Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 separaattori rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike_
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 31
    • Joensuu

    e39 separaattori rikki?

    Eli irroitin e39 528 -96 autosta separaattorin irti puhdistamista varten. Huomasin että separaattorilta öljytikunjuureen menevä letku oli lytyssä ja halki, sekä separaattorin ja imusarjan välinen liitäntä oli öljyinen. Eli separaattori on mitä ilmeisemmin rikki kun on päästänyt öljyä imusarjaan vai voiko toimivakin separaattori sitä vähän päästää? Alareikä ei ollut aivan tukossa vaan öljy on ilmeisesti päässyt valumaan letkun halkeamasta pois.
    Pitää tuo vanha separaattori laittaa vielä siksi aikaa takaisin paikalleen että saa uudet osat hommatuksi. Kannattaako tuo alareikä nyt jättää vain auki että öljy pääsee sieltä tulemaan pois vai kannattaisiko se tukkia, tuleeko imuvuoto jos separaattori on rikkinäinen ja alareikä auki?
  • Jyle
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 1848
    • Espoo

    #2
    Katoitko missä kunnossa oli se separaattorin kalvo??
    Bmw f11 530d -14 m-sport
    Bmw e39 M5 -00
    VW T-1 "Adolf" -71
    Ex. Bmw e39 540i
    Bmw e60 525i -04
    Ex.Bmw e34 525i -92
    Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

    Comment

    • Mike_
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 31
      • Joensuu

      #3
      En ole avannut sitä, reiästä tihrustamalla kalvo näytti olevan kunnossa(?). En ole ennen tuollaista käsissä pyöritellyt niin osaa varmaksi sanoa.
      Venttiilikopan liitännästä kun puhalsi niin ilma tuli läpi imusarjan liitännästä ja sama toisinpäin.

      Comment

      • Mike_
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 31
        • Joensuu

        #4
        Niin osaako kukaan sanoa miten tuon separaattorin kunnon saisi todettua varmasti ilman että sitä aukaisee?

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16344
          • Leppävirta

          #5
          Originally posted by Mike_ View Post
          Niin osaako kukaan sanoa miten tuon separaattorin kunnon saisi todettua varmasti ilman että sitä aukaisee?
          En nyt osaa sanoa miten se todetaan rikkinäiseksi. Mutta jos olet meinannut ostaa uuden niin osta. Sitä minä suosittelen jos epäilet sen olevan paskana. Minä en ainakaan edes koittanut putsata tai mitään tehdä vanhalle kun ainakin auto vei öljyä tuolloin vanhalla separaattorilla. Letkut ylä ja alapäästä aivan soossina ja palasina. Merkit oli ilmassa ettei ollut vaihdettu ihan äsken.. Joten kaikki letkut ja uusi separaattori tilaukseen, vaihto ja...--> Nyt ei ole vienyt sen jälkeen öljyä yhtään ~5000km jälkeen.

          Viekö sulla öljyä?
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Jyle
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 1848
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Mike_ View Post
            Niin osaako kukaan sanoa miten tuon separaattorin kunnon saisi todettua varmasti ilman että sitä aukaisee?
            Aika paha sanoa miten muuten sen saa todettua.. Eihän ton avaamiseen mene montaa sekunttia. :think
            Bmw f11 530d -14 m-sport
            Bmw e39 M5 -00
            VW T-1 "Adolf" -71
            Ex. Bmw e39 540i
            Bmw e60 525i -04
            Ex.Bmw e34 525i -92
            Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

            Comment

            • SJHP44
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 86
              • PKS

              #7
              Uppaan tätä keskustelua "varmistellakseni" vian todennäköisyyden omassa kulkupelissäni... Eli 530iA -00 syö öljyä (ei siis valuta vaan kuluttaa) tikun merkkivälin verran per pari tuhatta kilometriä. Välillä (yleensä) kiihdyttäessa alakierroksilla konehuoneesta kuuluu kova pölynimurin ääntä muistuttava ääni ja tehot ovat kateissa kierrosalueella 1000-3000rpm.
              Tänään auto sammui ensimmäistä kertaa valoihin. Ei pitäisi pystyä laittamaan edes kuskin syyksi, kun kyseessä on automaatti .

              Eli mitä olen täältä lueskellut, vaikuttaisi separaattorin vaihdolta ja mahdollisesti imuvuodolta tai sitten tältä -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173457&page=6 (ylin postaus by adsf1)

              Mitä gururaati sanoo?
              e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

              Comment

              • owanshar
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 57
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by SJHP44 View Post
                Uppaan tätä keskustelua "varmistellakseni" vian todennäköisyyden omassa kulkupelissäni... Eli 530iA -00 syö öljyä (ei siis valuta vaan kuluttaa) tikun merkkivälin verran per pari tuhatta kilometriä. Välillä (yleensä) kiihdyttäessa alakierroksilla konehuoneesta kuuluu kova pölynimurin ääntä muistuttava ääni ja tehot ovat kateissa kierrosalueella 1000-3000rpm.
                Tänään auto sammui ensimmäistä kertaa valoihin. Ei pitäisi pystyä laittamaan edes kuskin syyksi, kun kyseessä on automaatti .

                Eli mitä olen täältä lueskellut, vaikuttaisi separaattorin vaihdolta ja mahdollisesti imuvuodolta tai sitten tältä -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173457&page=6 (ylin postaus by adsf1)

                Mitä gururaati sanoo?
                kuulostaa tutulta. itsellä on kans tehot hukassa 1000-3000 kierroksella sekä kuluttaa mitan verran 1000-1500km . myös käynnistettäessä tupruttaa sinistä savua.

                oon hankkinut jo uuden separaattorin ja toisen letkuista , pitää vaihtaa ne seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
                www.tomijuhani.com - "Media joka ei sammaloidu"

                Comment

                • superb
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2827

                  #9
                  Saattaa olla vanosvikaakin:




                  Originally posted by SJHP44 View Post
                  Uppaan tätä keskustelua "varmistellakseni" vian todennäköisyyden omassa kulkupelissäni... Eli 530iA -00 syö öljyä (ei siis valuta vaan kuluttaa) tikun merkkivälin verran per pari tuhatta kilometriä. Välillä (yleensä) kiihdyttäessa alakierroksilla konehuoneesta kuuluu kova pölynimurin ääntä muistuttava ääni ja tehot ovat kateissa kierrosalueella 1000-3000rpm.
                  Tänään auto sammui ensimmäistä kertaa valoihin. Ei pitäisi pystyä laittamaan edes kuskin syyksi, kun kyseessä on automaatti .

                  Eli mitä olen täältä lueskellut, vaikuttaisi separaattorin vaihdolta ja mahdollisesti imuvuodolta tai sitten tältä -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173457&page=6 (ylin postaus by adsf1)

                  Mitä gururaati sanoo?

                  Comment

                  • 174000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2008
                    • 1176
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by SJHP44 View Post
                    Uppaan tätä keskustelua "varmistellakseni" vian todennäköisyyden omassa kulkupelissäni... Eli 530iA -00 syö öljyä (ei siis valuta vaan kuluttaa) tikun merkkivälin verran per pari tuhatta kilometriä. Välillä (yleensä) kiihdyttäessa alakierroksilla konehuoneesta kuuluu kova pölynimurin ääntä muistuttava ääni ja tehot ovat kateissa kierrosalueella 1000-3000rpm.
                    Tänään auto sammui ensimmäistä kertaa valoihin. Ei pitäisi pystyä laittamaan edes kuskin syyksi, kun kyseessä on automaatti .

                    Eli mitä olen täältä lueskellut, vaikuttaisi separaattorin vaihdolta ja mahdollisesti imuvuodolta tai sitten tältä -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173457&page=6 (ylin postaus by adsf1)

                    Mitä gururaati sanoo?
                    Minä vaihdatin huohotinsysteemin vuoden alussa, kun öljyi kului noin litran verran per 5tkm. Eli ainakaan minun tapauksessa tuo separaattorin vaihto ei ole vaikuttanut öljynkulutukseen mitenkään olellisesti.

                    Omassa autossa, jossa siis sama kone kuin sinulla, on tunne, että ainakin alavääntö kadoksissa, nykii kylmänä liikkeelle lähtiessä sekä satunnaisesti matalilla kierroksilla vaihdon jälkeen (manuaali). Kaasua painaessa vinkuu tai sirisee kun mutta vain kun poljinta painaa aavistuksen verran. Ja tämä ääni ja sirinä sekä ongelmat ovat tulleet vasta kauan separaattorin vaihdon jälkeen.

                    Eli imuvuotohan se taitaa olla, mutta en ole vielä sen tarkemmin haeskellut kun en tiedä tarkalleen mistä alkaa etsiä ja pitääkö purkaa paljonkin?
                    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                    '02 VW Golf 1.4i
                    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                    Comment

                    • SJHP44
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 86
                      • PKS

                      #11
                      Hyviä pointteja. Tuo vanosvika itsellänikin oli mielessä, tosin unohdin sen tuosta aikaisemman postauksen listasta... Taitaa todellakin kallistua siihen suuntaan.
                      Oliko superb sinulla tulpanpäät öljyssä (enemmän tai vähemmän) ennen vanoksen o-renkaiden uusimista + oliko hankala remontti? Mitä tuolta beisanin sivuilta vakoilin, niin saattaa jäädä itseltäni tekemättä...
                      e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #12
                        Originally posted by 174000 View Post
                        Minä vaihdatin huohotinsysteemin vuoden alussa, kun öljyi kului noin litran verran per 5tkm. Eli ainakaan minun tapauksessa tuo separaattorin vaihto ei ole vaikuttanut öljynkulutukseen mitenkään olellisesti.

                        Omassa autossa, jossa siis sama kone kuin sinulla, on tunne, että ainakin alavääntö kadoksissa, nykii kylmänä liikkeelle lähtiessä sekä satunnaisesti matalilla kierroksilla vaihdon jälkeen (manuaali). Kaasua painaessa vinkuu tai sirisee kun mutta vain kun poljinta painaa aavistuksen verran. Ja tämä ääni ja sirinä sekä ongelmat ovat tulleet vasta kauan separaattorin vaihdon jälkeen.

                        Eli imuvuotohan se taitaa olla, mutta en ole vielä sen tarkemmin haeskellut kun en tiedä tarkalleen mistä alkaa etsiä ja pitääkö purkaa paljonkin?
                        Vaihdettiinko tuo pitkä letku:

                        Menee vissiin sen suojamuovin alla imusarjan päällä :think

                        Tai sitten ne kumitulpat imusarjan päässä, olisko tuosta:
                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40 osat 15&17 :think
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • superb
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2827

                          #13
                          Originally posted by SJHP44 View Post
                          Hyviä pointteja. Tuo vanosvika itsellänikin oli mielessä, tosin unohdin sen tuosta aikaisemman postauksen listasta... Taitaa todellakin kallistua siihen suuntaan.
                          Oliko superb sinulla tulpanpäät öljyssä (enemmän tai vähemmän) ennen vanoksen o-renkaiden uusimista + oliko hankala remontti? Mitä tuolta beisanin sivuilta vakoilin, niin saattaa jäädä itseltäni tekemättä...
                          Siis tulpan koloissa öljyä? Ei ollut, ei ollut myöskään isompia öljyvuotoja, joten jätin sen venttiilinkopan tiivisteen uusimatta..
                          Ekana päivänä purin kaiken, seuraavana päivänä laitoin takaisin nippuun, eli about 2-3h per päivä meni aikaa. Loppujen lopuksi ei ole mikään mahdoton homma, varsinkin kun on sen jo kerran tehnyt.

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3019
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by 174000 View Post
                            Minä vaihdatin huohotinsysteemin vuoden alussa, kun öljyi kului noin litran verran per 5tkm. Eli ainakaan minun tapauksessa tuo separaattorin vaihto ei ole vaikuttanut öljynkulutukseen mitenkään olellisesti.

                            Omassa autossa, jossa siis sama kone kuin sinulla, on tunne, että ainakin alavääntö kadoksissa, nykii kylmänä liikkeelle lähtiessä sekä satunnaisesti matalilla kierroksilla vaihdon jälkeen (manuaali). Kaasua painaessa vinkuu tai sirisee kun mutta vain kun poljinta painaa aavistuksen verran. Ja tämä ääni ja sirinä sekä ongelmat ovat tulleet vasta kauan separaattorin vaihdon jälkeen.

                            Eli imuvuotohan se taitaa olla, mutta en ole vielä sen tarkemmin haeskellut kun en tiedä tarkalleen mistä alkaa etsiä ja pitääkö purkaa paljonkin?
                            Oletko sulkenut pois DISA:n mahdollisen vikaantumisen? Siitähän oli juttua tuossa "e39 vinkuu" topicissa, johon sinäkin jossain vaiheessa olit viestiä laittanut. Tietääkö kukaan voiko tuon DISA:n toimintaa testata mitenkään? Aika arvokas laite ostaa ihan kokeilumielessä.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • 174000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2008
                              • 1176
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by markok View Post
                              Oletko sulkenut pois DISA:n mahdollisen vikaantumisen? Siitähän oli juttua tuossa "e39 vinkuu" topicissa, johon sinäkin jossain vaiheessa olit viestiä laittanut. Tietääkö kukaan voiko tuon DISA:n toimintaa testata mitenkään? Aika arvokas laite ostaa ihan kokeilumielessä.
                              En ole vielä tehnyt asialle mitään. Pitää ensin yrittää paikantaa vinkumisen lähde, ja lähteä sitten pala palalta tutkimaan noita putkenpätkiä..
                              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                              '02 VW Golf 1.4i
                              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎