Announcement

Collapse
No announcement yet.

N52 Disa venttiilistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hartsai
    Bimmer Rookie
    • Jan 2018
    • 60
    • Oulu

    #61
    Originally posted by bemmeri View Post
    Pystyykö noista numeroista päättelemään osan valmistusvuoden?
    Yleensä osissa ollut joku merkintä (kk/vv) milloin valmistettu.

    Pitää keväällä kattoa/vaihtaa tuo taempi. Ihan sillä tuota osan ikää arvuuttelin, jos tuo iso on vaihdettu ja jätetty valittamatta se taempi, niin sehän saattaa sitten porsia.
    Realoem mukaan näyttäis olevan toiseksi uusinta versiota, eli aikavälillä (09/01/2004 — 08/24/2007).

    Ite vaihoin molemmat yksiköt noin 200k ajettuun autoon ja sisempi yksikkö oli täysin uuden veroinen eikä siinä ollu yhtään välystä. Ulkosempi yksikkö taas oli ihan järkyttävässä kunnossa ja läppä lerpatti jo ihan vapaana. Tilasin molemmat disan uusina alkuperäsinä saksasta, hintaa noin 500€ yhteensä ~

    Comment

    • OEM
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 142
      • Pk

      #62
      Jahas, nyt olisi sitten tarvetta tällaiselle remontille. Varmuuden vuoksi, kun ei tietoa onko tehty. Kl-varaosat ja Mtt-trading ainoat, jotka myyvät korjaussarjaa, molemmat vaan ei oota, eikä tietoa milloin saavat varastoon lisää. Kellään korjaussarjaa myytäväksi (isompi disa)? Tai sitten tietoa, mikä tarvike disa olisi ns. oe laatuinen ja saatavilla ns. heti.


      Moottori tosiaan N52B30.
      www.bmwharrastaja.com

      Comment

      • slomon
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 95
        • espoo

        #63
        Ihmettelyä aiheesta Disa.
        Pari viikkoa sitten lomalta kotiin paluumatkalla alkoi 525xi käyttäytymään oudosti. Motarin rampista kiihdytys, moottori alkoi täristämään ihan huolella ja moottorin vikavalo syttyi. iOBD-pulikalla vikakoodit lukuun ja ilmoitti Combustion misfire cyl.5 .
        Aikaisemmin kun näitä samoja misfire vikakoodeja ollut niin vikaa on löytynyt ilmavuodoista, huohotinjärjestelmän vuodoista jne.

        Vikakoodien nollaus ja matka jatkui, mutta heti kun kierrokset nousi yli 2500 niin sama tärinä ja vikavalo. Uudestaan nollaus ja sitten nilkuteltiin 200km kotiin alle 2500 kierroksilla jolloin ongelmia ei ilmaantunut.

        Kotona sitten seuraavana päivänä tuolla iOBD:n pulikalla kokeilin disa-venttiilien aktivoinnit ja ulompi piti aika rouheaa ääntä aktivoinnin yhteydessä. Johonkin asentoo se kääntyi mutta ei enää uudestaan reagoinut. Sisempi kuulosti normaalimmalta ja kuului mielestäni selkeä ääni kun meni kiinni/auki.

        Tuon aktivointi episodin jälkeen auto on toiminut eikä vikavaloja syty, ja perus kuminauhamoottorilta tuo taas tuntuu. Tosin saattaa siellä olla pientä puutumista 2-3,5t rpm alueella.

        Pitkän esiselvityksen jälkeen siihen ihmettelyyn. Voisiko se kuitenkin olla se ulompi disa rikki?

        Comment

        • slomon
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 95
          • espoo

          #64
          Aikani kuluksi luin taas vikakoodit ja nyt siellä on tällainen:
          2AAC DME: Variable intake system 2, self-diagnosis​

          Kumpaa disaan tuo viittaa ja mitä tarkoittaa?

          Comment

          • ripaxp86
            Bimmer Rookie
            • Jan 2020
            • 42
            • jkl

            #65
            Mulla Inpa antoi 2AAC koodin selitteeksi Variable Sauganlage 2, Eigendiagnose. Ja tuossa oli se pikku Disa läppä puoliksi auki asennossa ja klappasi. Eli väittäisin, että pikku Disa imusaran alla.
            Last edited by ripaxp86; 18-12-2023, 10:09. Reason: siis pienempi
            -e60 525 LCI - Honda X11

            ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325

            Comment

            • lassiv
              BTCF Member
              • Nov 2015
              • 311
              • Lahti

              #66
              Onko kellään lähiaikojen kokemuksia saako N52 Disoihin korjaussarjoja vai oletteko laittaneet jotain tarvikemallia uutena paikalleen? Käsittääkseni näihinkin tehtiin paljon repair kittejä, mutta pikaisesti googlettamalla kaikki on out of stock. Ja toki jos korjaussarjoja käytetty, niin mikä on todettu parhaaksi merkiksi niiden puolelta.

              ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎