onkohan etelä-savon alueella ketään joka tuon cdv:n ottasi poois? kun onnistuin jo sen takia luistattaan yhen kytkimen finitoks melkeen nimim. eipäs poltettu kumia paikaltaa lähties
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kytkinmodis e39:iin
Collapse
X
-
Originally posted by Janppa88 View Postonkohan etelä-savon alueella ketään joka tuon cdv:n ottasi poois? kun onnistuin jo sen takia luistattaan yhen kytkimen finitoks melkeen nimim. eipäs poltettu kumia paikaltaa lähties
Comment
-
-
Nyt lähti omasta Bemurista CDV irti. Itse tein, ei ole ollenkaan vaikea, jos vain saa mahan auton alle mahtumaan. Mitään en poraillut, vaan suoraan putki sylinteriin kiinni. Ja kyllähän tuon eron huomaa. Ei tarvitse ajaa repimällä, vaan ihan normi köröttelyssäkin huomaa kuinka kytkin toimii paljon fiksummin. Olisi pitänyt jo tehdä tämä muutos jo vuosi sitten, mutta en edes tiennyt tuollaisesta. Mutta siis suosittelenBMW 523i E39 MY1999
Comment
-
-
Mulla on e39 -96 528i.
Tossa mallissa kytkinputket on sen verran kiekuralla, että kytkinputkea ei saa työsylinteriin muutoin kuin jatkopätkän eli CDV:n avulla. Kytkinputkea ei saa suorassa asennossa työsylinterille.
Koetin sitten porata sisähalkaisijan isommaksi 3mm poralla. Onnistui muuten hyvin, mutta ruuvipenkissä ilmeisesti puristin sisäkierteet soikeaksi -> Kytkinputki ei enää kiinnity CDV:een.
Ei siinä mitään, mutta uus CDV maksaa marmorilla 58€€€!!!!!!!!!!!!!!
Oisko kellää myydä kyseistä venttiiliä
Comment
-
-
Originally posted by heikoin View PostMulla on e39 -96 528i.
Tossa mallissa kytkinputket on sen verran kiekuralla, että kytkinputkea ei saa työsylinteriin muutoin kuin jatkopätkän eli CDV:n avulla. Kytkinputkea ei saa suorassa asennossa työsylinterille.
Koetin sitten porata sisähalkaisijan isommaksi 3mm poralla. Onnistui muuten hyvin, mutta ruuvipenkissä ilmeisesti puristin sisäkierteet soikeaksi -> Kytkinputki ei enää kiinnity CDV:een.
Ei siinä mitään, mutta uus CDV maksaa marmorilla 58€€€!!!!!!!!!!!!!!
Oisko kellää myydä kyseistä venttiiliä- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Tuli toissapäivänä poistettua tuo CDV, oli kyllä nopea homma tehdä kun ajoi auton pukeille ja tosiaan joutui hiukan voimaa käyttämään jotta sai putken takaisin sylinteriin
Ainut mikä vähän tuotti "työtä" oli ilmaaminen ku ei mennykää ihan perus jarrujen ilmaus menetelmällä, vaan mulla ilmaantu niin että nestesäiliön korkki auki ja kytkinpoljinta puolisentuntia pumppaamalla onnistui lopulta.Last edited by Funki; 18-09-2013, 17:53.e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
ex.
e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
e30 316 -88 (schwarz)
Comment
-
-
Originally posted by heikoin View PostMulla on e39 -96 528i.
Tossa mallissa kytkinputket on sen verran kiekuralla, että kytkinputkea ei saa työsylinteriin muutoin kuin jatkopätkän eli CDV:n avulla. Kytkinputkea ei saa suorassa asennossa työsylinterille.
Koetin sitten porata sisähalkaisijan isommaksi 3mm poralla. Onnistui muuten hyvin, mutta ruuvipenkissä ilmeisesti puristin sisäkierteet soikeaksi -> Kytkinputki ei enää kiinnity CDV:een.
Ei siinä mitään, mutta uus CDV maksaa marmorilla 58€€€!!!!!!!!!!!!!!
Oisko kellää myydä kyseistä venttiiliäE87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
Nostellaan hieman vanhaa topikkia..
Omassa e39:ssä jo edellinen omistaja oli poistanut tuon venttiilin. Nyt autolla on tullut ajettua 7 vuotta ja kytkintuntuma on koko ajan ollut erittäin hyvä (toki vielä parani entisestään, kun tuli vaihdettua kytkin uuteen pari vuotta sitten).
Välillä tulee kuitenkin ajettua e46 cäbillä johon kyseistä modia ei ilmeisesti ole tehty. Kytkin tuntuu ihan epäloogiselta ja etenkin 1->2 ja 2->3 vaihdot ovat välillä kuin aloittelevalla kuskilla: kun vaihdon jälkeen painaa normaalisti kaasua, niin kytkin ei olekaan vielä irrottanut ja vaihdoista tulee nykäiseviä. Vaatii keskittymistä saada vaihdoista tasaisia (etenkin verrattuna tuohon e39:iin).
Onko e39 (m52b28) täysin sama cdv-venttiili kuin e46 (m54b22)?
Kun tallissa olisi e39:stä jäänyt ylimääräinen cdv, niin siihen voisi kokeeksi porata reiän isommaksi ja asentaa sen tuohon e46:seen, jos vain käy sama osa.Last edited by -TSM-; 02-10-2016, 21:18.
Comment
-
Comment