Originally posted by DriveFast
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 webastosta
Collapse
X
-
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
-
-
Originally posted by DriveFast View PostKyl tuo pöhisemään lähti.. Hetken poltti ja sitten sammutus.. Täytyy koittaa ilmata tuo, josko sinne olis jostain pääsyt ilmaa kiertoon ja nyt sitten keittää vedet tuolla webastossa.. Lienee mahdollista?
Jos webastoa ei ole käytetty pois niin ei siellä ilmaakaan ole,mutta jos vika on tullut asennuksen yhteydessä,niin voi vika olla ilmauksessa.Last edited by exautisti; 29-01-2012, 00:54.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Päivitetään nyt sen verran, että yritin tuota tänään laittaa käyntiin ja inpalla näytti veden lämpötilaks ennen käynnistystä 274! Sitten ko lähdin liikkeelle, ni tuo tipahti hetken päästä normaaleihin lukuihin ja kävi kiltisti.. Mitäs tuo nyt sit oireilee,webastossakin on sit joku oma lämpöanturinsa, mut miten yleinen vikakohde tuo oikeestaan on? Vai oireileeko jostain muusta?BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Comment
-
-
Webasto/akkukysymys
Kysymys on 520D:n webastosta ja akusta sekä niistä yhdessä. Webasto toimii -15 ulkolämpötilaan saakka normaalisti ja tekee sen mitä pitääkin. Kylmemmällä pyörii 1-10 minuuttia ja sitten sammuu, mikä kai viittaa siihen, ettei akussa riitä jännite.
Latasin akkua (Energie 105 Ah) runsaat 12 tuntia ja annoin levätä kokonaisen vuorokauden. Jännite akun navoista mitattuna tämän levon jälkeen 11,98. Akku on noin puolitoista vuotta vanha. Korjaamon akkutesterillä mitattuna akku sekä laturi on kunnossa, mutta tuo lepojännitehän on luokattoman alhainen?
Tänään aamulla pakkasta oli -30 astetta ja auto oli ollu yön laturissa. Webasto ei inahtanutkaan, vaikka auto oli edelleen laturissa. Kun pakkanen lauhtui -25 asteeseen, webasto lähti käymään mutta sammui parin minuutin kuluttua. Otin auton laturista irti ja repäisin kylmänä käyntiin. No lähtihän se, vaikka ei tainnut herkkua ollakaan.
Erikoista on, että kun auto sitten oli käynnissä, webasto käynnistyi ja toimi aivan normaalisti niin pitkään kuin autoa käytin, eli webasto siis toimii. Voiko tämä johtua vain pakkasesta? Tuntuu tyhmältä vaihtaa testerin mukaan täydessä iskussa olevaa akkua, vaikka siitähän se nyt selvästi on kiinni.
Pakko kai tuohon on säteilylämmitin asentaa näitä kelejä varten, vai olisiko tarjota parempaa ratkaisua. Ei kenelläkään olisi myytävänä toimivaa settiä?
Comment
-
-
Originally posted by Tiku View PostKysymys on 520D:n webastosta ja akusta sekä niistä yhdessä. Webasto toimii -15 ulkolämpötilaan saakka normaalisti ja tekee sen mitä pitääkin. Kylmemmällä pyörii 1-10 minuuttia ja sitten sammuu, mikä kai viittaa siihen, ettei akussa riitä jännite.
Latasin akkua (Energie 105 Ah) runsaat 12 tuntia ja annoin levätä kokonaisen vuorokauden. Jännite akun navoista mitattuna tämän levon jälkeen 11,98. Akku on noin puolitoista vuotta vanha. Korjaamon akkutesterillä mitattuna akku sekä laturi on kunnossa, mutta tuo lepojännitehän on luokattoman alhainen?
Tänään aamulla pakkasta oli -30 astetta ja auto oli ollu yön laturissa. Webasto ei inahtanutkaan, vaikka auto oli edelleen laturissa. Kun pakkanen lauhtui -25 asteeseen, webasto lähti käymään mutta sammui parin minuutin kuluttua. Otin auton laturista irti ja repäisin kylmänä käyntiin. No lähtihän se, vaikka ei tainnut herkkua ollakaan.
Erikoista on, että kun auto sitten oli käynnissä, webasto käynnistyi ja toimi aivan normaalisti niin pitkään kuin autoa käytin, eli webasto siis toimii. Voiko tämä johtua vain pakkasesta? Tuntuu tyhmältä vaihtaa testerin mukaan täydessä iskussa olevaa akkua, vaikka siitähän se nyt selvästi on kiinni.
Pakko kai tuohon on säteilylämmitin asentaa näitä kelejä varten, vai olisiko tarjota parempaa ratkaisua. Ei kenelläkään olisi myytävänä toimivaa settiä?
Comment
-
-
Originally posted by Tiku View PostKysymys on 520D:n webastosta ja akusta sekä niistä yhdessä. Webasto toimii -15 ulkolämpötilaan saakka normaalisti ja tekee sen mitä pitääkin. Kylmemmällä pyörii 1-10 minuuttia ja sitten sammuu, mikä kai viittaa siihen, ettei akussa riitä jännite.
Latasin akkua (Energie 105 Ah) runsaat 12 tuntia ja annoin levätä kokonaisen vuorokauden. Jännite akun navoista mitattuna tämän levon jälkeen 11,98. Akku on noin puolitoista vuotta vanha. Korjaamon akkutesterillä mitattuna akku sekä laturi on kunnossa, mutta tuo lepojännitehän on luokattoman alhainen?
Tänään aamulla pakkasta oli -30 astetta ja auto oli ollu yön laturissa. Webasto ei inahtanutkaan, vaikka auto oli edelleen laturissa. Kun pakkanen lauhtui -25 asteeseen, webasto lähti käymään mutta sammui parin minuutin kuluttua. Otin auton laturista irti ja repäisin kylmänä käyntiin. No lähtihän se, vaikka ei tainnut herkkua ollakaan.
Erikoista on, että kun auto sitten oli käynnissä, webasto käynnistyi ja toimi aivan normaalisti niin pitkään kuin autoa käytin, eli webasto siis toimii. Voiko tämä johtua vain pakkasesta? Tuntuu tyhmältä vaihtaa testerin mukaan täydessä iskussa olevaa akkua, vaikka siitähän se nyt selvästi on kiinni.
Pakko kai tuohon on säteilylämmitin asentaa näitä kelejä varten, vai olisiko tarjota parempaa ratkaisua. Ei kenelläkään olisi myytävänä toimivaa settiä?näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by lahopää View PostNo niin jospa ne ny loppus noi webaston murheet , kiikutin aivot sercapin hellään hoitoon
Comment
-
-
Minulla on tuossa nykyisessa E39 525iA Touringissa Thermotopin jälkiasennettu webasto ja kysymys kuuluukin, että uskaltaako ajaa webasto päällä? Joku joskus puhui, että menee jotaki paskaksi jos ajaa webasto päällä, mutta kyllä toi ainaki paljo nopeemmin ottaa lämmöt puoleen väliin ja yli -30c pakkasella puhaltaaki lämmintä paremmin sisään.E91 320d x-drive -10
E34 520i touring - 94
E12 528ia - 79
ex:
E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostTäälläkin samaa ongelmaa,ajatus olisi laittaa se vastus väliin mutta vielä on homma vaiheessa. Lukaseppas tämäkin ketju --> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=230987
Noista akuista on kyllä niin paljon eri mielipiteitä. Yksi ikänsä akkuja myynyt ja autoja korjannut kaveri sanoi, että akun vaihdolla webaston jänniteongelma ei välttämättä korjaannu, sillä pakkanen syö hänen mukaansa minkä tahansa akun jännitettä. Toisaalta noita agm-akkuja kehutaan kyllä runsaasti, että en tiedä pitäisikö tuokin vielä kokeilla. Asensin eilen säteilylämmittimen vähän niin kuin varajärjestelmäksi, ja auto lähti melko mukavasti käyntiin 35 asteen pakkasesta tänä aamuna. Tosin ennätti se melko pitkään siinä roikan päässä ollakin.
Comment
-
-
Originally posted by Tiku View PostNoista akuista on kyllä niin paljon eri mielipiteitä. Yksi ikänsä akkuja myynyt ja autoja korjannut kaveri sanoi, että akun vaihdolla webaston jänniteongelma ei välttämättä korjaannu, sillä pakkanen syö hänen mukaansa minkä tahansa akun jännitettä. Toisaalta noita agm-akkuja kehutaan kyllä runsaasti, että en tiedä pitäisikö tuokin vielä kokeilla.
Originally posted by Tiku View PostJuu lukaisin läpi. Itselläkin sama homma, mutta jonkun pitäisi kertoa melko tarkkaan mitä sinne väliin tulisi panna jos aikoo tuon toteuttaa.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by _Jubi_ View PostMinulla on tuossa nykyisessa E39 525iA Touringissa Thermotopin jälkiasennettu webasto ja kysymys kuuluukin, että uskaltaako ajaa webasto päällä? Joku joskus puhui, että menee jotaki paskaksi jos ajaa webasto päällä, mutta kyllä toi ainaki paljo nopeemmin ottaa lämmöt puoleen väliin ja yli -30c pakkasella puhaltaaki lämmintä paremmin sisään.
Kyllä ainaki faijan asuntowaagenissa on kestäny ajella webasto päälle jo 3 talvee
Comment
-
-
Originally posted by lahopää View PostKyllä ainaki faijan asuntowaagenissa on kestäny ajella webasto päälle jo 3 talvee
Comment
-
-
itse kävin akkurumban läpi pakkasten alettua kun ei webaston (20-30min) käytön jälkeen riittänyt virtaa starttaukseen, ensin oli vuodenvanha tavallinen bosch 100ah jonka vaihdoin bmw e61:ssä olevaan 90ah jotka eivät sitten pelittäneet kun on lyhyt työmatka (4km/5min) nyt on hyvin toiminut bosch s6 agm akulla jonka lisäksi laitoin vielä eilen c-tech ylläpitolaturin
Comment
-
Comment