Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -95 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jardahl
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 176
    • Jyväskylä

    #61
    Originally posted by janke View Post
    Hyvä että vika selvisi. En olisi uskonut, että liimaventtiili voi olla noi lujassa, kun on itsellekkin tapahtunut joskus tuota, mutta käyntiin on aina lähtenyt kunnon "sahauksella".

    Alkas kiinnostaan tuo linkkisi koko ketjun teksti niin, että täytyy tästä lähteä tarkistamaan sulakkeet.
    Tarkastin tuon sulakkeen 15, mutta ehjä oli (mittasin irrallaankin). Tuo sulake antaa virtaa automaattilaatikon yksikölle, laturin säätäjälle, öljyanturille ja jollekin lämpötilakytkimelle(?) . Jos sulake 15 on rikki, auto ei lähde käyntiin tai ei pysy kuin sekunnin pari käynnissä liikenteeseen lähdettäessä.

    Selviää tästä kaaviosta, ainakin näin facelift-malleissa (automaattivaihteiset):


    Lisää infoa merkkivalosta ja latauksesta:

    (uudemmissa bemareissa latauksen merkkivaloa mittaristossa ohjaa vain ja ainoastaan tuo säädin/hiilipaketti)

    Testasin laturia laittamalla päälle valot, penkinlämmittimet täysille, takalasin lämmitin ja ilmastoinnin puhallin täysille -> latausjännite INPAn mukaan 13,8-13,9 volttia. Kone selvästi otti kuormaa tuosta, kierrokset putosivat hieman. Eli ei liene sen puoleen vikaa laturissa. Akkuakaan se ei pura, kun seisoi tallissa viime yön ja tänään iltapäivällä lähti kuin palmun alta ilman lämmitystä. Huomenna metsästämään uutta säädinpakettia... eiköhän se siitä taas pelaa seuraavaan vastoinkäymiseen saakka..
    Model S

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎