Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 - akku taas tyhjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6022
    • Sipoo

    #61
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mulla on ylimääräinen mk2 laskuri jos haluat kokeilla, tai vaikka ostaa sen
    No en osta mitään kokeilematta. Eksyisköhän se mittaamista varten tänne lähialueelle jotenkin, eli onko asiaa tännepäin?

    Originally posted by Cell View Post
    Kauanko odotit lepotilaan menemistä?

    edit: Tämän piti mennä kmn:lle, kovin pieni ero unitilan ja hereilläolon välillä jos vain navi jäisi päälle.
    Varmasti yli sen 16min ja todennäköisesti jopa lähemmäs 40min. Koko kippo oli tosiaan navia myöden täysin pimeänä, eli ei mitään valoja edes etupanelissa. Kävin siinä välissä vetämässä iltapalat, pistämässä muksut nukkumaan ja lukemassa iltasadut, että kyllä varmasti oli autokin jo unessa..

    Hmm, niin.. Samaa mietin, että olisiko pitänyt odottaa tuossa välissä vielä uudestaan, vaikkakin auto olikin jo "unitilassa".. Että johtuiko takaisinkytkennän jälkeen tuo kulutus siitä, että navi alkaa jotain touhuamaan siinä.. Joka tapauksessa, niin jo lähtötilanteessa kulutus oli sama ja palautui aina, kun navin piuhan laittoi takaisin.

    Saman sulakkeen takana on kylläkin vissiin muitakin noita toosia tuolta kyljestä... http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=232595

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • Night-Wind
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1534
      • 02

      #62
      Jälleen seisoi vuorokauden auto ja lähti äsken nätisti käyntiin, selvästi lähes täydellä akulla. Eli sen liittimen irroitus todennäköisesti näillänäkymin auttoi. Niin mitä mieltä olette ilmastoinnin käytöstä se liitin auki?
      ex: BMW E38 735iA -97
      ex: MB W211 E200CDI -03
      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
      ex: BMW E39 528iA -96
      ex: MB W126 300SE -89
      ex: BMW E34 525iAT -95
      ex: BMW E36 316iA -91

      Comment

      • tmth
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 2194
        • Kangasala

        #63
        Originally posted by Night-Wind View Post
        Jälleen seisoi vuorokauden auto ja lähti äsken nätisti käyntiin, selvästi lähes täydellä akulla. Eli sen liittimen irroitus todennäköisesti näillänäkymin auttoi. Niin mitä mieltä olette ilmastoinnin käytöstä se liitin auki?
        Ei kai se sitä flektiä kaipaa, kuin kuumimmilla ilmoilla kaupunkiajossa tai paikallaan käyttäessä. Ei mulla tainnut viimekesänä omassakaan flekti pyöriä.

        F10 & R55
        ex:
        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6022
          • Sipoo

          #64
          Ei poistane sitä faktaa, että kannattaa korjata tuo..

          EDIT: Täällä kans ajeltu navi irti ja toiminut hyvin.. Katsotaan, jos tosiaan saisi navilaskurin jostain, millä voisi mitata uudestaan.

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #65
            Originally posted by kmn View Post
            Katsotaan, jos tosiaan saisi navilaskurin jostain, millä voisi mitata uudestaan.
            Montako tarviit, yhtä jo sulle tarjosin?

            Comment

            • Bimist
              Newbiemmer
              • Apr 2012
              • 20
              • Kuopio

              #66
              Originally posted by Night-Wind View Post
              Lämppärin siili.

              Voisko joku vahvistaa, että otinko oikean liittimen auki ja onko vaarallista ajaa autolla jos se on auki?
              Night-Wind: teikäläiselle sulka hattuun.. tai ehkä tässä tapauksessa BMW-pinssi takinpieleen. Lämppärin siili meni vaihtoon. Eli onko se nyt sitten ilmastoinnin päätevastus myyntinimeltään.

              Oireet oli siis seuraavat: Akku meni yössä ihan tyhjäksi. Mittasin pari kertaa lepovirtoja ja näytti ok. Sitten toisella kertaa näytti mittari niin, että kolmen sekunnin sisään mittari näytti 5 kertaa 0,01A ja 5 kertaa 10A. Yhdellä kertaa, kun mittasin, näytti ennen lepoon menoa n. 2A, josta lähes sveitsiläisen kellon tarkkuudella tasaisin väliajoin 0,1A nousu, mitä jaksoin seurata jonnekin 6 ampeeriin. Joten siis aika oikukas vika. Olin kuumeessa niin ei sitten enää kiinnostanut vian tutkiminen +3 asteessa kerrostalon pihalla vaan vein auton korjaukseen. Vein paikalliseen korjaamoon, jonka pihalla odotteli useampikin BMW, jossa ainakin yhdessä oli BTCF-tarra. Ja autovirman piikkiin.

              Comment

              • Night-Wind
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1534
                • 02

                #67
                Oli taas se vanha fiilis persuksissa, kun oli auto seisonut viikonlopun yli. Ei jumalauta akkuhan siellä oli tyhjä, TAAS. Onneksi tuli testattua, kun tarvisi lähteä töihin viiden jälkeen. Noh vara-akku paikoilleen ja se ilmastoinnin liitin (mikä ei ratkaissutkaan ongelmaa) takaisin kiinni.

                Voisiko akun tyhjentäjä olla puhaltimen moottori? Se on alkanut pitämään omaa mekkalaa ja mörinää = merkki lopun alusta.
                ex: BMW E38 735iA -97
                ex: MB W211 E200CDI -03
                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                ex: BMW E39 528iA -96
                ex: MB W126 300SE -89
                ex: BMW E34 525iAT -95
                ex: BMW E36 316iA -91

                Comment

                • full
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1214
                  • Tampere

                  #68
                  Täällä taas E39 523iA -96 temppuilee.

                  Kerran aiemmin vikaa etsitty pari vuotta sitten jolloin todettiin syöpöksi navigaattori. Itekseen hurisi takakontissa vaikka muu auto oli pimeenä. Liitin irti ja siihen loppu akun syönti.

                  Sittemmin on radioyksikkö kärähtänyt eli jostain pääsi piuhoja pitkin valumaan liittimelle ja hiljeni pikkuhiljaa. Otettu pois käytöstä joten vika ei voi olla siinäkään.

                  Kai se on mittari otettava kauniiseen käteen ja ihmeteltävä vikaa virtojen kautta.
                  BMW M535iA -86
                  Volvo V90 -18

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    #69
                    Originally posted by full View Post
                    Kai se on mittari otettava kauniiseen käteen ja ihmeteltävä vikaa virtojen kautta.
                    Kuin myös, kun nyt vasta tietää oikean tavan mitata vuotovirta. Kontin lukko pohjaan ja 16min odotus.
                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • Night-Wind
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1534
                      • 02

                      #70
                      Vuotovirta 123mA, kävin sulakkeet läpi akun yläpuolelta ja hansikaslokerosta. Numero pysyi koko ajan aikalailla samoissa lukemissa. Oliko niitä sulakkeita vielä jossain muualla tai olisiko jollain tietoa mistä on kyse, kun hukkavirta on noinkin suuri?
                      ex: BMW E38 735iA -97
                      ex: MB W211 E200CDI -03
                      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                      ex: BMW E39 528iA -96
                      ex: MB W126 300SE -89
                      ex: BMW E34 525iAT -95
                      ex: BMW E36 316iA -91

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8259
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #71
                        Originally posted by Night-Wind View Post
                        Vuotovirta 123mA, kävin sulakkeet läpi akun yläpuolelta ja hansikaslokerosta. Numero pysyi koko ajan aikalailla samoissa lukemissa. Oliko niitä sulakkeita vielä jossain muualla tai olisiko jollain tietoa mistä on kyse, kun hukkavirta on noinkin suuri?
                        konetilassa oikean puolen raitisilmasuodattimen alla olevassa boksissa on muutama moottorinohjaukseen liittyvä sulake.

                        epäilen silti että sulla vuotaa laturi tai startti, niille ei ole sulaketta.. pääsulakkeet irti ja jos vielä menee virtaa niin varmistuu tuokin :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Night-Wind
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1534
                          • 02

                          #72
                          Originally posted by peto2 View Post
                          konetilassa oikean puolen raitisilmasuodattimen alla olevassa boksissa on muutama moottorinohjaukseen liittyvä sulake.

                          epäilen silti että sulla vuotaa laturi tai startti, niille ei ole sulaketta.. pääsulakkeet irti ja jos vielä menee virtaa niin varmistuu tuokin :think
                          Pääsulakkeet (kpl?) sijaitsee missä?
                          ex: BMW E38 735iA -97
                          ex: MB W211 E200CDI -03
                          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                          ex: BMW E39 528iA -96
                          ex: MB W126 300SE -89
                          ex: BMW E34 525iAT -95
                          ex: BMW E36 316iA -91

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8259
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #73
                            Originally posted by Night-Wind View Post
                            Pääsulakkeet (kpl?) sijaitsee missä?


                            käytännössä F100 irroittaminen riittää.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Taski
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2009
                              • 380
                              • Tampere

                              #74
                              Meikäläisellä taas ongelma on sellainen että akku saattaa toimia oikeinkin hyvin ja ongelmitta, mutta esimerkiksi lämpimässä hallissa 10min edellisen onnistuneen normaalin käynnistyksen jälkeen akku onkin tyhjä ja startin solenoidi vain naksuttaa.

                              Onko tuossa tuo virtajärjestelmä jotenkin sellainen ettei yritä edes startata jos jännitys liian pieni? Eihän tuo nyt voi tyhjentyä 10minuutissa jos juuri on lähtenyt käyntiin hyvin.

                              Ulkoa lähtiessä ei ole ollut mitään ongelmia, mutta kaksi kertaa edellämainittu ongelma ilmennyt kun auto on ollut hallissa ovet auki (toisella kerralla oli myös radio päällä) 10min, ja sen jälkeen yrittänyt lähteä ajamaan.
                              Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                #75
                                Originally posted by Taski View Post
                                Meikäläisellä taas ongelma on sellainen että akku saattaa toimia oikeinkin hyvin ja ongelmitta, mutta esimerkiksi lämpimässä hallissa 10min edellisen onnistuneen normaalin käynnistyksen jälkeen akku onkin tyhjä ja startin solenoidi vain naksuttaa.

                                Onko tuossa tuo virtajärjestelmä jotenkin sellainen ettei yritä edes startata jos jännitys liian pieni? Eihän tuo nyt voi tyhjentyä 10minuutissa jos juuri on lähtenyt käyntiin hyvin.

                                Ulkoa lähtiessä ei ole ollut mitään ongelmia, mutta kaksi kertaa edellämainittu ongelma ilmennyt kun auto on ollut hallissa ovet auki (toisella kerralla oli myös radio päällä) 10min, ja sen jälkeen yrittänyt lähteä ajamaan.
                                Mulle teki ihan samaa vanhalla akulla, yhtään ei sietäny pitää ovia ja radiota auki. Ei kyllä käyntikään ihan kauheen jouhevasti lähteny... Jos pystyt, mittaile jännitettä, tai kato vaikka salavalikosta, jossei muuten...

                                Vaikka tuntuu uskomattomalta, että muuten jaksais hyvin, mutta sitte pieni seisonta (ovet auki?) ja ei mihinkään... Sisävalot kyllä vie ihan törkeesti virtaa E39:ssä.
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎