Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528i starttaa, muttei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 523i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 319
    • Iisalmi

    #46
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Pitäisi katkaista tai jossain on jotain hämminkiä.

    Startin saa pyörimään kyllä ilman ews boksia pistämällä hyppylangan sopiviin pinneihin ews boksin liittimeen.
    If the “Codes” do
    NOT
    match
    , the DME “rolls forward” to the next code according
    to the “Rolling Code Table” and makes the same calculations. The DME continues
    this “forward roll” up to a maximum of 200 times or until a match is found. Failure
    to find a match will result in the engine cranking but not starting.

    Jos jotakin kiinnostaa nuo EWS:t niin tuolla aika paljon asiaa niistä:
    http://www.europeantransmissions.com/Bulletin/DTC.BMW/understandthe%20EWS%20BMW.pdf


    Ja olen tuon ihan itse myös kokeillut eri DME kasetilla mitä ei ollut ohjelmoitu kyseiseen autoon.
    Last edited by 523i; 29-01-2017, 09:32.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #47
      Originally posted by 523i View Post
      If the “Codes” do
      NOT
      match
      , the DME “rolls forward” to the next code according
      to the “Rolling Code Table” and makes the same calculations. The DME continues
      this “forward roll” up to a maximum of 200 times or until a match is found. Failure
      to find a match will result in the engine cranking but not starting.

      Jos jotakin kiinnostaa nuo EWS:t niin tuolla aika paljon asiaa niistä:
      http://www.europeantransmissions.com/Bulletin/DTC.BMW/understandthe%20EWS%20BMW.pdf


      Ja olen tuon ihan itse myös kokeillut eri DME kasetilla mitä ei ollut ohjelmoitu kyseiseen autoon.
      Minulla olikin kyseinen dokkari jo myös itsellä. Tässä vielä korjattu linkki
      Samassa dokumentissa todetaan myös EWS II kohdalla:
      New features that have been added:
      • Disable injection, ignition and starter operation until a correct key is recognized.

      Tuo sinun tilanteesi pitää kyllä paikkaansa silloin jos DME ja EWS III eivät löydä keskenään sopivaa rolling codea.

      Olet siis oikeassa. Riippuen siis vikatilasta startti voi jopa pyöriä

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11096
        • Oulu

        #48
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Olet siis oikeassa. Riippuen siis vikatilasta startti voi jopa pyöriä
        jep. mutta lukasee vikakoodit, niin selviää nopeaa kitiseekö EWS:stä vai mistä. Riippuen kampuran asentoanturin viasta se pitäisi siitäkin antaa selvä vikakoodi.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #49
          Originally posted by Pazi88 View Post
          jep. mutta lukasee vikakoodit, niin selviää nopeaa kitiseekö EWS:stä vai mistä. Riippuen kampuran asentoanturin viasta se pitäisi siitäkin antaa selvä vikakoodi.
          Ja siitäkin jos ei koodia löydy voi livedatan puolelta katsoa näkeekö kone pyörivänsä.

          Comment

          • -TSM-
            Bimmer Rookie
            • Jan 2016
            • 92
            • Pirkanmaa

            #50
            5V --> 12V muutos kiinnostaisi myös m52 moottoriin.
            Onko porukka tehnyt näitä?

            Löysin seuraavan ohjeen netistä: http://bavarian-board.com/uploads/kb...ion_Sensor.pdf

            Tämä ei ilmeisesti kuitenkaan ole suoraan sovellettavissa, kun jenkkimalleissa anturi vissiin sijaitsee eri paikassa?

            Jos tietäisi, että tällä modilla saa anturin pitkäikäisemmäksi eikä ainakaan aiheuta ongelmia jatkossa, niin voisi tehdä tuohon omaankin, kun anturi alkaa taas osoittamaan väsymisen merkkejä.

            Tuntuu vaan tosi vähän löytyvän kokemuksia ja vinkkejä ainakin suomalaisilta sivuilta.

            Edit. Tai mites tämä toimisi http://m.autodoc.fi/hella/937988
            Lukee 12V, mutta ilmeisesti ei juuri parempi kuin alkuperäinen 5V?
            Last edited by -TSM-; 01-02-2017, 16:13.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8259
              • Järvikylä (Nakkila)

              #51
              Originally posted by -TSM- View Post
              5V --> 12V muutos kiinnostaisi myös m52 moottoriin.
              Onko porukka tehnyt näitä?

              Löysin seuraavan ohjeen netistä: http://bavarian-board.com/uploads/kb...ion_Sensor.pdf

              Tämä ei ilmeisesti kuitenkaan ole suoraan sovellettavissa, kun jenkkimalleissa anturi vissiin sijaitsee eri paikassa?

              Jos tietäisi, että tällä modilla saa anturin pitkäikäisemmäksi eikä ainakaan aiheuta ongelmia jatkossa, niin voisi tehdä tuohon omaankin, kun anturi alkaa taas osoittamaan väsymisen merkkejä.

              Tuntuu vaan tosi vähän löytyvän kokemuksia ja vinkkejä ainakin suomalaisilta sivuilta.

              Edit. Tai mites tämä toimisi http://m.autodoc.fi/hella/937988
              Lukee 12V, mutta ilmeisesti ei juuri parempi kuin alkuperäinen 5V?
              Nyt on hiukan kokemusta -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=342763 #17 eteenpäin. päivittelen tonne kun kokemusta kertyy enempi.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #52
                Originally posted by peto2 View Post
                Nyt on hiukan kokemusta -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=342763 #17 eteenpäin. päivittelen tonne kun kokemusta kertyy enempi.
                Tälläistä pioneeri henkeä kaivataan ja varsinkin kun homma dokumentoidaan näin hyvin kaikkien nähtäville harrastaja foorumille.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎