Mä kyllä sanoisin että noi 15" renkaatkin toimivat kyllä pystynmillä taka-cambereilla parenmin. Mulla oli noilla kitkoilla takapää helvetin löysä noilla -1.50´ cambereilla, mutta käännin ne -1.30´tienoille, niin vaikutus oli selvä. Löysyys tuntuu edelleenkin ohituksissa, mutta urat eivät niinkään tunnu enää ja auto kulkee "lähes" junamaisesti normi nopeuksissa joka on minulle positiivistä.
Ohjauskulmat ja säädöt
Collapse
X
-
Joo, siis pienellä varauksella, eli tämä on vähän rengaskohtaista 15" kokoluokassakin, mutta voisin myös olettaa että ajettavuus kuitenkin kysyjälläkin paranisi jos camberit takaa olisi käännetty tuohon -1.30-1.40"-asteen haarukoille(+riittävä rengapaine).Originally posted by janke View PostMä kyllä sanoisin että noi 15" renkaatkin toimivat kyllä pystynmillä taka-cambereilla parenmin. Mulla oli noilla kitkoilla takapää helvetin löysä noilla -1.50´ cambereilla, mutta käännin ne -1.30´tienoille, niin vaikutus oli selvä. Löysyys tuntuu edelleenkin ohituksissa, mutta urat eivät niinkään tunnu enää ja auto kulkee "lähes" junamaisesti normi nopeuksissa joka on minulle positiivistä.
mm.Nokian Q kitka aikoinaan vaati 205/65-15" kokoisena aina yli -2.00"-asteen takacamberin jotta auton sai pidettyä edes tiellä, mutta näillä ei taida enään kukaan ajella, toivottavasti.
Comment
-
Perehdyin asiaan vasta säätöjen jälkeen ja
Vähän hatuttaa kun en tajunnut antaa ohjeita Säätäjälle.
Kesärenkaat on 235/45,17" joten pitänee
Säädättää kesän tullen uusiksi.Vanhat:
Bmw 528i -99. E39
Bmw 523i -96. E39
Bmw 320i -87. E30
Bmw 316 -83. E21
Sekä paaljon muita merkkejä..
Comment
-
Siis muutenhan kulmat ovat ihan loistavat, kunhan nostat takarenkaita hieman pystympään.Originally posted by piltema View PostPerehdyin asiaan vasta säätöjen jälkeen ja
Vähän hatuttaa kun en tajunnut antaa ohjeita Säätäjälle.
Kesärenkaat on 235/45,17" joten pitänee
Säädättää kesän tullen uusiksi.
Jos alle on tulossa 17" vannekoko, niin siihenkin tuo mainittu -1.30"-1.40" välinen haarukka toimii.
Comment
Comment