Originally posted by Ur-Quan
View Post
Transmission failsafe program -> Laatikkoremppa
Collapse
X
-
Jeps juurikin tuo osa mutta täytyy ottaa myös koko runko-osa(valve housing)zf part:1058327022 koska sekin on kulunut,muista mainita tilauksessa kaikki numerot siitä vihreestä kyltistä kun noissa kuulemma jotain eroja.ja sit tarkkana vaihdat osat vanhasta uuteen reikä kerrallaan ettei mee palikat sekaisin/väärinpäin ja lopuks tarkasta ettei vanhaan runkoon jäänyt mitään!
-
kerrohan sitten saitko toimimaan....kai näihin automaatteihin jotenkin saa öljyt vaihdettua...tarkoitus ihan lähisukuun myydä toi omaOriginally posted by Ur-Quan View PostJatketaanpa tarinointia:
Laatikko löysi paikkansa keittiönpöydältä ja purkaminen alkoi.
Öljypohjan magneetit näyttävät keränneen hyvät matkamuistot

Yksinäisiä metallinpalasia..

Toinen jousista irrallaan? Sokka on lähtenyt lätkimään

Ja laatikon paholainen paljastui, murtunut A-rumpu:

Ei muuta kuin jenkkilästä tilaamaan vahvistettua palikkaa, varmaan pari viikkoa ennenkuin Suomessa.
on siihen laatikko korjattu tosin mutta kuitenkin ois kiva ettei tarvis hetikohta repiä pois sitä. autokaan ei enään niin kallis ole
patari
Comment
-
Ja hommat jatkuu matolaatikon purkamisella. Toistaiseksi ei juurikaan uutta raportoitavaa, paitsi keittiön tila alkaa käydä vähiin.

On siis levittäydyttävä olohuoneeseen.
Otin paineensäädinmännän esiin, mikä näyttää kuitenkin kuin uudelta, lukuunottamatta hyvin hienoisia karhentumia reunoissa. Voiko ne vaikuttaa oleellisestikin toimintaan, ottaen huomioon ulkoseinämien täysi eheys?
Venttiilikopan kolokin aivan naarmuton. Löysin aiemmin jostain Jaguarin ohjeet ko. paineensäätimen vaihtoon, missä oli myös kuvaus mahdollisesti syntyvistä naarmuista
E39 535i -96
E34 518i -96
Comment
-
Eipä tossa männässä mullakaan enempää vikaa näkynyt mutta tod.näkösesti juuri se runko-osa kuluu niistä ohkasien seinämien kohdilta,ei tarvii olla kuulemma ku kymppi kulumaa niin jo paineet karkaa liian ylös!Originally posted by Ur-Quan View PostJa hommat jatkuu matolaatikon purkamisella. Toistaiseksi ei juurikaan uutta raportoitavaa, paitsi keittiön tila alkaa käydä vähiin.

On siis levittäydyttävä olohuoneeseen.
Otin paineensäädinmännän esiin, mikä näyttää kuitenkin kuin uudelta, lukuunottamatta hyvin hienoisia karhentumia reunoissa. Voiko ne vaikuttaa oleellisestikin toimintaan, ottaen huomioon ulkoseinämien täysi eheys?
Venttiilikopan kolokin aivan naarmuton. Löysin aiemmin jostain Jaguarin ohjeet ko. paineensäätimen vaihtoon, missä oli myös kuvaus mahdollisesti syntyvistä naarmuista

Comment
-
Jepjep, kaikki osat saapuneet ja laatikko lyöty kasaan ilman suurempia ongelmia. Huomenna mavea takapenkille ja kiinnittämään.
Perinteisesti yksi ruuvi jäi ylimääräiseksi. Ei sille paikkaa löytynyt vaikka kuinka etsi, mutta kaitpa tuo toimii ilmankin
Muutama pakollinen päivityskuva;
Vahvistettu A-rumpu

Niin puhdasta

Valmis laatikko asennusta vailla

Huomenna laatikon kunniaksi, vai takia?E39 535i -96
E34 518i -96
Comment
-
Saatiinpa auto tänään kasaan.
Vaihteet 1, 4, 5 ja pakki toimivat moitteettomasti. 2 ja 3 luistattaa hetken ja gongin saattelemana failsafeen. Tälläkertaa ilman pamahdusta.
Vaatinee nyt siis laatikon arvojen nollausta.
Vieläkö BreeZi tänään päivystää?
E39 535i -96
E34 518i -96
Comment
-
Olen Torniossa tämän viikon. Tulen vasta tulevan viikon alkupuolella. Tällöinhän tuo nollaus tietenkin onnistuu. Koitappas tavoitella Kiwes nimimerkin takana olevaa herraa. Saattaapi olla tällä viikolla paremmin tavoiteltavissa.Originally posted by Ur-Quan View PostSaatiinpa auto tänään kasaan.
Vaihteet 1, 4, 5 ja pakki toimivat moitteettomasti. 2 ja 3 luistattaa hetken ja gongin saattelemana failsafeen. Tälläkertaa ilman pamahdusta.
Vaatinee nyt siis laatikon arvojen nollausta.
Vieläkö BreeZi tänään päivystää?
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
Kuulostaa kyllä liian ronskilta adaptaatioiden nollauksella lähteväksi :think Millainen se ruuvi mahtoi olla kun jäi yli?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Kyllä nyt vähän tuntuu siltä, että joku malagia käynyt kasatessa. Säädithän askin välykset kuntoon, kun uusi rumpu tuskin on aivan samoilla välyksillä? Venakoneistossa on varmaan jotain käynyt, kun jää luistamaan. Kaikki karat menii 100% varmasti samassa järjestyksessä ja samoin päin takaisin? Mikään kuula tai tiiviste ei vaihtanut paikkaa? Millä asensit männät pakkoihin takaisin? Ilman prässiä vahingoitat aika varmasti tiivisteitä kasatessa.Last edited by esa`pentula; 28-02-2013, 10:50.
Comment
-
Ei vaadi, täytyy ottaa aski uudelleen auki tai vähintään venttiilikoneisto pöydälle tutkittavaksi. Menivätkö rummut pakkoihin (sisäpuolelle) niin että viimeinenkin kitkalevy on varmasti hahloissa?Originally posted by Ur-Quan View PostSaatiinpa auto tänään kasaan.
Vaihteet 1, 4, 5 ja pakki toimivat moitteettomasti. 2 ja 3 luistattaa hetken ja gongin saattelemana failsafeen. Tälläkertaa ilman pamahdusta.
Vaatinee nyt siis laatikon arvojen nollausta.
Comment
-
Ei nollaus auta,aivot irti ja tarkista tuliko ne kumiholkit(jousien alla)varmastiOriginally posted by Ur-Quan View PostSaatiinpa auto tänään kasaan.
Vaihteet 1, 4, 5 ja pakki toimivat moitteettomasti. 2 ja 3 luistattaa hetken ja gongin saattelemana failsafeen. Tälläkertaa ilman pamahdusta.
Vaatinee nyt siis laatikon arvojen nollausta.
Vieläkö BreeZi tänään päivystää?
kunnolla paikoilleen kun juuri noiden kautta menee paineet D ja E pakoille
vaikuttaa juuri 2ja3 vaihteisiin voi olla että joku roskakin päässyt
öljykanavaan
Comment
-
Tarkennetaan tietoja, nyt kun päässyt enemmän ajamaan.
Kolmonen toimiikin normaalisti. Kakkonen käyttäytyy kuin ykkönen hetken ennen failsafea.
Kaikki 100% varmuudella laitettu takaisin samoinpäin ja samassa järjestyksessä kuin otettu poiskin. Pakat kasattu pöydällä ja käsin laitettu paikalleen, rummut varmasti pohjassa asti.
Jossain on nyt varmasti jotain. Mennään nyt hetki näin
Odotellaan uutta inspiraatiota ja uutta vara-autoa.
Niin ja se "ylimääräinen" pultti kuuluikin vaihteenvalitsimen liittimen kannakkeeseen
E: Eikös E-pakka ole se alumiininen, ei-pyörivä minkä kohdalle kumiholkit menevät? Tämähän on nimenomaan 2-vaihteelle? Veikkaisin että vika voisi löytyä sen sisäpuoleltaLast edited by Ur-Quan; 04-03-2013, 08:10.E39 535i -96
E34 518i -96
Comment
-
On alumiininen ja ei pyöri. Sinuna kyllä ottaisin sen venakoneiston vielä auki vaikka 100% varma oletkin onnistumisestasi. Ja mittasitko jokaisen pakan levyjen välykset, sekä askin päittäis välykset? Jos et niin ota se askikin samalla auki ja säädä välykset kuntoon, 90% varmuudella muuttuivat uuden osan myötä.
Comment
-
Originally posted by esa`pentula View PostOn alumiininen ja ei pyöri. Sinuna kyllä ottaisin sen venakoneiston vielä auki vaikka 100% varma oletkin onnistumisestasi. Ja mittasitko jokaisen pakan levyjen välykset, sekä askin päittäis välykset? Jos et niin ota se askikin samalla auki ja säädä välykset kuntoon, 90% varmuudella muuttuivat uuden osan myötä.
No enpä. Missähän arvoissa näiden kuuluisi olla?E39 535i -96
E34 518i -96
Comment
Comment