Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 mittariston pikselien katoaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    Originally posted by zener View Post
    Entäpäs tämä mun MID. 99% ajasta pikseleitä on ns. liikaa, eli esim. nolla näkyy vaan neliskulmasena palikkana: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...2&postcount=20

    Ilman kuoria sain tosiaan aika hyväksi tuon, mutta hetiku laitto kuoren paikalleen niin ei.

    Eli onko ribboni vaan entinen? :think
    Tuskin on ribboni entinen, et vaan putsannut kaapelia ollenkaan, painelit tiukempaan? :think
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      Originally posted by Clavurion View Post
      Äläkä revi siitäkään, vaan liottelet vaikka xyleenillä hissukseen irti.
      No juu, hyvä tarkennus
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14511
        • Oulu

        Originally posted by Dunky View Post
        Tuskin on ribboni entinen, et vaan putsannut kaapelia ollenkaan, painelit tiukempaan? :think
        Kyllä se tuli putsattua ja hiplattua, mutta ei parannusta lähtötilanteeseen.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          Originally posted by zener View Post
          Kyllä se tuli putsattua ja hiplattua, mutta ei parannusta lähtötilanteeseen.
          No sitten mennyt joku kohta persiillee... Ei kun uudestaan auki ja huollisesti kohdistat ribbonin, teippaat kunnolla kiinni, sekä etu, että takapuolelta (jotta kestää paikoillaan kun asennat "puristimen" paikoilleen
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14511
            • Oulu

            Kai se häätyy joku kerta taas kokeilla, mutta odottaa kyllä tosiaan inspiraatiota kun tuon saa lämmettyään jotenkuten kuitenki näyttämään pikselit normaalisti.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • bmwvm
              Newbiemmer
              • Sep 2013
              • 11
              • FIN

              Itse pikselien korjaus ei kyllä ole mikään vaikea homma. Mittariston halkaisu ja neulojen irroitus on haasteellisin osio. Korjauksen voi kyllä tehdä ilman neulojen irroitustakin, mutta en halunnut alkaa reikiä porailemaan.

              Itsellä neulan akseli pääsi hiukan liikahtamaan syvyys suunnassa ja meni yksi jousi v*****i. Onko joku vaihtanut noita mittariston "moottoreita"? Ovat kahdella ruuvilla, neljällä pinnillä ja parilla muovinastalla kiinni. Yritin kolvilla lämmittää pinnejä mutta ei irtoa. Miten noi irtoaa ilman että piirilevy on halki? :think
              BMW E39 530DA

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4927
                • Kotka

                Originally posted by bmwvm View Post
                Itsellä neulan akseli pääsi hiukan liikahtamaan syvyys suunnassa ja meni yksi jousi v*****i. Onko joku vaihtanut noita mittariston "moottoreita"? Ovat kahdella ruuvilla, neljällä pinnillä ja parilla muovinastalla kiinni. Yritin kolvilla lämmittää pinnejä mutta ei irtoa. Miten noi irtoaa ilman että piirilevy on halki? :think
                Otat tukevan otteen vaikka Letherman pihdeillä ja painat pinnit irti piirilevystä samalla takaa sormilla tukien, ettei piirilevy liikoja taivu
                Miten se jousi meni vituiksi? Jos vain liukui akselia pitkin niin helppohan sellainen on korjata
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • bmwvm
                  Newbiemmer
                  • Sep 2013
                  • 11
                  • FIN

                  Originally posted by Dunky View Post
                  Otat tukevan otteen vaikka Letherman pihdeillä ja painat pinnit irti piirilevystä samalla takaa sormilla tukien, ettei piirilevy liikoja taivu
                  Miten se jousi meni vituiksi? Jos vain liukui akselia pitkin niin helppohan sellainen on korjata

                  Täytyy kokeilla kun taas ehtii mittariston pariin. Löytyy pari ylimääräistä elintenluovuttaja mittaristoa niin niista saa ehjät moottorit.

                  Jousi pamahti auki moottorin rungosta ja suoraksi. Ei saa enää v*********n spiraalinmuotoiseksi.
                  BMW E39 530DA

                  Comment

                  • bmwvm
                    Newbiemmer
                    • Sep 2013
                    • 11
                    • FIN

                    Joo kunnon pihdeillä kun lykkäsi moottorin jaloista niin irtosi ja vielä ehjänä

                    Ekan mittariston halkaisuun meni varmaan vartti, mutta toinen aukesi noin minuutissa. Vinkkinä mittariston avaajille: jäätelötikusta saa leikattua kiilat, jotka pitävät neljä muoviklipsua auki. Tämän jälkeen takakannen ja etuosan saa helposti erilleen kun ruuvimeisselillä kampeaa keskeltä ylhäältä ja vääntää pihdeillä +klipsut auki.


                    Saako mittariston jostain valikosta englannin kieliseksi? Ilmeisesti BMW-testerillä ainakin onnistuu. Varaosamittaristoa käytin autossa kiinni ennen purkua ja siinä näytön tekstit olivat englanniksi. Korjattu alkuperäinen mittaristo on saksankielinen.

                    Ja onko neulojen kalibrointiin jossain hyvää ohjetta?


                    Vastaus löytyisi varmaan täältä foorumilta,
                    mutta ei jaksa puhelimella kahlata kaikkia keskusteluja läpi.
                    Last edited by bmwvm; 17-09-2013, 20:05.
                    BMW E39 530DA

                    Comment

                    • bmwvm
                      Newbiemmer
                      • Sep 2013
                      • 11
                      • FIN

                      Originally posted by bmwvm View Post
                      Joo kunnon pihdeillä kun lykkäsi moottorin jaloista niin irtosi ja vielä ehjänä

                      Ekan mittariston halkaisuun meni varmaan vartti, mutta toinen aukesi noin minuutissa. Vinkkinä mittariston avaajille: jäätelötikusta saa leikattua kiilat, jotka pitävät neljä muoviklipsua auki. Tämän jälkeen takakannen ja etuosan saa helposti erilleen kun ruuvimeisselillä kampeaa keskeltä ylhäältä ja vääntää pihdeillä +klipsut auki.


                      Saako mittariston jostain valikosta englannin kieliseksi? Ilmeisesti BMW-testerillä ainakin onnistuu. Varaosamittaristoa käytin autossa kiinni ennen purkua ja siinä näytön tekstit olivat englanniksi. Korjattu alkuperäinen mittaristo on saksankielinen.

                      Ja onko neulojen kalibrointiin jossain hyvää ohjetta?


                      Vastaus löytyisi varmaan täältä foorumilta,
                      mutta ei jaksa puhelimella kahlata kaikkia keskusteluja läpi.

                      Itse itselle vastaten: Kierrosluku- ja nopeusneulan kalibrointi onnistui helposti. Ajotietokoneeseen limit päälle 20km/h ja puhelimesta navi auki, kun navi näytti 20km/h ja kuului "ping" ei muuta kun neula 20 kohdalle kiinni kevyesti ettei moottorin jousi mene taas v****ksi. Kierroslukumittarin neula taas tyhjäkäynnillä siihen 750rpm.

                      Ja tosiaan vaikka näyttö olisi pahan näköinen, niin silti kaikki pikselit saa takaisin.
                      BMW E39 530DA

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4927
                        • Kotka

                        Originally posted by bmwvm View Post
                        Itse itselle vastaten: Kierrosluku- ja nopeusneulan kalibrointi onnistui helposti. Ajotietokoneeseen limit päälle 20km/h ja puhelimesta navi auki, kun navi näytti 20km/h ja kuului "ping" ei muuta kun neula 20 kohdalle kiinni kevyesti ettei moottorin jousi mene taas v****ksi. Kierroslukumittarin neula taas tyhjäkäynnillä siihen 750rpm.
                        Miksi et katsonut kohtaa missä neulat ovat ennen kuin nyppäsit ne pois ja laittanut samaan kohtaan takaisin?

                        Originally posted by bmwvm View Post
                        Ja tosiaan vaikka näyttö olisi pahan näköinen, niin silti kaikki pikselit saa takaisin.
                        Mitä heikommin pikselit näkyy, sitä helpompi korjata
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • bmwvm
                          Newbiemmer
                          • Sep 2013
                          • 11
                          • FIN

                          Originally posted by Dunky View Post
                          Miksi et katsonut kohtaa missä neulat ovat ennen kuin nyppäsit ne pois ja laittanut samaan kohtaan takaisin?



                          Mitä heikommin pikselit näkyy, sitä helpompi korjata
                          Kokeilin sitä ensin, mutta kierroslukumittari ei ainakaan näyttänyt oikein, ehkä moottorien vaihto vaikutti asiaan?
                          BMW E39 530DA

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by bmwvm View Post
                            Kokeilin sitä ensin, mutta kierroslukumittari ei ainakaan näyttänyt oikein, ehkä moottorien vaihto vaikutti asiaan?
                            Toinen tapa on ajaa INPAlla nuo mittarit manuaalisesti tiettyyn lukemaan, ja sitten vaan neulat kiinni, ihan toimivaksi todettu.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • >Jon1<
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1054
                              • Kuopio

                              tietääkö kukaan kuopion lähistöllä pikseli korjaajaa? olis mittaristossa ja midissä pikseleitä hukassa
                              ex:F11 535xd M-Sport
                              ex:e61 530D M-Sport
                              ex:e38 740i mafia
                              ex:e36 328
                              ex:e36 320
                              ex:e30 320->325

                              Comment

                              • Metu123
                                Newbiemmer
                                • Nov 2013
                                • 3
                                • Etelä

                                Originally posted by >Jon1< View Post
                                tietääkö kukaan kuopion lähistöllä pikseli korjaajaa? olis mittaristossa ja midissä pikseleitä hukassa
                                Omastani e39 stä oli ed omistajan tietojen mukaan käytetty kuopiossa pikselit laitattamassa n.vuosi sitten ja nyt taas on kateissa!
                                Trip luvut eniten kateissa, jännä juttu kyllä että keskeltä. Pitää katella uus korjaaja jos rupee ärsyttämään.
                                E39 525dA vm.2002 Touring
                                Entinen ikuinen mersumies. Nyt ensimmäinen biimeri alla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎