Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Talviajossa + #5,8,9,24,28,32,38

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hebbu ///M3
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1625
    • Dallas

    #46
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Pitäisi mitata paljonko akku lämpenee ajossa, oletettavasti riittävästi kun tuntuu toimivan.
    Tarkotinki tuossa ylempänä ajossa lämpeämistä. Auto kylmänä käyntiin, 45min ajoa, pyynti 32c, puhallus puolivälissä, kaikki suunnat valittuna ja suksiluukku auki, ilman pussia, elikkä kyynärnojan takaa suora yhteys konttiin.
    Tyhjä akku eli naks naks startatessa, otti laturista 1A virtaa vastaan -26c ja meni yli tunti että alko kelpaamaan enemmän.
    Sotkamo Connection

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #47
      Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
      Tarkotinki tuossa ylempänä ajossa lämpeämistä. Auto kylmänä käyntiin, 45min ajoa, pyynti 32c, puhallus puolivälissä, kaikki suunnat valittuna ja suksiluukku auki, ilman pussia, elikkä kyynärnojan takaa suora yhteys konttiin.
      Tyhjä akku eli naks naks startatessa, otti laturista 1A virtaa vastaan -26c ja meni yli tunti että alko kelpaamaan enemmän.
      Kyllä kyllä, jäi kirjoitus hieman vajaaksi. Mulla siis touring (sun mittaukset sedanin) niin ei tarvitse suksiluukkua avata. Näkisi hieman onko eroa.

      Comment

      • Hebbu ///M3
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1625
        • Dallas

        #48
        Aivan, muijalla oisi tuossa tdsa turakki, van ei siellä college paidassa hiki tule yli -20c pakkasilla ellei eeberi oo päällä, voisin mitata kohan pakastuu uudelleen, vaikkei se bensa-auton kans varmaan vertailu kelponen oo.

        Omani 528 toimivalla kiertovesipumpulla, hyvin tarkenee.
        Sotkamo Connection

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #49
          Originally posted by Juhqi View Post
          ...ja kun luukku aukeaa vain sähköllä, saa sitten aloittaa konttaamisen takapenkkien kautta.
          Kyllä sen luukun pitäisi aueta myös ihan avaimella, ellei sitten lukkopesä ole jumiutunut käytön puutteesta.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #50
            Toki se akku lämpenee, jos pitää jotain luukkua takakonttiin auki, itsellä tosin on melkein aina kaikki kiinni. Itse on tullut muutoman kerran talven pidemmillä reissuilla heitettyä juotavaa konttiin ja vielä ovat ihan jääkaappikylmiä olleet n. 500 kilometrin jälkeen. Kontti on tosin ollut täynnä tavaraa (hidastaa ilmankiertoa). Automaatti tiputtaa puhallustehon hyvin pienelle, kun haluttu lämpötila on saavutettu. Kannattaa myös muistaa, että akun pintalämpötila ja sisälämpötila voi poiketa paljonkin lyhyessä ajossa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Tome
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 548
              • Joensuu

              #51
              Mitä reittiä se ohjaamon ilma pääsee sedanissa sinne akulle, akku kun on kolossaan pyöräkotelossa muovikannen alla ja vielä verhoiluluukun takana? En usko että matkustamon ilma tuota juuri lämmittää, ei ainakaan kontin kautta. Vai onko siellä kyljen yläkulmassa joku kanava. Onkos muuten muilla akun ympärillä sellainen lämpöeriste vai liekkö tuossa omassa lisätty jälkeen päin..

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #52
                Originally posted by Tome View Post
                Mitä reittiä se ohjaamon ilma pääsee sedanissa sinne akulle, akku kun on kolossaan pyöräkotelossa muovikannen alla ja vielä verhoiluluukun takana? En usko että matkustamon ilma tuota juuri lämmittää, ei ainakaan kontin kautta. Vai onko siellä kyljen yläkulmassa joku kanava. Onkos muuten muilla akun ympärillä sellainen lämpöeriste vai liekkö tuossa omassa lisätty jälkeen päin..
                Onko sedanissa ilmaluukut akun vieressä kuten touringissa? Jos on niin jostain se ilma sinne menee, pulloon kun ei voi puhaltaa.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #53
                  Originally posted by Tome View Post
                  Mitä reittiä se ohjaamon ilma pääsee sedanissa sinne akulle, akku kun on kolossaan pyöräkotelossa muovikannen alla ja vielä verhoiluluukun takana? En usko että matkustamon ilma tuota juuri lämmittää, ei ainakaan kontin kautta. Vai onko siellä kyljen yläkulmassa joku kanava. Onkos muuten muilla akun ympärillä sellainen lämpöeriste vai liekkö tuossa omassa lisätty jälkeen päin..
                  Hattuhyllyn kautta menee ilma konttiin, takareunassa on ritilät. Kokeile sulkea ovi monta kertaa peräkkäin pitäen samalla kahvaa ylhäällä, niin kuulet kun molemmat ilmaläpät aukeaa/läpsähtää kiinni.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #54
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Kyllä kyllä, jäi kirjoitus hieman vajaaksi. Mulla siis touring (sun mittaukset sedanin) niin ei tarvitse suksiluukkua avata. Näkisi hieman onko eroa.
                    20min kaupunki ajelulla akku +11, ulkona -7. Takakontin sivuverhous oli irti. Pitäisi vielä mitata verhous paikoillaan.
                    Last edited by Bmw Master; 28-01-2014, 15:45.

                    Comment

                    • Tome
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 548
                      • Joensuu

                      #55
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Hattuhyllyn kautta menee ilma konttiin, takareunassa on ritilät. Kokeile sulkea ovi monta kertaa peräkkäin pitäen samalla kahvaa ylhäällä, niin kuulet kun molemmat ilmaläpät aukeaa/läpsähtää kiinni.
                      kyllä mää nyt tämän tiedän mutta kyse olikin siitä ettei ohjaamon ilma pääse akulle hattuhyllyn ja kontin kautta. Vai pääseekö se? Täytyypä huomenna käydä tunnustelemassa onko siellä akkutilassa lämmintä 45min ajon jälkeen.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #56
                        Originally posted by Tome View Post
                        kyllä mää nyt tämän tiedän mutta kyse olikin siitä ettei ohjaamon ilma pääse akulle hattuhyllyn ja kontin kautta. Vai pääseekö se? Täytyypä huomenna käydä tunnustelemassa onko siellä akkutilassa lämmintä 45min ajon jälkeen.
                        Se toinen ilmaläppä on akun vieressä, joten eikös ohjaamon ilma sinne pääse/ole suoraa sinne yhteydessä jos läpät heiluu kun oven sulkee?
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Tome
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 548
                          • Joensuu

                          #57
                          no tuleeko se ohjaamon ilma sitten sieltä läpän kautta jostain kanavasta vai? Miten helvetissä se lämmin ilma sinne akulle kontin kautta menee kun kuitenkin kohtuu tiivis tuo kontin verhoilu on ja akku siellä pienessä poterossa verhoilun ja muovikannen alla piilossa? Varmaan se paine-ero juu läppiä heiluttaa mutta enpähän usko että se akku siellä mitään lämpökylpyjä saa kovilla pakkasilla? Kun siellä kontissakaan se ilma juuri lämpeä.

                          edit. En sitä väitäkään etteikö se ilma sieltä kautta poistuisi, pakkohan sen on että ilma vaihtuu mutta lämmitä se ei kyllä enää paskan vertaa vaan on jäähtynyttä ja muutenkin kylmä hohkaa ulkopuolelta sinne akun tilaan..
                          Last edited by Tome; 28-01-2014, 19:43.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #58
                            Originally posted by Tome View Post
                            no tuleeko se ohjaamon ilma sitten sieltä läpän kautta jostain kanavasta vai? Miten helvetissä se lämmin ilma sinne akulle kontin kautta menee kun kuitenkin kohtuu tiivis tuo kontin verhoilu on ja akku siellä pienessä poterossa verhoilun ja muovikannen alla piilossa? Varmaan se paine-ero juu läppiä heiluttaa mutta enpähän usko että se akku siellä mitään lämpökylpyjä saa kovilla pakkasilla? Kun siellä kontissakaan se ilma juuri lämpeä.
                            Ohjaamon ilma tulee sen hattuhyllyn ritilän kautta ja johtuu hattuhyllyssä olevia kanavia myöten hattuhyllyn etualareunaan. Läpät aukeaa hieman myös lämmityslaitteen puhaltimen syöttämän ilman ansiosta, muutenhan tuo auto olisi pullo. Kontin verhoilussahan on isot reiät akkukotelon kohdalla (katso syvennyksen/säilytyslokeron yläreunaa alhaaltapäin) ja myös cd/navin puolella.

                            En minäkään akun lämpökylpyjä usko saavan, vieressä ja pohjassa oleva kylmä pelti varmaan kumoaa lähes kaiken ohjaamosta tulevan lämmön. Akun pohjan eristäminenkin voisi jo jotain auttaa.

                            Tuollainen sinne pitäisi virittää jos akun kanssa on ongelmia eikä pelkkä akkulaturi riitä:
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Tome
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 548
                              • Joensuu

                              #59
                              vähän ilmaisin itseäni taas huonosti, tottakai se ilma poistuu hattuhyllyn ja kontin kautta sieltä kyljen tuuletusaukosta. Se ilma vaan ei akkua enää jaksa lämmittää kovemmilla pakkasilla. Tollainen lämmitinelementti akussa ois aika bueno, joskus tuota samaa systeemiä kattelin. Vaan toimiihan tuo akku ilmankin mutta vois tilanne olla toinen yli 35 pakkasissa.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #60
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                20min kaupunki ajelulla akku +11, ulkona -7. Takakontin sivuverhous oli irti. Pitäisi vielä mitata verhous paikoillaan.
                                Verhoilu paikoillaan ja vedin myös takakontin verhon kiinni. Lähtiessä akku -3.6, 20min ajon jälkeen +3. ~40min seisonnan jälkeen akku -1 ja 20min ajon jälkeen +9.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎