Announcement

Collapse
No announcement yet.

saa poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m5bimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 250
    • Suomi

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Onkohan tiiviste nyt oikein asettunut ja/tai homma muutenkin tehty kuten pitää(kai nyt varmistt vuotokohdan kuitenkin ennen vaihtoa)?
    Onko kirkasta/puhdasta moottoriöljyä. Mulla kulutti öljyä kun huohottimen letku oli poikki huohotinkammion juuresta, ja sitä töhnää oli koneen alapää täysi...
    Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

    Comment

    • roope465
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 33
      • Valkeakoski

      #17
      Itellä samanmoinen ongelma, öljyä katoaa eikä tietoa vielä mihin eli huomena tutkimaan. Minkämoinen homma toi suodattimen jalan tiivisteen vaihto on? Eli mitä joutuu purkamaan pois edestä jos sen joku päivä vaihtelisi kun hallille menee?
      E46 330d sedan -00 cosmosschwarz metallic

      E36 325i sedan -91 sterlingsilber metallic
      E36 318is coupe -93 daytona violet
      E91 320dA -06 diamand schwarz
      E36 325i coupe -92 lagunengrun metallic
      E39 523i sedan -96 glaciegrun metallic
      E39 528i touring -97 oxfordgrun metallic
      E36 325i coupe -92 schwarz ||
      E39 528i sedan -98 biarritz blue

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #18
        Originally posted by roope465 View Post
        Itellä samanmoinen ongelma, öljyä katoaa eikä tietoa vielä mihin eli huomena tutkimaan. Minkämoinen homma toi suodattimen jalan tiivisteen vaihto on? Eli mitä joutuu purkamaan pois edestä jos sen joku päivä vaihtelisi kun hallille menee?
        Justiin vaihdoin tuon jalan tiivisteen Tässä mitä piti irroittaa tieltä pois: Ilmanputsari, tehostajan öljysäiliö (Ei tarvi öljyletkuja irroittaa) visko, hihnankiritäjä, latuturi ja sitten jalan saakin jo ruuvattua irti. Jalka on 6-pultilla lohkossa ja ohjaintehostajassa oli pari pulttia. Ei ollut paha homma.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Bomb5
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 726
          • Kivijärvi

          #19
          Originally posted by janke View Post
          Justiin vaihdoin tuon jalan tiivisteen Tässä mitä piti irroittaa tieltä pois: Ilmanputsari, tehostajan öljysäiliö (Ei tarvi öljyletkuja irroittaa) visko, hihnankiritäjä, latuturi ja sitten jalan saakin jo ruuvattua irti. Jalka on 6-pultilla lohkossa ja ohjaintehostajassa oli pari pulttia. Ei ollut paha homma.
          Himo-ylihuoltajalle tuo on varmasti perus sunnuntaisuoritus, mutta kyllähän tuossa joutuu irrottamaan niinku _ihan kaikki_ siitä edestä prkl, 2 euron ruipelon tiivisteen takia! Itellä tuo homma vielä edessä, ehkä pääsiäisenä tai joskus...
          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #20
            Originally posted by Bomb5 View Post
            Himo-ylihuoltajalle tuo on varmasti perus sunnuntaisuoritus, mutta kyllähän tuossa joutuu irrottamaan niinku _ihan kaikki_ siitä edestä prkl, 2 euron ruipelon tiivisteen takia! Itellä tuo homma vielä edessä, ehkä pääsiäisenä tai joskus...
            No joo... Vituttihan tuosta repiä osia tieltä, mutta kun tosiaan on noita hilppeitä tullut irroiteltua tuosta moneen otteeseen, niin luonnollisestihän se meni. Samalla sai putsattua vähän lohkoa ja suodatin jalankin sai puhdistettua kiiltäväksi.

            Tuossa samalla on hyvä vaihdella vaikka laturiin osia tai ohjaustehostimen pumpunkin olisi saanut kätevästi vaihdettua ja tietenkin kiristimet jne. Eli, jos alkaa vaihtaan tuota tiivistettä, niin kannattaa funtsia, että pitäisikö jotain muuta vaihdella samaan konkurssiin!
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #21
              Minulla taitaa vuotaa kampiakselin etupään tiiviste. Onko kokemusta sen vaihdosta? Sinne ei taida normaali pulttipyssy mahtua ellei pura koko etupäätä osiksi?
              E39 528iA

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                #22
                Originally posted by TJJ View Post
                Minulla taitaa vuotaa kampiakselin etupään tiiviste. Onko kokemusta sen vaihdosta? Sinne ei taida normaali pulttipyssy mahtua ellei pura koko etupäätä osiksi?
                On kokemusta, tosin koko jakopään koppa oli silloin irti. Helppo homma vaihtaa jos on millä pitää kampuraa paikallaan ku aukasee päätypultin. Uus pulttikin toki laitettava. Myös stefa on voinut syödä uraa siihen hihnapyörän kiinnityspalaan... silloin toki stefan voi lyödä hieman sisemmäs.

                Pulttipyssy ei kyllä mahdu jos ei pura vähän enempi.
                Last edited by zener; 03-01-2014, 20:59.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3019
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Minulla taitaa vuotaa kampiakselin etupään tiiviste. Onko kokemusta sen vaihdosta? Sinne ei taida normaali pulttipyssy mahtua ellei pura koko etupäätä osiksi?
                  Edelliseen e36:sen M50B25 koneeseen olen tuon Stefan vaihtanut eikä itse vaihto ollut kovin iso homma. Eniten meni aikaa kiinnipito työkalun tekemisessä. Momenttihan on aika julma tuolla pultilla. Itse vaihdoin tuon alakautta, mutta onnistuu varmaan yläpuoleltakin. Nyt näyttäisi vähän siltä, että tässä e39:saa vuotaa sama paikka. Täytyy vielä tarkemmin tutkia voisiko vuotopaikka kuitenkin olla öljynsuodattimen jalan tiiviste.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by markok View Post
                    Edelliseen e36:sen M50B25 koneeseen olen tuon Stefan vaihtanut eikä itse vaihto ollut kovin iso homma. Eniten meni aikaa kiinnipito työkalun tekemisessä. Momenttihan on aika julma tuolla pultilla. Itse vaihdoin tuon alakautta, mutta onnistuu varmaan yläpuoleltakin. Nyt näyttäisi vähän siltä, että tässä e39:saa vuotaa sama paikka. Täytyy vielä tarkemmin tutkia voisiko vuotopaikka kuitenkin olla öljynsuodattimen jalan tiiviste.
                    Tuossa ei kai saa lukita moottoria vauhtipyörästä tms. vaan pitää tehdä tuohon napaan sopiva lukitustyökalu? Siitä kai lähtee hihnapyörä pois muutamalla pultilla ja sitten sen tilalle joku kiekko jossa pitkä varsi? Joku lattaraudoista tehty virityskin voisi toimia..?

                    Minä olen tuon suodattimen jalan tiivisteen vaihtanut. Sen vuoto oli selvästi ylempänä ja öljy levisi lähinnä yläosaan ja imusarjan alle. Eikä tuo minulla öljypohjan vuodoltakaan näytä, tai voi siinäkin pientä vuotoa olla, mutta osa tulee selvästi tuolta akselin kohdalta. Kyse ei ole (ainakaan vielä) mistään isosta vuodosta, tuo suodattimen jalka sotki paljon pahemmin.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14353
                      • Oulu

                      #25
                      Ei se vauhtipyörän lukitustappi kestä kampuran pultin aukaisua. Schmiedmannilta pito työkalu tais olla 50e, että ei paha jos ei saa tehtyä tai lainattua. Uus pultti maksaa n. 20e.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        #26
                        Ihan mielenkiinnosta, mitä öljyä käytätte ja paljonko moottoreilla on ajettu? Onkohan tuon stefan vuoto kovin yleistä näissä koneissa? Kytkinremontin yhteydessä vaihdatin laatikkoon kaikki stefat varulta, mutta kampiakselin takastefaan ei koskettu.
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by TJJ View Post
                          Minulla taitaa vuotaa kampiakselin etupään tiiviste.
                          Kuinka paljon vuotaa, juotuuko lisäämään öljyä? Mulla vuotaa sieltä sun täältä, mutta ajattelin antaa olla. Öljynvaihtovälillä joutuu lisäämään puoli litraa niin pienempi vaiva kuin ruveta remontoimaan

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3019
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by TJJ View Post
                            Tuossa ei kai saa lukita moottoria vauhtipyörästä tms. vaan pitää tehdä tuohon napaan sopiva lukitustyökalu? Siitä kai lähtee hihnapyörä pois muutamalla pultilla ja sitten sen tilalle joku kiekko jossa pitkä varsi? Joku lattaraudoista tehty virityskin voisi toimia..?

                            Minä olen tuon suodattimen jalan tiivisteen vaihtanut. Sen vuoto oli selvästi ylempänä ja öljy levisi lähinnä yläosaan ja imusarjan alle. Eikä tuo minulla öljypohjan vuodoltakaan näytä, tai voi siinäkin pientä vuotoa olla, mutta osa tulee selvästi tuolta akselin kohdalta. Kyse ei ole (ainakaan vielä) mistään isosta vuodosta, tuo suodattimen jalka sotki paljon pahemmin.
                            Hihnapyörä pois ja sen kiinnitys pisteisiin kiinnipito työkalu kiinni. Itse tein tuon isosta vesijohtoputken laipasta, johon porasin reiät ja hitsasin varren. Lattarautakin käy jos on riittävän leveä ja saa keskelle tehtyä hylsyn mentävän reiän.

                            Tuossa omassa lohkon kylki on kyllä kuiva. Ainoastaan öljypohja on märkä, joten tuo stefa on varmaan syyllinen. Öljyä ei kyllä tarvitse lisätä, mutta jättää aina kolikon kokoisen läikän alleen.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3019
                              • Kuopio

                              #29
                              Originally posted by Bomb5 View Post
                              Ihan mielenkiinnosta, mitä öljyä käytätte ja paljonko moottoreilla on ajettu? Onkohan tuon stefan vuoto kovin yleistä näissä koneissa? Kytkinremontin yhteydessä vaihdatin laatikkoon kaikki stefat varulta, mutta kampiakselin takastefaan ei koskettu.
                              Teboil Diamond 5w40 öljyä käytän ja 250tkm on ajettu. En tiedä miten yleinen vuotopaikka on, mutta omalle kohdalle osunut aika usein. Takapään vuoto taitaa kuitenkin olla paljon harvinaisempaa.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                #30
                                Päteekö tuo video muihinkin e39 mottiin?
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎