Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -95 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomuzki
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 75
    • Finland

    E39 523 -95 ei käynnisty

    Eli auto ei lähteny enää käyntiin ja edellisellä ajokerralla toimi moitteettomasti.
    Startti pyörittää konetta mutta auto ei edes lupaa.

    -Uudet kampia -ja nokka-akselin anturit.
    -Bensaa on tankattu lisää
    -Avaimet ohjelmoitu
    -Saa bensaa, painetta on.
    -Antaa kipinää, tulpat uusittu
    -Ei havaittu ilmavuotoja
    -Ei vikakoodeja

    Löytyykös mitään ehotuksia enää näin kotikonstein tehtäväksi?

    Puristukset? Jos ei ole--> nokat irti ja kokeilee uudestaan, niin näkee onko nostajat jumissa?
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    #2
    Originally posted by Tomuzki View Post
    Eli auto ei lähteny enää käyntiin ja edellisellä ajokerralla toimi moitteettomasti.
    Startti pyörittää konetta mutta auto ei edes lupaa.

    -Uudet kampia -ja nokka-akselin anturit.
    -Bensaa on tankattu lisää
    -Avaimet ohjelmoitu
    -Saa bensaa, painetta on.
    -Antaa kipinää, tulpat uusittu
    -Ei havaittu ilmavuotoja
    -Ei vikakoodeja

    Löytyykös mitään ehotuksia enää näin kotikonstein tehtäväksi?

    Puristukset? Jos ei ole--> nokat irti ja kokeilee uudestaan, niin näkee onko nostajat jumissa?
    Kuulostais joltain ajonesto jutulta? :think
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16362
      • Leppävirta

      #3
      Olisiko se venttiilien "liimautuminen" kyseessä? Lisää starttausta vaikka apuvirralla.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Tomuzki View Post
        Eli auto ei lähteny enää käyntiin ja edellisellä ajokerralla toimi moitteettomasti.
        Startti pyörittää konetta mutta auto ei edes lupaa.

        -Uudet kampia -ja nokka-akselin anturit.
        -Bensaa on tankattu lisää
        -Avaimet ohjelmoitu
        -Saa bensaa, painetta on.
        -Antaa kipinää, tulpat uusittu
        -Ei havaittu ilmavuotoja
        -Ei vikakoodeja

        Löytyykös mitään ehotuksia enää näin kotikonstein tehtäväksi?

        Puristukset? Jos ei ole--> nokat irti ja kokeilee uudestaan, niin näkee onko nostajat jumissa?
        oliko se edellinen ajokerta tyyliin viiden metrin siirto?

        Originally posted by djs^ View Post
        Kuulostais joltain ajonesto jutulta? :think
        ajonesto ei anna edes startin pyöriä.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Tomuzki
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 75
          • Finland

          #5
          Ihan normaali kauppareissu. Seuraavana päivänä ei sitten enää lähtenyt käyntii. Kokeillaan tuota starttaamista jospa se siitä lähtisi.

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #6
            Millä ohjelmistolla lukaisit vikakoodit?

            Entä noi kammen ja nokan tunnistimet onko oem laatua vai tarvikkeet?
            Last edited by janke; 04-11-2012, 19:20.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Tomuzki
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 75
              • Finland

              #7
              Luetttu Boschin kts:llä ja ilmeisesti tarvike antureita on autossa kiinni.

              Viikonloppuna taas pääsen katsomaan autoa ja silloin olisi myös mahdollista lukea koodit carsoft 6.5 ohjelmalla jos sillä mitään tekee.

              Käynnisteltiin autoa eilen toisen auton voimin eikä se siitä lähtenyt liikkeelle.

              Comment

              • atte.o
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2009
                • 894
                • haukipudas

                #8
                Sen kyllä kuulee jo starttaus äänestä jos on liimaventtiilit. Vähänkuin pyörittäisi ilman puristuksia. Kokeile startata kaasupohjassa.
                E61 M-sport

                Comment

                • Tomuzki
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 75
                  • Finland

                  #9
                  Kiitoksia kaikille asiasta vinkanneille. Kaasupohjassa startattaessa se auto lähti vihdoin käyntiin. Saihan sitä kaapeleiden kanssa jonkun aikaa(3-5min) pyöritellä, mutta sieltä se heräili pikkuhiljaa.

                  Tapauksesta vielä sen verran, että ostin auton "rikkinäisenä" Onneksi kävi nyt näin hyvä tuuri tämän kanssa.
                  Last edited by Tomuzki; 21-11-2012, 09:32.

                  Comment

                  • Foksu
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 74
                    • Valkeakoski

                    #10
                    E39 520 -98 ei käynnisty

                    'Eväät vähissä'

                    E39:n käynnistymättömyyden selvittely jatkuu edelleen.

                    Moottoritilan johtojen paikat tarkastettu. Kun johtoja tarkemmin katseli, niin oikeisiin paikkoihin ne ne oli lähes pakosti laitettava.

                    Uusi yritys, mutta eipä tuo suostunut vieläkään käynnistymään.

                    Kun ennen johtojen tarkistusta yritin käynnistää, niin
                    ekalla yrittämällä käynnistämisyritys tuntui ns. normaalilta muuten, mutta ei vaan käynnistynyt.
                    Toisella yrittämällä sitten tuntui että kone ei olisi pyörinyt, ja veikkasin startin solenoidia.
                    Nyt kuitenkin tarkemmin katsottuna esim. tuulettimen lapa pyörii, joten startti on kunnossa.

                    Oudolta tuntuu se ettei puristuspaineita tunnu lainkaan, vaan ikäänkuin pyörisi tyhjää.
                    Kokeilin tuota ylläolevaa käynnistystapaa kaasu pohjassa muutamia kertoja, mutta ei minkäänlaista muutosta pitkälläkään starttauksella?

                    Edit: Vikakoodit luettu: P0173 ja P0173, joten nekään ei taida antaa apua.
                    Mikähän mahtaa olla vikana?
                    Last edited by Foksu; 17-11-2012, 16:24.
                    F11 N52B30

                    Comment

                    • makethecake
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 189
                      • Helsinki

                      #11
                      M52b20

                      sama täällä vaihdettiin kaverin kanssa vesipumppu ja kiristin rulla ilmattiin auto ja kaikki ok seuraavana päinä ei lähteny käyntiin. Tuntuu et ei oo paineita koneessa ollenkaan vähän pätkien yritti luvata mut sit puutu

                      -saa kipinää

                      -saa bensaa (kastelee tulpat

                      -kone ei pidä mitään kolinaa

                      -WTF?
                      E28 The one and the only

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by makethecake View Post
                        M52b20

                        sama täällä vaihdettiin kaverin kanssa vesipumppu ja kiristin rulla ilmattiin auto ja kaikki ok seuraavana päinä ei lähteny käyntiin. Tuntuu et ei oo paineita koneessa ollenkaan vähän pätkien yritti luvata mut sit puutu

                        -saa kipinää

                        -saa bensaa (kastelee tulpat

                        -kone ei pidä mitään kolinaa

                        -WTF?
                        jos manuaali niin hinaa se käyntiin, turha sitä on starttia sulattaa ellei ole pakko.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • makethecake
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 189
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          jos manuaali niin hinaa se käyntiin, turha sitä on starttia sulattaa ellei ole pakko.
                          joo huomenna vetelemään käyntii voiskohan olla ne venat ?
                          E28 The one and the only

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1838
                            • Kotona/Poissa

                            #14
                            Originally posted by makethecake View Post
                            joo huomenna vetelemään käyntii voiskohan olla ne venat ?
                            Kannattaa tarkistaa että tulpanhatut istuu napakasti tulppiin kiinni. Jos liitos on vanhuuttaan löystynyt, kipinän kulku on satunnaista ja käyntihäiriöiden mahdollisuus kasvaa.

                            Samalla voi tarkistaa tulppien kunnon muutenkin, ettei ole merkkejä runsaasti öljynpoltosta -> tiivistyskykynsä menettäneet venttiilinvarren tiivisteet.

                            Omasta E39:sta satunnaiset käyntiinlähtöongelmat & nykimiset poistuivat hattujen uusimisella.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • Foksu
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2012
                              • 74
                              • Valkeakoski

                              #15
                              Originally posted by Tomuzki View Post
                              Kiitoksia kaikille asiasta vinkanneille. Kaasupohjassa startattaessa se auto lähti vihdoin käyntiin. Saihan sitä kaapeleiden kanssa jonkun aikaa pyöritellä, mutta sieltä se heräili pikkuhiljaa.
                              Kauanko sai startata?
                              Ja mitä tarkoittaa pikkuhiljaa?
                              F11 N52B30

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎