Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjauskulmat ja säädöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #16
    Originally posted by minnilii View Post
    Juu täytyy sanoa, et tää on oma pieni & ihmeellinen maailmansa tuon bemun kanssa....kun on tottunut noihin suoriin kaurakutosiin niin molemmat yhtä mutkikkaita

    Talvipallot on nastat (kiertää kitkat kaukaa) Ja koko oli todellakin (MUISTAAKSENI) 205/35 ja bemun orkkisvanteilla siis...onko ne sitte 15"?

    Ei niissä laakereissa kyl välystä ollu, mut kehuhan se katsastussetä jarrujaki vaik levyt oli iha final
    205/65/15 taisit tarkoittaa? Kuten tuossa yllä kehuttiinkin, että korkeampi profiiliset renkaat antavat anteeksi liiallista kallistumaa, mutta "matala" profiiliset tarvitsevatkin jo aika tarkat pystykallistumat. Eli, mitä matalampi rengas sitä tarkemmat kulmat auton käytöksen sekä renkaan symmetrisen kulumisen vuoksi yli 17-xx koolle.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • minnilii
      Bimmer Rookie
      • Jun 2013
      • 52
      • Kurikka

      #17
      Originally posted by janke View Post
      205/65/15 taisit tarkoittaa? Kuten tuossa yllä kehuttiinkin, että korkeampi profiiliset renkaat antavat anteeksi liiallista kallistumaa, mutta "matala" profiiliset tarvitsevatkin jo aika tarkat pystykallistumat. Eli, mitä matalampi rengas sitä tarkemmat kulmat auton käytöksen sekä renkaan symmetrisen kulumisen vuoksi yli 17-xx koolle.
      Just näin

      Mielelläni kyl pistäisin noi läskit kiertoon pusuhuuliensa kans ja ottaisin tilalle kapeemmat & korkeemmat pallot Kun tuo ajomukavuus on se tärkeempi meikäläiselle... Nupin ratis saa ihan tarpeeks veivata ni ei enää jaksais sitä bemun kans tehä...
      X5iA e53 -00
      745iA e65 -03
      525tdsA e39 touring -99
      523iA e39 -96
      520i e39 touring -98
      325tds e36 -97 (projekti)

      Comment

      • |parsakaali|
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 997

        #18
        Edessä tosiaan on vain aurauskulman säätö. Säädettävä iskarin yläpää taitaa olla ainut, jolla pystykallistumaa voi säätää?

        Takana on tosiaan hyvät säädöt. Itse kannattaa ennen säätöä kokeilla, että liikkuvatko säädöt ja aukeavatko pultit, itse olen edellisen iltana aukonut aina kaikki säädöt ja voidellut ne hyvin liikkuviksi. Maksajalle ja säätäjälle helpompaa näin. Mikäli eivät liiku, on autoa turha viedä säätöön ennen sitä.
        Last edited by |parsakaali|; 11-08-2013, 16:18.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8264
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          Originally posted by minnilii View Post
          Just näin

          Mielelläni kyl pistäisin noi läskit kiertoon pusuhuuliensa kans ja ottaisin tilalle kapeemmat & korkeemmat pallot Kun tuo ajomukavuus on se tärkeempi meikäläiselle... Nupin ratis saa ihan tarpeeks veivata ni ei enää jaksais sitä bemun kans tehä...
          Ei se ajomukavuus ole kiinni renkaan leveydestä vaan pyöränkulmista ja renkaan mallista. Eli jos haluat nimenomaan mukavuutta ajoon niin katseet vaan Nankang/Nexen/Hankook linjalle ja auraukset minimiin ja camberit niin pystyyn kun menee
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • minnilii
            Bimmer Rookie
            • Jun 2013
            • 52
            • Kurikka

            #20
            Originally posted by peto2 View Post
            Ei se ajomukavuus ole kiinni renkaan leveydestä vaan pyöränkulmista ja renkaan mallista. Eli jos haluat nimenomaan mukavuutta ajoon niin katseet vaan Nankang/Nexen/Hankook linjalle ja auraukset minimiin ja camberit niin pystyyn kun menee
            Kyl noilla nastarenkailla oli miljoona kertaa mukavempi ajella ku läskeillä. Ei noi läskit mahu uriin ja sit saa veivata ittensä kipeeks Kahvikuppineuroosi pian tulee

            Pistetääs korvan taa nuo neuvot säädöistä ni on viisaampi...kiitos foorumilaisten
            X5iA e53 -00
            745iA e65 -03
            525tdsA e39 touring -99
            523iA e39 -96
            520i e39 touring -98
            325tds e36 -97 (projekti)

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8264
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by minnilii View Post
              Kyl noilla nastarenkailla oli miljoona kertaa mukavempi ajella ku läskeillä. Ei noi läskit mahu uriin ja sit saa veivata ittensä kipeeks Kahvikuppineuroosi pian tulee

              Pistetääs korvan taa nuo neuvot säädöistä ni on viisaampi...kiitos foorumilaisten
              se johtuu vain "pullakumin" kyvystä sietää vääriä kulmia paremmin + 15-16" kumeille tehdyt säädöt ei toimi 18-19" kumeilla mutta 15-16" pyörät menee moitteetta niillä isompienkin säädöillä.

              jos viet säädettäväksi niin kannattaa katsoa ettei "rengaspate" säädä ainoastaan siihen toleranssin keskelle
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • minnilii
                Bimmer Rookie
                • Jun 2013
                • 52
                • Kurikka

                #22
                Originally posted by peto2 View Post
                se johtuu vain "pullakumin" kyvystä sietää vääriä kulmia paremmin + 15-16" kumeille tehdyt säädöt ei toimi 18-19" kumeilla mutta 15-16" pyörät menee moitteetta niillä isompienkin säädöillä.

                jos viet säädettäväksi niin kannattaa katsoa ettei "rengaspate" säädä ainoastaan siihen toleranssin keskelle

                Okei...viisaampi jälleen Kiitos!
                X5iA e53 -00
                745iA e65 -03
                525tdsA e39 touring -99
                523iA e39 -96
                520i e39 touring -98
                325tds e36 -97 (projekti)

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by |parsakaali| View Post
                  Edessä tosiaan on vain aurauskulman säätö. Säädettävä iskarin yläpää taitaa olla ainut, jolla sitä voi säätää?

                  Takana on tosiaan hyvät säädöt. Itse kannattaa ennen säätöä kokeilla, että liikkuvatko säädöt ja aukeavatko pultit, itse olen edellisen iltana aukonut aina kaikki säädöt ja voidellut ne hyvin liikkuviksi. Maksajalle ja säätäjälle helpompaa näin. Mikäli eivät liiku, on autoa turha viedä säätöön ennen sitä.
                  Edessähän kyllä saa tehtyä camberin säätöä varten viilaukset yläpään laakerille, jolloin hiukan saadaan säätö mahdollisuuksia parannettua ja toki ainakin ulkomailta saa tilattua tuota säätöä varten tehtyjä säätö-yläpäitä.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #24
                    Originally posted by minnilii View Post
                    Just näin

                    Mielelläni kyl pistäisin noi läskit kiertoon pusuhuuliensa kans ja ottaisin tilalle kapeemmat & korkeemmat pallot Kun tuo ajomukavuus on se tärkeempi meikäläiselle... Nupin ratis saa ihan tarpeeks veivata ni ei enää jaksais sitä bemun kans tehä...
                    No sit ei muuta ku kauppoja hieromaan, minkäslaiset vanteet löytyy?
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • minnilii
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2013
                      • 52
                      • Kurikka

                      #25
                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      No sit ei muuta ku kauppoja hieromaan, minkäslaiset vanteet löytyy?

                      Pitää ottaa noista aluista joku päivä kuvaa, mutta joku on joskus näyttänyt niitä pökkäävän johonkin, että missään kaksisessa kunnossa eivät valitetavasti ole
                      Sellaset pusuhuulet kuitenkin
                      X5iA e53 -00
                      745iA e65 -03
                      525tdsA e39 touring -99
                      523iA e39 -96
                      520i e39 touring -98
                      325tds e36 -97 (projekti)

                      Comment

                      • minnilii
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2013
                        • 52
                        • Kurikka

                        #26
                        No jeah!!

                        39:n vetely loppui ja taas pysyy auto tiellä.

                        Kiinnostuneille tässä pientä printtiä korjaamolta.... Elkää säikähtäkö

                        Onko sitten kuinka pahoin päin....sitä....Click image for larger version

Name:	BMW suuntaus.jpg
Views:	1
Size:	30.9 KB
ID:	4827210
                        X5iA e53 -00
                        745iA e65 -03
                        525tdsA e39 touring -99
                        523iA e39 -96
                        520i e39 touring -98
                        325tds e36 -97 (projekti)

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8264
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #27
                          Originally posted by minnilii View Post
                          No jeah!!

                          39:n vetely loppui ja taas pysyy auto tiellä.

                          Kiinnostuneille tässä pientä printtiä korjaamolta.... Elkää säikähtäkö

                          Onko sitten kuinka pahoin päin....sitä....[ATTACH]113581[/ATTACH]
                          olis se varmaan takapääkin kannattanut säätää :think mutta ei pienintäkään epäilystä etteikö noilla kulmilla jotka siellä oli, renkaat kulunu ja ollu hirveä ajaa.. ihan huolella päin helvettiä
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by minnilii View Post
                            No jeah!!

                            39:n vetely loppui ja taas pysyy auto tiellä.

                            Kiinnostuneille tässä pientä printtiä korjaamolta.... Elkää säikähtäkö

                            Onko sitten kuinka pahoin päin....sitä....[ATTACH]113581[/ATTACH]
                            Mitään muutahan sieltä ei säädetty kuin etupään auraus, joka olikin melkoisesti liikaa/perseellään(takapäätä ei näemmä mitattu/säädetty lainkaan).
                            Kuitenkin jo etupäässä aivan liikaa negatiivista camberia tälle vannekoolle, joten vaikka ajettavuus nyt oilisi parantunutkin, ainakin renkaiden sisäreunat kuluu loppuun ennen aikojaan.
                            Veikkaan että samoin on myös takapäässä ja ajettavuus todellakaan ei ole kehuttavaa, eikä ainakaan lähelläkään sitä mitä sen e39:ssä pitäisi olla.
                            Eli alla olevan 18" rengaskoon vikahan ei nyt heikko ajettavuus ole, vaan sille täysin vääränlaisten alustakulmien.

                            Comment

                            • minnilii
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2013
                              • 52
                              • Kurikka

                              #29
                              Originally posted by peto2 View Post
                              olis se varmaan takapääkin kannattanut säätää :think mutta ei pienintäkään epäilystä etteikö noilla kulmilla jotka siellä oli, renkaat kulunu ja ollu hirveä ajaa.. ihan huolella päin helvettiä
                              Jep, olet oikeassa tuon takapään säädön kanssa. Tuli pieni väärinkäsitys ja siksi jäi takapää säätämättä

                              Auto oli todellakin kamala ajaa....luulin syylliseksi leveitä renkaita, mutta eipä ollutkaan. Nyt ihan erilainen ajettava.
                              X5iA e53 -00
                              745iA e65 -03
                              525tdsA e39 touring -99
                              523iA e39 -96
                              520i e39 touring -98
                              325tds e36 -97 (projekti)

                              Comment

                              • minnilii
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2013
                                • 52
                                • Kurikka

                                #30
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Mitään muutahan sieltä ei säädetty kuin etupään auraus, joka olikin melkoisesti liikaa/perseellään(takapäätä ei näemmä mitattu/säädetty lainkaan).
                                Kuitenkin jo etupäässä aivan liikaa negatiivista camberia tälle vannekoolle, joten vaikka ajettavuus nyt oilisi parantunutkin, ainakin renkaiden sisäreunat kuluu loppuun ennen aikojaan.
                                Veikkaan että samoin on myös takapäässä ja ajettavuus todellakaan ei ole kehuttavaa, eikä ainakaan lähelläkään sitä mitä sen e39:ssä pitäisi olla.
                                Eli alla olevan 18" rengaskoon vikahan ei nyt heikko ajettavuus ole, vaan sille täysin vääränlaisten alustakulmien.
                                Ymmärränkö nyt lukemani oikein eli että camberi on yhä päin äässiä? :think
                                Jos näin on niin mitäs tässä tilanteessa nyt tehdään? Viedään auto takasin ja käsketään laittamaan arvojen sisälle?? Vai onko mahdollisuutta, että niitä ei enempää pysty säätämään?
                                X5iA e53 -00
                                745iA e65 -03
                                525tdsA e39 touring -99
                                523iA e39 -96
                                520i e39 touring -98
                                325tds e36 -97 (projekti)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎