Mistä hemmetistä moista pystyy säätämään, kun näyttää niin alas, vai onko siinä joku automaattisäätö, joka epäkunnossa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 xenonvalojen korkeuden säätö?
Collapse
X
-
Originally posted by Hautsi View PostMistä hemmetistä moista pystyy säätämään, kun näyttää niin alas, vai onko siinä joku automaattisäätö, joka epäkunnossa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Kiitoksia vastauksesta!
Missähän nuo manuaalisäädön rullat mahtavat sijaita, arvatenkin umpioiden takana, mutta missä tarkalleen? (oon hiukan tumpelo näiden uusien kanssa, kun harrasteet on 30-40 vuotta vanhoja).
En ole kiinnittänyt niin tarkasti huomoita tekevätkö ylös alas liikkeen, joten pitänee tarkastella asiaa huomenissa, Onko se liike todella nopea valoja kytkettäessä, vai hitaampi?
Autossa on kyllä perän automaattinen korkeuden säätö iskareissa.
Anteeksi nyt nää typerät kysymykset, kun olen aikas uusi näiden kanssa, kun vasta toinen BMW minulla käyttöautona.Last edited by Hautsi; 09-10-2012, 02:07.
Comment
-
-
Mekaaninen säätö tapahtuu umpion päältä valkoisista säätöruuveista (6 mm kuusiokolo), muistaakseni keskimmäisissä sivusäätö ja reunoilla korkeussäätö. Tarkista kuitenkin ensin xenon-polttimen liittimestä kevysti liikuttamalla, että umpion sisäiset säätötangot ovat ehjät. Rikkinäisillä säätötangoilla polttimo/heijastin tuntuu selvästi löysältä. Mikäli automaattisessa korkeussäädössä on vikaa (esim. anturi rikki), säätö menee aina alimmaiseen asentoon, eikä mekaanisella säädöllä riitä säätövara korjaamaan tuota (selviää vikakoodeista). Etuanturin "koiranluun" kiinnitys oik. voi myös irrota alatukivarresta ja aiheuttaa säädön virheellisyyden.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Vikakoodit on luettu tossa muutama viikko sitten, ja ei sieltä moiseen mitään löytynyt..."vika" oli jo silloin olemassa.
Kiitoksia edelleen hienoista neuvoista, joita kokeilen heti huomenissa...Hienoa jotta ollaan heti auttamassa, vaikken olekkaan tänne ennen kirjoittanut.Last edited by Hautsi; 09-10-2012, 03:55.
Comment
-
-
Tuosta näkee paljonko ehjien säätötankojen kanssa pitäisi olla klappia, jos säätötangot poikki niin heiluu reilusti ja kolisee.
Jostain foorumilta myös luin että noita säätöruuveja pitäisi säätää molempia yhtä aikaa samaan suuntaan saman verran. Jos säätää vain toisesta, tulisi jännitystä säätötankoihin ja menevät poikki.
Automaattinen korkeudensäätö käyttää valot nopeasti alhaalla ja palauttaa ylös, aikaa tämä ottaa 1-2 sek.
Comment
-
-
Originally posted by redlane View PostJostain foorumilta myös luin että noita säätöruuveja pitäisi säätää molempia yhtä aikaa samaan suuntaan saman verran. Jos säätää vain toisesta, tulisi jännitystä säätötankoihin ja menevät poikki.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostJos etu- tai taka-akselilta on se korkeustunnistimen tanko irti/rikki niin valot näyttää myöskin minne sattuu.
Luulin että itellä oli vehkeet pävi säädetty kun valot näytti alas. Korkeudensäätö pelasi ja startissa kävi valot ylhäällä ja alhaalla josta ajattelin typeränä että "ok automaattisäätö toimii". Lähdinpä siis veivaamaan säätöruuvia ja sehän meni klassisesti paskaksi ja nyt se umpio heiluu sitten. Mutta automaattisäätö pelaa kun vaihdoin apukuskinpuolelle eteen ehjällä kiinnikkeellä varustetun notkean nivelen. Vanhan kuula oli aika jumissakin jo.E61 523i Touring -09
Comment
-
-
Järjestys on, ensi koitetaan kädellä hölskyykö umpion sisukset ja mihin suuntaan, siitä voi päätellä kumpi säätötappi on rikki tai molemmat, jos ovat kunnossa, laitetaan valot päälle ja seuraataan toimiiko tasomoottorit valojen sisällä vaikkaa seinää vasten. Jos toimii eli valot "kalibroituu" ja lopuksi "putoavat" näyttämään liian alas/lähelle, on silloin etuakselin anturi viallinen tai sen liitin/johtosarja viallinen.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEtuanturin "koiranluun" kiinnitys oik. voi myös irrota alatukivarresta ja aiheuttaa säädön virheellisyyden.Originally posted by ismopetteri View PostNäin juuri. Ennen kuin mitään enempiä lähtee tekemään ja yrittämään säätää niin katsoo tuon "asentoanturin" tangon.
Reilu 30 euroa taisi kustantaa osa tuohon marmorilta.Last edited by Petri.Kekkonen; 09-10-2012, 12:30.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi pidä paikkaansa, toinen ruuvi säätää sivuttaisliikettä ja toinen pysty. Jos ruuvaat molempia niin on ihan metsässä. Mitään jännitystäkään ei pääse tulemaan.
Vaikuttaa se sivusuuntaankin, mutta niin vähän että sillä ei ole merkitystä.Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
Comment
-
-
Originally posted by walopower View PostEi toikaa pidä paikkaansa, toinen säätää lyhyitä ja toinen pitkiä.
Vaikuttaa se sivusuuntaankin, mutta niin vähän että sillä ei ole merkitystä.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by walopower View PostEi toikaa pidä paikkaansa, toinen säätää lyhyitä ja toinen pitkiä.
Vaikuttaa se sivusuuntaankin, mutta niin vähän että sillä ei ole merkitystä.
Comment
-
Comment