E39 528iA 1996 laiska ku lahna ja kuluttaa paljon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7475
    • Oulu

    #61
    Originally posted by JiiKoo View Post
    Eniten ihmetyttää kulutusmittarin toiminta, liikennevaloista lähdettäessä normaalisti eli siis ei kaasupohjassa kiihytyksiä kulutusmittari menee pohjaan ja pysyy siellä niin kauan että löysää kaasun melkein kokonaan.
    Kyllähän pienikin kiihdytys tuota mittaria helposti nostaa sinne 20l tai yli lukemiin jo 2.5l koneella ilman automaattia. Mutta tietysti ihan varovaiset kiihdytykset pitäisi onnistua pienemmälläkin kulutuksella, eikä tasakaasulla 60-70 km/h nopeudessa saisi 10l yli heilua jos ei ole isompaa mäkeä.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • hohtava
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 86
      • lappeenranta

      #62
      Originally posted by hohtava View Post
      autona 528ia vm 97 keskikulutus seka ajossa 16,5...
      tänään tilasin uuden separaattori+letkut siihen, tulpat,ilmaputsarin
      ja autoon tulee uudet valvolinen öljyt ja samalla fortella putsataan kone.
      sitten tankki täyteen +ruiskun puhdistus mössöt sisään.
      ilmoittelen sitten auttoko mitään .



      no niin osat on vaihdettu ja uusilla osilla ajettu n.3vk
      kulutus seka ajossa 12.4
      http://hohtava.kuvat.fi/kuvat/528/hu...++tukossa2.jpg



      suutimet sitten alkoivat nakuttamaan puhdistus aineiden jälkeen...
      Last edited by hohtava; 01-06-2010, 21:08. Reason: kuvat unohtui...
      e39
      e28

      Comment

      • jorojukka
        Newbiemmer
        • Aug 2010
        • 16
        • Rovaniemi

        #63
        Eli kyseessä on vuosimallin 2000, e39 528 manuaali ja ongelma on seuraavanlainen.

        Aina silloin tällöin (n. 3-5 kertaa viikossa) auton käynnistymiseen menee noin 1-2 sekunttia pidempään ja kun näin käy, auto käyttäytyy todella laiskasti ja on erittäin sammumisherkkä. Eli käytännössä kaikki väännöt alle 3000rpm ovat kadoksissa ja meno on todella laiskan oloista. Tuolloin esiintyy hieman myös pientä nykimistä ja sen huomaa juuri ja juuri.

        Vikakoodit on luettu jokin aika sitten ja muistaakseni se herjasi jotain kampiakselin asentotunnistimesta. Olisiko vika mahdollisesti siinä vai jossain muussa asiassa?

        Kiitos jo etukäteen avusta.

        Comment

        • Simpel
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 405

          #64
          samanlainen ongelma..
          kävin tänään lahdessa, kaikki oli OK..tunnin päästä lähdin uudestaan ajamaan ja :
          auto 530dA -01
          Ongelma sellainen:
          Auto tyhjäkäynnillä P asennossa, ottaa kierroksia ihan niin kun pitää..
          Vaihdelaatikko toimii aivan normaalisti. vaihtaa vaihteita ja kaikkea...
          Sitten kun lähden ajamaan, 2 sekuntia auton veto on ihan OK..sen jälkeen kaikki pelimerkit häviää...laiska kuin mikä..pistän kaasun pohjaa ei tapahdu mitään...
          kokeilin ilman ilmamäärämimttaria, sama juttu..
          kokeilin paikan päällä kaasutella, ei tule sinistä pakkopoputkesta..pikkaisen mustaa mutta se kuuluu dieseliin
          Olisko kellään pikaista infoa? vois vaikka soittaa mulle jos tulee heti jotain mieleen..tai tekstaa miten vaan..luen tätä taas myöhemmin kun pääsen kotiin, jos pääsen tämän auton kanssa...
          /0400/977/472

          Kiitos.!

          edit: nii ja ilmaletkut kävin läpi näppituntumalla..ehjät..liittimet kiinni..
          ja siis auto on erittäin laiska :(
          Last edited by Simpel; 31-08-2010, 19:27.

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            #65
            Originally posted by jorojukka View Post
            Eli kyseessä on vuosimallin 2000, e39 528 manuaali ja ongelma on seuraavanlainen.

            Aina silloin tällöin (n. 3-5 kertaa viikossa) auton käynnistymiseen menee noin 1-2 sekunttia pidempään ja kun näin käy, auto käyttäytyy todella laiskasti ja on erittäin sammumisherkkä. Eli käytännössä kaikki väännöt alle 3000rpm ovat kadoksissa ja meno on todella laiskan oloista. Tuolloin esiintyy hieman myös pientä nykimistä ja sen huomaa juuri ja juuri.

            Vikakoodit on luettu jokin aika sitten ja muistaakseni se herjasi jotain kampiakselin asentotunnistimesta. Olisiko vika mahdollisesti siinä vai jossain muussa asiassa?

            Kiitos jo etukäteen avusta.
            miul oli sama vika, laiskuus ja hidas käynnistyminen kun oli kampiakselinasentotunnistin motonetin hyllystä. marmorilta hain orkkiksen ja auto oli ku toiselta planeetalta, herjas sillointällöin vikakoodia tunnistimesta.

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4657
              • Tampere

              #66
              Originally posted by jorojukka View Post
              Eli kyseessä on vuosimallin 2000, e39 528 manuaali ja ongelma on seuraavanlainen.

              Aina silloin tällöin (n. 3-5 kertaa viikossa) auton käynnistymiseen menee noin 1-2 sekunttia pidempään ja kun näin käy, auto käyttäytyy todella laiskasti ja on erittäin sammumisherkkä. Eli käytännössä kaikki väännöt alle 3000rpm ovat kadoksissa ja meno on todella laiskan oloista. Tuolloin esiintyy hieman myös pientä nykimistä ja sen huomaa juuri ja juuri.

              Vikakoodit on luettu jokin aika sitten ja muistaakseni se herjasi jotain kampiakselin asentotunnistimesta. Olisiko vika mahdollisesti siinä vai jossain muussa asiassa?

              Kiitos jo etukäteen avusta.
              oireet viittaavat nokka-akselin asentotunnistimen rikkoutumiseen.. varmista asia kuitenkin lukemalla autostasi vikakoodit..
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • jorojukka
                Newbiemmer
                • Aug 2010
                • 16
                • Rovaniemi

                #67
                Originally posted by jorojukka View Post
                Eli kyseessä on vuosimallin 2000, e39 528 manuaali ja ongelma on seuraavanlainen.

                Aina silloin tällöin (n. 3-5 kertaa viikossa) auton käynnistymiseen menee noin 1-2 sekunttia pidempään ja kun näin käy, auto käyttäytyy todella laiskasti ja on erittäin sammumisherkkä. Eli käytännössä kaikki väännöt alle 3000rpm ovat kadoksissa ja meno on todella laiskan oloista. Tuolloin esiintyy hieman myös pientä nykimistä ja sen huomaa juuri ja juuri.

                Vikakoodit on luettu jokin aika sitten ja muistaakseni se herjasi jotain kampiakselin asentotunnistimesta. Olisiko vika mahdollisesti siinä vai jossain muussa asiassa?

                Kiitos jo etukäteen avusta.
                Terve taas. Nyt on kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ja vika jatkuu silti. Tosin auto toimii hieman paremmin: ei sammu niin herkästi ja ottaa jopa jonkinverran paremmin kierroksia, kuin ennen tämän tunnistinosan vaihtoa.

                Mutta silti on huomattavissa pientä nykimistä ja laiskuutta, kun lähtee kiihdyttämään 1000-3000 kierrosalueella. Välillä myös "sahaa" käynnistäessä. Mikä tähän voisi sitten auttaa?

                Toisena asiana huomasin että ilmamassamäärämittarilta (vai mikä se nyt oli) lähtevässä haitariputkessa oli n. 5cm pituinen ohut viilto, jonka paikkasin väliaikaisesti teipillä. Tämä ei silti vaikuttanut auton toimintaan mitenkään päin, ainakaan huomatakseni.

                Comment

                • herja
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1649

                  #68
                  No miksei sitä rikkinäistä nokka-akselin anturia vaihdettu? Ainakin oireet viittaavat siihen vaikka vikakoodi olikin kampiakselilta.
                  Retard Member

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16452
                    • Leppävirta

                    #69
                    Originally posted by jorojukka View Post
                    Terve taas. Nyt on kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ja vika jatkuu silti. Tosin auto toimii hieman paremmin: ei sammu niin herkästi ja ottaa jopa jonkinverran paremmin kierroksia, kuin ennen tämän tunnistinosan vaihtoa.

                    Mutta silti on huomattavissa pientä nykimistä ja laiskuutta, kun lähtee kiihdyttämään 1000-3000 kierrosalueella. Välillä myös "sahaa" käynnistäessä. Mikä tähän voisi sitten auttaa?

                    Toisena asiana huomasin että ilmamassamäärämittarilta (vai mikä se nyt oli) lähtevässä haitariputkessa oli n. 5cm pituinen ohut viilto, jonka paikkasin väliaikaisesti teipillä. Tämä ei silti vaikuttanut auton toimintaan mitenkään päin, ainakaan huomatakseni.
                    Originally posted by herja View Post
                    No miksei sitä rikkinäistä nokka-akselin anturia vaihdettu? Ainakin oireet viittaavat siihen vaikka vikakoodi olikin kampiakselilta.
                    Niinpä. Nokka-akselin asento tunnistin vaihtoon.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E32 Diamantscwharz 750iL '94

                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    Working...
                    X