Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 webasto asiaa
Collapse
X
-
Ei ole boscin testeri, tais olla autocommin testeri. ja on orggis webasto. mutta tolla testerillä ei päässyt kuin AC lle, siellä oli tuollainen koodi. Ja eipä korjaajakaan tiennyt mitäö tarkoittaa... Eli kannattaa kokeilla jollain toisella laitteella lukua? Että sais edes jonkin varmuuden. BMW scanner vai INPA?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ei_zei75 View PostMikähän olisi vikana, webasto ei pelaa, vikakoodina on: vasen lämmönsiirtimen lämpötunnistin, avoin piiri, jatkuva. voisiko johtua siitä? Auto 520d -01. vepasto ei pelaa käynnissä eikä sammuksissa. Ja mitä toi koodi tarkoittaa?
Leave a comment:
-
-
Mihinkään piuhan päähän en sitten ehtinyt, mutta..
Mä sain oman webaston kuntoon, toimi ajossa, mutta moottori sammutettuna kävi pari minuuttiaa ja alkoi tuulettaa. lämpimän moottorin kanssa jos laittoi weban päälle niin sisäpuhallin puhalsi ihan kylmää.
Eli vesipumppu rikki. Se vanha ei sanonut mitään vaikka kytki suoraan akkuun.
Uusi webasto-varaosa ~200e kävi suoraan paikalleen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Röllipeikko View PostVoikohan vesipumppu olla viallinen,vaikka ei siitä annakkaan suoraan vikakoodia? Inpalla seuratessa webasto keitti nopeasti ja sitten meni cooling modeen. Eli vesi ei kyllä kierrä, mutta miksi ei tule vikakoodia vesipumpulta?
Koneen käydessä webasto kyllä toimii hyvin. Mutta esilämmittimenä keittää. Esilämmitys on vain ohjelmoitu lähtemään päälle kaukosäätimellä eikä ole koodattu niin, että voisi käyttää myös midistä. Voikohan se vaikuttaa vikakoodeihin? Vikakoodeja oli liitteessä olevat 3kpl.
Lisää aiheesta http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55737&page=7
viesti 64. Jos joku osaisi tulkita mikä on vikana.
Leave a comment:
-
-
Wepasto vikaa
Mikähän olisi vikana, webasto ei pelaa, vikakoodina on: vasen lämmönsiirtimen lämpötunnistin, avoin piiri, jatkuva. voisiko johtua siitä? Auto 520d -01. vepasto ei pelaa käynnissä eikä sammuksissa. Ja mitä toi koodi tarkoittaa?
Leave a comment:
-
-
Voikohan vesipumppu olla viallinen,vaikka ei siitä annakkaan suoraan vikakoodia? Inpalla seuratessa webasto keitti nopeasti ja sitten meni cooling modeen. Eli vesi ei kyllä kierrä, mutta miksi ei tule vikakoodia vesipumpulta?
Koneen käydessä webasto kyllä toimii hyvin. Mutta esilämmittimenä keittää. Esilämmitys on vain ohjelmoitu lähtemään päälle kaukosäätimellä eikä ole koodattu niin, että voisi käyttää myös midistä. Voikohan se vaikuttaa vikakoodeihin? Vikakoodeja oli liitteessä olevat 3kpl.
Leave a comment:
-
-
eilen mittailin akun jännitettä ennen webaston käynnistystä ja sen jälkeen. 12,3 oli ennen webaston käynnistystä ja pysyi samassa, mutta taas vain puhallus kävi päällä webastossa. Illalla käytin auton lämpimäksi, webasto syttyi myös normaalisti, nollasin webaston ja aamulla pelasi taas myös esilämmittimenä eli pitää vissiin nollata joka päivä tuo webasto että se pelaa myös aamulla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jeepster View PostMuistanko väärin, että bmw,n webastossa jänniteraja on lämpötilariippuvainen. Jotain tälläistä muistan lukeneeni joskus, eli kovilla pakkasilla pitää akun olla todella hyvä, että webasto lähtee käyntiin
Leave a comment:
-
-
Muistanko väärin, että bmw,n webastossa jänniteraja on lämpötilariippuvainen. Jotain tälläistä muistan lukeneeni joskus, eli kovilla pakkasilla pitää akun olla todella hyvä, että webasto lähtee käyntiin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by merbau View PostHelpoin tapa testata tuo jännitteen riittävyys on laittaa auton akun rinnalle toinen akku weban käynnistyksen ajaksi.
Leave a comment:
-
-
Mistä porukka on ostanut vesipumppuja webastoon?
Google antaa hollenautosähkö ja sit puolet halvemmalla mtt-tradin(tarvike). Kannattaako suosiolla tilata ulkomailta
Leave a comment:
-
-
Itsellä Webasto teki viikko takaperin seuraavan liikkeen: Käynnistyy normaalisti (puskee pakokaasua, vesipumppu pyörii, sisäpuhallin pyörii, polttoainepumppu naksuu), mutta sammuu muutaman minuutin kuluttua. Webastosta kuuluu ihme hankaava ääni, olisiko siellä joku palopuhallin jolle tullut tunnit täyteen?Ohjainkortti vaihdettu toissa talvena, ja auto 530d 2000
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TaiQ View PostNimenomaan riittää käynnistykseen, ja vielä hehkutukseenkin, tossa kun pakkaset ylittää sen -25 astetta, ilman akkulaturia ei webasto lähde kyllä pöhisemään, auton antaa kyllä startata. Tiedä sitten onko tuo väyläohjattu webasto fiksumpi kuin jälkiasenteinen, mutta minulla ainakin vaikka syöttää virtaa releen kautta ykköspiikkin ja jännite putoaa lakkaa kyllä webastokin pyörimästä. Auton silti antaa startata, olisko tuossa ylempi raja jännitteelle, kuin jälkiasenteisessa webastossa?
Sellaista voi tosin hyvinkin käydä, että Webasto yrittää käynnistyä, mutta kesken kaiken yrityksen jännite akussa laskee asetetun rajan alle (ulkolämpötilasta riippuva), jolloin Webasto ajaa itsensä alas. Säästää siis akkua startille, mutta ulospäin toiminta näytää äkkiseltään siltä, että Webassa olisi jotain pahempaakin vikaa. Lisää vettä myllyyn aiheuttaa tietysti se, että akkuun kytketty laturi, vaikkapa esim CTEK perusmallit eivät anna tarpeeksi jännitettä webaston päällä pitämiseksi (jos se CTEK tai vastaava ei ole jännitelähdeominaisuudella varustettu).
Helpoin tapa testata tuo jännitteen riittävyys on laittaa auton akun rinnalle toinen akku weban käynnistyksen ajaksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by merbau View PostJoudun olemaan molemmista eri mieltä. Webasto ottaa (mitattu) 15A virtaa käynnistyessään (ja jatkossakin, kun pyörittää lämppärin puhallinta, standheizung). Valmiiksi alhainen akkujännite putoaa tuolla virtamäärällä Webaston rajajännitteen alle -> Webasto sammuu, kun on hetken aikaa käynyt. Tällöin suoritetaan kuitenkin jäähdytys ym. puhaltelut.
BMW:llä insinöörit ovat kuitenkin olleet niinkin fiksuja, että akun jännite riittää tämän epäonnistuneen Webaston käytön jälkeen vielä auton starttaamiseen (useimmiten ongelmitta, sanoisin).
Rajoittuneet kokemukset BMW:n osalta perustuvat sigun bensapeliin, muuten kokemuksia (kantapään kautta) on tullut muista ajoneuvoista, joissa Webasto on ollut jälkiasennuksena. Tällöin Webaston sammuessa alhaiseen jännitteeseen, ei virtaa akussa ole useimmiten riittänyt auton käynnistämiseen, jos ei ole ollut esim. erillistä Webastoakkua.
Akkujännite voi uudellakin akulla laskea nopeasti, jos auto syö tarpeettomasti virtaa lepotilassa. Noista virransyöntiongelmista löytyy runsaasti keskusteluja tälläkin foorumilla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: