No eihän se jousi voi toimia normaalisti, jos siellä välissä on jäykistyskumit. Käsittääkseni kaikki tuollaiset ei TUV-hyväksyt modailut jousitukseen on laittomat. Ainakin BMW:ltä on saatavissa jäykemmät jouset, joilla sitä kantavuutta saa lisää, paras ratkaisu tietenkin on ilmaperä.
Tähän on vaihdettu vaunujouset... Eipä vaan auttanu.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Jos siellä on jousien välissä ne korotuskumit niin visko he helvettiin ja katso ottaako renkaat kiinni kaariin. Mitään järkeä niitä korotuskumeja sinne jousien väliin laittaa, pilaa ajettavuuden eivätkä taida edes kelvata katsastuksessa. Voihan siellä olla joku pelle pelottoman rälläkkä madallus tai mitä vaan, miksi ne on sinne laitettu.
Otin kumit pois ja perä tippui varmaan 2 centtiä. Ottaa kaariin tosipahasti kiinni. Eli käytännössä auto makaa noitten kumien päällä =I ja ajettavuus on kyllä sen mukainenkin.
Eteen pitää laittaa uuden iskunvaimentimet kun vanhat vuotaa, niin tuollaista jousisettiä olen ajatellut. Meneekö nuo takajouset heittämällä paikalleen, vai pitääkö sinne jotain vielä ostaa?
Onnistuuko sedanissa samalla lailla eli ilmajouset pois ja rautajouset tilalle? Wheel carrier on sama molemmissa? Fanssi ei tee eroa mutta joku osannee varmistaa asian?
Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
& 02 tulpo saniteetti dyno
Älä väkisin, ota isompi vasara. If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
Pitäs tuo ilmaperä heittää kuikkaan ja laittaa rautajouset tilalle.
Ohjeet näytti olevan jo aikasemmin ketjussa miten tehään, mutta osanumerot ei ihan vielä 100% selvillä.
Eli saako tuolla setillä D530 touringin ilmajousien tilalle toimivan perän ?
Itellä lakkas tuo kompurakin tuottamasta painettaja vissiin paineakkukin on hajalla, niin en enää viitti tuohon upottaa satoja euroja, jotta perän saa ylös.
33531093785 - x2 yht 4 kaikkia
33531093786
33531093787
Takajousi BMW500-E39Touring, motonet - 67-5828, 54€ x 2
Nyt tulee jo aivan uskomaton nosto, mutta en tuoreempaakaan lankaa löytänyt joten antaa mennä
Eli 540i touring jossa perälaskenut maahan. Alustana autossa S220 ja S227 eli automaattinen peränsäätö ja msport alusta. Nyt meininkinä vaihtaa rautajouset taakse ja antaa etupään olla tuollaisena.
Eli takapäähän tulee siis kierrejouset ja ne kumit sinne ylä- ja alapäähän eikä tarvitse muuta? Ja sitten se varsinainen kysymys että mitkä jouset sinne kannattaa laittaa? En todellakaan halua mitään supermatalaa, mutta en myöskään että se perä on hirveän korkealla suhteessa keulaan. Jos laitan normijouset motonetistä niin mihin mennään? Entäs sitten jos vaihdan jotkut madallusjousi sarjat eteen ja taakse. Meneekö normi iskareilla?
Nyt tulee jo aivan uskomaton nosto, mutta en tuoreempaakaan lankaa löytänyt joten antaa mennä
Eli 540i touring jossa perälaskenut maahan. Alustana autossa S220 ja S227 eli automaattinen peränsäätö ja msport alusta. Nyt meininkinä vaihtaa rautajouset taakse ja antaa etupään olla tuollaisena.
Eli takapäähän tulee siis kierrejouset ja ne kumit sinne ylä- ja alapäähän eikä tarvitse muuta? Ja sitten se varsinainen kysymys että mitkä jouset sinne kannattaa laittaa? En todellakaan halua mitään supermatalaa, mutta en myöskään että se perä on hirveän korkealla suhteessa keulaan. Jos laitan normijouset motonetistä niin mihin mennään? Entäs sitten jos vaihdan jotkut madallusjousi sarjat eteen ja taakse. Meneekö normi iskareilla?
Juu, muuta et tarvitse, tietysti halutessaan koodaa korkeussäätö hälyt pois jne..
Kuvassa perus 523i jossa normaalit tähän tarkoitetut ns. motonet rautajouset takana, josko antaisi vähän osvittaa että mihin asettuu niillä.
540 keula taitaa olla alempana painoa enemmän jne?
Joten en kyllä laittaisi noita perusjousi taakse, voi tulla ruma jos korkoero on kauhea, tässä mallissa tuo vielä ihan menetteli.
Ko. ajoneuvo poistunut ajasta iäisyyteen joten älkää välittäkö takakaaren ruosteista yms.
Juu, muuta et tarvitse, tietysti halutessaan koodaa korkeussäätö hälyt pois jne..
Kuvassa perus 523i jossa normaalit tähän tarkoitetut ns. motonet rautajouset takana, josko antaisi vähän osvittaa että mihin asettuu niillä.
540 keula taitaa olla alempana painoa enemmän jne?
Joten en kyllä laittaisi noita perusjousi taakse, voi tulla ruma jos korkoero on kauhea, tässä mallissa tuo vielä ihan menetteli.
Ko. ajoneuvo poistunut ajasta iäisyyteen joten älkää välittäkö takakaaren ruosteista yms.
Hei ja kiitokset vastauksesta!
Ei muuten meinaa oikein löytyä mitään takajousia tourinngiin ja/tai ainakaan kasikoneiseen.
Meneeköhän orkkis iskareilla aivan metsään jos ostan tuon alla olevan jousi seitn?
Ebaystä saisi briteistä sitten tuota ilmeisesti orkkisjousi kittiä 200€ tms. Onpas vaikeaa
Edit. Meinaatko että takapää jää normi iskareilla liian ylös verrattuna keulaan tässä mun tapauksessa?
Mielestäni nuo Race jousisetit on vain etupäähän kun puhutaan näistä ilmaperä vehkeistä.
Aiemmassa kuvassa ihan normi iskarit paikallaan, otin ilmapussit pois ja laitoin rautajousta tilalle, mittailin sitä silloin aikoinaan mutta en enää muista kuinka paljon se nousi rautajousilla, jonkin verran kuitenkin eli about pari senttiä.
Omat tilasin aikoinaan Saksasta ja olivat ns. originaalit juuri ko. malliin.
Erittäin huonosti kyllä löytyy näihin ilmaperiin mitään rautajousia.
Mielestäni nuo Race jousisetit on vain etupäähän kun puhutaan näistä ilmaperä vehkeistä.
Aiemmassa kuvassa ihan normi iskarit paikallaan, otin ilmapussit pois ja laitoin rautajousta tilalle, mittailin sitä silloin aikoinaan mutta en enää muista kuinka paljon se nousi rautajousilla, jonkin verran kuitenkin eli about pari senttiä.
Omat tilasin aikoinaan Saksasta ja olivat ns. originaalit juuri ko. malliin.
Erittäin huonosti kyllä löytyy näihin ilmaperiin mitään rautajousia.
No entäs jos valintaa voisi helpottaa jos tuonne menisi muun mallin takajouset? Esim 530d tai sitten 530i? Entäs sedanin jouset`?
Taitaa mennä ihan vaan orkkisjousien tilaamiseen tuolta ebaysta
Mulla on yhdessä autossa ollut ilmaperä, siinä tuli ostaessa vikakoodia ja riitti kun laittoi vaan johdon kuntoon.
Nyt ei missään oo, mutta ennemmin minä kuvittelisin näkeväni topikkia jossa vaihdeltais normaalia rautajousista alustaa parempaan malliin, eikä näin päin
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Comment