Tuli testattua vajaan tonnin (1000km) lenkki autolla ja latausjännitteet pysyin 14,2-14,5 Voltissa. Eli näillä näkymin vika oli tässä jännitteensäätimessä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E6x Jännitteensäädin
Collapse
X
-
Alkanut oma olemaan joulukuusi melkein päivittäin ja vika vaikuttaisi olevan jännitteensäätimessä. Kurkkailin konepellin alle ja näytti aika hankalalta vaihto.
Mahtaakohan dd lisävarusteisessä olla pumppu siinä laturin päällä vai olenko ihan hakoteillä. :thinkBMW e91 325d -07
V70 MK3 2,4d -09
ex Transit -09 raksapaku
ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
ex volvo s60 -04
ex BMW e46 320d -02
Comment
-
-
Tilasin omaani tuon jännitteensäätimen marmorilta. Hintaa sillä oli jotain vähän päälle 140€.nykyiset
e70 x5 3.0sd M-sport -09
e70 x5 m50d -13
ex. f25 x3 30d M-sport -12
ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
ex. e60 525ia M-sport -06
ex. e61 530da touring -05
ex. e46 330d touring M-sport -02
ex. e39 535ia -97
ex. e34 525i -91
Comment
-
-
Tuo vaihtelee, 150-300 tkm.
Sillä että ajetaanko pölyisissä olosuhteissa on varmasti isoin merkitys hiilten kulumiselle, yleensä ne hiilet alkaa olla lopussa kun rupeaa oireilemaan, jos hiilet vaihtais ajoissa (vaatii vähän näpräystä) niin säädin itsessään menisi varmaan paljon pitempäänkin...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Pitäisi lähiaikoina vaihtaa tuo uusi jännitteensäädin. Lähteekö laturin muovinen suojakuori irti vetämällä vai onko se kiinni vielä jollain ruuveilla?nykyiset
e70 x5 3.0sd M-sport -09
e70 x5 m50d -13
ex. f25 x3 30d M-sport -12
ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
ex. e60 525ia M-sport -06
ex. e61 530da touring -05
ex. e46 330d touring M-sport -02
ex. e39 535ia -97
ex. e34 525i -91
Comment
-
-
Originally posted by henkka86 View PostPitäisi lähiaikoina vaihtaa tuo uusi jännitteensäädin. Lähteekö laturin muovinen suojakuori irti vetämällä vai onko se kiinni vielä jollain ruuveilla?
- Antti -Last edited by Anzafin; 18-01-2015, 16:31.
Comment
-
-
Vaihtohommia
Tänään kuriiri toi uuden säätimen. Juoksujalkaa isukin talliin.
Tilasin briteistä klik. Tuli kolmessa päivässä ja oli Valeon alkup. osa. Bemarin numerolla he ei löytänyt säädintä mutta Valeon "TG17C010" löytyi. Maksoi n.90e vrt. KL-Varaosa 140+postit ja ei ole varastossa.
Vähän arvelutti miten kintaat sopii ahtaaseen paikkaan. Kyllä se loppujen lopuksi oli ihan "ok" tehdä. Muovit pois, akunkenkä irti ja vesiletku johonkin pois tieltä ja valoa tarvitaan. Aikaa meni pari 1/2 tuntia, syötiinkin välillä Otin pari kuvaa samalla.
Laturi on tuolla alla. Hydraulipumppu on päällä. Vähän huono kuva.
Liittimen vapautinta saa painettua meisselillä pumpun ja öljynsuodattimen välistä. Samasta paikkaa sai muovia myös meisselillä väännettyä.
Mutteri auki (M8) ja johdot irti jonka jälkeen päätymuovi on kädessäsi.
Ja tässä kuva laturin päästä ilman muovia
Kaksi pulttia ja yksi pultti missä on jenka päässä auki niin säädin irtoaa helposti. Ja tässä kuva laturista ilman säädintä. Kynnellä tunsi pienen kynnyksen liukupinnassa mutta eiköhän se vielä 5v. mene
Uusi ja vanha säädin rinnakkain. Vanhasta oli hiilet loppu.
Pakkauksessa tuli uudet pultit mukana. Säädin paikalleen ja pultit kireälle jonka jälkeen työntämällä pyöreätä osaa säätimestä hiilet vapautuu. Osat takaisin kiinni ja muovit sun muut takaisin kans. Vehje tulille ja salavalikosta kyttäämään jännitteitä, itsellä pyöri 15v. tuntumassa. Melko varmasti vika oli säätimessä kun hiilet oli loppu mutta voin raportoida myöhemmin.
BMW e91 325d -07
V70 MK3 2,4d -09
ex Transit -09 raksapaku
ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
ex volvo s60 -04
ex BMW e46 320d -02
Comment
-
-
Originally posted by Mikiis View Post^ Kyllä tuohon hintaan sain säätimen ihan varaosaliikkeestä suomesta. Oikeastaan kympin halvemmalla, valeo merkiltäänBMW e91 325d -07
V70 MK3 2,4d -09
ex Transit -09 raksapaku
ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
ex volvo s60 -04
ex BMW e46 320d -02
Comment
-
-
Originally posted by Laapander View PostJaahas. No postauksen tarkoitus olikin lähinnä antaa esmerkkiä vaihdosta. Ei ollut oikein kuvia itse vaihdosta. Seuraavat vaihtajat voivatkin sitten hakea kivijalkaliikkeistä.
Hyvä postaus, kun kuvat mukanaF11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Korjautuneeko jännitteensäätimen vaihdolla kun tilanne se että
yön seisottuaan aamulla liikkeelle lähdettäessä käynnistyy todella hyvin eikä muita herjoja ilmesty kuin Charging Fault. Kaikki laitteet toimii normaalisti.
Piilovalikosta latausjännite 12-12.5V..
N. 5min ajon jälkeen jännite nousee 14.3-14.6V välille..
Tällöin !-merkki myös häviää Check Controllista..
Onko ominaisuus että aluksi latausjännite alempi?
Akku ei aivan tuore mutta starttaa normisti ja kuten sanottua tuo Charging Fault ainoa herja (ja sitäkin kestää sen n. 5min startista)..
Comment
-
Comment