Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webastosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    #31
    Originally posted by DriveFast View Post
    Kyl tuo pöhisemään lähti.. Hetken poltti ja sitten sammutus.. Täytyy koittaa ilmata tuo, josko sinne olis jostain pääsyt ilmaa kiertoon ja nyt sitten keittää vedet tuolla webastossa.. Lienee mahdollista?
    Sulla näkyy olevan INPA. Oletko pakko-ohjannut Webaa INPA:lla päälle ja seurannut mihin vaiheeseen toi sun lämmitin sammuu? Weban toiminta-arvot ja polttoprosessin tilaa voi seurata täysin. Ilmata voit sen toki myös, joskin hieman epäilen että vika olisi siinä.
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #32
      Originally posted by DriveFast View Post
      Kyl tuo pöhisemään lähti.. Hetken poltti ja sitten sammutus.. Täytyy koittaa ilmata tuo, josko sinne olis jostain pääsyt ilmaa kiertoon ja nyt sitten keittää vedet tuolla webastossa.. Lienee mahdollista?
      Pystyykö e39;ssä tekemään battery renevalia inpalla? Kokeile jos on mahdollista,löytyy power modulesta. Tosin jos käy muutaman minuutin ja sammuu ei vika ole tuossa,mahdollisia vikoja lienee kortti tai vedenkierto.Ite olen ilmannut webaston siten,että käytän paluu puolen letkua yläpäästä vähän auki ja ainakin tähän asti on riittänyt hyvin.
      Jos webastoa ei ole käytetty pois niin ei siellä ilmaakaan ole,mutta jos vika on tullut asennuksen yhteydessä,niin voi vika olla ilmauksessa.
      Last edited by exautisti; 29-01-2012, 00:54.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • DriveFast
        BTCF Member
        • Apr 2010
        • 165
        • Turku

        #33
        Päivitetään nyt sen verran, että yritin tuota tänään laittaa käyntiin ja inpalla näytti veden lämpötilaks ennen käynnistystä 274! Sitten ko lähdin liikkeelle, ni tuo tipahti hetken päästä normaaleihin lukuihin ja kävi kiltisti.. Mitäs tuo nyt sit oireilee,webastossakin on sit joku oma lämpöanturinsa, mut miten yleinen vikakohde tuo oikeestaan on? Vai oireileeko jostain muusta?
        BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
        Exät:
        BMW e46 330i: 231hp/300Nm
        BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
        Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
        Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

        Comment

        • lahopää
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 132
          • haapajärvi

          #34
          Mikä on toi nuolen osottama kikkare ja mitä se ohjaan, saako se muuten kuumentua nii et siinä polttaa sormensa melkein?

          Attached Files

          Comment

          • Tiku
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 47
            • Kainuu

            #35
            Webasto/akkukysymys

            Kysymys on 520D:n webastosta ja akusta sekä niistä yhdessä. Webasto toimii -15 ulkolämpötilaan saakka normaalisti ja tekee sen mitä pitääkin. Kylmemmällä pyörii 1-10 minuuttia ja sitten sammuu, mikä kai viittaa siihen, ettei akussa riitä jännite.

            Latasin akkua (Energie 105 Ah) runsaat 12 tuntia ja annoin levätä kokonaisen vuorokauden. Jännite akun navoista mitattuna tämän levon jälkeen 11,98. Akku on noin puolitoista vuotta vanha. Korjaamon akkutesterillä mitattuna akku sekä laturi on kunnossa, mutta tuo lepojännitehän on luokattoman alhainen?

            Tänään aamulla pakkasta oli -30 astetta ja auto oli ollu yön laturissa. Webasto ei inahtanutkaan, vaikka auto oli edelleen laturissa. Kun pakkanen lauhtui -25 asteeseen, webasto lähti käymään mutta sammui parin minuutin kuluttua. Otin auton laturista irti ja repäisin kylmänä käyntiin. No lähtihän se, vaikka ei tainnut herkkua ollakaan.

            Erikoista on, että kun auto sitten oli käynnissä, webasto käynnistyi ja toimi aivan normaalisti niin pitkään kuin autoa käytin, eli webasto siis toimii. Voiko tämä johtua vain pakkasesta? Tuntuu tyhmältä vaihtaa testerin mukaan täydessä iskussa olevaa akkua, vaikka siitähän se nyt selvästi on kiinni.

            Pakko kai tuohon on säteilylämmitin asentaa näitä kelejä varten, vai olisiko tarjota parempaa ratkaisua. Ei kenelläkään olisi myytävänä toimivaa settiä?

            Comment

            • lahopää
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 132
              • haapajärvi

              #36
              No niin jospa ne ny loppus noi webaston murheet , kiikutin aivot sercapin hellään hoitoon

              Comment

              • koz-528
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 339
                • Ylivieska

                #37
                Originally posted by Tiku View Post
                Kysymys on 520D:n webastosta ja akusta sekä niistä yhdessä. Webasto toimii -15 ulkolämpötilaan saakka normaalisti ja tekee sen mitä pitääkin. Kylmemmällä pyörii 1-10 minuuttia ja sitten sammuu, mikä kai viittaa siihen, ettei akussa riitä jännite.

                Latasin akkua (Energie 105 Ah) runsaat 12 tuntia ja annoin levätä kokonaisen vuorokauden. Jännite akun navoista mitattuna tämän levon jälkeen 11,98. Akku on noin puolitoista vuotta vanha. Korjaamon akkutesterillä mitattuna akku sekä laturi on kunnossa, mutta tuo lepojännitehän on luokattoman alhainen?

                Tänään aamulla pakkasta oli -30 astetta ja auto oli ollu yön laturissa. Webasto ei inahtanutkaan, vaikka auto oli edelleen laturissa. Kun pakkanen lauhtui -25 asteeseen, webasto lähti käymään mutta sammui parin minuutin kuluttua. Otin auton laturista irti ja repäisin kylmänä käyntiin. No lähtihän se, vaikka ei tainnut herkkua ollakaan.

                Erikoista on, että kun auto sitten oli käynnissä, webasto käynnistyi ja toimi aivan normaalisti niin pitkään kuin autoa käytin, eli webasto siis toimii. Voiko tämä johtua vain pakkasesta? Tuntuu tyhmältä vaihtaa testerin mukaan täydessä iskussa olevaa akkua, vaikka siitähän se nyt selvästi on kiinni.

                Pakko kai tuohon on säteilylämmitin asentaa näitä kelejä varten, vai olisiko tarjota parempaa ratkaisua. Ei kenelläkään olisi myytävänä toimivaa settiä?
                agm akkua kehiin (paitsi tänä aamuna emäntä tuli herätteleen että akkutyhjä), no työmatkaa 4km suuntaan ja molemissa päissä webasto 20-30min. päällä... pitäs näillä pakkasilla ajella päivänpäälle puolituntia kylärallia niin ehtisi akku latautua
                f11 520 da m-sport
                ex e61 530 da
                ex e39 530 da
                ex e38 725 tdsa
                ex e39 528i m5-look

                Comment

                • OneAndOnly
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2009
                  • 441
                  • Nurmes

                  #38
                  Originally posted by Tiku View Post
                  Kysymys on 520D:n webastosta ja akusta sekä niistä yhdessä. Webasto toimii -15 ulkolämpötilaan saakka normaalisti ja tekee sen mitä pitääkin. Kylmemmällä pyörii 1-10 minuuttia ja sitten sammuu, mikä kai viittaa siihen, ettei akussa riitä jännite.

                  Latasin akkua (Energie 105 Ah) runsaat 12 tuntia ja annoin levätä kokonaisen vuorokauden. Jännite akun navoista mitattuna tämän levon jälkeen 11,98. Akku on noin puolitoista vuotta vanha. Korjaamon akkutesterillä mitattuna akku sekä laturi on kunnossa, mutta tuo lepojännitehän on luokattoman alhainen?

                  Tänään aamulla pakkasta oli -30 astetta ja auto oli ollu yön laturissa. Webasto ei inahtanutkaan, vaikka auto oli edelleen laturissa. Kun pakkanen lauhtui -25 asteeseen, webasto lähti käymään mutta sammui parin minuutin kuluttua. Otin auton laturista irti ja repäisin kylmänä käyntiin. No lähtihän se, vaikka ei tainnut herkkua ollakaan.

                  Erikoista on, että kun auto sitten oli käynnissä, webasto käynnistyi ja toimi aivan normaalisti niin pitkään kuin autoa käytin, eli webasto siis toimii. Voiko tämä johtua vain pakkasesta? Tuntuu tyhmältä vaihtaa testerin mukaan täydessä iskussa olevaa akkua, vaikka siitähän se nyt selvästi on kiinni.

                  Pakko kai tuohon on säteilylämmitin asentaa näitä kelejä varten, vai olisiko tarjota parempaa ratkaisua. Ei kenelläkään olisi myytävänä toimivaa settiä?
                  Täälläkin samaa ongelmaa,ajatus olisi laittaa se vastus väliin mutta vielä on homma vaiheessa. Lukaseppas tämäkin ketju --> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=230987
                  näillä mennään:
                  Bmw e46 320d
                  Suzuki Hayabusa 1300R

                  Ex:
                  Volvo XC70 D5 AWD -10
                  Volvo V70 D5 -02
                  Volvo V70 T5 -98
                  VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                  BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                  -----------------------------

                  Comment

                  • koz-528
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 339
                    • Ylivieska

                    #39
                    Originally posted by lahopää View Post
                    No niin jospa ne ny loppus noi webaston murheet , kiikutin aivot sercapin hellään hoitoon
                    juu autosähkössä sanoivat että tuttu juttu kun soitin syksyllä että olisi e39 3.0d alkuperäsellä webastolla mykkä... sieltä myös lähettävät noita ohjain kortteja huoltoon... itellä oli weban kiertovesipumppu rikki, uusi hyllystä paikoilleen ja 1h siitä kun vein auton tutkimuksiin tuli viesti että valmista olisi ja vielä soittivat välissä että saako asentaa uuden pumpun ku vanha rikki
                    f11 520 da m-sport
                    ex e61 530 da
                    ex e39 530 da
                    ex e38 725 tdsa
                    ex e39 528i m5-look

                    Comment

                    • _Jubi_
                      BTCF Member
                      • Dec 2003
                      • 572
                      • Lieksa

                      #40
                      Minulla on tuossa nykyisessa E39 525iA Touringissa Thermotopin jälkiasennettu webasto ja kysymys kuuluukin, että uskaltaako ajaa webasto päällä? Joku joskus puhui, että menee jotaki paskaksi jos ajaa webasto päällä, mutta kyllä toi ainaki paljo nopeemmin ottaa lämmöt puoleen väliin ja yli -30c pakkasella puhaltaaki lämmintä paremmin sisään.
                      E91 320d x-drive -10
                      E34 520i touring - 94
                      E12 528ia - 79





                      ex:
                      E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

                      Comment

                      • Tiku
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 47
                        • Kainuu

                        #41
                        Originally posted by OneAndOnly View Post
                        Täälläkin samaa ongelmaa,ajatus olisi laittaa se vastus väliin mutta vielä on homma vaiheessa. Lukaseppas tämäkin ketju --> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=230987
                        Juu lukaisin läpi. Itselläkin sama homma, mutta jonkun pitäisi kertoa melko tarkkaan mitä sinne väliin tulisi panna jos aikoo tuon toteuttaa.

                        Noista akuista on kyllä niin paljon eri mielipiteitä. Yksi ikänsä akkuja myynyt ja autoja korjannut kaveri sanoi, että akun vaihdolla webaston jänniteongelma ei välttämättä korjaannu, sillä pakkanen syö hänen mukaansa minkä tahansa akun jännitettä. Toisaalta noita agm-akkuja kehutaan kyllä runsaasti, että en tiedä pitäisikö tuokin vielä kokeilla. Asensin eilen säteilylämmittimen vähän niin kuin varajärjestelmäksi, ja auto lähti melko mukavasti käyntiin 35 asteen pakkasesta tänä aamuna. Tosin ennätti se melko pitkään siinä roikan päässä ollakin.

                        Comment

                        • OneAndOnly
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 441
                          • Nurmes

                          #42
                          Originally posted by Tiku View Post
                          Noista akuista on kyllä niin paljon eri mielipiteitä. Yksi ikänsä akkuja myynyt ja autoja korjannut kaveri sanoi, että akun vaihdolla webaston jänniteongelma ei välttämättä korjaannu, sillä pakkanen syö hänen mukaansa minkä tahansa akun jännitettä. Toisaalta noita agm-akkuja kehutaan kyllä runsaasti, että en tiedä pitäisikö tuokin vielä kokeilla.
                          Minä olen kolmea uutta akkua kokeillut ja kaikilla sama ongelma, tosin agm:ää en ole kokeillu mutta jos ongelma on että auto nostaa sitä akunjänniterajaa niin en usko että agm:kään sitä kestää mutta tosin en ole kokeillut.

                          Originally posted by Tiku View Post
                          Juu lukaisin läpi. Itselläkin sama homma, mutta jonkun pitäisi kertoa melko tarkkaan mitä sinne väliin tulisi panna jos aikoo tuon toteuttaa.
                          Minäkään en ole vielä perehtynyt että millainen se takalleen pitäisi olla mutta joko mittaamalla vastuksen johdosta esim. -20 asteessa sais selville että minkä kokoinen pitäis tarkalleen vastuksen olla että huijaa esim 15 astetta. Jartsa02 taisi mainita että joskus oli testaillut lämpömittaria ja sen lukemia 2kohm säätövastuksella. (jos oikein muistan)
                          näillä mennään:
                          Bmw e46 320d
                          Suzuki Hayabusa 1300R

                          Ex:
                          Volvo XC70 D5 AWD -10
                          Volvo V70 D5 -02
                          Volvo V70 T5 -98
                          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                          -----------------------------

                          Comment

                          • lahopää
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 132
                            • haapajärvi

                            #43
                            Originally posted by _Jubi_ View Post
                            Minulla on tuossa nykyisessa E39 525iA Touringissa Thermotopin jälkiasennettu webasto ja kysymys kuuluukin, että uskaltaako ajaa webasto päällä? Joku joskus puhui, että menee jotaki paskaksi jos ajaa webasto päällä, mutta kyllä toi ainaki paljo nopeemmin ottaa lämmöt puoleen väliin ja yli -30c pakkasella puhaltaaki lämmintä paremmin sisään.

                            Kyllä ainaki faijan asuntowaagenissa on kestäny ajella webasto päälle jo 3 talvee

                            Comment

                            • E.K.
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 494
                              • Helsinki

                              #44
                              Originally posted by lahopää View Post
                              Kyllä ainaki faijan asuntowaagenissa on kestäny ajella webasto päälle jo 3 talvee
                              Ja org.webathan on yleensä tarkoitettu ainoastaan ajon aikana käytettäväksi näissä, tosin nythän kysyttiin jälkiruoka webasta mut kai sekin osaa lopettaa ajoissa lämmittämisen..

                              Comment

                              • koz-528
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 339
                                • Ylivieska

                                #45
                                itse kävin akkurumban läpi pakkasten alettua kun ei webaston (20-30min) käytön jälkeen riittänyt virtaa starttaukseen, ensin oli vuodenvanha tavallinen bosch 100ah jonka vaihdoin bmw e61:ssä olevaan 90ah jotka eivät sitten pelittäneet kun on lyhyt työmatka (4km/5min) nyt on hyvin toiminut bosch s6 agm akulla jonka lisäksi laitoin vielä eilen c-tech ylläpitolaturin
                                f11 520 da m-sport
                                ex e61 530 da
                                ex e39 530 da
                                ex e38 725 tdsa
                                ex e39 528i m5-look

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎