Juu täytyy sanoa, et tää on oma pieni & ihmeellinen maailmansa tuon bemun kanssa....kun on tottunut noihin suoriin kaurakutosiin niin molemmat yhtä mutkikkaita
Talvipallot on nastat (kiertää kitkat kaukaa) Ja koko oli todellakin (MUISTAAKSENI) 205/35 ja bemun orkkisvanteilla siis...onko ne sitte 15"?
Ei niissä laakereissa kyl välystä ollu, mut kehuhan se katsastussetä jarrujaki vaik levyt oli iha final
205/65/15 taisit tarkoittaa? Kuten tuossa yllä kehuttiinkin, että korkeampi profiiliset renkaat antavat anteeksi liiallista kallistumaa, mutta "matala" profiiliset tarvitsevatkin jo aika tarkat pystykallistumat. Eli, mitä matalampi rengas sitä tarkemmat kulmat auton käytöksen sekä renkaan symmetrisen kulumisen vuoksi yli 17-xx koolle.
205/65/15 taisit tarkoittaa? Kuten tuossa yllä kehuttiinkin, että korkeampi profiiliset renkaat antavat anteeksi liiallista kallistumaa, mutta "matala" profiiliset tarvitsevatkin jo aika tarkat pystykallistumat. Eli, mitä matalampi rengas sitä tarkemmat kulmat auton käytöksen sekä renkaan symmetrisen kulumisen vuoksi yli 17-xx koolle.
Just näin
Mielelläni kyl pistäisin noi läskit kiertoon pusuhuuliensa kans ja ottaisin tilalle kapeemmat & korkeemmat pallot Kun tuo ajomukavuus on se tärkeempi meikäläiselle... Nupin ratis saa ihan tarpeeks veivata ni ei enää jaksais sitä bemun kans tehä...
Edessä tosiaan on vain aurauskulman säätö. Säädettävä iskarin yläpää taitaa olla ainut, jolla pystykallistumaa voi säätää?
Takana on tosiaan hyvät säädöt. Itse kannattaa ennen säätöä kokeilla, että liikkuvatko säädöt ja aukeavatko pultit, itse olen edellisen iltana aukonut aina kaikki säädöt ja voidellut ne hyvin liikkuviksi. Maksajalle ja säätäjälle helpompaa näin. Mikäli eivät liiku, on autoa turha viedä säätöön ennen sitä.
Mielelläni kyl pistäisin noi läskit kiertoon pusuhuuliensa kans ja ottaisin tilalle kapeemmat & korkeemmat pallot Kun tuo ajomukavuus on se tärkeempi meikäläiselle... Nupin ratis saa ihan tarpeeks veivata ni ei enää jaksais sitä bemun kans tehä...
Ei se ajomukavuus ole kiinni renkaan leveydestä vaan pyöränkulmista ja renkaan mallista. Eli jos haluat nimenomaan mukavuutta ajoon niin katseet vaan Nankang/Nexen/Hankook linjalle ja auraukset minimiin ja camberit niin pystyyn kun menee
Ei se ajomukavuus ole kiinni renkaan leveydestä vaan pyöränkulmista ja renkaan mallista. Eli jos haluat nimenomaan mukavuutta ajoon niin katseet vaan Nankang/Nexen/Hankook linjalle ja auraukset minimiin ja camberit niin pystyyn kun menee
Kyl noilla nastarenkailla oli miljoona kertaa mukavempi ajella ku läskeillä. Ei noi läskit mahu uriin ja sit saa veivata ittensä kipeeks Kahvikuppineuroosi pian tulee
Pistetääs korvan taa nuo neuvot säädöistä ni on viisaampi...kiitos foorumilaisten
Kyl noilla nastarenkailla oli miljoona kertaa mukavempi ajella ku läskeillä. Ei noi läskit mahu uriin ja sit saa veivata ittensä kipeeks Kahvikuppineuroosi pian tulee
Pistetääs korvan taa nuo neuvot säädöistä ni on viisaampi...kiitos foorumilaisten
se johtuu vain "pullakumin" kyvystä sietää vääriä kulmia paremmin + 15-16" kumeille tehdyt säädöt ei toimi 18-19" kumeilla mutta 15-16" pyörät menee moitteetta niillä isompienkin säädöillä.
jos viet säädettäväksi niin kannattaa katsoa ettei "rengaspate" säädä ainoastaan siihen toleranssin keskelle
se johtuu vain "pullakumin" kyvystä sietää vääriä kulmia paremmin + 15-16" kumeille tehdyt säädöt ei toimi 18-19" kumeilla mutta 15-16" pyörät menee moitteetta niillä isompienkin säädöillä.
jos viet säädettäväksi niin kannattaa katsoa ettei "rengaspate" säädä ainoastaan siihen toleranssin keskelle
Edessä tosiaan on vain aurauskulman säätö. Säädettävä iskarin yläpää taitaa olla ainut, jolla sitä voi säätää?
Takana on tosiaan hyvät säädöt. Itse kannattaa ennen säätöä kokeilla, että liikkuvatko säädöt ja aukeavatko pultit, itse olen edellisen iltana aukonut aina kaikki säädöt ja voidellut ne hyvin liikkuviksi. Maksajalle ja säätäjälle helpompaa näin. Mikäli eivät liiku, on autoa turha viedä säätöön ennen sitä.
Edessähän kyllä saa tehtyä camberin säätöä varten viilaukset yläpään laakerille, jolloin hiukan saadaan säätö mahdollisuuksia parannettua ja toki ainakin ulkomailta saa tilattua tuota säätöä varten tehtyjä säätö-yläpäitä.
Mielelläni kyl pistäisin noi läskit kiertoon pusuhuuliensa kans ja ottaisin tilalle kapeemmat & korkeemmat pallot Kun tuo ajomukavuus on se tärkeempi meikäläiselle... Nupin ratis saa ihan tarpeeks veivata ni ei enää jaksais sitä bemun kans tehä...
No sit ei muuta ku kauppoja hieromaan, minkäslaiset vanteet löytyy?
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
No sit ei muuta ku kauppoja hieromaan, minkäslaiset vanteet löytyy?
Pitää ottaa noista aluista joku päivä kuvaa, mutta joku on joskus näyttänyt niitä pökkäävän johonkin, että missään kaksisessa kunnossa eivät valitetavasti ole
Sellaset pusuhuulet kuitenkin
Kiinnostuneille tässä pientä printtiä korjaamolta.... Elkää säikähtäkö
Onko sitten kuinka pahoin päin....sitä....[ATTACH]113581[/ATTACH]
olis se varmaan takapääkin kannattanut säätää :think mutta ei pienintäkään epäilystä etteikö noilla kulmilla jotka siellä oli, renkaat kulunu ja ollu hirveä ajaa.. ihan huolella päin helvettiä
Kiinnostuneille tässä pientä printtiä korjaamolta.... Elkää säikähtäkö
Onko sitten kuinka pahoin päin....sitä....[ATTACH]113581[/ATTACH]
Mitään muutahan sieltä ei säädetty kuin etupään auraus, joka olikin melkoisesti liikaa/perseellään(takapäätä ei näemmä mitattu/säädetty lainkaan).
Kuitenkin jo etupäässä aivan liikaa negatiivista camberia tälle vannekoolle, joten vaikka ajettavuus nyt oilisi parantunutkin, ainakin renkaiden sisäreunat kuluu loppuun ennen aikojaan.
Veikkaan että samoin on myös takapäässä ja ajettavuus todellakaan ei ole kehuttavaa, eikä ainakaan lähelläkään sitä mitä sen e39:ssä pitäisi olla.
Eli alla olevan 18" rengaskoon vikahan ei nyt heikko ajettavuus ole, vaan sille täysin vääränlaisten alustakulmien.
olis se varmaan takapääkin kannattanut säätää :think mutta ei pienintäkään epäilystä etteikö noilla kulmilla jotka siellä oli, renkaat kulunu ja ollu hirveä ajaa.. ihan huolella päin helvettiä
Jep, olet oikeassa tuon takapään säädön kanssa. Tuli pieni väärinkäsitys ja siksi jäi takapää säätämättä
Auto oli todellakin kamala ajaa....luulin syylliseksi leveitä renkaita, mutta eipä ollutkaan. Nyt ihan erilainen ajettava.
Mitään muutahan sieltä ei säädetty kuin etupään auraus, joka olikin melkoisesti liikaa/perseellään(takapäätä ei näemmä mitattu/säädetty lainkaan).
Kuitenkin jo etupäässä aivan liikaa negatiivista camberia tälle vannekoolle, joten vaikka ajettavuus nyt oilisi parantunutkin, ainakin renkaiden sisäreunat kuluu loppuun ennen aikojaan.
Veikkaan että samoin on myös takapäässä ja ajettavuus todellakaan ei ole kehuttavaa, eikä ainakaan lähelläkään sitä mitä sen e39:ssä pitäisi olla.
Eli alla olevan 18" rengaskoon vikahan ei nyt heikko ajettavuus ole, vaan sille täysin vääränlaisten alustakulmien.
Ymmärränkö nyt lukemani oikein eli että camberi on yhä päin äässiä? :think
Jos näin on niin mitäs tässä tilanteessa nyt tehdään? Viedään auto takasin ja käsketään laittamaan arvojen sisälle?? Vai onko mahdollisuutta, että niitä ei enempää pysty säätämään?
Comment