memebuy23buy

E39 530d akku yön aikana tyhjäksi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    näin se SIPERIA opettaa !! ei herneitä.
    totuus on se että Webaston kanssa saisi tehtaalta asti tulla verkkovirta käyttöinen akku
    laturi auton mukana jäisi täällä SIPERIASSA monta sähkö murhetta autoista pois JOS tuota
    laturia vielä viitsittäisiin käytää.
    Mutta kun tuota webastoa EI ole tarkoitettu käytettäväksi ennen ajoa. Sehän on lisälämmitin ajon aikana, joku suomalainen kyläseppä koodannut lämmittämään ennen ajoa.
    E34:ssa oli orggis webaston yhteydessä oma akku, ei jättänyt kertaakaan käynnistymättä.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    totuus on se että Webaston kanssa saisi tehtaalta asti tulla verkkovirta käyttöinen akku
    laturi auton mukana jäisi täällä SIPERIASSA monta sähkö murhetta autoista pois JOS tuota
    Kun mielestäsi pitäisi tuollainen laturi tulla mukana niin sanoppa millä automerkillä tai edes jälkiasenteisella polttoainelämmittimellä moinen tulee? Mikä idea on käyttää webastoa esilämmittimenä, jos auto on kuitenkin laitettava piuhaan? Webaston idea on mielestäni, että sitä voi käyttää ilman noita piuhoja. Toki jossain tapauksissa voi olla ihan hyvä ratkaisu, mutta taitaapi olla aikas vähän tälläisiä käyttäjiä ja eivätpä kaikki varmaan edes moista piuhaa halua autoa rumentamaan. Eiköhän tuokin asia webastosta ole ihan auton mukana tulleessa ohjekirjassa selitetty. Siperia myös opettaa monille kuinka kovaa sitä soratietä voi ajaa ennen kuin se auto löytyy petäjän ympäriltä..

Minä nyt vaan en todellaankaan tässä pysty näkemään, että vika olisi miltään osin BMW/webaston. Kyllä olen webastoa käyttänyt ja se on todellakin kuningas laite kun auton saa lämpimäksi vaikka -40c pakkasella ilman piuhoja . Aina kun ei ole sitä sähköä saatavilla..

Leave a comment:

• e46touring
    replied
    verkkovirta käyttöinen akkulaturi

Originally posted by HTK12 View Post
    Etkö muka todella tiennyt, että jos ajat lyhyttä ajoa niin webastolla ei voi esilämmittää autoa ennen jokaista starttia tai sitten on lisäksi hankittava verkkovirralla toimiva laturi? Eli jos tuotetta käytetään väärin niin se on tuotteen vika ?

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Night-Wind View Post
    "Vika" ja "rikki" ei ole sama asia. Webasto toimii hienosti ja asenne voisi olla teilläkin sama kuin minulla, jos olisitte kokeneet sen fiiliksen puolen tusinan kertaa, kun auto ei inahdakkaan kun avainta kääntää. Sama rumba kehtasi jatkua vielä uudella akulla.
    Etkö muka todella tiennyt, että jos ajat lyhyttä ajoa niin webastolla ei voi esilämmittää autoa ennen jokaista starttia tai sitten on lisäksi hankittava verkkovirralla toimiva laturi? Eli jos tuotetta käytetään väärin niin se on tuotteen vika ?

Leave a comment:

• Night-Wind
    replied
    "Vika" ja "rikki" ei ole sama asia. Webasto toimii hienosti ja asenne voisi olla teilläkin sama kuin minulla, jos olisitte kokeneet sen fiiliksen puolen tusinan kertaa, kun auto ei inahdakkaan kun avainta kääntää. Sama rumba kehtasi jatkua vielä uudella akulla.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Webasto ei ole rikki.
    Juuri aiemmin kirjoitit:

Ihan turhaa alkaa vääntämään tästä sen isompaa kun tiedän että siinä oli vika. Auto käyttäytyykin nyt jo selvästi paremmin.
    Jos siinä oli vika, miten sulakkeen poistaminen korjasi vian?

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Miksi otit sulakkeen irti webalta, jos ongelmat johtuu siitä että itse ajastat sitä? Kyllä sen kannattaisi antaa ajonaikana lämmittää...
    No sitähän tässä itsekin on yrittänyt kysellä ja selittää, että ei se ajonaikana tyhjennä akkua.. Ainut vastaus minkä siihen tuli oli:

Sama se onko irti vai paikoillaan, kun en sitä tule koskaan enää käyttämään. Sen verran jäi paska maku suuhun koko hommasta.
    Joten turha tästä nyt on vääntää kun asenne on tuollainen.

Leave a comment:

• Cell
    replied
    Katos kyllä täällä näitä järki-ihmisiäkin ihme kyllä on.

Webasto ei ole rikki.
    Miksi otit sulakkeen irti webalta, jos ongelmat johtuu siitä että itse ajastat sitä? Kyllä sen kannattaisi antaa ajonaikana lämmittää...

Leave a comment:

• Night-Wind
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Jotenki tuntuu että tääl on puhuttu kahta eri kieltä ja kommunikaatiot ei ole kohdannu :p

Eli ymmärrettiinhän me täällä että akku oli tyhjä sen takia kun webastoa käytettiin ENNEN kuin auto käytettiin. Näin ei siis olisi saanut toimia.

Webasto on pop kunhan muistaa sen että jos ajaa lyhyitä matkoja, ei tod tule käyttää ennen ajoa ellei ole sitä ylimääräistä laturia.

Itselläkin monesti tuo akku tyhjä ja ihan webaston käytöstä. Omaksi tyhmyydeksi luen koska olen käyttäny ennen ajoa sen 15-30min ja ajanut sitten loppujenlopuksi vain lyhyen matkan.
    Nyt kun webasto pelittää (lukuisten korjauksien jälkeen) käytän sitä lähinnä vasta kun olen startannu auton, lisälämmityksenä. Ilman webastoa täytynee ajaa n 10-15km ennenkuin puhaltaa sisälle lämmintä. Webaston kanssa 2-3km ni johan puhaltaa lämmintä.
    Katos kyllä täällä näitä järki-ihmisiäkin ihme kyllä on.

Webasto ei ole rikki.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Sori että jankutin kanssa samaa...

Nyt minä ja kaikki muutkin tietävät että autosi webasto on rikki, ja ongelma on korjattu poistamalla webaston sulake. :think
    Vai olisiko vika jossain muualla?

Leave a comment:

• Esal
    replied
    Onkos nyt kolmas kerta jo, kun sanon että se ei ollut pelkästään ajon aikana käytössä. Ihan turhaa alkaa vääntämään tästä sen isompaa kun tiedän että siinä oli vika. Auto käyttäytyykin nyt jo selvästi paremmin.
    Sori että jankutin kanssa samaa...

Nyt minä ja kaikki muutkin tietävät että autosi webasto on rikki, ja ongelma on korjattu poistamalla webaston sulake. :think

Leave a comment:

• E.K.
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eipä ole vielä kunnon pakkasia tainnut olla juuri missään päin suomea lukuunottamatta lappia, joten vielä ei varmaan ole kovin kylmä tullut.. Se on sitten hieman erillaista kunhan elohopea laskeutuu tuonne -30c tai alemmas. Tuolla rannikolla ei kyllä taida juuri koskaan olla kunnon pakkasia, joten kyllä siellä tarkenee diisselilläkin ilman webastoa ajaa. Itse kyllä omaan bensa kulkineeseen laittaisin webaston jos olisi ylimääräistä se reilu tonni.. On se vaan näppärä kun ei tarvitse piuhojen kanssa pelleillä pakkasella.
    Tuli pakosta testattua viime talven kovimmilla pakkasilla Helsingissä, kun webasto oli rikki. Kotipihasta melkein suoraan maantielle ja tasasta 80 km/h matkanopeutta töihin. Kyllähän se siitä lämpeni ,mut täyteen käyttölämpötilaan n.88astetta sai ajaa yli 30kilometriä....(530D)

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mahtaa olla kylmää kyytiä kovilla pakkasilla?
    Eipä ole vielä kunnon pakkasia tainnut olla juuri missään päin suomea lukuunottamatta lappia, joten vielä ei varmaan ole kovin kylmä tullut.. Se on sitten hieman erillaista kunhan elohopea laskeutuu tuonne -30c tai alemmas. Tuolla rannikolla ei kyllä taida juuri koskaan olla kunnon pakkasia, joten kyllä siellä tarkenee diisselilläkin ilman webastoa ajaa. Itse kyllä omaan bensa kulkineeseen laittaisin webaston jos olisi ylimääräistä se reilu tonni.. On se vaan näppärä kun ei tarvitse piuhojen kanssa pelleillä pakkasella.

Leave a comment:

• kaikkone
    replied
    Jotenki tuntuu että tääl on puhuttu kahta eri kieltä ja kommunikaatiot ei ole kohdannu :p

Eli ymmärrettiinhän me täällä että akku oli tyhjä sen takia kun webastoa käytettiin ENNEN kuin auto käytettiin. Näin ei siis olisi saanut toimia.

Webasto on pop kunhan muistaa sen että jos ajaa lyhyitä matkoja, ei tod tule käyttää ennen ajoa ellei ole sitä ylimääräistä laturia.

Itselläkin monesti tuo akku tyhjä ja ihan webaston käytöstä. Omaksi tyhmyydeksi luen koska olen käyttäny ennen ajoa sen 15-30min ja ajanut sitten loppujenlopuksi vain lyhyen matkan.
    Nyt kun webasto pelittää (lukuisten korjauksien jälkeen) käytän sitä lähinnä vasta kun olen startannu auton, lisälämmityksenä. Ilman webastoa täytynee ajaa n 10-15km ennenkuin puhaltaa sisälle lämmintä. Webaston kanssa 2-3km ni johan puhaltaa lämmintä.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Sama se onko irti vai paikoillaan, kun en sitä tule koskaan enää käyttämään. Sen verran jäi paska maku suuhun koko hommasta. Nykyään lämpimässä tallissa niin eipä sille juuri tarvettakaan.
    Mahtaa olla kylmää kyytiä kovilla pakkasilla?

Leave a comment:

Working...
X