itse itselleni vastaten...
tänään tuli poistettua tuo CDV ja kyllähän kytkimen käytettävyys parani
huomattavasti. Suosittelen kaikille E36,E39 ja E46 omistajille samaa hommaa.
Vanhemmissa E36:sissahan tätä ei taifa olla.
On siinäkin, tuo lista on jenkeissä myydyt mallit ja e39 535:sta ei myyty siellä.
"Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses There's no one else to take the consequences See when the day is gone free & the night creeps up on me I take my B.M.W that's where I wanna be..." D.A.D. True Believer
On siinäkin, tuo lista on jenkeissä myydyt mallit ja e39 535:sta ei myyty siellä.
Hölmönä jatkokysymyksenä: Jenkeissähän ei liiaksi ole myyty dieseleitäkään(siis ei pohjaudu faktaan, vaan omaan käsitykseen heidän markkinoista, joten onhan niitä voitu myydäkkin), joten mikä on 530d:n kohtalo, ollakko vai eikö olla.
Miten se poisto käytännössä tehdään? Otetaanko se venttiili vain pois siitä putken ja sylinterin välistä?
Mikä tarkoitus tuolla venttiilillä alunperin on?
E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Miten se poisto käytännössä tehdään? Otetaanko se venttiili vain pois siitä putken ja sylinterin välistä?
Mikä tarkoitus tuolla venttiilillä alunperin on?
venttiili vain pois, jos haluaa hienostella niin voihan ne venttiilin sisuskalut porata pois. CDV:n tarkoitus on hidastaa nesteen liikettä ja samalla saada kytkimen liike pehmeämmäksi.
Mä poistin ton venttiilin kokonaan E39:stä jo tossa pari vuotta sitten ja se on ollut hyvä juttu . Samalla silloin sorvailin muovista paksumman stopparin sinne kytkinpolkimen alle, jolla sai vielä sitä polkimen turhaa liikettä pois sieltä loppupäästä. Sitten vielä lopuksi vaihdoin silloin Z3:n vaihdekepin tohon E39:iin, niin pääs eroon siitä vaihdekepin "soppakauha"tuntumasta ja sai mukavan lyhkäset vaihdevälit
Mä poistin ton venttiilin kokonaan E39:stä jo tossa pari vuotta sitten ja se on ollut hyvä juttu . Samalla silloin sorvailin muovista paksumman stopparin sinne kytkinpolkimen alle, jolla sai vielä sitä polkimen turhaa liikettä pois sieltä loppupäästä. Sitten vielä lopuksi vaihdoin silloin Z3:n vaihdekepin tohon E39:iin, niin pääs eroon siitä vaihdekepin "soppakauha"tuntumasta ja sai mukavan lyhkäset vaihdevälit
mulla tuntuu että kytkin ottaa nyt alempaa kuin ennen eli se tyhjä alue on siinä polkimen liikkeen alussa. Lieneekö kytkinlevy kulunut?
mulla tuntuu että kytkin ottaa nyt alempaa kuin ennen eli se tyhjä alue on siinä polkimen liikkeen alussa. Lieneekö kytkinlevy kulunut?
Mulla se ottaa kiinni suunnilleen alkup. liikkeen puolessavälissä. Jos se sulla on alkanut pikkuhiljaa ottaa alempaa ja alempaa, niin se on merkki kytkimen kulumisesta. Jos toi taas tuli ton modauksen yhteydessä, voi olla että sinne nestesysteemiin jäi ilmaa .. taikka sitten se vaan tuntuu ottavan paljon alempaa, kun se kytkin ton venan poiston jälkeen ottaa paljon terävämmin heti kiinni eikä luistele turhia ..
E39: Kaikki paitsi M5
E38: Kaikki paitsi 730i/il ja 740i M60
E36: 323i/ti, 328i, 318tds
E46: Kaikki paitsi M3
Z3: 2.2i, 3.0i
X5: 3.0i/d
Z8
Poislukien automaatit tietty
"Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses There's no one else to take the consequences See when the day is gone free & the night creeps up on me I take my B.M.W that's where I wanna be..." D.A.D. True Believer
Comment