Announcement

Collapse
No announcement yet.

523ia touring -99 ei käynnisty aina ensimmäisellä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jkan
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 320
    • uusikaupunki

    523ia touring -99 ei käynnisty aina ensimmäisellä

    Eli välillä lähtee heti kun avaimesta kääntää ja välillä saa startata kauan että lähtee.Usein auttaa kun kääntää virrat pois ja starttaa uudestaan niin lähtee heti.

    Välillä saattaa toimia pari päivää niin ettei ole mitään ongelmaa ja sitten taas joka starttauksella.

    Auto kyllä käy heti kaikilla pytyillä ja toimii normaalisti pitkänkin starttauksen jälkeen.

    Tähän mennessä on tullut vaihdettua:

    -Bensapumppu
    -Bensapumpun rele
    -Tulpat
    -Haitariputket
    -Nokan tunnistimet
    -Bensansuodatin
    -Kampiakselin tunnistin
    -Lämpötila-anturi

    Mutta mikään ei ole auttanut.


    Mistä seuraavaksi vikaa hakemaan?

    Kun on kyllä joka kerta lähtenyt käyntiin mutta on vaan epävarma olo kun ei aina lähde heti vaan vaatii pitkän startin että mikä kerta ei lähde lainkaan
    Last edited by jkan; 04-02-2013, 20:44.
    Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900
  • jkan
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 320
    • uusikaupunki

    #2
    Nyt se teki sen taas pihalta heti käyntiin ja kaupan pihalta ei meinaa lähteä.

    Ovet eivät myöskään auenneet napista kaupan pihalta. (olisiko joku yhteys näillä?)

    Ja jotenkin kotimatkalla tuntui ettei alavääntöä ollut oikeastaan lainkaan.
    Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

    Comment

    • Maalande
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 51
      • Idensalmi

      #3
      Vikakoodit luettu?vanosten kunto?:think
      2 GEN T4R!

      Comment

      • jkan
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2007
        • 320
        • uusikaupunki

        #4
        Originally posted by Maalande View Post
        Vikakoodit luettu?vanosten kunto?:think
        Ei anna vikakoodeja

        Mutta nyt kertokaapas pystyykö BMW:n oman bensansuodattimen läpi puhaltamaan kun vaihdoin äsken suodattimen ja piruuttani puhalsin niin teki vai painetta suodattimeen eikä mennyt läpi.

        Ja uuden tarvikesuodattimen läpi pystyi puhaltamaan
        Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

        Comment

        • jkan
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 320
          • uusikaupunki

          #5
          Nyt on tullut huomattua se että kun auto on seissyt noin 10-20min. niin saa startata kauan.

          Kylmänä lähtee heti käyntiin niin voiko vuotava bensanpaineensäädin aiheuttaa sen?

          Meinaan kylmänä ns. ryyppy päällä mutta lähtee pienemmällä bensamäärällä käyntiin hyvin ja puolilämpimänä ei jaksa lähteä kun saa vähän bensaa kun ei ole tarpeeksi painetta :think
          Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

          Comment

          • mijuko
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 951
            • ۩□□۩

            #6
            Originally posted by jkan View Post
            Nyt se teki sen taas pihalta heti käyntiin ja kaupan pihalta ei meinaa lähteä.

            Ovet eivät myöskään auenneet napista kaupan pihalta. (olisiko joku yhteys näillä?)

            Ja jotenkin kotimatkalla tuntui ettei alavääntöä ollut oikeastaan lainkaan.
            Virtalukonpohja:think

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #7
              Originally posted by mijuko View Post
              Virtalukonpohja:think
              Tuskin... Todennäköisemmin kampiakselin asentotunnistin.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • merbau
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 130
                • Pälkäne

                #8
                Originally posted by mijuko View Post
                Virtalukonpohja:think
                +1 tälle ehdotukselle.
                540iA -00 M-sport
                Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                Comment

                • jkan
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 320
                  • uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by merbau View Post
                  +1 tälle ehdotukselle.
                  Täytyy varmaan tämäkin vaihtoehto tutkia kun meinaa loppua järki ja vaihtoehdot tuon kanssa.

                  Tankin kannen alla olevat liitokset ajattelin myös katsoa huomenna
                  Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

                  Comment

                  • Bimer
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 359
                    • Hkää

                    #10
                    Laitetaas tänne: Oma 520i ei eilen kuumalla koneella lähtenyt kunnolla käyntiin mutta aamulla kylmällä koneella normaalisti. Lisäksi alkoi sammuilemaan ja muutaman kerran ajossa nykimään. Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ~20tkm sitten, onko muita varteenotettavia diagnooseja kuin nokka-anturi?
                    Talvella: Ford Sierra iS
                    Kesällä: E92 335d

                    Comment

                    • jkan
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2007
                      • 320
                      • uusikaupunki

                      #11
                      Tänään luettiin taas vikakoodit ja tällä kertaa antoi nokka-akselin asentotunnistimen mutta vika ei ollut aktiivinen vaan oli vain jäänyt muistiin.

                      Voiko olla että nokan tunnistimen päähän olisi kertynyt jotain paskaa niin ettei toimi kunnolla? kun vanhankin anturin päässä oli melko paljon kaikenlaista tavaraa :think

                      Ja virtalukon pohja antoin vähän merkkejä siitä ettei toimi kunnolla kun käänsi avaimesta niin mitään ei tapahtunut ja toisella kertaa valot syttyi mittaristoon kunnolla
                      Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        #12
                        Originally posted by jkan View Post
                        Tänään luettiin taas vikakoodit ja tällä kertaa antoi nokka-akselin asentotunnistimen mutta vika ei ollut aktiivinen vaan oli vain jäänyt muistiin.

                        Voiko olla että nokan tunnistimen päähän olisi kertynyt jotain paskaa niin ettei toimi kunnolla? kun vanhankin anturin päässä oli melko paljon kaikenlaista tavaraa :think

                        Ja virtalukon pohja antoin vähän merkkejä siitä ettei toimi kunnolla kun käänsi avaimesta niin mitään ei tapahtunut ja toisella kertaa valot syttyi mittaristoon kunnolla
                        Nokan tunnistimesta jää usein vikakoodi, jos kampiakselilta tuleva signaali on virheelistä. Jostain syystä tuo diagnostiikka on ohjelmoitu siten, että kampiakselia verrataan nokka-akseleihin, eikä toisinpäin.
                        Vaihda se kampiakselin asentotunnistin.

                        Noissa asentotunnistimissa saa olla melkoisesti likaa, että se vaikuttaisi signaalin laatuun.

                        Originally posted by Bimer View Post
                        Laitetaas tänne: Oma 520i ei eilen kuumalla koneella lähtenyt kunnolla käyntiin mutta aamulla kylmällä koneella normaalisti. Lisäksi alkoi sammuilemaan ja muutaman kerran ajossa nykimään. Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ~20tkm sitten, onko muita varteenotettavia diagnooseja kuin nokka-anturi?
                        Viallinen nokka-akselin asentotunnistin ei aiheuta sammumista.
                        Noilla tiedoilla on paha arvailla vian aiheuttajaa, joten vikakoodien luvulla kannattaa aloittaa. Jos asiaan liittyviä vikakoodeja ei löydy, niin vika on todennäköisesti bensapuolella.
                        Last edited by kaol; 12-03-2012, 22:50.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by jkan View Post
                          Tänään luettiin taas vikakoodit ja tällä kertaa antoi nokka-akselin asentotunnistimen mutta vika ei ollut aktiivinen vaan oli vain jäänyt muistiin.

                          Voiko olla että nokan tunnistimen päähän olisi kertynyt jotain paskaa niin ettei toimi kunnolla? kun vanhankin anturin päässä oli melko paljon kaikenlaista tavaraa :think

                          Ja virtalukon pohja antoin vähän merkkejä siitä ettei toimi kunnolla kun käänsi avaimesta niin mitään ei tapahtunut ja toisella kertaa valot syttyi mittaristoon kunnolla
                          Millä lueskelet noita koodeja?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • jkan
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2007
                            • 320
                            • uusikaupunki

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Millä lueskelet noita koodeja?
                            Sukulaisen korjaamolla luettiin ja laitteesta ei kyllä ole mitään tietoa.

                            Ja tänään taas vaihteeksi auto oli toiminut niin kuin pitääkin
                            Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

                            Comment

                            • jkan
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2007
                              • 320
                              • uusikaupunki

                              #15
                              Virtalukon pohja vaihdettu mutta en ole huomannut mitään vaikutusta asiaa.

                              Mutta nyt olen huomannut että vaatii nykyisin pitkän startin todella harvoin ja huomasin että putkesta tulee vettä ja savuttaa hieman mutta nestettä ei ole hävinnyt yhtään.

                              Ja kun vika on ollut siitä asti kun ostin auton niin voiko olla että edellinen omistaja on ajanut 95e10 bensalla ja nyt kun itse(avopuoliso ajaa enemmän tällä) ajan 98:lla niin vika on melkein hävinnyt kun olen lueskellut että e10 bensa aiheuttaa käynnistysongelmia lämpimällä koneella ja juurikin tuota veden tekoa :think

                              Niin voiko olla että kohta kun tankissa pelkkää 98:a niin alkaa toimia?

                              Vai epätoivoisena kun olen lukenut kaikkea asiaan liittyvää niin jollain oli ollut vettä takapöntössä niin paljon että oli aiheuttanut käynnistysongelmia.

                              Kaukaa haettuja vikojahan nuo on mutta periaatteessa mahdollisia.
                              Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎