e39 webasto asiaa
Collapse
X
-
Joo, kyllä se vika vaikuttaisi olevan pumpussa. Mistäs sitä kannattaisi alkaa metsästämään uutta ja mihin hintaan noita irtoaa? Pikaisella selvityksellä vissiin ei välttämättä kannata alkuperäistä pumppua hommata?
-
Originally posted by Ramzez View PostJaahas, se olisikin ensimmäinen talvi, jos webaston kanssa ei olisi mitään ongelmaa. Sigun e39:ssä lakkasi webasto pelaamasta. Yritin selvittää ongelmaa inpan kanssa:
Tuollaista vikakoodia pukkaa. Nollasin koodit pariin kertaan ja tuo on ainoa koodi, mitä tarjoaa uudestaan ja uudestaan.
Tuossa vielä yleiskuva tilanteesta.
Inpalla sain kokeiltua sen, että webaston polttoainepumppu toimii ja myös palotilan puhallin alkaa pöhisemään. Tosin tuota se tekee joka kerran auton laittaessa kylmänä käyntiin. Webasto ei kuitenkaan enää edes yritä päälle. Vikakoodi tulee välittömästi ja palotilan puhallin puhaltaa pari minuuttia sen jälkeen. Voiko tuolla aidosti olla kosketushäiriö jossakin, vai onko syytä olettaa olevan korttivikaa tai vika pumpussa?
tarvetta uudelle pumpulle??
Leave a comment:
-
Jaahas, se olisikin ensimmäinen talvi, jos webaston kanssa ei olisi mitään ongelmaa. Sigun e39:ssä lakkasi webasto pelaamasta. Yritin selvittää ongelmaa inpan kanssa:
Tuollaista vikakoodia pukkaa. Nollasin koodit pariin kertaan ja tuo on ainoa koodi, mitä tarjoaa uudestaan ja uudestaan.
Tuossa vielä yleiskuva tilanteesta.
Inpalla sain kokeiltua sen, että webaston polttoainepumppu toimii ja myös palotilan puhallin alkaa pöhisemään. Tosin tuota se tekee joka kerran auton laittaessa kylmänä käyntiin. Webasto ei kuitenkaan enää edes yritä päälle. Vikakoodi tulee välittömästi ja palotilan puhallin puhaltaa pari minuuttia sen jälkeen. Voiko tuolla aidosti olla kosketushäiriö jossakin, vai onko syytä olettaa olevan korttivikaa tai vika pumpussa?
Leave a comment:
-
Tarkoitat varmaankin "recond" ominaisuutta joka pitää suorittaa akun ollessa irti http://www.ctek.com/Archive/ProductM...S%205.0_EN.pdf
Olen käyttänyt autonkuva+AGM ominaisuutta aina. Tuo "desulphation" suoritetaan käsittääkseni aina laturin sähköistyksen jälkeen.
Originally posted by HTK12 View PostKäytit siis tuota ominaisuutta, etkä normaalisti ladannut? Tuon käytöstähän varoitetaan laturin ohjekirjasta, että pitäisi irroittaa akku autosta ennen tuon käyttöä..
Leave a comment:
-
Originally posted by timppa811 View PostErikoinen yhteensattumako että kännykkä pimenee juuri kun akkua lataa? Laturi on kytketty apuvirran anto pistokkeeseen konehuoneessa.
Laturihan antaa 15.8V piikkejä "desulfating" vaiheessa, toki akun pitäisi nuo suodattaa, mutta se on ainoa mitä keksin. Muilla kuitenkin sama purkki on ilmeisesti toiminut c-tekin kanssakin?
Leave a comment:
-
Erikoinen yhteensattumako että kännykkä pimenee juuri kun akkua lataa? Laturi on kytketty apuvirran anto pistokkeeseen konehuoneessa.
Laturihan antaa 15.8V piikkejä "desulfating" vaiheessa, toki akun pitäisi nuo suodattaa, mutta se on ainoa mitä keksin. Muilla kuitenkin sama purkki on ilmeisesti toiminut c-tekin kanssakin?
Originally posted by HTK12 View PostTuskin johtuu C-tekistä, koska sehän lataa akkua samalla jännitteellä kun auton laturikin.
Leave a comment:
-
Itsellä on molemmissa kulkineissa tuo kännykkäkäynnistin ja webasto merkkinen lämmitin.
e39:n logiikkaa en ymmärrä tai sitten siinä on joku vika.
Aamulla vaimoke soitteli autolle, että lämpene.... Ei lähtenyt tulille. Päivällä kokeilin itse ja tulille lähti... Autoa ei käytetty välissä tai tehty muutenkaan mitään.
Jostakin syystä vaggineessa ko. toiminto on pelannu varmemmin.
Leave a comment:
-
Originally posted by timppa811 View PostMulla on kännykkä ohjaamassa webastoa ja se ei ilmeisesti kestä akun latausta C-tekillä? Auto oli viikonloppuna latauksessa ja aamulla ei saanut kännykkään enään yhteyttä. Tämä jo toinen kännykkä joka oletettavasti hajosi.
Onko autossa jotain häikkää?
Leave a comment:
-
Mulla on kännykkä ohjaamassa webastoa ja se ei ilmeisesti kestä akun latausta C-tekillä? Auto oli viikonloppuna latauksessa ja aamulla ei saanut kännykkään enään yhteyttä. Tämä jo toinen kännykkä joka oletettavasti hajosi.
Onko autossa jotain häikkää?
Leave a comment:
-
Laite tuli huollosta, ja perkele, sehän toimii
Hehkupiirin vastukset oli palaneet, jne.
Tyyppivikojen poisto 85€ / 12kk takuu
Suosittelen !
Leave a comment:
-
Originally posted by Enska2 View PostRuuvaa auki ja tarkista onko se pussattu.
Ja eiliseltä päivältä oli glow plug flame detector, voltage cut off koodia vaikka se pöhisi hyvin kun kokeilin pitkästä aikaa nesteet hieman lämpimänä.Last edited by zener; 11-01-2014, 09:49.
Leave a comment:
-
Alfonzon vian kuvaukset ovat vastaavat kuin itselläni, lähes heti alkoi jäähdyttämään palopesää vaikka mitään palotapahtumaa ei koskaan kerennyt tapahtua. -> Kortti viallinen, hehkupiirin vastus palanut poikki. Kortti korjattavaksi vaan esim. Saloon Autorepairille tai sitten Sercapille Rovaniemelle.
Samalla voit sitten odotellessa purkaa Webaston ja polttaa toholla varovasti palopesästä karstat pois.Siinä ohessa pystyy samalla kokeilemaan hehkun, paloilmapuhaltimen ja vesipumpun toiminnatkin.
EDIT: Muuten, kun on näköjään herjannut IHKA:lta tuota Aux. Heater - Short Circuit to ground ja K-Bus Breakdownia, niin kannattaa vähintään tarkastaa liittimien kunnot, ellei jopa vaihtaa samoin tein kun ne irti otat. Myös johtoja kannattaa silmäillä mahdollisten hiertymien/katkosten osalta. Viittaisivat vahvasti jonkin sortin johto- tai liitinvikaan. Saattaa olla useampi vika siis päällekäin.
Leave a comment:
-
Näinköhän se on meikäläiselläkin korttivikaa...
Kaksi viikkoa sitten vaihdoin weban vesipumpun ja sen jälkeen toimi moitteettomasti eiliseen asti. Eilen luin vikakoodit ja oli seuraavat:
Webastolta:
4 Metering pump
Error frequency : 120
Combustion VL 21.00 0-n
Cooling temperature 101.00 degrees Celsius
Short circuit to ground
IHKAlta:
50 Additional heater
Error frequency : 144
Short circuit to ground
Lisäksi webalta mitattu veden lämpötila oli n.60 astetta, vaikka auto oli seissyt jo 6h ulkona +4 asteen lämpötilassa...
No, nollasin vikakoodit ja yritin tänään paremmalla ajalla. Nyt tuli uudet vikakoodit webalta:
0 Glow plug Flame detector
Error frequency : 255
Flame detector query 3 67.00 0-n
Cooling temperature 11.00 degrees Celsius
Short circuit to ground
-------------------------------------------------------------
14 K-Bus Breakdown
Error frequency : 255
Cooling 2 50.00 0-n
Cooling temperature 11.00 degrees Celsius
Implausible value, Invalid working area
-------------------------------------------------------------
4 Metering pump
Error frequency : 26
Cooling 2 50.00 0-n
Cooling temperature 11.00 degrees Celsius
Open circuit
Tänään IHKAlla ei enää vikakoodeja sitten ollutkaan.
INPAlla webastoa käytettäessä jäähdytys alkaa heti, ei edes yritä käynnistää polttotapahtumaa. Livedatalla ei anna mitään lukemia hehkutulpalta ja veden lämpötilaksi näyttää ihan järkeviä lukemia.
Olisikohan kortti ottanut itseensä tuossa vesipumpun vaihdossa. Takaisin laitettaessa kyllä tarkistin kahteen otteeseen että webaan tulevat liittimet on kunnolla paikoillaan
Leave a comment:
Leave a comment: