynnistystä ja pysyi samassa, mutta taas vain puhallus kävi päällä webastossa. Illalla käytin auton lämpimäksi, webasto syttyi myös normaalisti, nollasin webaston ja aamulla pelasi taas myös esilämmittimenä eli pitää vissiin nollata joka päivä tuo webasto että se pelaa myös aamulla

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by jeepster View Post
    Muistanko väärin, että bmw,n webastossa jänniteraja on lämpötilariippuvainen. Jotain tälläistä muistan lukeneeni joskus, eli kovilla pakkasilla pitää akun olla todella hyvä, että webasto lähtee käyntiin
    Ainakin e39:ssä, kyllä on.

    Leave a comment:


  • jeepster
    replied
    Muistanko väärin, että bmw,n webastossa jänniteraja on lämpötilariippuvainen. Jotain tälläistä muistan lukeneeni joskus, eli kovilla pakkasilla pitää akun olla todella hyvä, että webasto lähtee käyntiin

    Leave a comment:


  • Magor
    replied
    Originally posted by merbau View Post
    Helpoin tapa testata tuo jännitteen riittävyys on laittaa auton akun rinnalle toinen akku weban käynnistyksen ajaksi.
    pitääpä kokeilla tuotakin huomen aamulla, kun sopivasti toinen akku vielä kontissa säilytyksessä. Pari viikkoa sitten kovemmilla pakkasilla ja vanhalla akulla webasto lähti päälle ja käytin sitä n.15min ja starttaus oli jo aika hilkulla virran suhteen. Täytyypi kuitenki testauttaa/korjauttaa/ostaa uus korttikin tuohon nii ei tartte sen oireiluja arpoa.

    Leave a comment:


  • jeepster
    replied
    Mistä porukka on ostanut vesipumppuja webastoon?
    Google antaa hollenautosähkö ja sit puolet halvemmalla mtt-tradin(tarvike). Kannattaako suosiolla tilata ulkomailta

    Leave a comment:


  • Tuomas S
    replied
    Itsellä Webasto teki viikko takaperin seuraavan liikkeen: Käynnistyy normaalisti (puskee pakokaasua, vesipumppu pyörii, sisäpuhallin pyörii, polttoainepumppu naksuu), mutta sammuu muutaman minuutin kuluttua. Webastosta kuuluu ihme hankaava ääni, olisiko siellä joku palopuhallin jolle tullut tunnit täyteen? Ohjainkortti vaihdettu toissa talvena, ja auto 530d 2000

    Leave a comment:


  • merbau
    replied
    Originally posted by TaiQ View Post
    Nimenomaan riittää käynnistykseen, ja vielä hehkutukseenkin, tossa kun pakkaset ylittää sen -25 astetta, ilman akkulaturia ei webasto lähde kyllä pöhisemään, auton antaa kyllä startata. Tiedä sitten onko tuo väyläohjattu webasto fiksumpi kuin jälkiasenteinen, mutta minulla ainakin vaikka syöttää virtaa releen kautta ykköspiikkin ja jännite putoaa lakkaa kyllä webastokin pyörimästä. Auton silti antaa startata, olisko tuossa ylempi raja jännitteelle, kuin jälkiasenteisessa webastossa?
    Olet oikeassa, että Webasto ei käynnisty jos jännite on liian alhainen. Tulin hieman hätäisesti teilanneeksi aiemman aiheellisen kommenttisi.

    Sellaista voi tosin hyvinkin käydä, että Webasto yrittää käynnistyä, mutta kesken kaiken yrityksen jännite akussa laskee asetetun rajan alle (ulkolämpötilasta riippuva), jolloin Webasto ajaa itsensä alas. Säästää siis akkua startille, mutta ulospäin toiminta näytää äkkiseltään siltä, että Webassa olisi jotain pahempaakin vikaa. Lisää vettä myllyyn aiheuttaa tietysti se, että akkuun kytketty laturi, vaikkapa esim CTEK perusmallit eivät anna tarpeeksi jännitettä webaston päällä pitämiseksi (jos se CTEK tai vastaava ei ole jännitelähdeominaisuudella varustettu).

    Helpoin tapa testata tuo jännitteen riittävyys on laittaa auton akun rinnalle toinen akku weban käynnistyksen ajaksi.

    Leave a comment:


  • TaiQ
    replied
    Originally posted by merbau View Post
    Joudun olemaan molemmista eri mieltä. Webasto ottaa (mitattu) 15A virtaa käynnistyessään (ja jatkossakin, kun pyörittää lämppärin puhallinta, standheizung). Valmiiksi alhainen akkujännite putoaa tuolla virtamäärällä Webaston rajajännitteen alle -> Webasto sammuu, kun on hetken aikaa käynyt. Tällöin suoritetaan kuitenkin jäähdytys ym. puhaltelut.

    BMW:llä insinöörit ovat kuitenkin olleet niinkin fiksuja, että akun jännite riittää tämän epäonnistuneen Webaston käytön jälkeen vielä auton starttaamiseen (useimmiten ongelmitta, sanoisin).

    Rajoittuneet kokemukset BMW:n osalta perustuvat sigun bensapeliin, muuten kokemuksia (kantapään kautta) on tullut muista ajoneuvoista, joissa Webasto on ollut jälkiasennuksena. Tällöin Webaston sammuessa alhaiseen jännitteeseen, ei virtaa akussa ole useimmiten riittänyt auton käynnistämiseen, jos ei ole ollut esim. erillistä Webastoakkua.

    Akkujännite voi uudellakin akulla laskea nopeasti, jos auto syö tarpeettomasti virtaa lepotilassa. Noista virransyöntiongelmista löytyy runsaasti keskusteluja tälläkin foorumilla.
    Nimenomaan riittää käynnistykseen, ja vielä hehkutukseenkin, tossa kun pakkaset ylittää sen -25 astetta, ilman akkulaturia ei webasto lähde kyllä pöhisemään, auton antaa kyllä startata. Tiedä sitten onko tuo väyläohjattu webasto fiksumpi kuin jälkiasenteinen, mutta minulla ainakin vaikka syöttää virtaa releen kautta ykköspiikkin ja jännite putoaa lakkaa kyllä webastokin pyörimästä. Auton silti antaa startata, olisko tuossa ylempi raja jännitteelle, kuin jälkiasenteisessa webastossa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎