Maalauksessa on ihmisten tuntipalkka se josta maksetaan, aineet ei maksa sen rinnalla paljon mitään.
Tuntipalkassa on luonnollisesti sisällä kaikki yrityksen kulut tilat yms., mutta käytetty aika on se joka maksaa.
Jos tekee värinvaihdon niin kannattaa huomata, että se yleensä alentaa auton arvoa myydessä. Tai ainakin hidastaa myyntiä huomattavasti.
Kun tulee vastaan auto josta jostakin kuitenkin näkee, että väri on vaihtunut (värikoodista ainakin) niin ostajat epäilee, että kolarin jälkeen on maalattu kokonaan uusiksi. Tai isojen ruosteremonttien. Silloin on lähtökohtakin ollut usein niin halpa että maalaus kannattaa.
Ostajat sitten useinkin ostaa sen toisen, vielä tehtaan maalissa olevan vaikka väri olikin toinen.
Kesäautoikäisissä joita puretaan nippeleiksi ja koripuhtaaksi harrastuksena asia on toinen, niissä on selkeä syy miksi purettu ja maalattu.
Mutta itselle tehdyissä euroja ei lasketa, siinä kun tietää että takaisin niitä ei saa.
Tuntipalkassa on luonnollisesti sisällä kaikki yrityksen kulut tilat yms., mutta käytetty aika on se joka maksaa.
Jos tekee värinvaihdon niin kannattaa huomata, että se yleensä alentaa auton arvoa myydessä. Tai ainakin hidastaa myyntiä huomattavasti.
Kun tulee vastaan auto josta jostakin kuitenkin näkee, että väri on vaihtunut (värikoodista ainakin) niin ostajat epäilee, että kolarin jälkeen on maalattu kokonaan uusiksi. Tai isojen ruosteremonttien. Silloin on lähtökohtakin ollut usein niin halpa että maalaus kannattaa.
Ostajat sitten useinkin ostaa sen toisen, vielä tehtaan maalissa olevan vaikka väri olikin toinen.
Kesäautoikäisissä joita puretaan nippeleiksi ja koripuhtaaksi harrastuksena asia on toinen, niissä on selkeä syy miksi purettu ja maalattu.
Mutta itselle tehdyissä euroja ei lasketa, siinä kun tietää että takaisin niitä ei saa.
Comment