memebuy23buy

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    On. Kyllähän se jotain vaikutti suuremmilla kierroksilla, mutta automaatti piilottaa senkin eron aika hyvin. Ero ilmeisesti on 7-10hp, vielä moottorinohjausta muuttamalla ja peltisarjoilla tulisi sitten 20hp lisää. Eli aika pienistä tehonlisistä on kyse johonkin turbokoneen lastuun verrattuna.
    Ja nuo tämän viestiketjun ekan viestin "hurjat" 0-100 mittaukset siis oli tuo imusarja asennettuna...
    Hemmetti pitää itsellekkin metsästää tuollainen. 2,5 ja 3,0 M54 imusarjat samanlaiset? Vaatiiko eri Disan?

    On kyllä ihmeen laiska tuo sun auto, etenkin kun pitäisi mennä vakiota paremmin. Paljonko sedanille tehdas lupaa 0-100? Touring taisi olla jotain 9,5s?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Olikos sulla TJJ M54 imusarja? Jotain huhuja tuolla 330i viritys topicissa, että se auttaisi.
    On. Kyllähän se jotain vaikutti suuremmilla kierroksilla, mutta automaatti piilottaa senkin eron aika hyvin. Ero ilmeisesti on 7-10hp, vielä moottorinohjausta muuttamalla ja peltisarjoilla tulisi sitten 20hp lisää. Eli aika pienistä tehonlisistä on kyse johonkin turbokoneen lastuun verrattuna.
    Ja nuo tämän viestiketjun ekan viestin "hurjat" 0-100 mittaukset siis oli tuo imusarja asennettuna...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Olikos sulla TJJ M54 imusarja? Jotain huhuja tuolla 330i viritys topicissa, että se auttaisi.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Perä tilattu ja odotellaan saapuvaksi ensi viikolla.
    Väärä perä sieltä tietysti tuli.

    EDIT: On nuo osanumerot muuttuneet monta kertaa vuosien aikana, kutakuinkin kaikki 3,46 perät on samoja vaikka numerot heittää. Real oem ei näytä vanhoja numeroita, Bmw fans vain osan. Bmw etk näyttää loputkin osanumerot.

    Eli mulle tuli 33101428492, joka on sama kuin 33101428493 ja 33101214548. 33107529494 on uusi numero numerolle 33101428493. 33107529493 on uusi numero tuolle 33107529494 ja...
    Last edited by Bmw Master; 12-02-2013, 18:52.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Selvisikö tämä ikinä? Yhteen vastaavaan olen törmännyt ja silloin vika oli nokka-akselin tunnistimessa. Ei antanut vikakoodia tunnistimesta.
    Selvis joo. Nokan tunnistin oli ehjä ja toisellakin kokeilin, mutta vika oli ajoituksessa.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Aika useastikkin tullut vastaan juurikin M52 koneessa että ei anna koodia vaan nokan asento jumittaa yhdessä ja samassa asennossa ja anturi tällöin rikki.
    Siksi kyselin miten se on todettu toimivaksi. Toki jos siellä nyt on siemens/vdo anturi niin eiköhän se toimi.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Uusi solenoidi tuli lainaan, mutta en ehdi tänään sitä testata. En osaa sanoa mikä siinä solenoidissa mättää.. onko ehkä joku yhdistys häikkä, kun sitä olen puhdistanut ja ravistanut,niin joku loksahtanut hetkeksi yhdistämään ja sen takia toiminut hetken paremmin:think En tiedä sitten.....
    Selvisikö tämä ikinä? Yhteen vastaavaan olen törmännyt ja silloin vika oli nokka-akselin tunnistimessa. Ei antanut vikakoodia tunnistimesta.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Joo sama lodjuhan niissä on.
    Mielenkiintoista tuossa on se BMW:n tapa tehdä automaattilaatikoiden ylimmästä vaihteesta 'melkoinen' loikkari. Ihan eri luokan välitys kuin manuaalin vitosessa Ei ihme että automaatit menee maantiellä vähemmällä ku manuaalit.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Menisiköhän ne tuon mukaan. Se on TM:n testistä 520iA touring 3,46 välityksellä:
    .
    Joo sama lodjuhan niissä on.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Vakioperällä menee ~120, jääkö se tiheämmällä juuri sataseen vai meneekö hiukan yli?
    Menisiköhän ne tuon mukaan. Se on TM:n testistä 520iA touring 3,46 välityksellä:
    .

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    En enää muista, eikös se kuitenkin yli 100km/h ollut..?
    Vakioperällä menee ~120, jääkö se tiheämmällä juuri sataseen vai meneekö hiukan yli?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Missä nopeudessa vaihtaa 2->3?
    En enää muista, eikös se kuitenkin yli 100km/h ollut..?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Alkuperäinen on 3.07 ja vaihdoin 3.46 perän. Jenkkiversion 528iA:ssa on tuollainen vakiona, samoin euro 530:ssä.

    Eli tuolla pitäisi teoriassa tulla 13% lisää vääntöä pyörille ja parempi kiihtyvyys yms. Senkin takia minua "hiukan" ahdistaa nuo yli 10 sek 0-100 ajat, ajan piti mennä toiseen suuntaan... Eikä tuo selity vaihtokohdan muutoksellakaan.
    Missä nopeudessa vaihtaa 2->3?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Löysin jenkki foorumilta asiasta keskustelua. Eihän se sinne sovi, tai sopii kun tekee osia yms. koneistusta. Tulee hinnaksi n.1500usd, joten Suomesa vähintään sama euroissa. Jos löytää jonkun kuka osaa tehdä. Helpompi ja halvempi laittaa Quaife, Wavetrackkia en löytänyt tuohon pikkuperään.

    Myydään siis e34 lukkoperä 3,91 välityksellä

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    530D:ssä on isompi perä (215/220 compact drive, kumpi se nyt olikaan), jollaisen tasauspyörästöä on verrattu E34 typ210 osiin ja ei sovi. Sitten voi saada sopimaan jos osia rakentaa tarpeeksi. Sitä en tiedä millaiset sovitteet pitää tehdä että tuo pienempi 188 yksikkö menee noihin isoihin kuoriin.

    Meillä on tallilla jossain irrallaan TYP188K ja TYP188 yksiköt, voin ottaa kuvan jos löydän tuon uudemman vielä.

    Leave a comment:

Working...
X