Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmaperä jousiperäksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #31
    Originally posted by HTK12 View Post
    No eihän se jousi voi toimia normaalisti, jos siellä välissä on jäykistyskumit. Käsittääkseni kaikki tuollaiset ei TUV-hyväksyt modailut jousitukseen on laittomat. Ainakin BMW:ltä on saatavissa jäykemmät jouset, joilla sitä kantavuutta saa lisää, paras ratkaisu tietenkin on ilmaperä.
    Tähän on vaihdettu vaunujouset... Eipä vaan auttanu.
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #32
      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
      Tähän on vaihdettu vaunujouset... Eipä vaan auttanu.
      Mitä sä oikein kuskailet? Vuolukiveä?
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Samppale
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 140
        • Tuusula

        #33
        Originally posted by HTK12 View Post
        Jos siellä on jousien välissä ne korotuskumit niin visko he helvettiin ja katso ottaako renkaat kiinni kaariin. Mitään järkeä niitä korotuskumeja sinne jousien väliin laittaa, pilaa ajettavuuden eivätkä taida edes kelvata katsastuksessa. Voihan siellä olla joku pelle pelottoman rälläkkä madallus tai mitä vaan, miksi ne on sinne laitettu.
        Otin kumit pois ja perä tippui varmaan 2 centtiä. Ottaa kaariin tosipahasti kiinni. Eli käytännössä auto makaa noitten kumien päällä =I ja ajettavuus on kyllä sen mukainenkin.



        Eteen pitää laittaa uuden iskunvaimentimet kun vanhat vuotaa, niin tuollaista jousisettiä olen ajatellut. Meneekö nuo takajouset heittämällä paikalleen, vai pitääkö sinne jotain vielä ostaa?
        F20 118iA M-sport 2016


        EX E91 335d M-sport 07´
        EX e39 02' 530i touring

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #34
          Onnistuuko sedanissa samalla lailla eli ilmajouset pois ja rautajouset tilalle? Wheel carrier on sama molemmissa? Fanssi ei tee eroa mutta joku osannee varmistaa asian?
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • SwampHog
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 43
            • Nokia

            #35
            Pitäs tuo ilmaperä heittää kuikkaan ja laittaa rautajouset tilalle.

            Ohjeet näytti olevan jo aikasemmin ketjussa miten tehään, mutta osanumerot ei ihan vielä 100% selvillä.

            Eli saako tuolla setillä D530 touringin ilmajousien tilalle toimivan perän ?
            Itellä lakkas tuo kompurakin tuottamasta painettaja vissiin paineakkukin on hajalla, niin en enää viitti tuohon upottaa satoja euroja, jotta perän saa ylös.

            33531093785 - x2 yht 4 kaikkia
            33531093786
            33531093787


            Takajousi BMW500-E39Touring, motonet - 67-5828, 54€ x 2
            E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST

            Comment

            • Pmak
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 178
              • Lahti

              #36
              Nyt tulee jo aivan uskomaton nosto, mutta en tuoreempaakaan lankaa löytänyt joten antaa mennä

              Eli 540i touring jossa perälaskenut maahan. Alustana autossa S220 ja S227 eli automaattinen peränsäätö ja msport alusta. Nyt meininkinä vaihtaa rautajouset taakse ja antaa etupään olla tuollaisena.

              Eli takapäähän tulee siis kierrejouset ja ne kumit sinne ylä- ja alapäähän eikä tarvitse muuta? Ja sitten se varsinainen kysymys että mitkä jouset sinne kannattaa laittaa? En todellakaan halua mitään supermatalaa, mutta en myöskään että se perä on hirveän korkealla suhteessa keulaan. Jos laitan normijouset motonetistä niin mihin mennään? Entäs sitten jos vaihdan jotkut madallusjousi sarjat eteen ja taakse. Meneekö normi iskareilla?

              Comment

              • Starck
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 119
                • Ulvila

                #37
                Originally posted by Pmak View Post
                Nyt tulee jo aivan uskomaton nosto, mutta en tuoreempaakaan lankaa löytänyt joten antaa mennä

                Eli 540i touring jossa perälaskenut maahan. Alustana autossa S220 ja S227 eli automaattinen peränsäätö ja msport alusta. Nyt meininkinä vaihtaa rautajouset taakse ja antaa etupään olla tuollaisena.

                Eli takapäähän tulee siis kierrejouset ja ne kumit sinne ylä- ja alapäähän eikä tarvitse muuta? Ja sitten se varsinainen kysymys että mitkä jouset sinne kannattaa laittaa? En todellakaan halua mitään supermatalaa, mutta en myöskään että se perä on hirveän korkealla suhteessa keulaan. Jos laitan normijouset motonetistä niin mihin mennään? Entäs sitten jos vaihdan jotkut madallusjousi sarjat eteen ja taakse. Meneekö normi iskareilla?
                Juu, muuta et tarvitse, tietysti halutessaan koodaa korkeussäätö hälyt pois jne..

                Kuvassa perus 523i jossa normaalit tähän tarkoitetut ns. motonet rautajouset takana, josko antaisi vähän osvittaa että mihin asettuu niillä.
                540 keula taitaa olla alempana painoa enemmän jne?
                Joten en kyllä laittaisi noita perusjousi taakse, voi tulla ruma jos korkoero on kauhea, tässä mallissa tuo vielä ihan menetteli.

                Ko. ajoneuvo poistunut ajasta iäisyyteen joten älkää välittäkö takakaaren ruosteista yms.
                Attached Files

                Comment

                • Pmak
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 178
                  • Lahti

                  #38
                  Originally posted by Starck View Post
                  Juu, muuta et tarvitse, tietysti halutessaan koodaa korkeussäätö hälyt pois jne..

                  Kuvassa perus 523i jossa normaalit tähän tarkoitetut ns. motonet rautajouset takana, josko antaisi vähän osvittaa että mihin asettuu niillä.
                  540 keula taitaa olla alempana painoa enemmän jne?
                  Joten en kyllä laittaisi noita perusjousi taakse, voi tulla ruma jos korkoero on kauhea, tässä mallissa tuo vielä ihan menetteli.

                  Ko. ajoneuvo poistunut ajasta iäisyyteen joten älkää välittäkö takakaaren ruosteista yms.

                  Hei ja kiitokset vastauksesta!

                  Ei muuten meinaa oikein löytyä mitään takajousia tourinngiin ja/tai ainakaan kasikoneiseen.

                  Meneeköhän orkkis iskareilla aivan metsään jos ostan tuon alla olevan jousi seitn?



                  Ebaystä saisi briteistä sitten tuota ilmeisesti orkkisjousi kittiä 200€ tms. Onpas vaikeaa

                  Edit. Meinaatko että takapää jää normi iskareilla liian ylös verrattuna keulaan tässä mun tapauksessa?
                  Last edited by Pmak; 22-10-2021, 13:36.

                  Comment

                  • Starck
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 119
                    • Ulvila

                    #39
                    Originally posted by Pmak View Post
                    Hei ja kiitokset vastauksesta!

                    Ei muuten meinaa oikein löytyä mitään takajousia tourinngiin ja/tai ainakaan kasikoneiseen.

                    Meneeköhän orkkis iskareilla aivan metsään jos ostan tuon alla olevan jousi seitn?



                    Ebaystä saisi briteistä sitten tuota ilmeisesti orkkisjousi kittiä 200€ tms. Onpas vaikeaa

                    Edit. Meinaatko että takapää jää normi iskareilla liian ylös verrattuna keulaan tässä mun tapauksessa?
                    Mielestäni nuo Race jousisetit on vain etupäähän kun puhutaan näistä ilmaperä vehkeistä.

                    Aiemmassa kuvassa ihan normi iskarit paikallaan, otin ilmapussit pois ja laitoin rautajousta tilalle, mittailin sitä silloin aikoinaan mutta en enää muista kuinka paljon se nousi rautajousilla, jonkin verran kuitenkin eli about pari senttiä.

                    Omat tilasin aikoinaan Saksasta ja olivat ns. originaalit juuri ko. malliin.
                    Erittäin huonosti kyllä löytyy näihin ilmaperiin mitään rautajousia.

                    Comment

                    • Pmak
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 178
                      • Lahti

                      #40
                      Originally posted by Starck View Post
                      Mielestäni nuo Race jousisetit on vain etupäähän kun puhutaan näistä ilmaperä vehkeistä.

                      Aiemmassa kuvassa ihan normi iskarit paikallaan, otin ilmapussit pois ja laitoin rautajousta tilalle, mittailin sitä silloin aikoinaan mutta en enää muista kuinka paljon se nousi rautajousilla, jonkin verran kuitenkin eli about pari senttiä.

                      Omat tilasin aikoinaan Saksasta ja olivat ns. originaalit juuri ko. malliin.
                      Erittäin huonosti kyllä löytyy näihin ilmaperiin mitään rautajousia.
                      No entäs jos valintaa voisi helpottaa jos tuonne menisi muun mallin takajouset? Esim 530d tai sitten 530i? Entäs sedanin jouset`?

                      Taitaa mennä ihan vaan orkkisjousien tilaamiseen tuolta ebaysta
                      Last edited by Pmak; 22-10-2021, 14:31.

                      Comment

                      • Starck
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 119
                        • Ulvila

                        #41
                        Originally posted by Pmak View Post
                        No entäs jos valintaa voisi helpottaa jos tuonne menisi muun mallin takajouset? Esim 530d tai sitten 530i?

                        Taitaa mennä ihan vaan orkkisjousien tilaamiseen.
                        Kyllä ne sinne juu varmasti menee mallista kuin mallista mutta sopiva pituus on sitten arpapeliä.

                        Nämä kumi plintit ainakin sopii ihan päästä päähän mallisarjassa.
                        33531093785 -> alempi gummi
                        33531093786 -> ylempi gummi

                        Comment

                        • Jarger
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 3839
                          • Finnland

                          #42
                          Mulla on yhdessä autossa ollut ilmaperä, siinä tuli ostaessa vikakoodia ja riitti kun laittoi vaan johdon kuntoon.
                          Nyt ei missään oo, mutta ennemmin minä kuvittelisin näkeväni topikkia jossa vaihdeltais normaalia rautajousista alustaa parempaan malliin, eikä näin päin
                          Negatiiviset kauppakokemukset:
                          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎