Originally posted by JiiKoo
View Post
E39 528iA 1996 laiska ku lahna ja kuluttaa paljon
Collapse
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
Originally posted by hohtava View Postautona 528ia vm 97 keskikulutus seka ajossa 16,5...
tänään tilasin uuden separaattori+letkut siihen, tulpat,ilmaputsarin
ja autoon tulee uudet valvolinen öljyt ja samalla fortella putsataan kone.
sitten tankki täyteen +ruiskun puhdistus mössöt sisään.
ilmoittelen sitten auttoko mitään .
no niin osat on vaihdettu ja uusilla osilla ajettu n.3vk
kulutus seka ajossa 12.4
http://hohtava.kuvat.fi/kuvat/528/hu...++tukossa2.jpg
suutimet sitten alkoivat nakuttamaan puhdistus aineiden jälkeen...e39
e28
Comment
-
Eli kyseessä on vuosimallin 2000, e39 528 manuaali ja ongelma on seuraavanlainen.
Aina silloin tällöin (n. 3-5 kertaa viikossa) auton käynnistymiseen menee noin 1-2 sekunttia pidempään ja kun näin käy, auto käyttäytyy todella laiskasti ja on erittäin sammumisherkkä. Eli käytännössä kaikki väännöt alle 3000rpm ovat kadoksissa ja meno on todella laiskan oloista. Tuolloin esiintyy hieman myös pientä nykimistä ja sen huomaa juuri ja juuri.
Vikakoodit on luettu jokin aika sitten ja muistaakseni se herjasi jotain kampiakselin asentotunnistimesta. Olisiko vika mahdollisesti siinä vai jossain muussa asiassa?
Kiitos jo etukäteen avusta.
Comment
-
samanlainen ongelma..
kävin tänään lahdessa, kaikki oli OK..tunnin päästä lähdin uudestaan ajamaan ja :
auto 530dA -01
Ongelma sellainen:
Auto tyhjäkäynnillä P asennossa, ottaa kierroksia ihan niin kun pitää..
Vaihdelaatikko toimii aivan normaalisti. vaihtaa vaihteita ja kaikkea...
Sitten kun lähden ajamaan, 2 sekuntia auton veto on ihan OK..sen jälkeen kaikki pelimerkit häviää...laiska kuin mikä..pistän kaasun pohjaa ei tapahdu mitään...
kokeilin ilman ilmamäärämimttaria, sama juttu..
kokeilin paikan päällä kaasutella, ei tule sinistä pakkopoputkesta..pikkaisen mustaa mutta se kuuluu dieseliin
Olisko kellään pikaista infoa? vois vaikka soittaa mulle jos tulee heti jotain mieleen..tai tekstaa miten vaan..luen tätä taas myöhemmin kun pääsen kotiin, jos pääsen tämän auton kanssa...
/0400/977/472
Kiitos.!
edit: nii ja ilmaletkut kävin läpi näppituntumalla..ehjät..liittimet kiinni..
ja siis auto on erittäin laiska :(Last edited by Simpel; 31-08-2010, 19:27.
Comment
-
Originally posted by jorojukka View PostEli kyseessä on vuosimallin 2000, e39 528 manuaali ja ongelma on seuraavanlainen.
Aina silloin tällöin (n. 3-5 kertaa viikossa) auton käynnistymiseen menee noin 1-2 sekunttia pidempään ja kun näin käy, auto käyttäytyy todella laiskasti ja on erittäin sammumisherkkä. Eli käytännössä kaikki väännöt alle 3000rpm ovat kadoksissa ja meno on todella laiskan oloista. Tuolloin esiintyy hieman myös pientä nykimistä ja sen huomaa juuri ja juuri.
Vikakoodit on luettu jokin aika sitten ja muistaakseni se herjasi jotain kampiakselin asentotunnistimesta. Olisiko vika mahdollisesti siinä vai jossain muussa asiassa?
Kiitos jo etukäteen avusta.
Comment
-
Originally posted by jorojukka View PostEli kyseessä on vuosimallin 2000, e39 528 manuaali ja ongelma on seuraavanlainen.
Aina silloin tällöin (n. 3-5 kertaa viikossa) auton käynnistymiseen menee noin 1-2 sekunttia pidempään ja kun näin käy, auto käyttäytyy todella laiskasti ja on erittäin sammumisherkkä. Eli käytännössä kaikki väännöt alle 3000rpm ovat kadoksissa ja meno on todella laiskan oloista. Tuolloin esiintyy hieman myös pientä nykimistä ja sen huomaa juuri ja juuri.
Vikakoodit on luettu jokin aika sitten ja muistaakseni se herjasi jotain kampiakselin asentotunnistimesta. Olisiko vika mahdollisesti siinä vai jossain muussa asiassa?
Kiitos jo etukäteen avusta.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Originally posted by jorojukka View PostEli kyseessä on vuosimallin 2000, e39 528 manuaali ja ongelma on seuraavanlainen.
Aina silloin tällöin (n. 3-5 kertaa viikossa) auton käynnistymiseen menee noin 1-2 sekunttia pidempään ja kun näin käy, auto käyttäytyy todella laiskasti ja on erittäin sammumisherkkä. Eli käytännössä kaikki väännöt alle 3000rpm ovat kadoksissa ja meno on todella laiskan oloista. Tuolloin esiintyy hieman myös pientä nykimistä ja sen huomaa juuri ja juuri.
Vikakoodit on luettu jokin aika sitten ja muistaakseni se herjasi jotain kampiakselin asentotunnistimesta. Olisiko vika mahdollisesti siinä vai jossain muussa asiassa?
Kiitos jo etukäteen avusta.
Mutta silti on huomattavissa pientä nykimistä ja laiskuutta, kun lähtee kiihdyttämään 1000-3000 kierrosalueella. Välillä myös "sahaa" käynnistäessä. Mikä tähän voisi sitten auttaa?
Toisena asiana huomasin että ilmamassamäärämittarilta (vai mikä se nyt oli) lähtevässä haitariputkessa oli n. 5cm pituinen ohut viilto, jonka paikkasin väliaikaisesti teipillä. Tämä ei silti vaikuttanut auton toimintaan mitenkään päin, ainakaan huomatakseni.
Comment
-
Originally posted by jorojukka View PostTerve taas. Nyt on kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ja vika jatkuu silti. Tosin auto toimii hieman paremmin: ei sammu niin herkästi ja ottaa jopa jonkinverran paremmin kierroksia, kuin ennen tämän tunnistinosan vaihtoa.
Mutta silti on huomattavissa pientä nykimistä ja laiskuutta, kun lähtee kiihdyttämään 1000-3000 kierrosalueella. Välillä myös "sahaa" käynnistäessä. Mikä tähän voisi sitten auttaa?
Toisena asiana huomasin että ilmamassamäärämittarilta (vai mikä se nyt oli) lähtevässä haitariputkessa oli n. 5cm pituinen ohut viilto, jonka paikkasin väliaikaisesti teipillä. Tämä ei silti vaikuttanut auton toimintaan mitenkään päin, ainakaan huomatakseni.Originally posted by herja View PostNo miksei sitä rikkinäistä nokka-akselin anturia vaihdettu? Ainakin oireet viittaavat siihen vaikka vikakoodi olikin kampiakselilta.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
Comment