Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n maalautus => Sepang Bronze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JD
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1194
    • Espoo

    #91
    Maalauksessa on ihmisten tuntipalkka se josta maksetaan, aineet ei maksa sen rinnalla paljon mitään.
    Tuntipalkassa on luonnollisesti sisällä kaikki yrityksen kulut tilat yms., mutta käytetty aika on se joka maksaa.

    Jos tekee värinvaihdon niin kannattaa huomata, että se yleensä alentaa auton arvoa myydessä. Tai ainakin hidastaa myyntiä huomattavasti.

    Kun tulee vastaan auto josta jostakin kuitenkin näkee, että väri on vaihtunut (värikoodista ainakin) niin ostajat epäilee, että kolarin jälkeen on maalattu kokonaan uusiksi. Tai isojen ruosteremonttien. Silloin on lähtökohtakin ollut usein niin halpa että maalaus kannattaa.
    Ostajat sitten useinkin ostaa sen toisen, vielä tehtaan maalissa olevan vaikka väri olikin toinen.

    Kesäautoikäisissä joita puretaan nippeleiksi ja koripuhtaaksi harrastuksena asia on toinen, niissä on selkeä syy miksi purettu ja maalattu.

    Mutta itselle tehdyissä euroja ei lasketa, siinä kun tietää että takaisin niitä ei saa.
    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #92
      Kannattaakin ottaa hyvät kuvat ympäri autoa ennen maalausta, niin on helppo todistaa, että autoa ei ole maalattu uudestaan kolarin yms vuoksi, vaan ainoastaan värisävyn muutoksen takia. Tietty auton arvo siitäkin huolimatta laskee monen ostajan mielikuvissa..
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #93
        Aina silloin tällöin joku kehuu jotain tiettyä maalaamoa laadukkaaksi ja ilman värinvaihtoa tehtävän ylimaalauksen parin-kolmen tonnin hintaa kauhistellaan kun kuulemma jossain joku tekee halvemmalla näyttelytasoista jälkeä. Poikkeuksetta sitten hyvässä valossa nuo "näyttelytasoiset" ovat olleet heikkoja esityksiä aiheesta..

        Kolme tonnia hyvin tehdystä kohtuukokoisen lommottoman auton ylimaalauksesta + peruspohjatöistä ei ole edes kova hinta vaikka tekisi itse kaiken purku- ja kasaustyön.

        Toki tuonkin maalaustyön jälkeen pinta vaatii 20-100 h hiontaa ennen kuin se on näyttelytasoinen.

        Mutta joillekin kelpaa tonnin maalaus ja värivaha.. Meille itse kullekin "näyttelytaso" tarkoittaa eri asioita.

        Irto-osien maalauksessakin tonnilla ei juuri puskureita kummempaa saa maalautettua.
        ---

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #94
          En tiiä mistä porukalle on tullut kuva, että esim tämä minun, topikin aloittajan, auton pitäs olla joku näyttelyauto taikka ns. yybertäydellinen. En kaipaa semmosta, vaan ainoastaan normaalia hyvää jälkeä, jolla kehtaa kulkea, ja josta kehtaa maksaa.

          Nyt tällä hetkellä paras tarjous 4300 euroa koko hoito. Lähellä on, että homma menee työn alle...

          edit: käytin ekassa viestissä sanaa "täydellisesti". Joo, my bad... tarkotin sillä sitä, että se olisi tehtynä sillä tavoin, ettei pelkästään ulkoa maalattuna taikka muuten vain "sudittuna". En hae täydellistä äs in 100% virheetön ja "kuin tehtaan paketista". En tarvi semmosta. Normaali suoritus, joka on kuitenkin siitä maksetun rahansa väärtti, riittää. Eli kyllä se hyvä pitää olla ja kunnolla ja pitkäikäisesti tehty mutta... Täydellinen on ylisana. Ei semmosta ookkaan.

          Tero
          Last edited by teropa; 25-04-2012, 16:09.
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #95
            Kyllä minua nyt hiukan säälittää tuon auton karu kohtalo Minä kun luulin Teron olevan 100% täydellisyyteen pyrkivä, mutta niin se maailma muuttuu.
            E39 528iA

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #96
              Originally posted by TJJ View Post
              Kyllä minua nyt hiukan säälittää tuon auton karu kohtalo Minä kun luulin Teron olevan 100% täydellisyyteen pyrkivä, mutta niin se maailma muuttuu.
              Aijaa. En oo koskaan ollu niitä jotka hammasharjalla nysvää autoaan puhtaaksi. Näin ne illuusiot karisee. Ja pilallehan tämä auto menee, ilman muuta. Sehän tässä just oli tavotteena.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #97
                Originally posted by teropa View Post
                Aijaa. En oo koskaan ollu niitä jotka hammasharjalla nysvää autoaan puhtaaksi. Näin ne illuusiot karisee. Ja pilallehan tämä auto menee, ilman muuta. Sehän tässä just oli tavotteena.

                Tero

                Ongelmahan tulee siinä vaiheessa, jos et olekaan tyytyväinen maalipintaan ja työn laatuun yleensä. Jossain appelsiinipintaa tai pilveilyä, maalattu tiivisteitten reunan päälle, tai vanhaa maalia näkyy alta, ovet/luukut ei just kohdallaan ym. Teoriassahan tuo voi mennä hyvinkin, mutta kuinka tarkasti sitten oikeasti alkavat sitä hieromaan. Vaikea tietää etukäteen...
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Ju11i
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 1254
                  • Oulu

                  #98
                  Siis oliko Terolla tässä nyt tarkotuksena, että auto vedetään atomeiksi ja maalataan joka mutterin takaa vai sisukset ja lasit paikallaan tehtävä maalaus?

                  Ja itsellehän näitä tehdään kuten usein on monessa eri yhteydessä todettu, mun mielestä autosta kannattaa tehdä just sellanen, että se itselle kelpaa ja siinä viihtyy.
                  Ei siitä muuten iloa saa ja harvemmin näissä harrastuksissa se järki on niin vahvasti mukana vaan enemmänkin tunne.
                  Myynnillisesti arvo voi laskea joo, mutta jos tää on Terolle SE auto niin tämän hetkiselle käyttäjälle se arvo nousee.
                  G21 330e xDrive M-sport -23
                  E46 M3 -02

                  Comment

                  • snoub
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 220
                    • Oulu

                    #99
                    Enpä olisi muutenkaan niin huolissaan arvonalenemasta, toki 5 sarja kunnon koneella voi löytää vielä hieman vauraamman herrasmiehen uudeksi omistajaksi jolloin kaupasta jää vielä rahaakin, mutta muuten auton ikäluokka alkaa olla sitä kastia että ostajakunta on "btcf" mainstreamia ja parin vuoden bensarahat siitä muutaman vuoden päästä myydessä irtoaa, maalauksista riippumatta.

                    Eli tekee vaan itelle mieleisen ja nautiskelee hyvästä autosta.
                    BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                    BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                    BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                    Ex.
                    BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                    BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4621
                      • Lahti.

                      Originally posted by teropa View Post
                      Nyt tällä hetkellä paras tarjous 4300 euroa koko hoito. Lähellä on, että homma menee työn alle...

                      edit: käytin ekassa viestissä sanaa "täydellisesti". Joo, my bad... tarkotin sillä sitä, että se olisi tehtynä sillä tavoin, ettei pelkästään ulkoa maalattuna taikka muuten vain "sudittuna". En hae täydellistä äs in 100% virheetön ja "kuin tehtaan paketista". En tarvi semmosta. Normaali suoritus, joka on kuitenkin siitä maksetun rahansa väärtti, riittää. Eli kyllä se hyvä pitää olla ja kunnolla ja pitkäikäisesti tehty mutta... Täydellinen on ylisana. Ei semmosta ookkaan.

                      Tero

                      Tämä siis tarkoittaa HALVIN tarjous?...tai mitä sinusta on PARAS tarjous?...minulla on sellainen kuva sinusta että halvin on se paras...aina.
                      ...no peas intended...
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Kyllä minua nyt hiukan säälittää tuon auton karu kohtalo Minä kun luulin Teron olevan 100% täydellisyyteen pyrkivä, mutta niin se maailma muuttuu.
                        Miten se auto tuosta huononee?

                        Onko sillä nyt mitään väliä, minkä värinen auto on lattiamaton tai kattoverhouksen alta? E39 konehuonekkin on jo tehtaalla jäänyt pohjamaaliin, turha siitäkään ressata.

                        Tiivisteen päällä maalia, mitä väliä? Suurimmassa osassa e39:jä on tiivisteissä jo reikiä.

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by EPDM View Post
                          Tämä siis tarkoittaa HALVIN tarjous?...tai mitä sinusta on PARAS tarjous?...minulla on sellainen kuva sinusta että halvin on se paras...aina.
                          ...no peas intended...
                          Sua aina vaan korpeaa että otin kerran xenonit muualta . Nou peas!

                          Et tunne mua ollenkaan. Tarjous on tässä tredissä SUOSITELLUSTA maalaamosta. Toinen vinkki: suomen kielessä paras tarjous tarkoittaa merkitykseltään halvinta.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Masatus
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 867
                            • Haukipudas

                            No hö, mikse te poijjaat teette tästä keskustelusta niin kovin henkilökohtaisen, eikö tässä ole kyse autosta ja sen maalaamisesta...

                            Mutta väreistä puheen ollen niin kyllä juurikin tuo mainitsemasi Sepanggi on erittäin hyvä, mielestäni paljon parempi kuin se "violetti". Väriksi varmaan kannattaa kuitenkin valita sellainen mitä voi paikkamaalata, esim. limonit metallic ja messing metallic aitavat olla aika hankalia paikattavia??:think

                            Entä miten olisi tälläinen värin vaihto: http://suchen.mobile.de/auto-inserat...160659042.html ei ihan sepang mutta sinne päin.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Tiivisteen päällä maalia, mitä väliä? Suurimmassa osassa e39:jä on tiivisteissä jo reikiä.
                              Eipä sillä mitään väliä ole, laittaa vaan oviaukkoihin sanomalehteä ettei sisusta mene täysin pilalle ja antaa ruiskun laulaa. E39:n tiivisteissä on jo uutena reikiä.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Eipä sillä mitään väliä ole, laittaa vaan oviaukkoihin sanomalehteä ettei sisusta mene täysin pilalle ja antaa ruiskun laulaa. E39:n tiivisteissä on jo uutena reikiä.


                                Lähinnä tarkoitin, jos jossain tiivisteessä on millin siivu maalia...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎