Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjauskulmat ja säädöt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

Mä kyllä sanoisin että noi 15" renkaatkin toimivat kyllä pystynmillä taka-cambereilla parenmin. Mulla oli noilla kitkoilla takapää helvetin löysä noilla -1.50´ cambereilla, mutta käännin ne -1.30´tienoille, niin vaikutus oli selvä. Löysyys tuntuu edelleenkin ohituksissa, mutta urat eivät niinkään tunnu enää ja auto kulkee "lähes" junamaisesti normi nopeuksissa joka on minulle positiivistä.
    Bmw 316 E30 -88

Comment

• Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

Originally posted by janke View Post
      Mä kyllä sanoisin että noi 15" renkaatkin toimivat kyllä pystynmillä taka-cambereilla parenmin. Mulla oli noilla kitkoilla takapää helvetin löysä noilla -1.50´ cambereilla, mutta käännin ne -1.30´tienoille, niin vaikutus oli selvä. Löysyys tuntuu edelleenkin ohituksissa, mutta urat eivät niinkään tunnu enää ja auto kulkee "lähes" junamaisesti normi nopeuksissa joka on minulle positiivistä.
      Joo, siis pienellä varauksella, eli tämä on vähän rengaskohtaista 15" kokoluokassakin, mutta voisin myös olettaa että ajettavuus kuitenkin kysyjälläkin paranisi jos camberit takaa olisi käännetty tuohon -1.30-1.40"-asteen haarukoille(+riittävä rengapaine).
      mm.Nokian Q kitka aikoinaan vaati 205/65-15" kokoisena aina yli -2.00"-asteen takacamberin jotta auton sai pidettyä edes tiellä, mutta näillä ei taida enään kukaan ajella, toivottavasti.

Comment

• piltema
        Newbiemmer
        • Oct 2013
        • 8
        • Lahti

Perehdyin asiaan vasta säätöjen jälkeen ja
        Vähän hatuttaa kun en tajunnut antaa ohjeita Säätäjälle.
        Kesärenkaat on 235/45,17" joten pitänee
        Säädättää kesän tullen uusiksi.
        Vanhat:
        Bmw 528i -99. E39
        Bmw 523i -96. E39
        Bmw 320i -87. E30
        Bmw 316 -83. E21
        Sekä paaljon muita merkkejä..

Comment

• Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

Originally posted by piltema View Post
          Perehdyin asiaan vasta säätöjen jälkeen ja
          Vähän hatuttaa kun en tajunnut antaa ohjeita Säätäjälle.
          Kesärenkaat on 235/45,17" joten pitänee
          Säädättää kesän tullen uusiksi.
          Siis muutenhan kulmat ovat ihan loistavat, kunhan nostat takarenkaita hieman pystympään.
          Jos alle on tulossa 17" vannekoko, niin siihenkin tuo mainittu -1.30"-1.40" välinen haarukka toimii.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎