No ei toimi ainakaan mun kokemuksen mukaan(paitsi tuurilla Niinkuin sanoin), ja olen jokusen laittanut. Tiedän myös miten jarrut kuuluu putsata, ja osaan mitata navan. Kieroja napoja en ole nähnyt ensimmäistäkään, kieroja paskalevyjä reilusti.
Ite olen laittanut neljään omaan autoon Ebayn halvimmat kiekot (ei E6x) ja jokaiset on toiminut täysin, ei tärinöitä tai kierouksia. :think
No voi voi, oliko sulla kieroihin levyihin jotain asiaa? Annahan vinkkiä miten yhden puhelin mallin näytöllä saadaan kuva näkymään niin ettei tarvitse kiukutella?
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
No voi voi, oliko sulla kieroihin levyihin jotain asiaa?
On mulla sen verran että mulla täristää kanssa, oikea etunurkka, jarrutuksissa. Väljää ei pitäisi olla kuulemma missään, se on tsekattu muussa yhteydessä joku aika sitten. Jos levy kerta ei ole kiero niin jarrujen herkistelyä kaiketi luvassa, tai palojen vaihto?
Annahan vinkkiä miten yhden puhelin mallin näytöllä saadaan kuva näkymään niin ettei tarvitse kiukutella?
En minä tiedä eikä kiinnosta etsiä ratkaisua, ei ole minun foorumi. Ehdotin sitä välilyöntien laittamista sanojen väliin jolloin viestikenttä osaa katkaista tekstin paremmin, mutta jos se ei ratkaise ongelmaa niin en tiedä sitten.
Eikä tämä ole kiukuttelemista, toin esille epäkohdan ei sen kummempaa.
En minä tiedä eikä kiinnosta etsiä ratkaisua, ei ole minun foorumi. Ehdotin sitä välilyöntien laittamista sanojen väliin jolloin viestikenttä osaa katkaista tekstin paremmin, mutta jos se ei ratkaise ongelmaa niin en tiedä sitten.
Eikä tämä ole kiukuttelemista, toin esille epäkohdan ei sen kummempaa.
Sulla on epäkohta luurissa, ei foorumissa. Kyllä androidi kohdistaa oikein...
Zimmermannin Coat Z levyt ja palat on ainakin toiminut omassa katiskassa hyvin, ja näihin tein myös valmistajan suositteleman brake in proseduurin eli jarruttelua eri vauhdeista enemmän ja vähemmän napakasti. Ei kitise, vingu, narise, kötise tai täryytä. En ole mihkään aiemmin tota sisäänajoa suorittanut että en tiedä onko siitä suurempaa hyötyä kun kaikki muutkin laikat on pysyneet ihan normaalisti kondiksessa vuosien saatossa, ja joskus on tullu laitettua johonkin ihan halvinta Biltsun jarrulaikkaakin.
Muijan penariin laitoin Meyle Platinum jarrulaikat kun kuvista kattomalla oli ihan 1:1 samanlaiset noitten Zimmermannin levyjen kanssa. Hyvin on nekin pelittäneet E61 alla ja levyjen pinnoite on kestänyt paremmin kun mun Zimmereissä eli ei ne sit varmaan samalta pajalta tulleetkaan...
Mulla sigun autossa vinkuu etujarrut. Avasin ja putsasin hieroin sun muuta. Kitinät loppui tai ainakin huomattavasti väheni, mutta jätti jälkeensä hullun täristyksen jarruttaessa ja jarrupoljin tuntui pehmeältä
Noh, syyksi paljastui että oikealla levy on keskireiästään hieman horo napaan.
Eikä levyssä oleva kiinnitysruuvin reikä kohtaa navassa olevaa(ruuvia ei ollut). Mitään kulumaa en havainnut
Levy on ihan bmw logolla ja numeroilla varustettu.
Liekkö tähän joskus vaihdettu kenties väärä pyöränlaakeri tai mahdollisesti väärä levy?
Kietaisin sähköteippiä hätäratkaisuksi navan ympärille niin sai levyn keskittettyä, rengas kiinni tasapainotuskoneen kautta ja vika oli tiessään
Sanoisin että jos jarrut ja navat ovat muuten kunnossa niin halvimmatkin merkittömät kiinalaiset laikat toimivat moitteetta.
Mulla on täällä korjaamolla sarja Fremaxin levyjä, ja sarjan toisessa levyssä on nopeasti työntömitalla mitattuna levyn keskiössä jo 0,4 mm heittoa. Jos keskellä on jo noin paljon, niin ulkokehällä heittoa on sitten jo varmaan enemmän. Nämä levyt kävivät jopa Kahalla takuutarkastuksessa, mutta tulivat takaisin, koska niissä ei kuulemma ollut mitään vikaa. Ilmeisesti Kahan mielestä >0,4 mm heitto on tällaisissa merkityksettömissä osissa ihan hyväksyttävä.
Mulla on toinenkin setti Fremaxin levyjä, jotka oli autossa kiinni, mutta niistä näki jo käsin pyöritettäessä ihan paljaalla silmällä, että ne on ihan päin persettä koneistettu. En ole vielä mitannut.
Fremaxin levyt ei ainakaan Kahan myyminä ole edes mitään halpoja. Kiinalaisista en tiedä, mutta varmaan ne on parempia.
Minulla jarrut täristää yli 80km/h nopeuksissa ja vain pintajarrutyksessa. Kun jarruttaa kovempaa, ongelmaa ei ole. Tärinä ilmenee siis ratin heilumisena. Autotohtorin mukaan levyt pitäisi olla ok (löysi 15% kierouden minkä hänen mukaan on normaalin rajoissa). Puslat myös ok. Mistä tärinä sitten mahtaisi enää johtua? Kardaani? Vai voiko tärinä kuitenkin johtua 15% kieroudesta? Kuulostaa oudolta etteikö 15% kierous näkyisi misään. Eturenkaina myös jotkut kiinalaiset leskentekijät, olisiko renkaiden laadulla tähän vaikutusta?
Jarrulevyt ja palat vaihdettu. Eipä enää täristä. Vanhat levyt olivat lähes uudet mikä herätti ihmetystä. Edellinen omistaja oli ilmeisesti niinkin urpo että oli vienyt tämän perhefarkun radalle ja polkenut ne heti kieroiksi
Sori hieman myöhäinen vastaus. Miten autotohtori selvitti puslien kunnon? Niistä kun ei päällepäin pysty mitenkään sanomaan ovatko löystyneet piloille. Paha pelko vaan että tärinä palaa kun muutaman tuhannen ajat.
Sori hieman myöhäinen vastaus. Miten autotohtori selvitti puslien kunnon? Niistä kun ei päällepäin pysty mitenkään sanomaan ovatko löystyneet piloille. Paha pelko vaan että tärinä palaa kun muutaman tuhannen ajat.
Niinpä, kyllä mullakin piti purkaa pohjamuovit, ja vielä muita muoveja, että pääsi väänteleen kunnolla, varsinkin etummaisia tukivarsia. Eli reaktiotankoja.
Sori hieman myöhäinen vastaus. Miten autotohtori selvitti puslien kunnon? Niistä kun ei päällepäin pysty mitenkään sanomaan ovatko löystyneet piloille. Paha pelko vaan että tärinä palaa kun muutaman tuhannen ajat.
Varmaan kuuluisalla mutu-tekniikalla. Miten uudet jarruosat sitten poistivat ongelman? Vanhat olivat kuitenkin kierot.
Varmaan kuuluisalla mutu-tekniikalla. Miten uudet jarruosat sitten poistivat ongelman? Vanhat olivat kuitenkin kierot.
Siitä että uusissa levyissä on karhea koneistettu pinta jolloin pusliin kohdistuu tasainen voima ja vanhoissa epätasaisesti kiillottunut pinta josta tuleva pieni värinä resonoituu löysissä puslissa, uusissa/ehjissä puslissa värinä absorboituu pois. Uusissa levyissä kiillottuminen kestää ajosta riippuen 1000-3000km
Jarrusatulassa on liukutapit joiden liikkeen ansiosta jarrulevyssä voi olla kieroutta sen haittaamatta lainkaan.
Comment