Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmwtbo
    replied
    Vanha kortti vaihdettu paikalleen ja taas toimii. Kortissa ei ollut matoja, tuon uuden palopesän vaihto hehkuineen auttoi. Nyt on sitten tehdasuusi Thermo Top C kortti koristeena hyllyssä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by bmwtbo View Post
    Eli tuolla kortilla ei saa toimimaan kuten alkuperäisenä? Jos näin täytyy vanha kortti lähettää taas korjattavaksi ja sen jälkeen vaihtaa se paikalleen.
    Ei saa toimimaan orkkiksen tavoin. Tarvii jänniteohjauksen ja IHKA:n aktivointi tarvisi vaihtoreleen kautta jännitteen. Eikä siis toimi automaattisesti ajon aikana lisälämppärinä.

    Leave a comment:


  • bmwtbo
    replied
    Eli tuolla kortilla ei saa toimimaan kuten alkuperäisenä? Jos näin täytyy vanha kortti lähettää taas korjattavaksi ja sen jälkeen vaihtaa se paikalleen.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Mulla ei aikoinaan ollu mitään ongelmia e39 fl. Orkkisweban kanssa etteikö olis pakkasella toiminut. Akkukin oli vuosia vanha.

    Sen sijaan uudemmissa esim, Ford merkkisissä on ongelmia tuon asian kanssa riittämiin.

    Leave a comment:


  • teemu.k
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Jos ei ole ”bmw”-kortti niin ole vaan onnellinen ja laita vaikka kännykkäohjaus sille. Toimii sata kertaa paremmin kuin originaali.

    Näin hirveästi vaivaa retrofitatessa e39:iin orkkiswebaston vain huomatakseni jo unohtaneeni sen perusongelman: Pakkasella on turha toivoa lämmintä autoa ellei auto ole tehokkaassa laturissa kiinni.
    Alkuperäinen webasto 530d -28 pakkasta ja webasto oli päällä 20min ja sitten sammui. Tuore agm akku kontissa. Lähti käyntiin ihan ok.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Mihin tuolla viittaat?
    Bemarin kortin jänniterajaan joka nousee pakkasen laskiessa. Toteutus varmistaa että akussa on aina virtaa starttia varten mutta se sammuttaa Webaston kovemmilla pakkasilla aina hyvin lyhyeen koska jänniteraja on ihan älytön, siis sellainen mihin ei mikään akku kykene.

    Mittailin joskus loggerilla noita vuonna n. 2007 ja laitoin käppyröitä tännekin näkyville ja niissä näki hyvin ettei edes 7A laturi pysty pitämään uudella AGM-akulla Webastoa käynnissä kun pakkanen kiristyi.

    Se, että Webasto sammuu itsestään kun moottorinlämmöt on riittävät ja että sitä saa ohjattua navin näytöstä, ovat liian pieniä iloja verrattuna tuohon jänniterajatuskailuun joka BMW-ohjelman mukana tulee.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Jos ei ole ”bmw”-kortti niin ole vaan onnellinen ja laita vaikka kännykkäohjaus sille. Toimii sata kertaa paremmin kuin originaali.

    Näin hirveästi vaivaa retrofitatessa e39:iin orkkiswebaston vain huomatakseni jo unohtaneeni sen perusongelman: Pakkasella on turha toivoa lämmintä autoa ellei auto ole tehokkaassa laturissa kiinni.
    Mihin tuolla viittaat?

    Jos jollain on muuten tarvetta E53/E60 ja missä näissä samanlainen Pierburgin kiertovesimppu onkaan, itsellä on tuollainen käytetty testatusti toimiva ylimääräisenä.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Jos ei ole ”bmw”-kortti niin ole vaan onnellinen ja laita vaikka kännykkäohjaus sille. Toimii sata kertaa paremmin kuin originaali.

    Näin hirveästi vaivaa retrofitatessa e39:iin orkkiswebaston vain huomatakseni jo unohtaneeni sen perusongelman: Pakkasella on turha toivoa lämmintä autoa ellei auto ole tehokkaassa laturissa kiinni.

    Leave a comment:


  • bmwtbo
    replied
    Nostetaanpas tämä taas ylös, eli hommasin Kaha oy:n kautta uuden Thermo Top C lämmönvaihtimen uudella kortilla sekä palopesän tuohon e39 530d -02.

    Uudet romut kiinni autoon ja silmä kirkkaana kokeilemaan josko nyt saisi auton lämpeämään.
    No webastohan ei pihahdakkaan, ei auton käydessä eikä myöskään suoraan käynnistämällä navista. Sulake nollausta kokeilin useampaan kertaan ja ei vaikutusta, Inpalla tutkimaan tarkemmin ja kappas virhekoodia IFH-0006: Command not accepted.
    Eli muihin purkkeihin pääsee käsiksi kuten aiemmin mutta tuonne lämmittimelle ei, vanhalla kortilla pääsi normaalisti seuraamaan dataa ja lukemaan vikakoodit.
    Onko nyt näin että tuossa uudessa kortissa ei ole k-väylä ohjausta?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Onhan se mahdollista, mutta kohtuu epätodennäköistä. Korttivika valitettavasti yleisempi tuon osalta.
    No ainakaan korjaus hetkellä ei vikoja kortissa tuonne suuntaan ja eilen kuitenkin taas pelasi. Noh, kokeilla pumppu vaihtaa

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Annostelupumpusta välillä antaa tuo x5 koodia. Aamulla taas toimi. Lieneekö oikeesti tiensä päässä tuo pumppu. Pitänee vaihtaa ja kokeilla, kun uusi pumppu löytyy.
    Onhan se mahdollista, mutta kohtuu epätodennäköistä. Korttivika valitettavasti yleisempi tuon osalta.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Annostelupumpusta välillä antaa tuo x5 koodia. Aamulla taas toimi. Lieneekö oikeesti tiensä päässä tuo pumppu. Pitänee vaihtaa ja kokeilla, kun uusi pumppu löytyy.

    Leave a comment:


  • bmwtbo
    replied
    Tuo polttoaine pumpun testaus syöttämällä suoraan virta pumpulle?
    Webaston purin osiin ja imeytys sihti ehjä, mutta palopesä jäätävän paksun karstan peitossa. Ilmeisesti palo tapahtumissa ollut häikkää, huono tuuletus tms. koska noin pahasti karstoittunut. Täytyy pähkäillä laittaako tuonne kokonaan uuden laitteen.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Tuo pitkä puhallus tarkoittaa sitä, että se yrittää jäähdyttää kuumaa palopesää viileämmäksi. Eli poltin on niin karstainen, että se aiheuttaa myös liekkivahtina toimivalle hehkulle ylimääräisen virran kulkureitin, jolloin lämmittimen näkemä liekkivahdin vastusarvo on sellainen, että se luulee siellä olevan kuumempi kuin oikeasti on. Ja sitä tuo flammabbruch tarkoittaa, eli automattiikka luulee siellä olevan tulet silloin kun siellä ei pitäisi olla. Eli poltin vaihtoon, tai voit yrittää vaihtaa sen polttimessa olevan "huovan" kun niitäkin saa epävirallisia reittejä pitkin, ja samalla putsata hehkusta karstat pois.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bmwtbo View Post
    Tuollaiset koodit antaa INPA:lla, onko kortti vika vai joku muu.
    Palopesä hehkuineen, puhallin ja vesipumppu vaihdettu kolme vuotta sitten ja samalla kortti huollettu.
    Webaston kun laittaa navista päälle, niin puhallin pyörii 30-60sek. ja tämän jälkeen sammuu, polttoainepumppu ei tunnu käynnistyvän lainkaan.
    Ensimmäisenä testaisin toimiiko se polttoainepumppu suoralla virralla.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎