Radio on takana vasemmalla, touringissa varapyörän vasemmalla puolella muovikotelon alla.
E39 navigaattorin näyttö pimeni
Collapse
X
-
Originally posted by MayheM View PostEli keväällä ostetun -01 E39ni navigaattori/soitin rupesi reistailemaan kummasti Norjan reissulla noin viikko sitten, toimittuaan siihen asti täysin moitteettomasti. Yht'äkkiä navigaattorin näyttö (takana kasettipesä) rupesi aukomaan ja sulkemaan itseään kumman rätinän ja paukkeen kera. Samaan aikaan myös radio alkoi hiljenemään ja käynnistymään itsestään. Tätä toimintaa jatkui ehkä noin 5 minuuttia, jonka jälkeen pysäköin auton hetkeksi tien varteen. Startattuani uudestaan, sama meno jatkui vielä muutaman minuutin ja lopulta navigaattorin näytössä seisoi jotain "the display will switch off due to overheating" tjs. Sitten näyttö pimeni täysin, mutta radio ja CD-boksi ovat toimineet normaalisti vielä tuon jälkeen, joskin käyttö on nyt hieman haastavampaa, kun näyttö on jäänyt kokonaan mustaksi, eikä reagoi mihinkään
Onko muilla tullut sama ongelma vastaan ja mistä moinen voisi johtua / miten ongelma ratkeaa? Uutta näyttöä navigaattoriin vai? Pitäisikö tuosta rempata jotain muuta, ts. onko vaara että ongelma uusii jos pelkän näytön uusii? Onko arvioita remontin kustannuksista?BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
-
-
Mikäs mahtaa olla vikana kun tollasesta (e39 vm01 m5) oli akku irti ja kun sain uuden akun laitettua paikalleen, niin isonäyttö on aivan erilainen kuin aikaisemmin. Aivan kuin se olisi jossain vikasieto tilassa tjms.. Esim aloitus valikossa ei ole naville käynnistys kohtaa. Muutenkin fontti ja taustat aivan erilaisia.
Osaako joku neuvoa?
Comment
-
-
Originally posted by sarasa View PostJa eikös se laskuri ole siinä kaikkein päälimmäisenä sillai lappeellaan siel peräkontissa??Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Lainaan vanhaa ketjua häikäilemättömästi omiin tarkoituksiini...
Auto on E39 530da, 10/2000. Näyttö on 16:9. Navi on parhaan veikkaukseni mukaan Mk2, kun on cd-lukijalla. Cd-vaihtaja löytyy, samoin televisio (ainakin valikossa on).
Mikäs lie todennäköisin ongelma seuraavanlaisessa tapahtumasarjassa:
1. Eilen töistä lähtiessä olin huomaavinani näytön värisävyn vaihtuneen kellertäväksi
2. 1km ajon jälkeen sävy muuttui punertavaksi
3. 10s edellisestä kuva alkaa rullata ylhäältä alas, niinkuin vanhoilla telkkareilla ja putkinäytöillä on tapana, samalla kuva värisee ja lopputulos on kyllä kovallakin keskittymisellä lukukelvoton
4. Ajovalot kun nappaa pois päältä, muuttuu ruutu melkein valkoiseksi värinäksi (ilmeisesti himmennykseen liittyy?)
5. Ellei pään sisällä pahemmin heitä, niin olin huomaavinani töyssyjen vaikuttavan kuvan värinään? Tästä on kyllä aika epävarmat havainnot.
Eli minun logiikallani, tai sen puutteella, vika vaikuttaa irtonaiselta liitännältä mutta missä? Koitin googletella vastaavaa ongelmaa, mutta suurin osa tuloksista viittaa täysin pimenneeseen näyttöön (navilaskurin vika).
Ja jos joku osaa vastata, niin toivon vastauksen olevan mallia "10-vuotiaskin ymmärtää". Sen verran aloittelija näiden kanssa olen ja autokin on vasta vähän aikaa ollut.
Comment
-
-
Originally posted by keim0 View PostLainaan vanhaa ketjua häikäilemättömästi omiin tarkoituksiini...
Auto on E39 530da, 10/2000. Näyttö on 16:9. Navi on parhaan veikkaukseni mukaan Mk2, kun on cd-lukijalla. Cd-vaihtaja löytyy, samoin televisio (ainakin valikossa on).
1. Eilen töistä lähtiessä olin huomaavinani näytön värisävyn vaihtuneen kellertäväksi
3. 10s edellisestä kuva alkaa rullata ylhäältä alas, niinkuin vanhoilla telkkareilla ja putkinäytöillä on tapana, samalla kuva värisee ja lopputulos on kyllä kovallakin keskittymisellä lukukelvoton
4. Ajovalot kun nappaa pois päältä, muuttuu ruutu melkein valkoiseksi värinäksi (ilmeisesti himmennykseen liittyy?)
5. Ellei pään sisällä pahemmin heitä, niin olin huomaavinani töyssyjen vaikuttavan kuvan värinään? Tästä on kyllä aika epävarmat havainnot.
Eli minun logiikallani, tai sen puutteella, vika vaikuttaa irtonaiselta liitännältä mutta missä? Koitin googletella vastaavaa ongelmaa, mutta suurin osa tuloksista viittaa täysin pimenneeseen näyttöön (navilaskurin vika).
Ja jos joku osaa vastata, niin toivon vastauksen olevan mallia "10-vuotiaskin ymmärtää". Sen verran aloittelija näiden kanssa olen ja autokin on vasta vähän aikaa ollut.Ex:
Maxda 626 -99
Opel Astra GTC -05
NYT:
BMW e39 520i -01
Comment
-
-
Originally posted by keim0 View PostLainaan vanhaa ketjua häikäilemättömästi omiin tarkoituksiini...
Ja jos joku osaa vastata, niin toivon vastauksen olevan mallia "10-vuotiaskin ymmärtää". Sen verran aloittelija näiden kanssa olen ja autokin on vasta vähän aikaa ollut.
Todennäköisesti sulla on ne lattakaapelit löysällä sieltä näytön sisältä, kun avaat sen paneelin ikään kuin laittaisit kasettia pesään/ottaisit pois niin voit nähdä ne kaapelit mitkä menee itse näytöstä ohjainyksikköön. Eli näyttö irti ja pömpeli purkuun ja katsot mihin ne kiinnittyy niin saatat olla asian ytimessä. Toivottavasti ymmärsit, en osaa peremmin selittää.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
itellä kans satunnaisena ongelmana että äämet häviää kokonaa 16:9 soittimesta. Originaali laitos on, ja tosiaa välillä häviää ääni yhtäkkiä kokonaa, ei vaikutusta vaikka laittaaa radion/cd/kasetin pyörimään, äänet siis kokonaa hukassa. Välillä saattaa heti herätä ku sammuttaa mankan, välillä taas on pidempää hiljasena ja lähtee päälle ku seuraavan kerran käynnistää auton..?
tuskin mikää iso ongelma ?530dA Touring -01 Oxford Grun 2
Exät:
523i -96 "AC Scnitzer" Alpinweiss
735iA -96 CosmosSchwarz
530dA Touring -03 Titangrau
528iA M-Sport -97 Schwarz
330iA Coupe -03 CosmosSchwarz
528i -96 Montrealblau
330xdA -01 Titansilber
325i Cabrio -96Titansilber
540iA -97 Montrealblau
M5 -90 CosmosSchwarz
740iA -94 CosmosSchwarz
320i -89 M-Tech2 Alpinweiss
Comment
-
-
Originally posted by Axu| View Postitellä kans satunnaisena ongelmana että äämet häviää kokonaa 16:9 soittimesta. Originaali laitos on, ja tosiaa välillä häviää ääni yhtäkkiä kokonaa, ei vaikutusta vaikka laittaaa radion/cd/kasetin pyörimään, äänet siis kokonaa hukassa. Välillä saattaa heti herätä ku sammuttaa mankan, välillä taas on pidempää hiljasena ja lähtee päälle ku seuraavan kerran käynnistää auton..?
tuskin mikää iso ongelma ?
Comment
-
-
Originally posted by Axu| View Postitellä kans satunnaisena ongelmana että äämet häviää kokonaa 16:9 soittimesta. Originaali laitos on, ja tosiaa välillä häviää ääni yhtäkkiä kokonaa, ei vaikutusta vaikka laittaaa radion/cd/kasetin pyörimään, äänet siis kokonaa hukassa. Välillä saattaa heti herätä ku sammuttaa mankan, välillä taas on pidempää hiljasena ja lähtee päälle ku seuraavan kerran käynnistää auton..?
tuskin mikää iso ongelma ?
Tästä löytyy myös service bulletin, SI B65 03 02
Comment
-
Comment