e39 - akku taas tyhjä
Collapse
X
-
Originally posted by Taski View PostMeikäläisellä taas ongelma on sellainen että akku saattaa toimia oikeinkin hyvin ja ongelmitta, mutta esimerkiksi lämpimässä hallissa 10min edellisen onnistuneen normaalin käynnistyksen jälkeen akku onkin tyhjä ja startin solenoidi vain naksuttaa.
Onko tuossa tuo virtajärjestelmä jotenkin sellainen ettei yritä edes startata jos jännitys liian pieni? Eihän tuo nyt voi tyhjentyä 10minuutissa jos juuri on lähtenyt käyntiin hyvin.
Ulkoa lähtiessä ei ole ollut mitään ongelmia, mutta kaksi kertaa edellämainittu ongelma ilmennyt kun auto on ollut hallissa ovet auki (toisella kerralla oli myös radio päällä) 10min, ja sen jälkeen yrittänyt lähteä ajamaan.
Vaikka tuntuu uskomattomalta, että muuten jaksais hyvin, mutta sitte pieni seisonta (ovet auki?) ja ei mihinkään... Sisävalot kyllä vie ihan törkeesti virtaa E39:ssä.
Leave a comment:
-
-
Meikäläisellä taas ongelma on sellainen että akku saattaa toimia oikeinkin hyvin ja ongelmitta, mutta esimerkiksi lämpimässä hallissa 10min edellisen onnistuneen normaalin käynnistyksen jälkeen akku onkin tyhjä ja startin solenoidi vain naksuttaa.
Onko tuossa tuo virtajärjestelmä jotenkin sellainen ettei yritä edes startata jos jännitys liian pieni? Eihän tuo nyt voi tyhjentyä 10minuutissa jos juuri on lähtenyt käyntiin hyvin.
Ulkoa lähtiessä ei ole ollut mitään ongelmia, mutta kaksi kertaa edellämainittu ongelma ilmennyt kun auto on ollut hallissa ovet auki (toisella kerralla oli myös radio päällä) 10min, ja sen jälkeen yrittänyt lähteä ajamaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostPääsulakkeet (kpl?) sijaitsee missä?
käytännössä F100 irroittaminen riittää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View Postkonetilassa oikean puolen raitisilmasuodattimen alla olevassa boksissa on muutama moottorinohjaukseen liittyvä sulake.
epäilen silti että sulla vuotaa laturi tai startti, niille ei ole sulaketta.. pääsulakkeet irti ja jos vielä menee virtaa niin varmistuu tuokin :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostVuotovirta 123mA, kävin sulakkeet läpi akun yläpuolelta ja hansikaslokerosta. Numero pysyi koko ajan aikalailla samoissa lukemissa. Oliko niitä sulakkeita vielä jossain muualla tai olisiko jollain tietoa mistä on kyse, kun hukkavirta on noinkin suuri?
epäilen silti että sulla vuotaa laturi tai startti, niille ei ole sulaketta.. pääsulakkeet irti ja jos vielä menee virtaa niin varmistuu tuokin :think
Leave a comment:
-
-
Vuotovirta 123mA, kävin sulakkeet läpi akun yläpuolelta ja hansikaslokerosta. Numero pysyi koko ajan aikalailla samoissa lukemissa. Oliko niitä sulakkeita vielä jossain muualla tai olisiko jollain tietoa mistä on kyse, kun hukkavirta on noinkin suuri?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by full View PostKai se on mittari otettava kauniiseen käteen ja ihmeteltävä vikaa virtojen kautta.
Leave a comment:
-
-
Täällä taas E39 523iA -96 temppuilee.
Kerran aiemmin vikaa etsitty pari vuotta sitten jolloin todettiin syöpöksi navigaattori. Itekseen hurisi takakontissa vaikka muu auto oli pimeenä. Liitin irti ja siihen loppu akun syönti.
Sittemmin on radioyksikkö kärähtänyt eli jostain pääsi piuhoja pitkin valumaan liittimelle ja hiljeni pikkuhiljaa. Otettu pois käytöstä joten vika ei voi olla siinäkään.
Kai se on mittari otettava kauniiseen käteen ja ihmeteltävä vikaa virtojen kautta.
Leave a comment:
-
-
Oli taas se vanha fiilis persuksissa, kun oli auto seisonut viikonlopun yli. Ei jumalauta akkuhan siellä oli tyhjä, TAAS.Onneksi tuli testattua, kun tarvisi lähteä töihin viiden jälkeen. Noh vara-akku paikoilleen ja se ilmastoinnin liitin (mikä ei ratkaissutkaan ongelmaa) takaisin kiinni.
Voisiko akun tyhjentäjä olla puhaltimen moottori? Se on alkanut pitämään omaa mekkalaa ja mörinää = merkki lopun alusta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostLämppärin siili.
Voisko joku vahvistaa, että otinko oikean liittimen auki ja onko vaarallista ajaa autolla jos se on auki?
Oireet oli siis seuraavat: Akku meni yössä ihan tyhjäksi. Mittasin pari kertaa lepovirtoja ja näytti ok. Sitten toisella kertaa näytti mittari niin, että kolmen sekunnin sisään mittari näytti 5 kertaa 0,01A ja 5 kertaa 10A. Yhdellä kertaa, kun mittasin, näytti ennen lepoon menoa n. 2A, josta lähes sveitsiläisen kellon tarkkuudella tasaisin väliajoin 0,1A nousu, mitä jaksoin seurata jonnekin 6 ampeeriin. Joten siis aika oikukas vika. Olin kuumeessa niin ei sitten enää kiinnostanut vian tutkiminen +3 asteessa kerrostalon pihalla vaan vein auton korjaukseen. Vein paikalliseen korjaamoon, jonka pihalla odotteli useampikin BMW, jossa ainakin yhdessä oli BTCF-tarra.Ja autovirman piikkiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kmn View PostKatsotaan, jos tosiaan saisi navilaskurin jostain, millä voisi mitata uudestaan.
Leave a comment:
-
-
Ei poistane sitä faktaa, että kannattaa korjata tuo..
EDIT: Täällä kans ajeltu navi irti ja toiminut hyvin.. Katsotaan, jos tosiaan saisi navilaskurin jostain, millä voisi mitata uudestaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostJälleen seisoi vuorokauden auto ja lähti äsken nätisti käyntiin, selvästi lähes täydellä akulla. Eli sen liittimen irroitus todennäköisesti näillänäkymin auttoi. Niin mitä mieltä olette ilmastoinnin käytöstä se liitin auki?
Leave a comment:
-
-
Jälleen seisoi vuorokauden auto ja lähti äsken nätisti käyntiin, selvästi lähes täydellä akulla. Eli sen liittimen irroitus todennäköisesti näillänäkymin auttoi. Niin mitä mieltä olette ilmastoinnin käytöstä se liitin auki?
Leave a comment:
-
Leave a comment: