Originally posted by minnilii
View Post
Ohjauskulmat ja säädöt
Collapse
X
-
205/65/15 taisit tarkoittaa?
Kuten tuossa yllä kehuttiinkin, että korkeampi profiiliset renkaat antavat anteeksi liiallista kallistumaa, mutta "matala" profiiliset tarvitsevatkin jo aika tarkat pystykallistumat. Eli, mitä matalampi rengas sitä tarkemmat kulmat auton käytöksen sekä renkaan symmetrisen kulumisen vuoksi yli 17-xx koolle.
Bmw 316 E30 -88
-
Just näinOriginally posted by janke View Post205/65/15 taisit tarkoittaa?
Kuten tuossa yllä kehuttiinkin, että korkeampi profiiliset renkaat antavat anteeksi liiallista kallistumaa, mutta "matala" profiiliset tarvitsevatkin jo aika tarkat pystykallistumat. Eli, mitä matalampi rengas sitä tarkemmat kulmat auton käytöksen sekä renkaan symmetrisen kulumisen vuoksi yli 17-xx koolle.
Mielelläni kyl pistäisin noi läskit kiertoon pusuhuuliensa kans ja ottaisin tilalle kapeemmat & korkeemmat pallot
Kun tuo ajomukavuus on se tärkeempi meikäläiselle... Nupin ratis saa ihan tarpeeks veivata ni ei enää jaksais sitä bemun kans tehä...
X5iA e53 -00
745iA e65 -03
525tdsA e39 touring -99
523iA e39 -96
520i e39 touring -98
325tds e36 -97 (projekti)
Comment
-
Edessä tosiaan on vain aurauskulman säätö. Säädettävä iskarin yläpää taitaa olla ainut, jolla pystykallistumaa voi säätää?
Takana on tosiaan hyvät säädöt. Itse kannattaa ennen säätöä kokeilla, että liikkuvatko säädöt ja aukeavatko pultit, itse olen edellisen iltana aukonut aina kaikki säädöt ja voidellut ne hyvin liikkuviksi. Maksajalle ja säätäjälle helpompaa näin. Mikäli eivät liiku, on autoa turha viedä säätöön ennen sitä.Last edited by |parsakaali|; 11-08-2013, 16:18.
Comment
-
Ei se ajomukavuus ole kiinni renkaan leveydestä vaan pyöränkulmista ja renkaan mallista. Eli jos haluat nimenomaan mukavuutta ajoon niin katseet vaan Nankang/Nexen/Hankook linjalle ja auraukset minimiin ja camberit niin pystyyn kun meneeOriginally posted by minnilii View PostJust näin
Mielelläni kyl pistäisin noi läskit kiertoon pusuhuuliensa kans ja ottaisin tilalle kapeemmat & korkeemmat pallot
Kun tuo ajomukavuus on se tärkeempi meikäläiselle... Nupin ratis saa ihan tarpeeks veivata ni ei enää jaksais sitä bemun kans tehä...
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Kyl noilla nastarenkailla oli miljoona kertaa mukavempi ajella ku läskeillä. Ei noi läskit mahu uriin ja sit saa veivata ittensä kipeeksOriginally posted by peto2 View PostEi se ajomukavuus ole kiinni renkaan leveydestä vaan pyöränkulmista ja renkaan mallista. Eli jos haluat nimenomaan mukavuutta ajoon niin katseet vaan Nankang/Nexen/Hankook linjalle ja auraukset minimiin ja camberit niin pystyyn kun menee
Kahvikuppineuroosi pian tulee 
Pistetääs korvan taa nuo neuvot säädöistä ni on viisaampi...kiitos foorumilaisten
X5iA e53 -00
745iA e65 -03
525tdsA e39 touring -99
523iA e39 -96
520i e39 touring -98
325tds e36 -97 (projekti)
Comment
-
se johtuu vain "pullakumin" kyvystä sietää vääriä kulmia paremmin + 15-16" kumeille tehdyt säädöt ei toimi 18-19" kumeilla mutta 15-16" pyörät menee moitteetta niillä isompienkin säädöillä.Originally posted by minnilii View PostKyl noilla nastarenkailla oli miljoona kertaa mukavempi ajella ku läskeillä. Ei noi läskit mahu uriin ja sit saa veivata ittensä kipeeks
Kahvikuppineuroosi pian tulee 
Pistetääs korvan taa nuo neuvot säädöistä ni on viisaampi...kiitos foorumilaisten
jos viet säädettäväksi niin kannattaa katsoa ettei "rengaspate" säädä ainoastaan siihen toleranssin keskelle
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Originally posted by peto2 View Postse johtuu vain "pullakumin" kyvystä sietää vääriä kulmia paremmin + 15-16" kumeille tehdyt säädöt ei toimi 18-19" kumeilla mutta 15-16" pyörät menee moitteetta niillä isompienkin säädöillä.
jos viet säädettäväksi niin kannattaa katsoa ettei "rengaspate" säädä ainoastaan siihen toleranssin keskelle
Okei...viisaampi jälleen
Kiitos!
X5iA e53 -00
745iA e65 -03
525tdsA e39 touring -99
523iA e39 -96
520i e39 touring -98
325tds e36 -97 (projekti)
Comment
-
Edessähän kyllä saa tehtyä camberin säätöä varten viilaukset yläpään laakerille, jolloin hiukan saadaan säätö mahdollisuuksia parannettua ja toki ainakin ulkomailta saa tilattua tuota säätöä varten tehtyjä säätö-yläpäitä.Originally posted by |parsakaali| View PostEdessä tosiaan on vain aurauskulman säätö. Säädettävä iskarin yläpää taitaa olla ainut, jolla sitä voi säätää?
Takana on tosiaan hyvät säädöt. Itse kannattaa ennen säätöä kokeilla, että liikkuvatko säädöt ja aukeavatko pultit, itse olen edellisen iltana aukonut aina kaikki säädöt ja voidellut ne hyvin liikkuviksi. Maksajalle ja säätäjälle helpompaa näin. Mikäli eivät liiku, on autoa turha viedä säätöön ennen sitä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
No sit ei muuta ku kauppoja hieromaan, minkäslaiset vanteet löytyy?Originally posted by minnilii View PostJust näin
Mielelläni kyl pistäisin noi läskit kiertoon pusuhuuliensa kans ja ottaisin tilalle kapeemmat & korkeemmat pallot
Kun tuo ajomukavuus on se tärkeempi meikäläiselle... Nupin ratis saa ihan tarpeeks veivata ni ei enää jaksais sitä bemun kans tehä...
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostNo sit ei muuta ku kauppoja hieromaan, minkäslaiset vanteet löytyy?
Pitää ottaa noista aluista joku päivä kuvaa, mutta joku on joskus näyttänyt niitä pökkäävän johonkin, että missään kaksisessa kunnossa eivät valitetavasti ole
Sellaset pusuhuulet kuitenkin
X5iA e53 -00
745iA e65 -03
525tdsA e39 touring -99
523iA e39 -96
520i e39 touring -98
325tds e36 -97 (projekti)
Comment
-
Comment
-
olis se varmaan takapääkin kannattanut säätää :think mutta ei pienintäkään epäilystä etteikö noilla kulmilla jotka siellä oli, renkaat kulunu ja ollu hirveä ajaa.. ihan huolella päin helvettiäOriginally posted by minnilii View PostNo jeah!!
39:n vetely loppui ja taas pysyy auto tiellä.
Kiinnostuneille tässä pientä printtiä korjaamolta.... Elkää säikähtäkö
Onko sitten kuinka pahoin päin....sitä....[ATTACH]113581[/ATTACH]
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Mitään muutahan sieltä ei säädetty kuin etupään auraus, joka olikin melkoisesti liikaa/perseellään(takapäätä ei näemmä mitattu/säädetty lainkaan).Originally posted by minnilii View PostNo jeah!!
39:n vetely loppui ja taas pysyy auto tiellä.
Kiinnostuneille tässä pientä printtiä korjaamolta.... Elkää säikähtäkö
Onko sitten kuinka pahoin päin....sitä....[ATTACH]113581[/ATTACH]
Kuitenkin jo etupäässä aivan liikaa negatiivista camberia tälle vannekoolle, joten vaikka ajettavuus nyt oilisi parantunutkin, ainakin renkaiden sisäreunat kuluu loppuun ennen aikojaan.
Veikkaan että samoin on myös takapäässä ja ajettavuus todellakaan ei ole kehuttavaa, eikä ainakaan lähelläkään sitä mitä sen e39:ssä pitäisi olla.
Eli alla olevan 18" rengaskoon vikahan ei nyt heikko ajettavuus ole, vaan sille täysin vääränlaisten alustakulmien.
Comment
-
Jep, olet oikeassa tuon takapään säädön kanssa. Tuli pieni väärinkäsitys ja siksi jäi takapää säätämättäOriginally posted by peto2 View Postolis se varmaan takapääkin kannattanut säätää :think mutta ei pienintäkään epäilystä etteikö noilla kulmilla jotka siellä oli, renkaat kulunu ja ollu hirveä ajaa.. ihan huolella päin helvettiä

Auto oli todellakin kamala ajaa....luulin syylliseksi leveitä renkaita, mutta eipä ollutkaan. Nyt ihan erilainen ajettava.X5iA e53 -00
745iA e65 -03
525tdsA e39 touring -99
523iA e39 -96
520i e39 touring -98
325tds e36 -97 (projekti)
Comment
-
Ymmärränkö nyt lukemani oikein eli että camberi on yhä päin äässiä? :thinkOriginally posted by Hemi View PostMitään muutahan sieltä ei säädetty kuin etupään auraus, joka olikin melkoisesti liikaa/perseellään(takapäätä ei näemmä mitattu/säädetty lainkaan).
Kuitenkin jo etupäässä aivan liikaa negatiivista camberia tälle vannekoolle, joten vaikka ajettavuus nyt oilisi parantunutkin, ainakin renkaiden sisäreunat kuluu loppuun ennen aikojaan.
Veikkaan että samoin on myös takapäässä ja ajettavuus todellakaan ei ole kehuttavaa, eikä ainakaan lähelläkään sitä mitä sen e39:ssä pitäisi olla.
Eli alla olevan 18" rengaskoon vikahan ei nyt heikko ajettavuus ole, vaan sille täysin vääränlaisten alustakulmien.
Jos näin on niin mitäs tässä tilanteessa nyt tehdään? Viedään auto takasin ja käsketään laittamaan arvojen sisälle?? Vai onko mahdollisuutta, että niitä ei enempää pysty säätämään?
X5iA e53 -00
745iA e65 -03
525tdsA e39 touring -99
523iA e39 -96
520i e39 touring -98
325tds e36 -97 (projekti)
Comment

Comment