Mikähän helvetti meikäläisen autoa vaivaa kun lämmönsäätö ei toimi lainkaan. Tuulilasille puhaltaa kuumaa aina ja muista suuttimista sen keskituulettimien välissä olevan säädön mukaan. Kumpikaan ei reagoi siihen varsinaiseen lämmönsäätöön. Ja vesiventtiili on vaihdettu.
Mikähän helvetti meikäläisen autoa vaivaa kun lämmönsäätö ei toimi lainkaan. Tuulilasille puhaltaa kuumaa aina ja muista suuttimista sen keskituulettimien välissä olevan säädön mukaan. Kumpikaan ei reagoi siihen varsinaiseen lämmönsäätöön. Ja vesiventtiili on vaihdettu.
Säätöpaanelin rulla/anturi täynnä pölyä. Säätöläpät jumissa ilmastointi kanavissa.
Tähän vielä lisäten vikadiagnoosia että kun puhaltaa tuulilasille, niin lämmönsäädöstä saa tulemaan kylmää kun vetää tuon manuaali ilmastoinnin ruuvin täysin kylmälle. Yksikin naksaus lämpimämmälle ja heti tulee taas tulikuumaa lasille. Vähän erikoiselta vaikuttaa, ettei vain olisi tuossa itse lämmönsäädinrullassa jotakin vikaa?
Tähän vielä lisäten vikadiagnoosia että kun puhaltaa tuulilasille, niin lämmönsäädöstä saa tulemaan kylmää kun vetää tuon manuaali ilmastoinnin ruuvin täysin kylmälle. Yksikin naksaus lämpimämmälle ja heti tulee taas tulikuumaa lasille. Vähän erikoiselta vaikuttaa, ettei vain olisi tuossa itse lämmönsäädinrullassa jotakin vikaa?
Niin olikos sinulla automaatti ilmastointi.:think
Edit: Tuossahan se luukee selvästi, että manuaali.
Tähän vielä lisäten vikadiagnoosia että kun puhaltaa tuulilasille, niin lämmönsäädöstä saa tulemaan kylmää kun vetää tuon manuaali ilmastoinnin ruuvin täysin kylmälle. Yksikin naksaus lämpimämmälle ja heti tulee taas tulikuumaa lasille. Vähän erikoiselta vaikuttaa, ettei vain olisi tuossa itse lämmönsäädinrullassa jotakin vikaa?
Kuulostaa kuin laite ei saisi oikeaa tietoa sisälämpötilasta, vaan luulisi kabiinin aina olevan kylmänä. Näissä manuaali-ilmastoiduissa se lämpötila-anturi taitaa olla jotenkin alipainetoiminen. Siis imusarjasta tulee ohut letku rintapellin läpi jonnekin kuskin polvien tienoilla kojelaudan alareunaan. Jos tämä letku vuotaa, ei imua synny eikä anturi näin saa imettyä mitattavaa ilmaa ja mittaustulos saattaa olla väärä.
Jotenkin noin muistelen tuon toiminnasta lukeneeni. Voisko olla tuosta kiinni?
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Ok, muistan itseasiassa nyt itsekin jostain noin lukeneeni kun asiasta mainitsit. Minulla on jarrutehostimen kalvo hajalla ja uusi tehostin pistetään piakkoin kiinni, tuoltahan menee käsittääkseni se alipaineletku tuonne imusarjalle joten jos autossa on imuvuotoa niin voisikohan myös tuo vaikuttaa asiaan? Täytyykin ensialkuun katsella tuo letku kun saan auton johonkin lämpimään. Pintapuolisesti sitä taisin jo kerran kaivellakin mutta ei kovin helposti sattunut silmään, joutuu varmaankin purkamaan kojelaudan alareunan että tuo paljastuu?
Meikäläisellä hiukan samaa ongelmaa, eli -99 528 touring ja manuaali-ilmastointi. Lämmönsäädin pitää olla 18-20 alueella, että autossa voi edes jotenkin olla, jos hiukankin "punaisemmalla", tulikuumaa tulee kabiiniin.
Onko tuossa joku "haistaja" vai säädinrullako pitää avata/uusia vai mitä ehdotuksia.:think
Yrittäny hakea ohjetta, kun puhaltaa vänkärin puolelle kaupunki ajossa pelkkää kuumaa ilmaa mutta 80km/h-> niin alkaa puhaltamaan sitä ilmaa, mitä ihminen haluaa. Ja Suomi bimmerissänihän ei ole ilmastointia, että mistä tässä tapauksessa voisi lähteä etsimään näitä puhallin venttiilejä joissa on todennäköisesti se vika? Auto on 525tds 97vm EI ILMASTOINTIA ja e39
Yrittäny hakea ohjetta, kun puhaltaa vänkärin puolelle kaupunki ajossa pelkkää kuumaa ilmaa mutta 80km/h-> niin alkaa puhaltamaan sitä ilmaa, mitä ihminen haluaa. Ja Suomi bimmerissänihän ei ole ilmastointia, että mistä tässä tapauksessa voisi lähteä etsimään näitä puhallin venttiilejä joissa on todennäköisesti se vika? Auto on 525tds 97vm EI ILMASTOINTIA ja e39
Onko erillinen lämmönsäätö molemmille puolille? Kokeile säätää ne puoli kerrallaan vuoronperään täyskylmälle ja täyskuumalle. Jos puhalluslämpö tuntuu jonkin ajan päästä seuraavan asetusta venttiilit on kunnossa.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Onko erillinen lämmönsäätö molemmille puolille? Kokeile säätää ne puoli kerrallaan vuoronperään täyskylmälle ja täyskuumalle. Jos puhalluslämpö tuntuu jonkin ajan päästä seuraavan asetusta venttiilit on kunnossa.
On erillinen säätö molemmille puolille. Eikä ole kunnossa, kokeiltu on :/. Missähän mahtaa sijaita nämä venttiilit mahdollisesti? ja minkänäkönen laitos se on.
mikähän mulla on tuossa ku jonkun aikaa pitää autoa käynnissä parkissa ja pukkaa viileetä (ei ilmastointipäällä) niin menee jonkun aikaa niin alkaa kuskinpuolelta tulemaan jalkotilaan ja ikkunalle kuumaa ja ei vaikuta vaikka säätää kylmälle tai laittaa ilmastoinnin päälle. samaa myös tekee vaikka olis ilmastoini päällä...
automaattisella ilmastoinnilla on.
joskus luin vikakoodit niin anto koodia jostain lämpötila anturista kuskinpuolella tai olla siihen keskikonsoliin missä on säätimen napi. voiko tuo aiheuttaa tuommoista vikaa?
Hei! Kysyisin teiltä viisaammilta tälläistä. Samoja oireita kuin aiemmilla. Eli tyhjäkäynnillä ja varsinkin kovalla pakkasella kuskin puolelta puhaltaa haaleaa. Vänkärin puolelta normaalisti. Myös taakse puhaltaa viileää. Mutta kun ajaa maantiellä tai nostaa kierrokset n.2000, niin puhaltaa tosi lämmintä joka reiästä mistä pitääkin. Termarit kai kunnossa kun lämmintä tulee, silloin kun mainitsin. Onko vesiventtiilit jumissa? Auto on E39 525tds -97. Minulla ollut aiemmin vain bensakoneilla olevia bemareita, joten ei ole tietoa näistä dieseleistä. Mitä eroa automaatti-ilmastoinnilla ja manuaalilla? Kertokaapa mitä tehdä. Missä kohtaa vesiventtiilit ovat? Muuten! Auto on Eestin tuonti ja auto on seisonut lämpimässä hallissa reilut 4 vuotta. Voisiko se vaikuttaa venttiilien jumittamiseen . Kun se tosiaan välillä puhaltaa myös lämmintä kuskin puolelta tyhjäkäynnilläkin.
E39 525tds -97
E30 323 -90
E30 325 m-sport 220hv -88
Opel Kadett Rallye 2.2 170hv -69
Opel Kadett -88
Ford Consul Coupe 3.5 V8 Rover n.300hv -72. Moottorihan on GM:n Buickissa käytetty 215cc3 motti, joten viritysosia löytyi kohtuu hyvin.
Ford Escort -82
Nissan Sunny -90
Hei! Kysyisin teiltä viisaammilta tälläistä. Samoja oireita kuin aiemmilla. Eli tyhjäkäynnillä ja varsinkin kovalla pakkasella kuskin puolelta puhaltaa haaleaa. Vänkärin puolelta normaalisti. Myös taakse puhaltaa viileää. Mutta kun ajaa maantiellä tai nostaa kierrokset n.2000, niin puhaltaa tosi lämmintä joka reiästä mistä pitääkin. Termarit kai kunnossa kun lämmintä tulee, silloin kun mainitsin. Onko vesiventtiilit jumissa? Auto on E39 525tds -97. Minulla ollut aiemmin vain bensakoneilla olevia bemareita, joten ei ole tietoa näistä dieseleistä. Mitä eroa automaatti-ilmastoinnilla ja manuaalilla? Kertokaapa mitä tehdä. Missä kohtaa vesiventtiilit ovat? Muuten! Auto on Eestin tuonti ja auto on seisonut lämpimässä hallissa reilut 4 vuotta. Voisiko se vaikuttaa venttiilien jumittamiseen . Kun se tosiaan välillä puhaltaa myös lämmintä kuskin puolelta tyhjäkäynnilläkin.
Kyllähän jumiutuneet vesiventtiilit aiheuttaa juurikin tuota, ettei joka rööristä tule lämmintä.Onkos sinulla takamatkustajille kylmän ja kuuman säätö siinä puhallinsuulakkeiden vieressä? Jos ei ole, kun auki ja kiinni rulla, niin ei sieltä tulekkaan kun kylmää.
Comment