memebuy23buy

E39 530d akku yön aikana tyhjäksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Night-Wind
    replied
    Todennäköisesti lämmittää akkuvirralla jotain saadaakseen jäätyneet lasitkin suliksi? Sen verran tutkinut, että tuo lämmityslaitteen etuvastus voi tällaista tehdä ja on todella yleinen akun tyhjentäjä näissä malleissa. Sain käytetyn, mutta toimivan tarvike siilen 30 eurolla. Palaan aiheeseen joskus ensi viikolla jos tarvetta.

    E: Asiaa jälkeenpäin ajatellen muistelisin että kabiiniin on joskus ruvennut kesken ajon puhaltamaan viileää, lieko sitten tuon vastuksen syytä.
    Last edited by Night-Wind; 21-01-2012, 16:47.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Siili vaihtoon.
    Mutta mistä se sen lämpimän ilman saa sulattaakseen lumet ja jään pois? Kone oli jäähtynyt silloin kun lumet oli klaseissa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Siili vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Omassa tapauksessa taitaa sittenkin koko webasto olla täysin syytön koko asiaan. Eilen illalla sanoin, että tuulilasiin oli ilmestynyt sulaneita kohtia, nyt niitä oli enemmän + kaikki sivulasit oli täysin sulaneita.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Auto lähti käyntiin, mutta selvästi huonommin kuin ennen. Viime yötä lukuunottamatta auto on ollut joka yö lämpimässä tallissa ja sieltä se on aina lähtenyt hienosti käymään.

    Leave a comment:


  • heijani
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    On jo AGM ja sama kuuloinen käyttö kuin sinulla.
    No johan on. Täällä on tietty ollut sen verran lieviä pakkasia, että ihan todellista testiä ei ole päässyt vielä tekemään. Oma on laturissa kerran viikossa noin 12h, jonka jälkeen akku on laturin mukaan täynnä.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by heijani View Post
    Voin kyllä suositella tuollaista AGM-akkua. Pitäisi kestää webaston käyttöä huomattavasti paremmin mitä ns. tavallinen akku.
    On jo AGM ja sama kuuloinen käyttö kuin sinulla.

    2 viikkoa kestää ja sitten ei lähde, viikko kovalla pakkasella.

    Tosin nykyään on 3h laturissa aina ennen lähtöä ja samalla lämmitetään öljypohjaakin.

    Leave a comment:


  • heijani
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Siinäpä se konsti onkin.

    Eikä siinä käynnistymisessä ole koskaan ollut mitään pikku ongelmia, joko se lähtee tai ei edes pyöritä
    Sama homma oli edellisellä akulla itselläkin. Eli joko lähti käymään tai kuului vain naks. Voin kyllä suositella tuollaista AGM-akkua. Pitäisi kestää webaston käyttöä huomattavasti paremmin mitä ns. tavallinen akku.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by heijani View Post
    Olen lisäksi ladannut akun täyteen kerran viikossa varmuuden vuoksi, vaikka ainakaan käynnistymisessä ei ole ollut mitään ongelmia.
    Siinäpä se konsti onkin.

    Eikä siinä käynnistymisessä ole koskaan ollut mitään pikku ongelmia, joko se lähtee tai ei edes pyöritä

    Voisi itsekkin vielä kokeilla toisella akulla, mutta testissä antaa nyt ladattuna parempia lukemia kuin akun päällä lukee.

    Leave a comment:


  • heijani
    replied
    Mulla on webasto päällä aamuin illoin noin 20-25min ja työmatka kestää suurinpiirtein saman verran ja jonkun verran satunnaista muuta ajoa. Edellinen akku ei tuota kestänyt, mutta nyt on paikalla ollut Boschin AGM akku 2kk ja ei mitään ongelmia. Olen lisäksi ladannut akun täyteen kerran viikossa varmuuden vuoksi, vaikka ainakaan käynnistymisessä ei ole ollut mitään ongelmia. Puhallin on aina pienimmällä asetuksella. Sillä on hyvin suuri merkitys virran kulutukseen. Toki tällöin ei auto ole aina töistä lähtiessä täysin sula. Yöt on katoksessa, joten toiseen suuntaan ei ole tuotakaan ongelmaa.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Kaksi talvea on nyt opeteltu tuon webaston kanssa elämistä.

    Se ei sovellu yksinään auton ainoaksi esilämmittimeksi.

    Itsellä on 2 lähtöä päivässä, jos molemmilla käyttää 30 min webastoa niin autolla tulisi ajaa yhteensä yli tunti, mielellään lähes kaksi jotta akku olisi lähellekkään täysi.

    Itsellä tulee juuri se 30 min lämmitystä, 30min ajoa suorite toteen.

    Lauhalla kelillä kestää 2 viikkoa tuota sykliä ja sitten ei aamulla lähde käymään, kovalla pakkasella saattaa 1 päivä ilman ulkoista latausta riittää.

    Lämmitysajan lyhennys ja/tai ulkoinen laturi auttavat.

    Nykyisin auto siis on roikassa aina, vähänkin kovemmalla pakkasella käytössä kaikki, eli webasto ajastettuna, säteilylämmitin ja ullkoinen laturi.

    Koska en halunnut rakentaa letkulämmitintä niin tuo webasto on se keino lämmittää edes osa jäähdytysnesteestä, samalla kaupan päälle sisätilakin lämpeää ilman sähköpuhaltimen asennusta.

    Kiteytettynä: Webastosta ei anna esilämmittimenä läheskään niin isoa iloa kuin siitä ennen auton hankintaa olevan, ainakaan minun lyhyellä kerta ajosuoritteella.
    Last edited by Rocla; 21-01-2012, 09:20.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    [QUOTE=e46touring;2595009]Vai ei ole tarkoitettu käytettäväksi ennen ajoa /QUOTE]

    Kyse oli tästä topicin autosta, ei sun. Ja eikös tuo orggis esilämmitin lämmitä vain matkustamon?

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    kyläseppä?

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mutta kun tuota webastoa EI ole tarkoitettu käytettäväksi ennen ajoa. Sehän on lisälämmitin ajon aikana, joku suomalainen kyläseppä koodannut lämmittämään ennen ajoa.
    E34:ssa oli orggis webaston yhteydessä oma akku, ei jättänyt kertaakaan käynnistymättä.
    Vai ei ole tarkoitettu käytettäväksi ennen ajoa meinaatko että Suomalainen kyläseppä on osannut lisätä lämmittimen auton varuste listaan tähän tapaan:
    ;0536 0000000010000000 STANDHEIZUNG STANDLUEFTUNG

    ja lisälämmitys ominaisuuden tähän tapaan:
    ZUHEIZUNG
    nicht_aktiv
    aktiv

    ja FSW_PSW parametreihin seuraavat rivit:

    STANDHEIZUNG_KONZEPT
    nicht_aktiv
    sh_low_ohne_sperrventil
    sh_high_ohne_sperrventil
    sh_low_mit_sperrventil
    sh_high_mit_sperrventil
    lws_low
    lws_high

    Taitaviahan nuo kyläsepät tapaavat olla mutta ihan pikkuisen epäilen. sori vaan.
    onnettoman lyhyet AJOAJAT webaston esilämmitys käytön jälkeen EI varmista
    akun jälleen latautumista. tyyliin JOS esilämmität 30Min ajat VÄHINTÄÄN 30Min mieluummin
    kauemmin. Onko tuossa sitten mitään järkeä. EI todellakaan, siksi ehkä viisainta on hankkia se verkkovirta käyttöinen akkulaturi ja edes kerran kuukaudessa ladata sillä akku, kun se Webastonkin käytön takia on alivarattu.
    Tällä systeemillä "jokusen" vuoden selvinnyt ja Webastokin toiminut niinkuin pitää. (kop,kop)

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Työmatkaa on yhteen suuntaan noin 27km. Kuvittelin, että akku kerkeää jonkin verran sitä virtaa ottamaan vastaan tuossa ajassa.
    No tuohon nyt vaikuttaa niin moni asia esim. kuinka suurella teholla oli sisäpuhallin, kuinka kauan webasto kävi ennen ajoon lähtöä, paljonko ulkona on pakkasta jne. E39 akku on takakontissa, joten se ei juuri lämpene vaikka ajaisit Ivaloon, joten kovalla pakkasella latautuminen voi viedä tunteja.. Kuinkas kauan tuo ajomatka kestää ajallisesti? Esim. motaria pitkin tollanen 27 kilsaa menee aika nopeasti.. Ajoaika on ratkaiseva tekijä ei matka.

    Hyvä "nyrkkisääntö" olisi, että ajoa pitäisi tulla vähintään yhtä paljon kun webastolla esilämmitystä. Kovalla pakkasella tarvitaan sitten huomattavasti pidempi aika. Onko laturi varmasti kunnossa? Sanoit, että on tarkistettu, mutta miten? Yleismittarilla katottu vain jännite tyhjäkäynnillä vai iha testipenkissä rasitettu?

    Originally posted by Night-Wind View Post
    Sanokaas joku viisas miten tuulilasissa on kaksi pyöreätä sulanutta kohtaa? Näin äsken ja olen tainnut huomata joskus ennenkin. Muu lasi lumessa/jäässä.
    Ettei olisi se puhaltimen siili rikki ja käynnistelisi itsekseen puhallinta?

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Sanokaas joku viisas miten tuulilasissa on kaksi pyöreätä sulanutta kohtaa? Näin äsken ja olen tainnut huomata joskus ennenkin. Muu lasi lumessa/jäässä.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Etkö muka todella tiennyt, että jos ajat lyhyttä ajoa niin webastolla ei voi esilämmittää autoa ennen jokaista starttia tai sitten on lisäksi hankittava verkkovirralla toimiva laturi? Eli jos tuotetta käytetään väärin niin se on tuotteen vika ?
    Työmatkaa on yhteen suuntaan noin 27km. Kuvittelin, että akku kerkeää jonkin verran sitä virtaa ottamaan vastaan tuossa ajassa.

    Leave a comment:

Working...
X