Originally posted by toitsu
View Post
E6x Jännitteensäädin
Collapse
X
-
Riippuen paljonko rahaa kannoit puulaakiin kannattaa harkita reklamaatiota. Aika amätööri touhua, jos 11.6v lataavan laturin väittää ehjä olevan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Mahtaakohan missään pikku laturipajalla olla sellaista penkkiä jossa tuon toiminnan saa oikeasti testattua..sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Samaa mieltä tuosta amatööriudesta. Autossa, kun oli laturi kiinni, niin näytti tuon 11,6V, mutta testipenkissä mukamas latasi vaikka kuinka, mikä ei voi pitää paikkansa. Laitoin tuon uuden säätimen kuitenkin, kun ajattelin, ettei sitä tarvitse sitten heti vaihtaa, mutta siitäkään ei apua ollut, uusi laturi auttoi loppujen lopuksi, aluksi en meinannut uskoa laturivikaa, kun liike väitti, että laturi on täysin kunnossa. Itse tein työt, maksoin tuolle liikkeelle "vain" uuden laturin hinnan.Originally posted by HTK12 View PostRiippuen paljonko rahaa kannoit puulaakiin kannattaa harkita reklamaatiota. Aika amätööri touhua, jos 11.6v lataavan laturin väittää ehjä olevan.
Ne pyörijärullat hihnan ympärillä kannattaa samalla vaihtaa, jos vähänkin tuntuu siltä.
Comment
-
Jos ei tiedä mitä syöttää jännitteensäätimelle niin laturia ei saa lataamaan... Tässä paja nimenomaan oli väittänyt että hyvin lataa. Toisenlainen virheellinen diagnoosi voi tulla puutteellisella tietotaidolla paljon helpommin, vaikka laturi olisi oikeasti kunnossa.Originally posted by suppari View PostMahtaakohan missään pikku laturipajalla olla sellaista penkkiä jossa tuon toiminnan saa oikeasti testattua..
Comment
-
Pakkauksessa tuli uudet pultit mukana. Säädin paikalleen ja pultit kireälle jonka jälkeen työntämällä pyöreätä osaa säätimestä hiilet vapautuu. Osat takaisin kiinni ja muovit sun muut takaisin kans. Vehje tulille ja salavalikosta kyttäämään jännitteitä, itsellä pyöri 15v. tuntumassa. Melko varmasti vika oli säätimessä kun hiilet oli loppu mutta voin raportoida myöhemmin.
[/QUOTE]
Hei. Mistä valikosta löytyy tuo latausjännite? Auto on 530 D -01.
Mistä saisin uuden säätimen? Vara osa liikkeessä hinta 130€. Laturi valeon 150ALast edited by Black-Smoke 530D; 25-10-2016, 22:17.
Comment
-
Sulla on E39, joten väärä foorumi. E39:ssä jännite löytyy mittariston salavalikosta, testi 9 muistaakseni. Latausäätimen voi ostaa ebay, topautoosat, profiteile...Originally posted by Black-Smoke 530D View Post
Hei. Mistä valikosta löytyy tuo latausjännite? Auto on 530 D -01.
Mistä saisin uuden säätimen? Vara osa liikkeessä hinta 130€. Laturi valeon 150Ae39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Voisiko joku vinkata mistä löytäisi sopivan jännitteensäätimen 2003 sedaniin, kun RealOeam ehdottaa Boschia: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=12317515319
ja kun katsoo laturia niin siellä vaikuttaisi olevan 90/150a Valeo.
Tuo on siis 520 jossa on ymmärtääkseni samaa tekniikkaa kuin E46:ssa?
Comment
-
Ainut varma tapa on katsoa mikä sen nykyisen laturin osanumero, muuten voi saada väärän säätimen.Originally posted by TSJ81 View PostVoisiko joku vinkata mistä löytäisi sopivan jännitteensäätimen 2003 sedaniin, kun RealOeam ehdottaa Boschia: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=12317515319
ja kun katsoo laturia niin siellä vaikuttaisi olevan 90/150a Valeo.
Tuo on siis 520 jossa on ymmärtääkseni samaa tekniikkaa kuin E46:ssa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Jännitteensäätimen vaihto pieleen?
Eilen sain omaan autoon säätimen vaihdettua. Ennen vaihtoa tuli ” Charging Fault” ilmoituksia kun auton käynnisti, mutta ilmoitukset hävisivät kun ajoi vähän matkaa. Näiden ilmoitusten yhteydessä hävisi tehot ohjaustehostimesta, mutta tehot palasivat aina minuutin-parin kuluessa liikkeelle lähdöstä. Piilovalikosta katsoen jännitteet olivat yleensä 11-12 voltin välissä. Valeon säätimen tilasin Ebaystä ja vaihdon tein tämän foorumin ohjeiden mukaan. Ainoa tarkennus jonka voisi lisätä, niin säädin oli ainakin itselläni kiinni M7 pulteilla.
Nyt en ole ihan varma korjaantuiko vika kuitenkaan kokonaan. Kun sain eilen auton nippuun ja käyntiin ensimmäistä kertaa, niin jännite oli piilovalikossa vain 10,9V auton ollessa käynnissä eli matalampi kuin ennen säätimen vaihtoa. Ajoin auton ulos ja annoin käydä tyhjäkäyntiä 10 minuuttia, mutta jännitteet eivät juuri nousseet yli 11 voltin. Lähdin kuitenkin koeajolle seuraten jännitettä koko ajan. Noin varttitunnin nurkissa pyörimisen ja ajelun jälkeen jännite lähti hitaasti nousemaan ja oli lopulta korkeimmillaan 14,7 voltissa. Loppuajan jännite vaihteli noin 13,5V ja 14,5V välillä. Tässä kohtaa ajattelin että homma selvä ja vika korjattu.
Tänä aamuna seurasin taas jännitettä piilovalikosta ja jännite oli auton käynnistyksen jälkeen vain noin 11,5 voltissa. Noin 7 kilometrin ajon jälkeen jännite ei juuri noussut – koko ajan oltiin reilusti alle 12 voltissa. Kävin asioilla ja ajelin noin 15-30 minuuttia yhtäjaksoisesti ympäriinsä. Nyt jännite taas alkoi pikkuhiljaa nousta ja päätyi peräti 14,7 volttiin. Tuota ”Charging Fault” herjaa ei tänä aamuna tullut.
Muutama taustatieto:
- Auto E61 525D vm. 08
- Autolla ajettu noin 290 000km
- Autossa on uusi akku (Varta H3, noin viikon vanha)
- Autossa on Defan ylläpitolaturi jota olen käyttänyt (myös tänä aamuna)
- Koko tämän laturi ongelman ajan kelit ovat olleet pakkasella
Onko tälläinen käytös laturille normaalia vai onko koko laturi sökö? Kuuluuko latausjännitteen nousta vasta kun on ajettu pidempään?BMW 525 E61 touring LCI, vm -08
BMW 520D F10 sedan LCI, vm -13
ex: BMW 530D E39 touring, vm -01
Comment
-
-
Säätimen jännite nousee hitaasti
Jotain hämärää tässä latauksessa nyt on. Tänään kun lähdin töistä, niin laitoin piilovalikosta jännitteen näkösälle ennen käynnistystä. Ennen käynnistysnapin painamista jännite oli reilut 12 volttia. Kun käynnistin auton, niin jännite tipahti noin 11 volttiin. Lähdin liikenteeseen ja noin 200 metrin ajon jälkeen syttyi "charging fault". Kurvasin auton takaisin työpaikalle ja tarkistin yleismittarilla jännitteen akun navoilta. Jännite oli 11,1 volttia.Originally posted by fraatti View PostKyllä sen kuuluu nousta heti.
Konepelti kiinni ja liikenteeseen. Noin 10 minuutin ajon jälkeen jännite lähti taas nousemaan ja nousi korkeimmillaan jopa 15,5 volttiin. Aikani ajelin ja jännite pysyi tuossa noin 13,5-15,5 voltin haarukassa.
Nyt kysymys kuuluukin että mistä tämä voi johtua? Vaikuttaako tuohon jännitteen säätämiseen jokin muu kuin tuo jännitteensäädin?BMW 525 E61 touring LCI, vm -08
BMW 520D F10 sedan LCI, vm -13
ex: BMW 530D E39 touring, vm -01
Comment
-
Mieleen tulee ibs. Helppo testata vaikuttaako mitäänOriginally posted by BMW-driver View PostNyt kysymys kuuluukin että mistä tämä voi johtua? Vaikuttaako tuohon jännitteen säätämiseen jokin muu kuin tuo jännitteensäädin?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Vika ei todennäköisesti ole laturissa vaan se ei pyöri kunnolla. Tarkasta Pyöriikö hihna kunnolla käynnistyksen jälkeen. Olikohan niin, että hihnapyörän vulkanointi petti näistä aika usein.Originally posted by BMW-driver View PostNäiden ilmoitusten yhteydessä hävisi tehot ohjaustehostimestaBMW 530iA Touring -05
Comment
-
Eiköhän sulla suttaa värinänvaimennin (kampiakselin hihnapyörä) välillä tyhjää. Eihän se lataus mekaaniseen ohjaustehostimeen vaikuta. Laita laturille kuormaa (valot, penkinlämppärit, takalasinlämmitin) ja kurkkaa, miten hihna liikkuu tai on liikkumatta.Originally posted by BMW-driver View PostEilen sain omaan autoon säätimen vaihdettua. Ennen vaihtoa tuli ” Charging Fault” ilmoituksia kun auton käynnisti, mutta ilmoitukset hävisivät kun ajoi vähän matkaa. Näiden ilmoitusten yhteydessä hävisi tehot ohjaustehostimesta, mutta tehot palasivat aina minuutin-parin kuluessa liikkeelle lähdöstä.
Edit: HidaaaasE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Piti ottaa samantien taskulamppu ja lähteä tuonne pimeään pakkaseen tutkimaan miten asia on.Originally posted by markok View PostVika ei todennäköisesti ole laturissa vaan se ei pyöri kunnolla. Tarkasta Pyöriikö hihna kunnolla käynnistyksen jälkeen. Olikohan niin, että hihnapyörän vulkanointi petti näistä aika usein.
Piilovalikosta jännitteet näkösälle, konepelti ylös ja auto käyntiin. Tietenkään vika ei nyt sitten ilmennyt. Laturi vaikutti pyörivän ja lataavan aivan normaalisti, jännitteet olivat siellä 13-14 voltin hujakoilla. Veikkaan että auto oli vielä sen verran "lämmin" edellisen ajon jäljiltä ettei vikaa ilmennyt.
Sellaisen havainnon tein nyt kun pelti oli auki, että jostain kuului pientä "kitinää". Vaikutti ikäänkuin jossain olisi ollut rasvaamaton laakeri tai hihna olisi hieman ääntänyt. Aiemmin en ole tuota ääntä havainnut.
Minulla oli sellainen käsitys että tässä olisi jokin sähköinen ohjaustehostin ja kun lataus ei toimi, niin se tippuu ikäänkuin varotoimena pois päältä. Taisin kuitenkin alla väärässä. Jos tässä on mekaaninen ohjaustehostimen pumppu, niin sehän tarkoittaa että aina kun tuo ohjaustehostin on tippunut pois pelistä, niin tehostimenpumppu on lakannut mitä ilmeisimmin pyörimästä.Originally posted by Clavurion View PostEiköhän sulla suttaa värinänvaimennin (kampiakselin hihnapyörä) välillä tyhjää. Eihän se lataus mekaaniseen ohjaustehostimeen vaikuta. Laita laturille kuormaa (valot, penkinlämppärit, takalasinlämmitin) ja kurkkaa, miten hihna liikkuu tai on liikkumatta.
Edit: Hidaaaas
Voisiko tästä varovasti päätellä että laturin hihna luistaa? Vai voiko tuo värinänvaimennin selittää tämän ohjaustehostimen sekä laturin ajoittaisen toimimattomuuden?BMW 525 E61 touring LCI, vm -08
BMW 520D F10 sedan LCI, vm -13
ex: BMW 530D E39 touring, vm -01
Comment
Comment