Originally posted by Hemi
View Post
saa poistaa
Collapse
X
-
Itellä samanmoinen ongelma, öljyä katoaa eikä tietoa vielä mihin eli huomena tutkimaan. Minkämoinen homma toi suodattimen jalan tiivisteen vaihto on? Eli mitä joutuu purkamaan pois edestä jos sen joku päivä vaihtelisi kun hallille menee?
E46 330d sedan -00 cosmosschwarz metallic
E36 325i sedan -91 sterlingsilber metallic
E36 318is coupe -93 daytona violet
E91 320dA -06 diamand schwarz
E36 325i coupe -92 lagunengrun metallic
E39 523i sedan -96 glaciegrun metallic
E39 528i touring -97 oxfordgrun metallic
E36 325i coupe -92 schwarz ||
E39 528i sedan -98 biarritz blue
Comment
-
Justiin vaihdoin tuon jalan tiivisteenOriginally posted by roope465 View PostItellä samanmoinen ongelma, öljyä katoaa eikä tietoa vielä mihin eli huomena tutkimaan. Minkämoinen homma toi suodattimen jalan tiivisteen vaihto on? Eli mitä joutuu purkamaan pois edestä jos sen joku päivä vaihtelisi kun hallille menee?
Tässä mitä piti irroittaa tieltä pois: Ilmanputsari, tehostajan öljysäiliö (Ei tarvi öljyletkuja irroittaa) visko, hihnankiritäjä, latuturi ja sitten jalan saakin jo ruuvattua irti. Jalka on 6-pultilla lohkossa ja ohjaintehostajassa oli pari pulttia. Ei ollut paha homma.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Himo-ylihuoltajalle tuo on varmasti perus sunnuntaisuoritus, mutta kyllähän tuossa joutuu irrottamaan niinku _ihan kaikki_ siitä edestä prkl, 2 euron ruipelon tiivisteen takia! Itellä tuo homma vielä edessä, ehkä pääsiäisenä tai joskus...Originally posted by janke View PostJustiin vaihdoin tuon jalan tiivisteen
Tässä mitä piti irroittaa tieltä pois: Ilmanputsari, tehostajan öljysäiliö (Ei tarvi öljyletkuja irroittaa) visko, hihnankiritäjä, latuturi ja sitten jalan saakin jo ruuvattua irti. Jalka on 6-pultilla lohkossa ja ohjaintehostajassa oli pari pulttia. Ei ollut paha homma.
E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
No joo... Vituttihan tuosta repiä osia tieltä, mutta kun tosiaan on noita hilppeitä tullut irroiteltua tuosta moneen otteeseen, niin luonnollisestihän se meni.Originally posted by Bomb5 View PostHimo-ylihuoltajalle tuo on varmasti perus sunnuntaisuoritus, mutta kyllähän tuossa joutuu irrottamaan niinku _ihan kaikki_ siitä edestä prkl, 2 euron ruipelon tiivisteen takia! Itellä tuo homma vielä edessä, ehkä pääsiäisenä tai joskus...
Samalla sai putsattua vähän lohkoa ja suodatin jalankin sai puhdistettua kiiltäväksi.
Tuossa samalla on hyvä vaihdella vaikka laturiin osia tai ohjaustehostimen pumpunkin olisi saanut kätevästi vaihdettua ja tietenkin kiristimet jne. Eli, jos alkaa vaihtaan tuota tiivistettä, niin kannattaa funtsia, että pitäisikö jotain muuta vaihdella samaan konkurssiin!
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
On kokemusta, tosin koko jakopään koppa oli silloin irti. Helppo homma vaihtaa jos on millä pitää kampuraa paikallaan ku aukasee päätypultin. Uus pulttikin toki laitettava. Myös stefa on voinut syödä uraa siihen hihnapyörän kiinnityspalaan... silloin toki stefan voi lyödä hieman sisemmäs.Originally posted by TJJ View PostMinulla taitaa vuotaa kampiakselin etupään tiiviste. Onko kokemusta sen vaihdosta? Sinne ei taida normaali pulttipyssy mahtua ellei pura koko etupäätä osiksi?
Pulttipyssy ei kyllä mahdu jos ei pura vähän enempi.Last edited by zener; 03-01-2014, 20:59.
Comment
-
Edelliseen e36:sen M50B25 koneeseen olen tuon Stefan vaihtanut eikä itse vaihto ollut kovin iso homma. Eniten meni aikaa kiinnipito työkalun tekemisessä. Momenttihan on aika julma tuolla pultilla. Itse vaihdoin tuon alakautta, mutta onnistuu varmaan yläpuoleltakin. Nyt näyttäisi vähän siltä, että tässä e39:saa vuotaa sama paikka. Täytyy vielä tarkemmin tutkia voisiko vuotopaikka kuitenkin olla öljynsuodattimen jalan tiiviste.Originally posted by TJJ View PostMinulla taitaa vuotaa kampiakselin etupään tiiviste. Onko kokemusta sen vaihdosta? Sinne ei taida normaali pulttipyssy mahtua ellei pura koko etupäätä osiksi?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Tuossa ei kai saa lukita moottoria vauhtipyörästä tms. vaan pitää tehdä tuohon napaan sopiva lukitustyökalu? Siitä kai lähtee hihnapyörä pois muutamalla pultilla ja sitten sen tilalle joku kiekko jossa pitkä varsi? Joku lattaraudoista tehty virityskin voisi toimia..?Originally posted by markok View PostEdelliseen e36:sen M50B25 koneeseen olen tuon Stefan vaihtanut eikä itse vaihto ollut kovin iso homma. Eniten meni aikaa kiinnipito työkalun tekemisessä. Momenttihan on aika julma tuolla pultilla. Itse vaihdoin tuon alakautta, mutta onnistuu varmaan yläpuoleltakin. Nyt näyttäisi vähän siltä, että tässä e39:saa vuotaa sama paikka. Täytyy vielä tarkemmin tutkia voisiko vuotopaikka kuitenkin olla öljynsuodattimen jalan tiiviste.
Minä olen tuon suodattimen jalan tiivisteen vaihtanut. Sen vuoto oli selvästi ylempänä ja öljy levisi lähinnä yläosaan ja imusarjan alle. Eikä tuo minulla öljypohjan vuodoltakaan näytä, tai voi siinäkin pientä vuotoa olla, mutta osa tulee selvästi tuolta akselin kohdalta. Kyse ei ole (ainakaan vielä) mistään isosta vuodosta, tuo suodattimen jalka sotki paljon pahemmin.
Comment
-
Ei se vauhtipyörän lukitustappi kestä kampuran pultin aukaisua. Schmiedmannilta pito työkalu tais olla 50e, että ei paha jos ei saa tehtyä tai lainattua. Uus pultti maksaa n. 20e.
Comment
-
Ihan mielenkiinnosta, mitä öljyä käytätte ja paljonko moottoreilla on ajettu? Onkohan tuon stefan vuoto kovin yleistä näissä koneissa? Kytkinremontin yhteydessä vaihdatin laatikkoon kaikki stefat varulta, mutta kampiakselin takastefaan ei koskettu.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Kuinka paljon vuotaa, juotuuko lisäämään öljyä? Mulla vuotaa sieltä sun täältä, mutta ajattelin antaa olla. Öljynvaihtovälillä joutuu lisäämään puoli litraa niin pienempi vaiva kuin ruveta remontoimaanOriginally posted by TJJ View PostMinulla taitaa vuotaa kampiakselin etupään tiiviste.
Comment
-
Hihnapyörä pois ja sen kiinnitys pisteisiin kiinnipito työkalu kiinni. Itse tein tuon isosta vesijohtoputken laipasta, johon porasin reiät ja hitsasin varren. Lattarautakin käy jos on riittävän leveä ja saa keskelle tehtyä hylsyn mentävän reiän.Originally posted by TJJ View PostTuossa ei kai saa lukita moottoria vauhtipyörästä tms. vaan pitää tehdä tuohon napaan sopiva lukitustyökalu? Siitä kai lähtee hihnapyörä pois muutamalla pultilla ja sitten sen tilalle joku kiekko jossa pitkä varsi? Joku lattaraudoista tehty virityskin voisi toimia..?
Minä olen tuon suodattimen jalan tiivisteen vaihtanut. Sen vuoto oli selvästi ylempänä ja öljy levisi lähinnä yläosaan ja imusarjan alle. Eikä tuo minulla öljypohjan vuodoltakaan näytä, tai voi siinäkin pientä vuotoa olla, mutta osa tulee selvästi tuolta akselin kohdalta. Kyse ei ole (ainakaan vielä) mistään isosta vuodosta, tuo suodattimen jalka sotki paljon pahemmin.
Tuossa omassa lohkon kylki on kyllä kuiva. Ainoastaan öljypohja on märkä, joten tuo stefa on varmaan syyllinen. Öljyä ei kyllä tarvitse lisätä, mutta jättää aina kolikon kokoisen läikän alleen.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Teboil Diamond 5w40 öljyä käytän ja 250tkm on ajettu. En tiedä miten yleinen vuotopaikka on, mutta omalle kohdalle osunut aika usein. Takapään vuoto taitaa kuitenkin olla paljon harvinaisempaa.Originally posted by Bomb5 View PostIhan mielenkiinnosta, mitä öljyä käytätte ja paljonko moottoreilla on ajettu? Onkohan tuon stefan vuoto kovin yleistä näissä koneissa? Kytkinremontin yhteydessä vaihdatin laatikkoon kaikki stefat varulta, mutta kampiakselin takastefaan ei koskettu.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Päteekö tuo video muihinkin e39 mottiin?
Bmw 316 E30 -88
Comment
Comment