Originally posted by zener
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 mittariston pikselien katoaminen
Collapse
X
-
Originally posted by Clavurion View PostÄläkä revi siitäkään, vaan liottelet vaikka xyleenillä hissukseen irti.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostTuskin on ribboni entinen, et vaan putsannut kaapelia ollenkaan, painelit tiukempaan? :think
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostKyllä se tuli putsattua ja hiplattua, mutta ei parannusta lähtötilanteeseen.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Itse pikselien korjaus ei kyllä ole mikään vaikea homma. Mittariston halkaisu ja neulojen irroitus on haasteellisin osio. Korjauksen voi kyllä tehdä ilman neulojen irroitustakin, mutta en halunnut alkaa reikiä porailemaan.
Itsellä neulan akseli pääsi hiukan liikahtamaan syvyys suunnassa ja meni yksi jousi v*****i. Onko joku vaihtanut noita mittariston "moottoreita"? Ovat kahdella ruuvilla, neljällä pinnillä ja parilla muovinastalla kiinni. Yritin kolvilla lämmittää pinnejä mutta ei irtoa. Miten noi irtoaa ilman että piirilevy on halki? :thinkBMW E39 530DA
Comment
-
-
Originally posted by bmwvm View PostItsellä neulan akseli pääsi hiukan liikahtamaan syvyys suunnassa ja meni yksi jousi v*****i. Onko joku vaihtanut noita mittariston "moottoreita"? Ovat kahdella ruuvilla, neljällä pinnillä ja parilla muovinastalla kiinni. Yritin kolvilla lämmittää pinnejä mutta ei irtoa. Miten noi irtoaa ilman että piirilevy on halki? :think
Miten se jousi meni vituiksi? Jos vain liukui akselia pitkin niin helppohan sellainen on korjataVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostOtat tukevan otteen vaikka Letherman pihdeillä ja painat pinnit irti piirilevystä samalla takaa sormilla tukien, ettei piirilevy liikoja taivu
Miten se jousi meni vituiksi? Jos vain liukui akselia pitkin niin helppohan sellainen on korjata
Täytyy kokeilla kun taas ehtii mittariston pariin. Löytyy pari ylimääräistä elintenluovuttaja mittaristoa niin niista saa ehjät moottorit.
Jousi pamahti auki moottorin rungosta ja suoraksi. Ei saa enää v*********n spiraalinmuotoiseksi.BMW E39 530DA
Comment
-
-
Joo kunnon pihdeillä kun lykkäsi moottorin jaloista niin irtosi ja vielä ehjänä
Ekan mittariston halkaisuun meni varmaan vartti, mutta toinen aukesi noin minuutissa. Vinkkinä mittariston avaajille: jäätelötikusta saa leikattua kiilat, jotka pitävät neljä muoviklipsua auki. Tämän jälkeen takakannen ja etuosan saa helposti erilleen kun ruuvimeisselillä kampeaa keskeltä ylhäältä ja vääntää pihdeillä +klipsut auki.
Saako mittariston jostain valikosta englannin kieliseksi? Ilmeisesti BMW-testerillä ainakin onnistuu. Varaosamittaristoa käytin autossa kiinni ennen purkua ja siinä näytön tekstit olivat englanniksi. Korjattu alkuperäinen mittaristo on saksankielinen.
Ja onko neulojen kalibrointiin jossain hyvää ohjetta?
Vastaus löytyisi varmaan täältä foorumilta,
mutta ei jaksa puhelimella kahlata kaikkia keskusteluja läpi.Last edited by bmwvm; 17-09-2013, 20:05.BMW E39 530DA
Comment
-
-
Originally posted by bmwvm View PostJoo kunnon pihdeillä kun lykkäsi moottorin jaloista niin irtosi ja vielä ehjänä
Ekan mittariston halkaisuun meni varmaan vartti, mutta toinen aukesi noin minuutissa. Vinkkinä mittariston avaajille: jäätelötikusta saa leikattua kiilat, jotka pitävät neljä muoviklipsua auki. Tämän jälkeen takakannen ja etuosan saa helposti erilleen kun ruuvimeisselillä kampeaa keskeltä ylhäältä ja vääntää pihdeillä +klipsut auki.
Saako mittariston jostain valikosta englannin kieliseksi? Ilmeisesti BMW-testerillä ainakin onnistuu. Varaosamittaristoa käytin autossa kiinni ennen purkua ja siinä näytön tekstit olivat englanniksi. Korjattu alkuperäinen mittaristo on saksankielinen.
Ja onko neulojen kalibrointiin jossain hyvää ohjetta?
Vastaus löytyisi varmaan täältä foorumilta,
mutta ei jaksa puhelimella kahlata kaikkia keskusteluja läpi.
Itse itselle vastaten: Kierrosluku- ja nopeusneulan kalibrointi onnistui helposti. Ajotietokoneeseen limit päälle 20km/h ja puhelimesta navi auki, kun navi näytti 20km/h ja kuului "ping" ei muuta kun neula 20 kohdalle kiinni kevyesti ettei moottorin jousi mene taas v****ksi. Kierroslukumittarin neula taas tyhjäkäynnillä siihen 750rpm.
Ja tosiaan vaikka näyttö olisi pahan näköinen, niin silti kaikki pikselit saa takaisin.
BMW E39 530DA
Comment
-
-
Originally posted by bmwvm View PostItse itselle vastaten: Kierrosluku- ja nopeusneulan kalibrointi onnistui helposti. Ajotietokoneeseen limit päälle 20km/h ja puhelimesta navi auki, kun navi näytti 20km/h ja kuului "ping" ei muuta kun neula 20 kohdalle kiinni kevyesti ettei moottorin jousi mene taas v****ksi. Kierroslukumittarin neula taas tyhjäkäynnillä siihen 750rpm.
Originally posted by bmwvm View PostJa tosiaan vaikka näyttö olisi pahan näköinen, niin silti kaikki pikselit saa takaisin.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostMiksi et katsonut kohtaa missä neulat ovat ennen kuin nyppäsit ne pois ja laittanut samaan kohtaan takaisin?
Mitä heikommin pikselit näkyy, sitä helpompi korjataBMW E39 530DA
Comment
-
-
Originally posted by bmwvm View PostKokeilin sitä ensin, mutta kierroslukumittari ei ainakaan näyttänyt oikein, ehkä moottorien vaihto vaikutti asiaan?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by >Jon1< View Posttietääkö kukaan kuopion lähistöllä pikseli korjaajaa? olis mittaristossa ja midissä pikseleitä hukassa
Trip luvut eniten kateissa, jännä juttu kyllä että keskeltä. Pitää katella uus korjaaja jos rupee ärsyttämään.E39 525dA vm.2002 Touring
Entinen ikuinen mersumies. Nyt ensimmäinen biimeri alla.
Comment
-
Comment